Reis Pepito: Boston - LA zomer 2019 in een kleine 2 weken

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Reis Pepito: Boston - LA zomer 2019 in een kleine 2 weken

Bericht door Pepito »

Volgende zomer willen we (mijn vrouw, mijn dochter van 6 en ik) weer naar de VS en dit keer eerst familie in Massachusetts bezoeken en de reis later eindigen bij mijn schoonouders in LA.
Het is bij ons altijd een beetje strijd tussen familiebezoek van mijn vrouw en vakantie voor mij… Als het aan mijn vrouw ligt zitten we zo lang mogelijk bij haar ouders in huis of gaan we met hen vanuit LA op vakantie. Maar aangezien ze normaal gesproken maar weinig vrij hebben, is dat altijd een tripje van maximaal een week, en met de reisafstanden in de VS kom je vanuit LA dan ook niet al te ver. (Ik kan op zich goed overweg met mijn schoonfamile, en in en om LA is ook voldoende te doen om me te vermaken, maar toch wil je wel eens wat meer zien.)

Dit maal willen we dus naast naar mijn schoonouders in LA ook naar familie in Boston, en zijn we in eerste instantie op de volgende gewenste tijdsindeling uitgekomen:
ongeveer 4 dagen bij familie in Boston
ongeveer 10 dagen een ‘vrij in te delen’ reis van Boston naar LA
ongeveer 2 weken bij familie in LA

Vliegtickets zijn al geboekt, aankomst in Boston op vrijdagavond en vertrek uit LA 4 weken later op zaterdagavond.
(Ik vond een voor ons redelijke deal en zag nog niet echt betere opties met multi city met misschien nog een oost-west vlucht er tussen. Eventueel moeten we die dus apart boeken. En we wilden de data vlot vastleggen.)

Boston LA is een kleine 5000 km, en daar doe je volgens google maps zo’n 45 uur over.
Hierbij dacht ik aan 10 dagen in de trent van 2 a 3 uur rijden, wat bekijken, en weer 2 a 3 uur rijden.
Maar ik realiseer me dat alle bezienswaardigheden natuurlijk niet zo mooi verdeeld zullen zijn.
Er mogen ook best een paar langere rijdagen in zitten, maar in principe ben ik de enige die kan rijden, dus het moet ook niet te veel worden.

In eerste instantie dacht ik er ook aan om eventueel een stuk te vliegen, maar na wat spelen met autohuur en one-way fees vond ik bij Hertz een Prestige Collection Rover Discovery/InfinitiQX60 (Categorie Z4) RGDR met Pay Now voor 823 Euro voor 4 weken met inleveren in Culver City zonder one-way fee. Inleveren op LAX gaf wel de 590$ one way fee.
(Mocht het rijden niet een haalbaar plan lijken, dan kan ik hier altijd nog weer vanaf, kost me dan 45 of 95 euro.)

Ondertussen speelt mijn schoonmoeder ook met het idee om vanuit LA naar Boston te komen en dan met ons mee terug te reizen. Dit zal wel betekenen dat we een aantal extra dagen voor de reis hebben, misschien wel een week extra.
Als ze meegaat, gaan we vrijwel zeker alles met de auto doen, we hebben dan twee tot tweeëneenhalve week de tijd, en een stukje vliegen wordt relatief gezien duurder met een extra persoon.

Ik had in het autohuur topic deel 8 al een kleine aanzet gegeven, en daar kwam Hockey met de volgende route:
“Boston - New York - Philadelphia - Pittsburgh - Chicago - LA kunnen doen. Maar dan heb je een dag per stad en voor de rest rijden.
Dat levert je deze route op.”

New York kennen we al, schitterend, maar trekt me nu voor de zomer niet echt. Ik wil wel graag nog een keer naar de Niagara Falls, dus dat past misschien wel goed in de route.
In de VS zijn we vooral in LA en omstreken geweest, vanuit daar ook naar Death Valley, Grand Canyon, Las Vegas. Verder dus al in NY, Boston en wat New Hampshire.
Bovenstaande hoeft nu dus niet in de route, liever tijd voor nieuwe dingen.

Bryce en Zion schijnen en must te zijn in het zuidwesten, dus als dat zo is moet ik nu de kans maar grijpen om hier langs te rijden.

Ik probeer ondertussen dus een beetje een route idee voor mezelf te maken.

Hierbij al een keuze tussen 2 ideeën:
- “noordelijk” via Chicago en Denver en dan door Utah richting LA
- “route 66” met op het einde misschien nog langs Bryce en Zion

Ik verwacht dat hoe zuidelijker we komen, hoe heter het wordt, en daar houdt ik niet zo van…
Mede daarom dat ik in ook aan de noordelijke route dacht.
De noordelijke route lijkt me wel een heel saai stuk te hebben tussen Chicago en Denver, zo’n 1600 km.
Maar misschien valt het verschil in temperatuur ook wel mee? Iemand ervaring?

En route 66 zal wel niet voor niets zo populair zijn, misschien is dat toch een beter plan?
(Moet zeggen dat het naampje op zich me niet specifiek trekt, heb er in LA nog nooit extra aandacht aangegeven. Wel eens een bordje of zo gezien in Pasadena en Down Town dacht ik.)

Hier alvast een eerste opzet voor de “noordelijke variant”:
dag van naar km tijd
dag 1 Vrijdag Amsterdam Boston
dag 2 Zaterdag Boston
dag 3 Zondag Boston
dag 4 Maandag Boston
dag 5 Dinsdag Boston? Watkins Glen? 600 05:50
dag 6 Woensdag Boston? Niagara Falls 752 07:04
dag 7 Donderdag Niagara Falls ?
dag 8 Vrijdag ? Chicago 893 08:26
dag 9 Zaterdag Chicago
dag 10 Zondag Chicago Peru Nebraska 842 07:52
dag 11 Maandag Peru Nebraska Denver 889 07:52
dag 12 Dinsdag Denver Grand Junction 392 03:50
dag 13 Woensdag Grand Junction Bryce 478 04:52
dag 14 Donderdag Bryce Zion 120 01:30
dag 15 Vrijdag Zion Las Vegas 258 02:34
dag 16 Zaterdag Las Vegas Los Angeles ? 435 04:30
dag 17 Zondag
dag 18 Maandag
dag 19 Dinsdag
dag 20 Woensdag
dag 21 Donderdag
dag 22 Vrijdag Los Angeles

Dag 5 is misschien al richting Niagara te gaan, of een paar uur rijden, om dag 6 minder reistijd te hebben, of misschien vroeg op en ook nog wat bekijken, nog een beetje een vraagteken.

Dag 6 is voorlopig Doubletree Niagara Falls met US fallsview room gereserveerd.

Peru Nebraska zit hierin omdat mijn schoonfamilie uit het land Peru komt, en dan natuurlijk vanwege:
https://www.youtube.com/watch?v=r_xBZcVEH1I
[youtube][/youtube]
(Ik heb nog niet gekeken of Airbnb er al is doorgedrongen of zo…)

Dag 7 en 8 zijn samen zo'n 900 kilometer wat is hier een leuke stop?

Dag 10 en 11 zijn eigenlijk ook veel te lang, dit moet waarschijnlijk over 3 dagen, of zonder Peru, of...?

Dag 17 tot en met 21 zijn eventuele extra dagen afhankelijk van de planning van mijn schoonmoeder,

Dag 22 wil ik hoe dan ook uiterlijk rond de middag in LA aankomen, maar voorlopig ga ik er nog even vanuit dat we op dag 16 al in LA moeten aankomen.

Chicago… ik weet dat er een topic is, maar heb het nog niet bekeken, is deze stad een must, en het blijven van een extra dag waard, of beter te skippen?

De route 66 variant heb ik nog niet heel veel beeld bij. Ik lees dat men roept dat je er tussen 4 dagen tot een maand voor nodig hebt, dat is nogal een verschil.
Ik zal eens wat reisverslagen opzoeken. Als ik het in bovenstaande route zou plakken vanaf Chicago, dan kom ik op 7, dat lijkt me krap.

Het gaat me er nu eerst om om de grote lijn duidelijk te krijgen, daarna zal ik nog wel wat aan details in moeten vullen en daar eventueel ook voor in de regionale subforums een topic openen.

Zo, een heel verhaal, dus complimenten als je dit nog leest. Alle tips zijn welkom, en (delen er van afschieten) mag ook.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Pepito: Boston - LA zomer 2019 in een kleine 2 weken

Bericht door ingrid14 »

Leuke plannen maar veel voor 2 weken.

Je schrijft dat je niet van heet houdt. Dat kan in de zomer in het zuidwesten redelijk tegenvallen.

Om de hele afstand te rijden lijkt me erg veel in de auto zitten en weinig tijd om iets te zien/doen

Stel je schoonmoeder wilt ook mee, dan kan ze toch ook naar een andere luchthaven vliegen

Vb vliegen van Boston naar Las Vegas.
Tussen Las Vegas en LA is er geen one way fee.
Dag 5 Boston-Las Vegas
Dag 6 Las Vegas-Sedona
Dag 7 Sedona
Dag 8 Sedona - Grand Canyon South Rim
Dag 9 GC - Monument Valley
Dag 10 Monument Valley - Page
Dag 11 Page - Bryce Canyon
Dag 12 Bryce - Zion
Dag 13 Zion
Dag 14 Zion - Las Vegas
Dag 15 Las Vegas - LA

Sedona is van natuur erg mooi. Je hebt er ook Slide Rock State Park. Het is er wel wat drukker maar dat ga je in de zomer in het zuidwesten wel overal hebben.
Voor Bryce volstaat een namiddag en een ochtend (of je moest er lange wandelingen gaan doen)
Voor Zion zou ik wel 2 nachten uittrekken. Het park moet met de shuttle bus bezocht worden en daar kruipt wel wat meer tijd in.

Of met Moab erbij:
Dag 5 Boston-Las Vegas
Dag 6 Las Vegas - Grand Canyon South Rim
Dag 7 GC - Monument Valley
Dag 8 Monument Valley - Moab
Dag 9 Moab
Dag 10 Moab
Dag 11 Moab - Torrey
Dag 12 Torrey - Bryce
Dag 13 Bryce - Zion
Dag 14 Zion
Dag 15 Zion - Las Vegas
Dag 16 Las Vegas - LA

Bij Moab liggen Arches NP, Canyonlands, Dead Horse Point, ... Het is er prachtig maar ... in de zomer kan het er erg heet zijn.
Tussen Moab en Torrey eventueel een stop bij Goblin Valley (lijkt me leuk voor een 6 jarige)
Bij Torrey ligt Capitol Reef ook een pareltje.

Je zou ook vanaf Phoenix kunnen vertrekken ipv Las Vegas, maar daar is vaak wel een one way fee voor de auto.

Je zou ook je noordelijke variant kunnen doen. Maar daar zou ik dan meer tijd voor nemen.
En dan vliegen van Chicago naar LA.
Ik ben zelf ook enige chauffeur. Een of twee keer een lange rit kan wel maar om de afstand Chicago-LA te overbruggen zit je met te veel lange ritten.

Misschien heb je iets aan onze reisverslagen. In 2012 deden we Arizona en Utah.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Pepito: Boston - LA zomer 2019 in een kleine 2 weken

Bericht door Martin & Marianne »

Het is inderdaad veel voor 2 weken. Ik zou zelf dan als eerste Chicago laten vallen, maar als je steden leuk vindt zul je je daar zeker wel kunnen vermaken. Maar ook zonder Chicago is het erg veel, en wat vooral jammer is, is dat je zoveel voorbij rijdt. Je komt vlak langs het Rocky Mountain NP en vlak bij Moab, en Page, en Monument Valley, maar daar heb je geen tijd voor.
Misschien is het iets om naar Niagara Falls te rijden en vandaar naar bijvoorbeeld Denver te vliegen, dan win je een dag of 4.

Wij hebben ooit eens met het idee van een oost-west reis gespeeld en daar wat suggesties voor genoteerd. Misschien heb je daar iets aan. Voor Watkins Glen en de Niagara Falls kun je ons 2012-verslag bekijken.
En voor een route van Denver naar LA zie ons 2013-verslag.

Marianne
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Pepito: Boston - LA zomer 2019 in een kleine 2 weken

Bericht door Pepito »

Bedankt voor jullie reacties zo ver. Ik ben druk aan het uitzoeken en lezen in allerlei verslagen, ook die van jullie, leuk hoor!
Ondertussen gevonden dat de gemiddelde verwachte temperatuur tussen mijn noordelijke en zuidelijke route voor augustus niet heel veel verschilt. Op de noordelijke overdag soms zelfs wat warmer, maar in de nacht wel altijd een graad of 3 koeler. Geen idee of er ook verschil in de beleving van de warmte is? Maar dit maakt voor nu de route66 variant ook wel mogelijk, lijkt me te weinig verschil in temperatuur om het daarom niet te doen.

Mijn schoonmoeder heeft ondertussen besloten om mee te gaan. Joepie!
Haar ergens anders naar toe laten vliegen is geen optie, want ze ziet de familie in Boston ook niet elke dag en wil dat natuurlijk niet missen. Ze komt hier wel iets later naar toe, waarschijnlijk komt ze op de maandagavond in Boston aan, onze dag 4.
Op dag 5 naar Watkins Glen gaan wordt het dan niet, misschien dat ik de Niagara Falls een dag naar achteren moet schuiven, of we gaan op dag 6 heel vroeg op pad.

Doordat ze mee gaat hebben we wel meer de tijd, en willen we uiterlijk dag 22 rond de middag in LA zijn. Dat betekent dat we op dag 21 dus in LV of Needles of zo moeten uitkomen.

Met de auto betekent dit dus dat we dag 7 of 8 tot en met 21 hebben om van Niagara Falls in LV te komen. Dat is dan zo'n 3700 km in 33 uur, en dit in 14 of 15 dagen. Lijkt me al wat beter te doen, dan de eerste opzet.

Omdat ik ondertussen wat meer over route 66 gelezen heb, vandaag maar een opzet hierop geinspireerd. Hierbij heb ik Chicago er uit gelaten en komen we pas wat zuidelijker op Route66 uit. Ik dacht eerst in St Louis, maar toen zag ik op de kaart Nashville en Memphis er net onder liggen en die namen trokken me wel, scheelt een kleine 200 kilometer, weet niet of het het waard is. Moeten we later nog detailleren. Het is wel zo, dat Columbus, St. Louis, Tulsa, in 2 rijdagen van 6 uur kan, of eventueel St.Louis - Tulsa nog in 2 splitsen om een wat meer R66 tempo te hebben.
Zo kan ik t.o.v. Nashville Memphis dus wel 1 of 2 dagen ‘winnen’, als die ergens anders interessanter zijn.

dag 05 Dinsdag : Boston
dag 06 Woensdag : Boston - Niagara Falls 752 07:04
dag 07 Donderdag: Niagara Falls - Columbus Ohio 566 06:20
dag 08 Vrijdag : Columbus Ohio - Nashville 612 06:40
of St. Louis 673 05:58
dag 09 Zaterdag : Nashville - Nashville
of Tulsa 635 5:38, dan verder als vanaf dag 12
dag 10 Zondag : Nashville - Memphis 341 03:40
dag 11 Maandag : Memphis - Tulsa 646 05:40
dag 12 Dinsdag : Tulsa - Elk City 418 04:20
dag 13 Woensdag : Elk City - Amarillo 350 03:07
dag 14 Donderdag: Amarillo - Albuquerque 464 04:50
dag 15 Vrijdag : Albuquerque - Albuquerque
dag 16 Zaterdag : Albuquerque - Monument Valley 511 05:30
dag 17 Zondag : Monument Valley - Page 442 05:10
dag 18 Maandag : Page - Bryce 196 02:00
dag 19 Dinsdag : Bryce - Zion 120 01:30
dag 20 Woensdag : Zion - Zion
dag 21 Donderdag: Zion - Las Vegas 258 02:34
dag 22 Vrijdag : Las Vegas - Los Angeles 435 04:30
dag 23 Zaterdag : Los Angeles
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Pepito: Boston - LA zomer 2019 in een kleine 2 weken

Bericht door Pepito »

Het plan krijgt langzaamaan meer vorm. Niagara Falls gaat waarschijnlijk een dag naar achteren.
Nashville en Memphis wordt te veel denk ik, dus die zijn er weer uit. Er moet behalve rijden natuurlijk ook nog tijd zijn om wat te bekijken, en voor de nodige pauzes.
De maximale reistijd volgens google maps is nu onder de 6 uur, met een gemiddelde van net geen 4 uur. Dit lijkt me beter haalbaar. Hier zitten natuurlijk wel veel interstates in, maar daar zullen we per dag maar een beetje moeten kijken hoeveel we er vanaf willen. Als ik de route66 verslagen lees, moet het redelijk te combineren zijn, stukken oude route voor de nostalgie en interstate om op te schieten.

dag 05 Dinsdag : Boston
dag 06 Woensdag : Boston - Ithaca 538 05:35
of iets in de buurt?
dag 07 Donderdag : Ithaca - Niagara Falls 268 03:10
dag 08 Vrijdag : Niagara Falls - Cleveland 348 03:32
of iets ten zuiden er van om Amish country Scenic Byway te rijden ?
dag 09 Zaterdag : Cleveland - Louisville 586 05:34
dag 10 Zondag : Louisville - Saint Louis 419 03:57
dag 11 Maandag : Saint Louis - Tulsa 635 05:58
dag 12 Dinsdag : Tulsa - Elk City 418 04:20
dag 13 Woensdag : Elk City - Amarillo 350 03:07
dag 14 Donderdag : Amarillo - Albuquerque 464 04:50
dag 15 Vrijdag : Albuquerque - Albuquerque; bezoek aan Santa Fe en Scenic Drive ?
dag 16 Zaterdag : Albuquerque - Monument Valley 511 05:30
dag 17 Zondag : Monument Valley - Page 196 01:57
dag 18 Maandag : Page - Bryce 246 02:45
dag 19 Dinsdag : Bryce - Zion 120 01:30
dag 20 Woensdag : Zion - Zion
dag 21 Donderdag : Zion - Las Vegas 258 02:34
dag 22 Vrijdag : Las Vegas - Los Angeles 435 04:30
dag 23 Zaterdag : Los Angeles
Wat denken jullie?

En tips op, voor, langs, deze route blijven welkom…
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Pepito: Boston - LA zomer 2019 in een kleine 2 weken

Bericht door stegeman »

Ik ben geen ervaren Amerika reiziger en kan het begin niet goed inschatten. Vorig jaar een stuk Canada Amerika gedaan en volgend jaar grofweg gezegd SF-LA- LV en veel parken rondom. We komen op 2900km uit en dat vonden wij al veel voor 24 nachten. Vorig jaar 5500 voor 26 nachten en dat was echt veel te veel, maar 2900 lijkt me wel de max. We reden en straks weer met een personenauto.
Als ik je route zo bekijk lijkt het me wel heel veel rijden en weinig tijd voor bijv de mooie dingen die je bijv rondom Page kunt zien en weinig tijd voor Las Vegas.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Pepito: Boston - LA zomer 2019 in een kleine 2 weken

Bericht door Pepito »

Ondertussen heeft mijn schoonvader zich ook bedacht, en hij gaat nu ook mee. Dat betekent dat het ook tijd is om wat meer invulling aan de route te geven. Eerst een update gedaan met betrekking tot de overnachtingen omdat we nu met z'n vijven zijn. Zo goed als overal nu een overnachting geregeld, wel nog te annuleren, maar ik denk toch dat het van - naar schema nu wel redelijk klaar is.
Tips blijven natuurlijk van harte welkom.

dag 1 - 5 Boston
familiebezoek

dag 06 Woensdag :
Boston - Penn Yan 630 km 06:18
Vroeg weg: 5:35 rijden
Watkins Glen State Park 1 a 2 uur, Gorge trail
0:35 naar Penn Yan

dag 07 Donderdag :
Penn Yan - Niagara Falls 208 km 02:23
100km 1:15
Letchworth State Park ? 1 a 2 uur
01:45 naar Niagara
Behind the Falls / Boat ?

dag 08 Vrijdag :
Niagara Falls - Richfield 373 km 03:42
Behind the Falls / Boat ?
4 uur rijden
Cuyahoga Valley NP

dag 09 Zaterdag :
Richfield - Dayton 366 km 04:15
1 uur naar Wilmot
Amish country Scenic Byway (2 uur met stops?)
3 uur naar Dayton

dag 10 Zondag :
Dayton - Saint Louis 612 km 05:44
6 uur reizen, iets tussendoor?
Gateway Arch
Hoe aankomen, heuvel of brug met uitzicht over monding Missouri in Mississippi en Gateway Arch ?

dag 11 Maandag :
Saint Louis - Claremore 586 km 05:20
Route 66 en Interstate combi, tbd

dag 12 Dinsdag :
Claremore - Elk City 418 km 04:20
Route 66 , tbd

dag 13 Woensdag :
Elk City - Clovis 439 km 04:14
Route 66 , tbd
familiebezoek

dag 14 Donderdag :
Clovis - Albuquerque 364 km 03:24
familiebezoek
Route 66, tbd
dag 15 Vrijdag :
Albuquerque - Albuquerque
bezoek aan Santa Fe en Scenic Drive
relax in resort met zwembad?

dag 16 Zaterdag :
Albuquerque - Mexican Hat 511 km 05:30
Route, onderweg?
Monument Valley

dag 17 Zondag :
Monument Valley - Page 230 km 02:20
Route, onderweg?
Horseshoe bend

dag 18 Maandag :
Page - Bryce 246 km 02:45
Lower Antelope Canyon (08:30)
Route, onderweg?
Bryce?

dag 19 Dinsdag :
Bryce - Zion 120 km 01:30
Route, onderweg?

dag 20 Woensdag :
Zion - Zion
Narrows?

dag 21 Donderdag :
Zion - Las Vegas 258 km 02:34
Route, onderweg?

dag 22 Vrijdag :
Las Vegas - Los Angeles 435 km 04:30
Bijlagen
image.png
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Pepito: Boston - LA zomer 2019 in een kleine 2 weken

Bericht door KW1984 »

Een leuk plan, maar toch wel erg veel in korte tijd. Zelf zijn wij ook niet vies van veel rijden (toen we nog met ze 2en waren), maar elke dag rijden, en vooral zo lang gaat je op een gegeven moment toch echt wel tegen staan. Let op, die google maps rijtijden vallen in de praktijk vaak langer uit (niet alleen door de tussenstops). Als ik het goed heb dan ben je de enige die rijdt (ben ik ook altijd). De vermoeidheid kan na die lange reisdagen dan ook toeslaan, vooral op die lange saaie wegen zonder al te veel te zien, wat het toch wel gevaarlijk maakt. Ik heb dat zelf ook gehad na een aantal lange ritten achter elkaar en was op een gegeven moment blij dat ik veilig het hotel bereikt had (paar keer extra moeten stoppen ook voor een frisse neus). Je moet je afvragen of je dat moet willen, vooral met een kind van 6 (waarvan ik me afvraag of dat reizen voor haar uberhaupt leuk is) en niemand anders het van je over kan nemen mocht dat nodig zijn.
Neem dat dus allemaal goed mee in je overweging, of je moet al ervaring hebben met een dergelijk vermoeiende reis?

De optie om naar Vegas (of Denver) te vliegen vind ik een hele goede. Is dat echt niet te organiseren (uiteraard wel duurder natuurlijk)?
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Pepito: Boston - LA zomer 2019 in een kleine 2 weken

Bericht door Pepito »

Is het echt nog te veel rijden? Er zitten nu nog maar 4 dagen in van meer dan 5 uur:
dag 06) 6:18 - de eerste reisdag, voor Hollanders die naar Frankrijk gaan toch ook niet veel?
dag 10) 5:44
dag 11) 5:20
dag 16) 5:30 - na een dag 'rust'

Daar komen inderdaad pauzes nog bij, wijkt google los van wat je zelf stil staat om te tanken en de pauzes zoveel af, valt naar mijn idee wel mee, zeker in de VS waar ik niet al te veel file verwacht. (in ieder geval niet zo op onze route, wellicht de vrijdagmiddag bij Cleveland)
Ik rij inderdaad alleen. De afstanden aan zich op 1 dag zijn niet zo'n probleem, dat heb ik wel vaker gedaan, en ook wel verder. LA - Lake Tahoe, of Grand Canyon. Maar inderdaad, niet in zo'n keten.
Maar er zitten ook elke keer kortere ritten tussen, zeker de loop door het zuid-westen aan het eind.
Ik had het idee dat het zo wel redelijk verdeeld was.
Op zich ben ik niet van de rustige vakanties, ik moet er toch elke dag wel op uit. Te lang op 1 plek is wat dat betreft niets voor mij. Wat ik eerder wel vermoeiend vond is dat, naast het rijden, ik ook nog voor de rest de complete reisleider was, en iedereen voor alles naar mij keek wat we gingen doen. Echt alles, restaurantje kiezen, hotelkamer opzoeken, tot aan het in en uit de auto halen van bagage aan toe. Maar de familie raakt langzaamaan wat meer gewend aan reizen en wordt hierin gelukkig wat zelfstandiger.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Pepito: Boston - LA zomer 2019 in een kleine 2 weken

Bericht door ingrid14 »

Je gaat het land doorkruisen dus je komt vanzelf aan veel km.
Zelf ook al routes van 6000 km gehad en enige chauffeur.
De afstanden zoals je ze nu verdeeld hebt, kunnen in mijn ogen wel.
En neen, de tijden die Google Maps aangeeft wijken niet erg af.

Het 'zware' eraan is dat je bijna elke dag aan het rijden bent, bijna elke nacht een ander hotel.
In het begin valt dit mee maar na een tijdje wordt dit vermoeiend.

Ik heb zelf ooit, bewust, dagen van 8 of 9 u rijden gemaakt. Zo kon ik dan 2 nachten op een interessante plek blijven ipv 1 nacht ergens in the middle of no where en 1 nacht op een interessante plek. Ik vond dat minder vermoeiend dan 2 dagen van ongeveer 4/5 u rijden.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer