Reis Galapogos: Van Big Bend naar Yellowstone

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Reis Galapogos: Van Big Bend naar Yellowstone

Bericht door Galapogos »

Na drie prachtige reizen in 2016, 2017 en 2018 zijn we bezig met het plannen van een route voor volgend jaar. We zijn redelijk flexibel qua reisperiode maar moeten uiterlijk begin juli weer terug zijn. Ik heb verschillende globale routes in m’n hoofd, waarvan de volgende me trekt vanwege de afwisseling. Wat vinden jullie ervan?

01 Aankomst San Antonio
02 San Antonio - Big Bend
03 Big Bend
04 Big Bend
05 Big Bend - Guadalupe Mountains / Carlsbad Caverns
06 Guadalupe Mountains / Carlsbad Caverns
07 Guadalupe Mountains / Carlsbad Caverns - White Sands
08 White Sands - Santa Fe
09 Santa Fe
10 Santa Fe - Great Sand Dunes
11 Great Sand Dunes - Aspen
12 Aspen
13 Aspen - Rocky Mountains NP
14 Rocky Mountains NP
15 Rocky Mountains NP
16 Rocky Mountains NP - Black Hills
17 Black Hills
18 Black Hills
19 Black Hills - Badlands
20 Badlands - Devil’s Tower
21 Devil’s Tower - Bighorn Canyon
22 Bighorn Canyon - Yellowstone
23 Yellowstone
24 Yellowstone
25 Yellowstone - Grand Teton
26 Grand Teton
27 Vertrek Grand Teton (Jackson Hole)

We hebben nog een extra dag over die we ergens kunnen invoegen. Wellicht in New Mexico of Colorado ergens?

We gaan zoals gebruikelijk voornamelijk tentkamperen in de parken. We geven weinig om steden, en houden van wandelen. Texas, New Mexico en South Dakota zijn helemaal nieuw voor ons. Tijdens de vorige reizen zijn we al wel in Yellowstone en Grand Teton geweest, en hebben we ook een deel van Colorado gedaan (Mesa Verde, Million Dollar Highway, Black Canyon of the Gunnison, Colorado NM).

Het kan overigens nog best zo zijn dat het een geheel andere route wordt. Misschien een one-way San Francisco naar Denver via Oregon en Idaho. Of een one-way LA naar Denver via zuidelijk Arizona en New Mexico. Een rondje Denver is ook nog een optie. We kunnen de reisperiode ook nog naar voren halen, maar helaas niet naar achteren.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Galapogos: Van Big Bend naar Yellowstone

Bericht door PSVwally »

20 Badlands - Devil’s Tower
Mijn commentaar is wel even afhankelijk van hoe je dag 19-20 indeelt. Als je alles rond Badlands al op dag 19 doet, vergeet ook missileman niet ten noorden van Badlands, dan zou ik dag 20 al wel verder rijden richting ten minste Buffalo of Sheridan.
Rij Vanaf Rapid City overigens ook niet via de snelweg 90, maar vanaf net voorbij Sturgis de 34 en 24 naar devils tower. Heb je een normaal tempo, dan zal een rondje om devils tower ongeveer een uur in beslag nemen en het is daarna altijd leuk om nog even bij de stokstaartjes te gaan kijken...toen ik er was zaten er 100-en op het veld als je het park binnenkomt/uitgaat.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Galapogos: Van Big Bend naar Yellowstone

Bericht door Galapogos »

Ons plan zou zijn om in de namiddag van Black Hills richting Badlands te gaan, zodat we Badlands in het avondlicht kunnen bekijken. De ochtend er op zouden we ook nog wat tijd in Badlands NP willen doorbrengen, gevolgd door inderdaad een bezoek aan Minuteman Missile. Heb je toevallig ook de tour gedaan die daar geboekt kan worden? Is dat de moeite waard?

Dank voor de tip over de 34/24! Zou ik zelf wellicht niet over nagedacht hebben. Ik vermijd de interstate sowieso liever, tenzij het alternatief veel langer duurt.

Gezien onze plannen voor dag 20, denk ik dat doorrijden naar Buffalo of Sheridan wellicht wat optimistisch is? Mochten we dat wél doen, rechtvaardigt de omgeving het dan om daar twee nachten te blijven? (dag 20 en dag 21) Of zou je dan op dag 21 al richting Yellowstone gaan?
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Galapogos: Van Big Bend naar Yellowstone

Bericht door ingrid14 »

Op dag 19 zou ik al die Missle Man doen en dan naar Badlands.
Op dag 20 dan naar Devils Tower en doorrijden naar bv Sheridan.
Dan dag 21 van Sheridan via Bighorn Canyon naar vb Cody. Afhankelijk van het open zijn van de Bear Tooth higway zou je langs die weg naar Yellowstone kunnen rijden.

Zelf vond ik Albuquerque ook mooi om te bezoeken.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 521
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Reis Galapogos: Van Big Bend naar Yellowstone

Bericht door Robbie&Irene »

Voor New Mexico zou je eventueel ook Kasha Katuwe Tent Rocks NM kunnen bezoeken, ligt dichtbij Santa Fe. Daarnaast ook erg mooi natuurlijk zijn de Bisti-Badlands en Valley of Dreams, maar wat minder gunstig voor je concept route.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Galapogos: Van Big Bend naar Yellowstone

Bericht door Galapogos »

Excuus voor de late reactie. We hebben afgelopen week de knoop doorgehakt om toch geen reis vanuit Texas te gaan ondernemen, en hebben in plaats daarvan retourtjes Denver geboekt. Dit betekent dat het hele eerste deel van deze reis (Texas en New Mexico) komt te vervallen. Aanleiding was de toch wel erg hoge temperaturen in juni, en de uiteindelijk fors duurdere vliegtickets + autohuur. We zullen ongetwijfeld deze regio nog eens aandoen. We hebben nu al vage plannen over een one-way Texas->California in het vroege voorjaar. :lol:

De reisroute die we voor dit jaar overwegen zal ik in een nieuw topic plaatsen. South Dakota blijft overeind, dus dank voor alle tips die daarover gegeven zijn. Die nemen we zeker mee!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer