Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Miranda1111: route Vancouver Jasper.
-
Miranda1111
- Amerika-newbie
Reis Miranda1111: route Vancouver Jasper.
Wat ontzettend leuk om dit forum te lezen, lekker veel informatie.
Ook wij gaan naar Canada, nu al super veel zin in. Onze tickets zijn inmiddels geboekt, dus het is nu "echt".
Ik ben al druk bezig geweest met de route, maar heb toch nog wat twijfels. Mijn eerste vraag: we gaan ook naar Vancouver Island en hadden van kennissen gehoord dat bij Telegraph Cove een hele leuke berenexcursie is bij Tide Rip Tours, maar nu willen wij niet al te veel kilometers rijden en eigenlijk maar tot Campbell River. Nu zie ik dat er hier ook diverse excursies aangeboden worden (bijvoorbeeld bij Homalco), of is het echt een must om door te rijden naar Telegraph Cove? Eventueel suggesties bij wie we de excursie het beste kunnen doen, wie doet het het leukste?
Onze route is als volgt:
19 juli aankomst Vancouver 15.10 uur huurauto ophalen
20 juli Vancouver
21 juli Kelowna
22 juli Kelowna
23 juli Salmon Arm
24 juli Clearwater
25 juli Wells Gray
26- 28 juli Jasper
29 juli Clearwater
30- 31 juli Lac la Hache
1 aug Clinton
2 aug Gold Bridge
3-4 aug Whistler
5-6 aug Victoria
7 aug Qualicum beach
8-10 aug Campbell River (Quadra Island)
11 aug Vancouver
12 aug terugvlucht 18.25
Is er een andere route terug van Jasper richting Clearwater o.i.d.? Ik vind het jammer om tweemaal dezelfde route te rijden. Zijn er andere aanpassingen nodig op deze route, plaatsen waarvan jullie denken wat heb je daar te zoeken?
Is in Kelowna twee dagen nodig?
We willen graag een vlucht met een helikopter maken en/of met een watervliegtuigje. Op welke plek kunnen we dit het beste doen? Ook willen we gaan raften in Whistler (of ergens anders) en fietsen vinden we ook erg leuk.
We hebben voor een van de twee (Banff/Jasper) grote parken gekozen, anders een race tegen de klok om weer terug naar Vancouver te gaan. Is het beter om Banff te kiezen ipv Jasper? Ik heb me echt in moeten houden want het liefst wil je natuurlijk alles zien, maar het moet wel een vakantie blijven. Het is onze eerste keer in Canada, anders komen we een ander keer terug om een ander gedeelte te zien.
Ben benieuwd naar jullie reacties.
Ook wij gaan naar Canada, nu al super veel zin in. Onze tickets zijn inmiddels geboekt, dus het is nu "echt".
Ik ben al druk bezig geweest met de route, maar heb toch nog wat twijfels. Mijn eerste vraag: we gaan ook naar Vancouver Island en hadden van kennissen gehoord dat bij Telegraph Cove een hele leuke berenexcursie is bij Tide Rip Tours, maar nu willen wij niet al te veel kilometers rijden en eigenlijk maar tot Campbell River. Nu zie ik dat er hier ook diverse excursies aangeboden worden (bijvoorbeeld bij Homalco), of is het echt een must om door te rijden naar Telegraph Cove? Eventueel suggesties bij wie we de excursie het beste kunnen doen, wie doet het het leukste?
Onze route is als volgt:
20 juli Vancouver
21 juli Kelowna
22 juli Kelowna
23 juli Salmon Arm
24 juli Clearwater
25 juli Wells Gray
26- 28 juli Jasper
29 juli Clearwater
30- 31 juli Lac la Hache
1 aug Clinton
2 aug Gold Bridge
3-4 aug Whistler
5-6 aug Victoria
7 aug Qualicum beach
8-10 aug Campbell River (Quadra Island)
11 aug Vancouver
12 aug terugvlucht 18.25
Is er een andere route terug van Jasper richting Clearwater o.i.d.? Ik vind het jammer om tweemaal dezelfde route te rijden. Zijn er andere aanpassingen nodig op deze route, plaatsen waarvan jullie denken wat heb je daar te zoeken?
Is in Kelowna twee dagen nodig?
We willen graag een vlucht met een helikopter maken en/of met een watervliegtuigje. Op welke plek kunnen we dit het beste doen? Ook willen we gaan raften in Whistler (of ergens anders) en fietsen vinden we ook erg leuk.
We hebben voor een van de twee (Banff/Jasper) grote parken gekozen, anders een race tegen de klok om weer terug naar Vancouver te gaan. Is het beter om Banff te kiezen ipv Jasper? Ik heb me echt in moeten houden want het liefst wil je natuurlijk alles zien, maar het moet wel een vakantie blijven. Het is onze eerste keer in Canada, anders komen we een ander keer terug om een ander gedeelte te zien.
Ben benieuwd naar jullie reacties.
Re: Reis Miranda1111: route Vancouver Jasper.
Je mist in deze route niet alle Banff, maar ook Lake Louise en Yoho NP, zou ik toch wel zonde vinden. Ook mis je Kootenay, Revelstoke en Glacier NP. Maar is misschien een bewuste keuze?
Wij deden 2 jaar geleden min of meer de route van forumlid AnninBC, dat beviel goed, maar is zonder VI. Jij hebt echter een paar dagen extra, en wij reisden vrij langzaam want met een grotere groep met kleuter en tieners, dus dat is wellicht nog wel in te passen.
Wij deden 2 jaar geleden min of meer de route van forumlid AnninBC, dat beviel goed, maar is zonder VI. Jij hebt echter een paar dagen extra, en wij reisden vrij langzaam want met een grotere groep met kleuter en tieners, dus dat is wellicht nog wel in te passen.
Terug in Texas!
-
Miranda1111
- Amerika-newbie
Super bedankt voor je reactie Hemmie!
Ik heb de route wat aangepast en ook nog een route naar Banff gemaakt. Helaas beide parken voor ons niet haalbaar. Maar een goed excuus om terug te komen. Welke route krijgt jullie voorkeur? Met eventueel nog wat aanpassingen
Twee (aangepaste) routes
20 juli Vancouver
21 juli Hope
22 juli Salmon Arm/Shuswap
23 juli Salmon Arm/Shuswap
24 juli Clearwater (Wells Gray)
25 juli Wells Gray
26- 28 juli Jasper
29 juli Clearwater
30- 31 juli Lac la Hache
1 aug Lillioet
2 aug Gold Bridge
3-4 aug Whistler
5 aug Qualicum Beach
6-8 aug Campbell River (Quadra Island)
9 -10 aug Victoria
11 aug Vancouver
12 aug terugvlucht 18.25
20 juli Vancouver
21 juli Sunshine Coast
22 juli Osoyoos
23 juli Osoyoos
24 juli Cranbrook
25 juli Canmore (Banff)
26- 28 juli Banff
29 juli Golden
30- 31 juli Salmon Arm (Shuswap)
1 aug Hope
2 aug Hope
3 aug Victoria
4 aug Victoria
5 aug Qualicum beach
9 aug. Qualicum Beach
10 aug
11 aug Vancouver
12 aug terugvlucht 18.25
Bij beide routes eigenlijk onderaan een dag over. Dat is natuurlijk altijd fijn wat speling. Misschien tussen Osoyoos en Canmore nog een extra stop. Maar ik weet niet goed waar.
Ik hoor het weer graag!
Ik heb de route wat aangepast en ook nog een route naar Banff gemaakt. Helaas beide parken voor ons niet haalbaar. Maar een goed excuus om terug te komen. Welke route krijgt jullie voorkeur? Met eventueel nog wat aanpassingen
Twee (aangepaste) routes
20 juli Vancouver
21 juli Hope
22 juli Salmon Arm/Shuswap
23 juli Salmon Arm/Shuswap
24 juli Clearwater (Wells Gray)
25 juli Wells Gray
26- 28 juli Jasper
29 juli Clearwater
30- 31 juli Lac la Hache
1 aug Lillioet
2 aug Gold Bridge
3-4 aug Whistler
5 aug Qualicum Beach
9 -10 aug Victoria
11 aug Vancouver
12 aug terugvlucht 18.25
20 juli Vancouver
21 juli Sunshine Coast
22 juli Osoyoos
23 juli Osoyoos
24 juli Cranbrook
25 juli Canmore (Banff)
26- 28 juli Banff
29 juli Golden
30- 31 juli Salmon Arm (Shuswap)
1 aug Hope
2 aug Hope
3 aug Victoria
4 aug Victoria
5 aug Qualicum beach
9 aug. Qualicum Beach
10 aug
11 aug Vancouver
12 aug terugvlucht 18.25
Bij beide routes eigenlijk onderaan een dag over. Dat is natuurlijk altijd fijn wat speling. Misschien tussen Osoyoos en Canmore nog een extra stop. Maar ik weet niet goed waar.
Ik hoor het weer graag!
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Je kan gerust Banff en Jasper doen als je andere plaatsen weglaat en nu en dan wat langere reisdagen hebt. De route die je nu hebt lijkt verwarrend en ik vraag me af waarom je voor "Quadra Island" zou kiezen in plaats van Jasper, of Osoyoos/Shuswap/Kelowna...niet dat het geen mooie plekken zijn, maar ik zou eerder een algemene route aannemen van de bekende plekjes en als je dan ooit nog eens terug komt zou je je op een paar bepaalde gebieden kunnen concentreren. Ik raad echt aan om een rondje te doen als eerste kennismaking met Canada!
Dit is mijn voorstel:
19 juli: Aankomst Vancouver
20 juli: Vancouver
21 juli: Vancouver - Salmon Arm
22 juli: Salmon Arm
23 juli: Salmon Arm - Field (Yoho National Park)
25 juli: Field
25 juli: Field - Banff
26 juli: Banff
27 juli: Banff - Jasper
28 juli: Jasper
29 juli: Jasper
30 juli: Jasper - Clearwater
31 juli: Clearwater (Wells Gray Provincial Park)
1 aug: Clearwater - Lillooet
2 aug: Lillooet - Whistler
3 aug: Whistler
4 aug: Whistler - Campbell River (via Nanaimo)
5 aug: Campbell River
6 aug: Campbell River
7 aug: Campbell River - Victoria
8 aug: Victoria
9 aug: Victoria - Vancouver
10 aug: Vancouver
11 aug: Vancouver
12 aug: Vertrek Vancouver
Zo heb je overal toch voldoende tijd en zitten er niet teveel lange reisdagen tussen. Voor watervliegtuigjes/helicopter vluchten kan je goed terecht in Vancouver. Kijk eens bij https://www.harbourair.com/tours/tours-from-vancouver/ en ook fietsen huren gaat prima in Vancouver. Je kan daar een rondje Stanley Park doen en van daaruit nog verder fietsen langs English Bay en helemaal tot aan Granville Island en zo nog verder naar Kitsilano Beach, is een fietstocht van een goede 20-25km enkele rit.
Ik zou voor een beren/walvis tour eens kijken bij Eagle Eye Adventures in Campbell River. Het is een Nederlands koppel wat dit bedrijf uitbaadt, dit is hun website: https://www.eagleeyeadventures.com/
Voor meer info kan je altijd eens kijken op mijn route beschrijving: http://travelwestcanada.blogspot.com/
Dit is mijn voorstel:
19 juli: Aankomst Vancouver
20 juli: Vancouver
21 juli: Vancouver - Salmon Arm
22 juli: Salmon Arm
23 juli: Salmon Arm - Field (Yoho National Park)
25 juli: Field
25 juli: Field - Banff
26 juli: Banff
27 juli: Banff - Jasper
28 juli: Jasper
29 juli: Jasper
30 juli: Jasper - Clearwater
31 juli: Clearwater (Wells Gray Provincial Park)
1 aug: Clearwater - Lillooet
2 aug: Lillooet - Whistler
3 aug: Whistler
4 aug: Whistler - Campbell River (via Nanaimo)
5 aug: Campbell River
6 aug: Campbell River
7 aug: Campbell River - Victoria
8 aug: Victoria
9 aug: Victoria - Vancouver
10 aug: Vancouver
11 aug: Vancouver
12 aug: Vertrek Vancouver
Zo heb je overal toch voldoende tijd en zitten er niet teveel lange reisdagen tussen. Voor watervliegtuigjes/helicopter vluchten kan je goed terecht in Vancouver. Kijk eens bij https://www.harbourair.com/tours/tours-from-vancouver/ en ook fietsen huren gaat prima in Vancouver. Je kan daar een rondje Stanley Park doen en van daaruit nog verder fietsen langs English Bay en helemaal tot aan Granville Island en zo nog verder naar Kitsilano Beach, is een fietstocht van een goede 20-25km enkele rit.
Ik zou voor een beren/walvis tour eens kijken bij Eagle Eye Adventures in Campbell River. Het is een Nederlands koppel wat dit bedrijf uitbaadt, dit is hun website: https://www.eagleeyeadventures.com/
Voor meer info kan je altijd eens kijken op mijn route beschrijving: http://travelwestcanada.blogspot.com/
-
Miranda1111
- Amerika-newbie
Bedankt, ik denk dat dit inderdaad de route gaat worden, en ik maar moeilijk doen. De reisafstanden vallen nog mee, dat is voor ons belangrijk. Ik zal ook eens jouw reisverslag gaan bekijken. Bedankt voor de tips, helaas eagle eye doet pas beren excursies na half augustus.
In 2017 zijn wij hier geweest (onze eerste Canada/Amerika ervaring). Supermooi.
Victoria en Vancouver island zijn prachtig! Maar wil je er wel op wijzen dat een overtocht met de boot best prijzig is en ook tijd in beslag neemt. Heb je dat over voor alleen Victoria een dag. Of kun je beter die 2 dagen ergens anders bij doen en Vancouver Island voor een andere vakantie laten. Onze ervaring is dat je snel overal tijd te kort komt. Maar ja. Mooi is Victoria wel en de boottocht met de Ferry ook
Victoria en Vancouver island zijn prachtig! Maar wil je er wel op wijzen dat een overtocht met de boot best prijzig is en ook tijd in beslag neemt. Heb je dat over voor alleen Victoria een dag. Of kun je beter die 2 dagen ergens anders bij doen en Vancouver Island voor een andere vakantie laten. Onze ervaring is dat je snel overal tijd te kort komt. Maar ja. Mooi is Victoria wel en de boottocht met de Ferry ook
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2617 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 12 Reacties