Reis Jeroenmo: West-Canada 2019

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Jeroenmo
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jun 2011, 10:53

Reis Jeroenmo: West-Canada 2019

Bericht door Jeroenmo »

Dag allen,

Mijn vriendin en ik willen graag in juli/augustus 2019 mooie reis maken. Onze dochter is dan 23 maanden en betaalt dan nog niet het volledige tarief voor het vliegen. Tevens is het onze huwelijksreis :).
In 2016 hebben wij een roadtrip door West-USA gedaan en dit was echt fantastisch. Mede dankzij de uitstekende tips en informatie die ik van dit forum heb kunnen halen. Nu hebben wij voor 2019 een camperreis door West-Canada op het oog. Wij komen zelf uit de hotellerie en hebben de afgelopen jaren waanzinnig veel hotels zowel voor- als achter de schermen gezien. Het lijkt ons een mooie ervaring om hier eens van af te wijken.

Daar wij in totaal (maar) 17 dagen hebben en met een kleintje reizen, werd ons door een reisbureau aanbevolen om geen ronde te maken maar te starten in Calgary of Edmonton en dan te eindigen in Vancouver. Vancouver Island hoef niet in deze reis te zitten.

Ik heb afgelopen dagen zitten puzzelen en kom op het volgende reisschema uit:
Dag 1: Amsterdam - Edmonton
Dag 2: Edmonton - Jasper
Dag 3: Jasper
Dag 4: Jasper
Dag 5: Jasper - Yoho
Dag 6: Yoho - Banff
Dag 7: Banff
Dag 8: Banff - Glacier NP
Dag 9: Glacier NP
Dag 10: Glacier NP - Kelowna
Dag 11: Kelowna
Dag 12: Kelowna - Manning Park
Dag 13: Manning Park - Whistler
Dag 14: Whistler
Dag 15: Whisler - Vancouver
Dag 16: Vancouver
Dag 17: Vancouver - Amsterdam

Specifieke overnachtingsplaatsen en invulling van de reis daar ben ik nog mee bezig. Nu willen we in ieder geval de vluchten en camper op korte termijn reserveren. We zijn hier al niet echt vroeg mee, en de prijzen lopen inmiddels op. Het start- en eindpunt van de reis is nu wel al van belang voor het boeken.

Kunnen jullie wat feedback geven op mijn reisplannen?
Alvast hartelijk dank!



-
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jeroenmo: West-Canada 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet hoe het in Canada is, maar in de VS kan het problematisch zijn om met een kind onder de 2 jaar in een camper te reizen.

Marianne
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Jeroenmo: West-Canada 2019

Bericht door AnnInBC »

Hallo,

Het reizen met babies/jonger kinderen in een RV is geen probleem, let wel op enkele dingen en breng je eigen auto stoel mee en dergelijke. Hier is een goede website met wat tips voor het reizen in een RV met kleine kinderen in Canada: https://www.authentikcanada.com/holiday ... h-children

Ik denk dat je route redelijk goed in elkaar zit, ik zou kiezen voor Revelstoke om te verblijven. Glacier NP (ik hoop dat je hebt over Glacier NP in Canada) is niet zo direct een park wat erg toegankelijk is tenzij je langere wandelingen gaat maken en ook bijna geen campings. Je kan hier en daar stoppen op doortocht naar Revelstoke waar ik zou overnachten. Je kan daar ook Revelstoke NP bezoeken wat wel toegankelijk is en waar je mooie (kortere) wandeling kan maken boven op de berg. Verder denk ik dat de route goed te doen is, ik heb het hieronder even aangepast. Je kan eens kijken op mijn route beschrijving voor ideeen en wat er te zien/doen is in een deel van deze gebieden: http://travelwestcanada.blogspot.com/

Dag 1: Amsterdam - Edmonton
Dag 2: Edmonton - Jasper
Dag 3: Jasper
Dag 4: Jasper
Dag 5: Jasper - Yoho
Dag 6: Yoho - Banff
Dag 7: Banff
Dag 8: Banff - Revelstoke
Dag 9: Revelstoke NP
Dag 10: Revelstoke - Kelowna
Dag 11: Kelowna
Dag 12: Kelowna - Manning Park
Dag 13: Manning Park - Whistler
Dag 14: Whistler
Dag 15: Whisler - Vancouver
Dag 16: Vancouver
Dag 17: Vancouver - Amsterdam
Jeroenmo
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jun 2011, 10:53

Re: Reis Jeroenmo: West-Canada 2019

Bericht door Jeroenmo »

Hartelijk dank voor de tips allen.Ik heb inmiddels geboekt en een mooie router uitgestippeld.
Binnenkort de campings boeken!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer