Reis Anneke_88: juni 2019 met dreumes 1,5.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Anneke_88
Amerikafan
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 jul 2009, 18:54
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Anneke_88: juni 2019 met dreumes 1,5.

Bericht door Anneke_88 »

Na meerdere prachtige rondreizen zijn man en ik een dochter rijker. Volgend jaar zomer is zij 1,5. Het kriebelt weer gigantisch dus wij willen graag een rondreis gaan maken met haar erbij. Canada staat al jaren op ons verlanglijstje dus hier willen wij dan nu naartoe. Onze voorkeur gaat uit naar appartementen, ruimte motel / hotel kamers en lodges. Denk dat we regelmatig proberen zelf te koken. Camper heeft onze voorkeur niet want we houden echt niet van kamperen.
We zouden beginnen in Vancouver of Calgary en vanuit daar een rondje maken. Heeft iemand tips voor met onze dreumes dan? Goede accomodaties bijvoorbeeld?

Wij houden van wandelen (maar niet uren lang, bijvoorbeeld 7-10 kilometer), vonden Yosemite en Yellowstone geweldige parken vanwege de afwisseling. We willen ivm onze dochter niet te vaak wisselen van plek maar natuurlijk wel genoeg zien.
En diversiteit in parken vind ik dus zelf heel fijn, niet alleen maar parken met meren en bergen.

Overweging die ik heb pakken we Vancouver eiland mee of is het leuker om een stukje usa mee te pakken met glacier NP en bijvoorbeeld Seattle en Olympic NP. Wellicht ook vanwege de kosten, want Canada is duur!
2009: rondreis noordoosten + Florida
2013: New York + Washington
2015: Rondje zuidwest San Francisco naar Las Vegas
2016: Rondje Los Angeles via kustroute naar Yellowstone en Las Vegas
2019: Vancouver - Calgary met dreumes
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Anneke_88: juni 2019 met dreumes 1,5.

Bericht door Galapogos »

Geen ervaring met appartementen, maar met jullie wens om niet te vaak van plek te wisselen in elk geval aanbevelen om in de Canadese Rockies (Banff/Kootenay/Yoho/Jasper) één standplaats te nemen voor het zuidelijke deel (Banff/Kootenay/Yoho) en één standplaats te nemen voor het noordelijke deel (Jasper). Voor het zuidelijke deel ligt Lake Louise ideaal, maar accommodatie daar is prijzig. Wij hebben vorig jaar Banff/Yoho/Kootenay vanuit Lake Louise gedaan en dat is uitstekend bevallen. Wij stonden echter op de camping met ons tentje, dus het was voor ons niet duurder dan ergens anders verblijven.

Glacier NP in de VS was het hoogtepunt van onze reis, dus als je dat kunt inpassen zou ik het zeker niet nalaten. :D
FerryM
Amerikakenner
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 okt 2008, 14:47
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis Anneke_88: juni 2019 met dreumes 1,5.

Bericht door FerryM »

Ben ook aan het denken met een kleine van 1,5 jaar...
Leuk en rustig rondje is bijv.

- 2 dagen Vancouver (voldoende hotels te vinden)
- 3 dagen Vancouver Island (bijv Campbell River; de kust met Tofino andere keer doen)
- 3 dagen Whistler (voldoende hotels te vinden)
- 2 dagen Wells Gray Park (Clearwater, of dichter bij het park)
- 3 dagen Jasper (voldoende te vinden)
- 3 dagen Field (Yoho NP, bijv een B&B); Lake Louise kan ook, is wat duurder
- 3 dagen Canmore (voor zuidelijk Banff)
- 2 dagen Calgary

Zou geen VS meepakken, vooral (reis)rust inbouwen met de dreumes.
Voor accommodaties, en wat te doen, zie de link naar de site. Bekijk ook de pagina's Voorbereiding en Tips.

Gr. Ferry

http://ferrymarquart.eu/index.html
Anneke_88
Amerikafan
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 jul 2009, 18:54
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Anneke_88: juni 2019 met dreumes 1,5.

Bericht door Anneke_88 »

Ferry dank voor je bericht. Mooi overzicht heb je gemaakt. Fijn die afwisseling ook wel denk ik wat steden en veel natuur. We willen ook niet elke keer de hoofdprijs betalen voor accomodaties dus handig ook wat goedkopere opties af en toe.

Galapagos, wat maakt dat glacier het hoogtepunt van jullie reis was? Ik vind het zo zonde namelijk als ik een prachtig park op slechts drie uur rijden heb liggen en we het missen.
Is daar ook nog iets in de buurt wat bijv mooi aansluit op een rondje vanuit Calgary?
2009: rondreis noordoosten + Florida
2013: New York + Washington
2015: Rondje zuidwest San Francisco naar Las Vegas
2016: Rondje Los Angeles via kustroute naar Yellowstone en Las Vegas
2019: Vancouver - Calgary met dreumes
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Anneke_88: juni 2019 met dreumes 1,5.

Bericht door Galapogos »

De vergezichten in Glacier vond ik fenomenaal. Het park kent ook erg veel héle mooie wandelroutes. De wandeling naar Grinnell Glacier vond ik echt magisch, en dan zijn we nog niet eens naar het eindpunt gelopen. Het is een wandelpark bij uitstek. Dat gezegd hebbende, ik lees nu dat jullie van plan zijn in juni te gaan, en dan zullen veel delen van Glacier nog niet optimaal toegankelijk zijn ivm sneeuw. Dat geldt voor de wandelpaden maar ook voor de Going-to-the-Sun-road. Ook op andere plekken op jullie route zul je in juni nog last kunnen hebben van sneeuw. Is het een bewuste keuze om in juni die kant op te gaan, en niet wat later in het jaar?

Het is overigens maar 3.5 uur rijden van Calgary naar Glacier NP (Many Glacier). Je zou vanuit Calgary rechtstreeks naar Glacier NP kunnen rijden en na afloop via dezelfde kant Glacier weer kunnen verlaten, richting Banff NP (5 uur rijden vanaf Many Glacier). Je kunt ook Glacier NP via de westzijde verlaten om dan bij de grensovergang Roosville Canada weer binnen te rijden, richting Kootenay NP (4.5 uur rijden vanaf West Glacier). Tussen Calgary/Banff en Glacier NP ligt ook nog Waterton Lakes NP, aan de Canadese kant van de grens. Daar ben ik zelf niet geweest.
Anneke_88
Amerikafan
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 jul 2009, 18:54
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Anneke_88: juni 2019 met dreumes 1,5.

Bericht door Anneke_88 »

De reden dat wij in juni gaan is dat we graag voor het hoogseizoen uit willen en de dagen dan lekker lang zijn.

Wel goed om te weten van de sneeuw, dat hadden we twee jaar terug in Yellowstone ook. De beartooth highway was toen nog maar net open.
Sowieso is vanuit Vancouver beginnen dan denk ik handiger he? Dat sowieso de parken in de bergen een grotere kans hebben op mooi weer richting het einde Vd reis.
2009: rondreis noordoosten + Florida
2013: New York + Washington
2015: Rondje zuidwest San Francisco naar Las Vegas
2016: Rondje Los Angeles via kustroute naar Yellowstone en Las Vegas
2019: Vancouver - Calgary met dreumes
Anneke_88
Amerikafan
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 jul 2009, 18:54
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Anneke_88: juni 2019 met dreumes 1,5.

Bericht door Anneke_88 »

Ik zit een beetje te puzzelen inmiddels zijn de data definitief door onze werkgevers bevestigd. Dus we kunnen echt gaan plannen.

Wat is een mooie plek voor Vancouver island? Ik zie dat het heel groot is. Whale watching zullen we denk ik niet doen aangezien onze dochter dan pas 1.5 is. Dus vind ik niet geschikt voor haar.

Ik lees overal ook over de okanagan vallei, dat dit lekkerder qua temperatuur is, mooier weer. Iemand daar bekend mee? Is er genoeg te doen en bijv ook lekker beetje relax mogelijkheden? Ik overweeg nu om daar langs te rijden ipv Vancouver eiland. Een oneway Vancouver - Calgary of retour Vancouver maaakt ons niet uit.

22-6 Vancouver
23-6 Vancouver
24-6 Vancouver
25-6 Vancouver - Vancouver island (campbell rivier)
26-6 Vancouver island
27-6 Vancouver island
28-6 Vancouver island - whistler
30-6 whistler
1-7 whistler
2-7 whistler - Wells gray (clearwater)
3-7 Wells gray
4-7 Wells gray - Jasper
5-7 Jasper
6-7 Jasper
7-7 Jasper - banff
8-7 banff
9-7 banff
10-7 banff
11-7 banff - Calgary
12-7 Calgary

En dan ergens kriebelt glacier ook nog. Is het niet leuker om glacier te pakken ipv Vancouver island bijvoorbeeld.
2009: rondreis noordoosten + Florida
2013: New York + Washington
2015: Rondje zuidwest San Francisco naar Las Vegas
2016: Rondje Los Angeles via kustroute naar Yellowstone en Las Vegas
2019: Vancouver - Calgary met dreumes
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Anneke_88: juni 2019 met dreumes 1,5.

Bericht door stegeman »

Oei. We zijn in Glacier (Amerika) geweest en Vancouver island. Beide hadden we wel veeeeeel langer willen zijn. Zeker een keer naar Glacier gaan (going to the sun road). Een van onze hoogtepunten vd reis. Toch zou ik in jullie geval Vancouver island dan aanhouden. Dan blijf je in Canada en niet voor 1 park gedoe met esta aanvragen Amerika, grensgedoe etc voor 1 park. Ik zou m dan een volgende reis nemen denk ik.
Kijk eens filmpjes op YouTube van going to the sun road / Glacier en ook van Vancouver island. Kan je keuze makkelijker maken.
Als je Vancouver island weglaat zou je Glacier kunnen doen, dan weer geen ferry (kost tijd). Maar ja, dat is ook weer zo mooi! De ferry Vancouver-Victoria is supergaaf. Van Nanaimo terug minder spectaculair.
Anneke_88
Amerikafan
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 jul 2009, 18:54
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Anneke_88: juni 2019 met dreumes 1,5.

Bericht door Anneke_88 »

Na wikken en wegen wordt het toch Vancouver island. Vooral vanwege dochter, esta gedoe en rust. En de overtocht lijkt ons prachtig!

Ik lees overal het advies om bijv in field en canmore op te splitsen voor banff. Maar voor onze rust en planning lijkt ons het ook prettig om bijv vanuit 1 accommodatie banff te ontdekken. Op de kaart is het allemaal maximaal een uur rijden.
Dit zou dan ten gunste komen van Vancouver en Vancouver island, dan denk ik ook aan tofino wel mee te pakken bijvoorbeeld.
2009: rondreis noordoosten + Florida
2013: New York + Washington
2015: Rondje zuidwest San Francisco naar Las Vegas
2016: Rondje Los Angeles via kustroute naar Yellowstone en Las Vegas
2019: Vancouver - Calgary met dreumes
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Anneke_88: juni 2019 met dreumes 1,5.

Bericht door ingrid14 »

Afgelopen zomer waren wij in Vancouver Island. Het heeft met enorm verrast. Wij vonden het er prachtig!
Glacier is ook zalig maar in jullie route geeft VI meer rust denk ik.

De overtocht naar VI (wij gingen naar VI vanaf Anacortes en terug van Nanaimo naar Horseshoe Bay) is inderdaad mooi.

Victoria is een erg leuke stad. Maar Tofino heeft nog meer indruk op ons gelaten.

Met de rest van Canada heb ik verder geen ervaring.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Anneke_88
Amerikafan
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 jul 2009, 18:54
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Anneke_88: juni 2019 met dreumes 1,5.

Bericht door Anneke_88 »

We zitten te kijken voor ucluetet om te overnachten, vanwege het pacific rim national park oa. Lijkt ons een prachtig stukje. Victoria zal vast mooi zijn, maar mede om de tijd is dat voor ons niet per se nodig.

Ik twijfel over 2 of 3 nachten Vancouver
Dan zouden we 4 ipv 3 nachten op Vancouver island hebben (walvistour of wildtour doen we niet ivm dochter)

Voor de rest Wells gray of whistler 3 of 2 nachten. Hierboven werd 3 whistler en 2 Wells gray aangeraden. Echt mountainbiken Zullen we niet doen. We moeten het vooral van wandelen of makkelijk begaanbare activiteiten hebben.
2009: rondreis noordoosten + Florida
2013: New York + Washington
2015: Rondje zuidwest San Francisco naar Las Vegas
2016: Rondje Los Angeles via kustroute naar Yellowstone en Las Vegas
2019: Vancouver - Calgary met dreumes
Anneke_88
Amerikafan
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 jul 2009, 18:54
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Anneke_88: juni 2019 met dreumes 1,5.

Bericht door Anneke_88 »

De planning is definitief, toch een nachtje Vancouver minder en een nachtje ucluetet meer.

22-6 Vancouver
23-6 Vancouver
24-6 Vancouver - Vancouver island (ucluetet)
25-6 Vancouver island
26-6 Vancouver island
27-6 Vancouver island
28-6 Vancouver island - whistler
30-6 whistler
1-7 whistler
2-7 whistler - Wells gray (clearwater)
3-7 Wells gray
4-7 Wells gray - Jasper
5-7 Jasper
6-7 Jasper
7-7 Jasper - banff
8-7 banff
9-7 banff
10-7 banff
11-7 banff - Calgary
12-7 Calgary

Rustige route, we hebben gedeeltelijk al overnachtingen vastgelegd. (Duuuuur banff en Jasper!). Maar ik denk een prachtig avontuur, zeker met onze dochter erbij van dan 1,5!
2009: rondreis noordoosten + Florida
2013: New York + Washington
2015: Rondje zuidwest San Francisco naar Las Vegas
2016: Rondje Los Angeles via kustroute naar Yellowstone en Las Vegas
2019: Vancouver - Calgary met dreumes
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Anneke_88: juni 2019 met dreumes 1,5.

Bericht door stegeman »

Ik zou op vancouver island, zeker als je teruggaat met de boot ook overnachten in de omgeving van de ferry. Je schrijft dat je niet naar Victoria gaat, maar dan Nanaimo omgeving, denk dat rondom Parksville dan wel mooi is, en in geval van 1 nacht Nanaimo zelf ook prima.
Vanaf omgeving Tofino richting de ferry lijkt misschien niet zo lang. Maar daar doe je wel heel lang over. Dan de overtocht van de ferry en dan nog doorrijden naar Whistler (waar onderweg ook veel moois te zien is). Het is teveel. Tenminste wij vonden het vanaf Nanaimo (ochtend ferry) en dan door naar Whistler al een erg lange lange dag. En zorg dat je de ferry wel alvast boekt zodra dat kan! Anders geen plek waarschijnlijk.
Verder een heerlijke rustige route. Lijkt ons ook een keer wat, want we hopen terug te komen in Canada. Dit land heeft ons hart gestolen. En toch kozen we nu voor West-Amerika. Canada over een paar jaar hopelijk weer
Anneke_88
Amerikafan
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 jul 2009, 18:54
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Anneke_88: juni 2019 met dreumes 1,5.

Bericht door Anneke_88 »

Je tip over overnachten op nanaimo of omgeving neem ik mee. Ik zal eens kijken of we dit ten koste van een nacht whistler of nacht vi doen.

Ik probeerde te reserveren voor de ferry maar is nog te vroeg, ik kan het nergens vinden. Maar vanaf wanneer kan je daarvoor reserveren?
2009: rondreis noordoosten + Florida
2013: New York + Washington
2015: Rondje zuidwest San Francisco naar Las Vegas
2016: Rondje Los Angeles via kustroute naar Yellowstone en Las Vegas
2019: Vancouver - Calgary met dreumes
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Anneke_88: juni 2019 met dreumes 1,5.

Bericht door stegeman »

Wat ik me herinner is dat een maand of drie vantevoren. Als het anders was stuur ik je bericht. Of misschien weet iemand hier exact? Ik dacht drie maanden.
Als je niet reserveert kun je vast ook wel ergens mee. Maar wel kans uren die verloren gaan met wachten tot je meekunt of net de pech hebben dat die dag helemaal vol zit. Als je gereserveerd hebt moet je wel minimaal 30min voor vertrek aanwezig zijn. Volgens mij werken ze zo dat de reserveringen eerst op de boot gaan en de plekjes die over zijn worden vergeven aan wachtenden zonder reservering.
Anneke_88
Amerikafan
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 jul 2009, 18:54
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Anneke_88: juni 2019 met dreumes 1,5.

Bericht door Anneke_88 »

Met onze dochter willen we sowieso graag reserveren, fijn om een beetje planning te hebben. Ik kon het online niet zo vinden, beetje In de gaten houden dus.

Inmiddels de route zo goed als geboekt. Alleen in Vancouver nog een hotel. We twijfelen tussen een AirPort hotel of in Vancouver noord. Die laatste is ideaal voor de pond en bezoek aan downtown en de swingbridge.
2009: rondreis noordoosten + Florida
2013: New York + Washington
2015: Rondje zuidwest San Francisco naar Las Vegas
2016: Rondje Los Angeles via kustroute naar Yellowstone en Las Vegas
2019: Vancouver - Calgary met dreumes
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Anneke_88: juni 2019 met dreumes 1,5.

Bericht door AnnInBC »

Ik zou een hotel in North Vancouver kiezen, veel gemakkelijker en sneller om in Stanley Park te geraken, downtown Vancouver en er zijn in North Vancouver ook heel wat leuke plekjes te vinden in de natuur zonder de hordes toeristen!
Anneke_88
Amerikafan
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 jul 2009, 18:54
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Anneke_88: juni 2019 met dreumes 1,5.

Bericht door Anneke_88 »

Het is uiteindelijk de econo lodge suites geworden in Vancouver noord.
2009: rondreis noordoosten + Florida
2013: New York + Washington
2015: Rondje zuidwest San Francisco naar Las Vegas
2016: Rondje Los Angeles via kustroute naar Yellowstone en Las Vegas
2019: Vancouver - Calgary met dreumes
Anneke_88
Amerikafan
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 jul 2009, 18:54
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Anneke_88: juni 2019 met dreumes 1,5.

Bericht door Anneke_88 »

Wauw inmiddels nog maar die maanden en dan gaan we gewoon al!

Gisteren onze ETA aangevraagd en we mogen het land binnen :thumbup:
Ook de auto vastgelegd, uiteindelijk via sunnycars een midsize suv.

Ik heb een roadbook gemaakt, al heel veel informatie gevonden en leuke dingen bedacht om te doen. Wel spannend met mijn dochter van dan 1,5. Maar komt vast helemaal goed :thumbup:
2009: rondreis noordoosten + Florida
2013: New York + Washington
2015: Rondje zuidwest San Francisco naar Las Vegas
2016: Rondje Los Angeles via kustroute naar Yellowstone en Las Vegas
2019: Vancouver - Calgary met dreumes
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Anneke_88: juni 2019 met dreumes 1,5.

Bericht door AnnInBC »

Heerlijk! Nog eventjes en jullie kunnen genieten! :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer