Reis JimiW: Canada camper met 1,5jarige zoon. Route advies nodig.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
JimiW
Amerika-ontdekker
Berichten: 99
Lid geworden op: 07 mar 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis JimiW: Canada camper met 1,5jarige zoon. Route advies nodig.

Bericht door JimiW »

Goedemorgen iedereen,

Jullie hebben me al eens geholpen met een fantastische West-Coast trip en ook geholpen met een Canada rondreis voor 2017. Die reis hebben we uiteindelijk moeten annuleren, omdat mijn vrouw zwanger was en erg misselijk.

Dus dit word onze 2de kans, maar wel helemaal anders met tegen die tijd een ventje van 1,5jaar erbij.
Vanwege hem hebben we gekozen om met de camper te gaan. De camper en vluchten liggen al vast, verder nog niks. We vliegen 1 juni en mogen 2 juni early pickup de camper ophalen. Op 22 juni leveren we hem in en vliegen terug.

Hoe ik de reis het beste kan invullen is lastig, dus schakel ik nu alvast jullie hulp in. :)

Ik had zelf al beetje zitten stoeien en kwam op ongeveer dit uit:

Routeoverzicht:
1. Amsterdam > Vancouver
2. Vancouver > Nanaimo
3. Nanaimo > Tofino
4. Tofino > Ucluelet (of gewoon op 1 plek blijven)
5. Uclulet > Pacific Rim NP(of gewoon op 1 plek blijven)
6. Pacific Rim NP > Parksville
7. Parksville > Whistler
8. Whistler > 100 Mile House of Cache Creek
9. ??? > Wells Gray Provincial Park
10. Wells Gray Provincial Park
11. Wells Gray Provincial Park > Mount Robson Provincial Park
12. Mount Robson Provincial Park > Jasper
13. Jasper
14. Jasper > Icefields Parkway
15. Icefields Parkway > Banff
16. Banff
17. Banff > Revelstoke
18. Revelstoke > Osoyoos
19. Osoyoos > Manning Park
20. Manning Park > Vancouver
21. Vancouver
22. Vertrek: Vancouver

Ik heb regelmatig een locatie ertussen zitten niet perse omdat ik daar wil blijven maar met het idee om de reisafstand beperkt te houden. Indien hier alternatieven voor zijn of het is overbodig hoor ik het graag. Dan kan ik meer tijd besteden op plekken die de moeite zijn.
Zo op eerste gezicht zou Parksville, Whistler, 100 Mile House, Mt Robson, Osoyoos meer plekken zijn die je onderweg aan doet en niet perse plekken om te moeten overnachten. Deze zijn ingevoerd dus voor het tempo. Dus voel je vrij om advies te geven!! Kan het gebruiken. :)

Is het nodig om nog een nacht Icefields Parkway te pakken of beter direct door naar Banff? Of omdat er al nabij Jasper een nacht Mt Robson inzit een dag bij Jasper eraf halen?

Wij hebben zoals gezegd al vaker roadtrips gemaakt in USA, Europa en Azie. Wij hadden toen we nog samen waren altijd een vrij hoog tempo. We zitten graag in de auto/camper en zijn graag onderweg. Kunnen vooral genieten van natuur en diversiteit. Met grote steden maak je ons niet gelukkig.
Wij hebben dingen over het algemeen ook wel snel gezien. Zeker met ons zoontje erbij verwacht ik niet veel te hiken, maar wil hem ook niet elke dag heel lang in de camper hebben. Af en toe een stevige rijdag vind ik geen probleem.

Ben benieuwd naar jullie inzichten en tips!!

Alvast bedankt voor de moeite.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Canada camper met 1,5jarige zoon. Route advies nodig

Bericht door hemmie »

Ik vind het inderdaad een behoorlijk hoog tempo. Wij deden 2 jaar geleden een rondje Vancouver in 3 weken met de auto, en deden bewust niet VI erbij ondat ons dat te veel leek. Waren achteraf blij dat we het zo gepland hadden. Maar wij deden ook Calgary, Glacier en Yoho NP erbij bijvoorbeeld. Met een camper heb je nog meer rijtijd, dus dit lijkt mij best gehaast.
Wij deden Golden-Jasper op 1 dag, dat was een hele lange dag, en dan hadden we Lake Louise en Yoho NP al gedaan. Ik zou halverwege een overnachting bij Lake Louise plannen.
Terug in Texas!
JimiW
Amerika-ontdekker
Berichten: 99
Lid geworden op: 07 mar 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Canada camper met 1,5jarige zoon. Route advies nodig

Bericht door JimiW »

Bedankt voor je input. Ik ben op Tripadvisor ook wat advies aan inwinnen. Zit nu nog in dubio of ik mss VI helemaal laat vallen.
VI is voornamelijk voor de Beren/Walvistochten. Mogelijk als ik dat ergens anders kan doen dat ik dit skip. DAn is alleen de grote vraag, waar moet ik al die andere dagen gaan besteden?

Heb met TA adviezen nu zoiets:

Route:
1. Amsterdam > Vancouver (bij vliegveld)
2. Vancouver > Port Alberni (Early pickup camper, ferry en dan onze boodschappen bij de Walmart daar)
3. Port Alberni > Ucluelet
4. Ucluelet
5. Ucluelet
6. Uluelet > Whistler/Pemberton (Flinke rit, maar hebben 2 uur rust op de ferry voor middag dutje en dan nog maar uurtje rijden)
7. Whistler/Pemberton > Cache Creek (Welke plek hier weet ik nog niet. Mss wel door naar Clearwater ineens)
8. Cache Creek > Wells Gray Provincial Park
9. Wells Gray Provincial Park
10. Wells Gray > Mount Robson Provincial Park
11. Mount Robson Provincial Park > Jasper ( Door in Mt Robson te zijn heb ik al bijna volle dag Jasper hier)
12. Jasper
13. Jasper (Mss deze nacht opofferen voor extra nacht in Banff)
14. Jasper > Icefields Parkway (Ergens halverwege Jasper en Banff)
15. Icefields Parkway > Banff
16. Banff
17. Banff > Revelstoke
18. Revelstoke (Hier een extra nacht gepakt)
19. Revelstoke > Osoyoos
20. Osoyoos(Hier ook een extra nacht gepakt)
21. Osoyoos > Vancouver Ergens buiten Vancouver, in de buurt van CanaDream)
22. Camper dropoff Vancouver
Evita2017
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 sep 2016, 15:08
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Canada camper met 1,5jarige zoon. Route advies nodig

Bericht door Evita2017 »

Wij deden 6 jaar geleden exact dezelfde route met een camper maar in omgekeerde richting. Wij vonden het wel goed te doen met de camper in ongeveer hetzelfde aantal dagen.
Vancouver Island zou ik niet willen missen, zo mooi (de rest van de route trouwens ook hoor). Onze kinderen waren toen 6 en 8 jaar.
Ik heb toen een roadbook gemaakt met onze route, campings, …. Als je dat graag wil stuur me maar een pb met je e-mail adres.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Canada camper met 1,5jarige zoon. Route advies nodig

Bericht door Galapogos »

hemmie schreef:Wij deden Golden-Jasper op 1 dag, dat was een hele lange dag, en dan hadden we Lake Louise en Yoho NP al gedaan. Ik zou halverwege een overnachting bij Lake Louise plannen.
Wat ook een optie is om de nachten die nu gepland staan bij Banff gewoon allemaal bij Lake Louise in te plannen. Ik vond Lake Louise sowieso een stuk centraler liggen voor de sights in Banff NP en Yoho NP.
JimiW
Amerika-ontdekker
Berichten: 99
Lid geworden op: 07 mar 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Canada camper met 1,5jarige zoon. Route advies nodig

Bericht door JimiW »

Reis is inmiddels helemaal veranderd.
AirTransat heeft vluchtschemas aangepast dus kon of dag korten blijven of 2 dagen langer. Dat was een makkelijke keuze :)

Heb na veel te lezen en tips van locals op het TA forum besloten om de Icefields Parkway 2x te rijden. Daarom skip ik Wells Gray.

Zoals het er nu uitziet word het ongeveer:

Amsterdam > Vancouver
Vancouver > Parksville/Port Alberni (1 van de 2)
Parksville/Port Alberni > Ucluelet
Ucluelet
Ucluelet
Ucluelet > Hope
Hope > Cache Creek > Kamloops
Kamloops > Revelstoke
Revelstoke > Banff
Banff
Banff
Banff
Banff > Icefields Parkway > Jasper
Jasper
Jasper
Jasper
Jasper > Icefields Parkway > Lake Louise
Lake Louise > Cranbrook/Creston
Cranbrook/Creston > Osoyoos (of Summerland)
Osoyoos
Osoyoos
Osoyoos > Manning Park
Manning Park > Vancouver
Vancouver > Amsterdam

Mss dat ik 1 dag Banff of Jasper opoffer voor extra dag "relaxen" op het einde in Osoyoos of ergens in de Oknagon Valley
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Canada camper met 1,5jarige zoon. Route advies nodig

Bericht door tomhster »

Kan niet zeggen dat ik de keuze om Clearwater/Wells Gray weg te laten een verbetering vind... :blink:
Cyclingro
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 okt 2018, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Canada camper met 1,5jarige zoon. Route advies nodig

Bericht door Cyclingro »

Eens met Tomhster. Ik zou het laten wegvallen van Wells Gray nog even in heroverweging nemen. Persoonlijk vind ik dat een erg mooi park waarbij je zeker een volle dag nodig hebt om de highlights te zien.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1415
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Canada camper met 1,5jarige zoon. Route advies nodig

Bericht door AnnInBC »

Ik wil even melden dat als je de Icefields Parkway 2 x doet, je de route van Banff naar Jasper de zon in je rug hebt, wat het beste is om van de zichten te genieten en als je van Jasper naar Banff rijdt heb je de zon bijna de hele dag tegen. Moest het bewolkt zijn dan maakt het natuurlijk niet zoveel uit. De Icefields Parkway is zeker geen straf om 2 keer te rijden, maar als je meer afwisseling wil zou ik zeker Wells Gray niet laten vallen. Je hebt daar geen dagen voor nodig, 1 volle dag is daar voldoende.

Verder ook jammer dat je helemaal geen tijd doorbrengt in Vancouver, het is echt een prachtige stad met zoveel natuur er omheen. Ook al hou je niet echt van steden, deze stad is zeker de moeite, Velen denken dat Vancouver enkel echt maar stad is, maar er is zoveel ongerept natuur te zien rondom de stad binnen de 15-30 minuten van het stadscentrum...vooral in North/West Vancouver zijn er vele prachtige parken waar je mooie kortere en langere wandeling kan doen. Kijk hier eens voor al de mogelijke leuke plekjes in en rondom Vancouver wat binnen een half uur tot uur van downtown te bereiken zijn: http://travelwestcanada.blogspot.com/p/ ... ouver.html
JimiW
Amerika-ontdekker
Berichten: 99
Lid geworden op: 07 mar 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Canada camper met 1,5jarige zoon. Route advies nodig

Bericht door JimiW »

Bedankt voor de reacties. Jullie maken het me niet makkelijk.

Vreemd dat alle locals op het TripAdvisor forum Wells gray direct als overbodig markeerde en de Parkway 2x rijden als vereiste zien en alle nederlanders exact tegenovergesteld zeggen haha.

Word even puzzelen weer dus :)

Route suggesties zijn welkom
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1415
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Canada camper met 1,5jarige zoon. Route advies nodig

Bericht door AnnInBC »

Haha, nee dat maakt het natuurlijk niet gemakkeijker voor jullie!

Ik ben ook een local...woon 18 jaar in Vancouver en ben ondertussen toch al zo een 6 keren in de Canadese Rockies geweest en vind het niet nodig om die Icefields Parkway 2 keer te rijden. Zoals ik al zei, het is zeker geen straf. Maar als je van zover komt voor een reis veronderstel ik toch dat je ook wat variatie wil in je reis? Voor locals daar is het gemakkelijk zeggen, ze moeten niet ver rijden om de Canadese Rockies te bezoeken.

De beste tip die ik kan geven is echt op je eigen gevoel af gaan en de plekken kiezen die jullie het meeste aanspreken en maak daar een route omheen. Iedereen heeft zijn eigen mening en niet iedereen vindt dezelfde dingen leuk/mooi.
JimiW
Amerika-ontdekker
Berichten: 99
Lid geworden op: 07 mar 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Canada camper met 1,5jarige zoon. Route advies nodig

Bericht door JimiW »

Bedankt voor de tips.

Zit toevallig net op bank met mijn vrouw en die heb ik beide forumthreads laten lezen en ze is het niet eens met TA advies.
Dus ik ook niet haha.

Dus het word weer aangepast en het word dus inclusief Wells Gray. Bovendien wil ze wel wat tijd doorbrengen in Victoria en/of Vancouver. Dus daar moet ik ook rekening mee gaan houden haha.

Als jullie advies zouden geven zou het dan zijn om Vancouver Island eerst te doen? Of op het einde daar ontspannen ipv Oknagon Valley
JimiW
Amerika-ontdekker
Berichten: 99
Lid geworden op: 07 mar 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Canada camper met 1,5jarige zoon. Route advies nodig

Bericht door JimiW »

Heb het nu zo. Wat meer diversiteit en toch tijd voor Victoria en Vancouver. Heb daarvoor wel Oknagon Valley opgeofferd. Concessies blijf je houden

Routeoverzicht
Amsterdam > Vancouver
Vancouver > Whistler
Whistler
Whistler> 100 Mile House
100 Mile House > Wells Gray Provincial Park
Wells Gray Provincial Park > Jasper
Jasper
Jasper
Icefields Parkway
Banff
Banff
Banff
Banff > Revelstoke
Revelstoke > Cache Creek
Cache Creek > Hope (of zover mogelijk in de buurt van Ferry Terminal)
Hope > Victoria
Victoria
Victoria >Ucluelet
Ucluelet
Ucluelet
Ucluelet> Parksville
Parksville > Vancouver
Vancouver
Vancouver > Amsterdam
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1415
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Canada camper met 1,5jarige zoon. Route advies nodig

Bericht door AnnInBC »

Vancouver Island op het einde doen is zeker fijn en misschien ook wel het beste, maar je gaat begin juni en wil er toch ook op wijzen dat sommige meren in de Canadese Rockies nog gedeeltelijk bevroren kunnen zijn en dat er nog sneeuw kan liggen op de trails. Dus hoe later je daar naartoe gaat hoe beter, maar het kan wel ook wat drukker worden. Dit is meer een keuze die je zelf moet maken, het maakt niet echt uit of je Vancouver Island eerst doet of niet.

Ik zou de route wel omgooien en van Banff naar Jasper gaan in verband met de zon. Als het zonnig is heb je de zon in de rug de hele dag in die richting. Rij je van Jasper naar Banff dan heb je de zon tegen voor een groot deel van de dag.

Ik zou het als volgt doen met Vancouver Island op het einde:
Amsterdam > Vancouver
Vancouver > Hope/Manning Park
Hope/Manning Park > Revelstoke
Revelstoke > Banff
Banff
Banff
Banff (en vergeet ook niet een halve of hele dag naar Yoho NP te gaan)
Banff > Jasper
Jasper
Jasper
Jasper > Wells Gray Provincial Park
Wells Gray Provincial Park
Wells Gray Provincial Park > 100 Mile House
100 Mile House > Whistler
Whistler
Whistler > Parksville
Parksville > Ucluelet
Ucluelet
Ucluelet
Ucluelet > Victoria
Victoria
Victoria > Vancouver
Vancouver
Vancouver > Amsterdam

Of als volgt met Vancouver Island in het begin:
Amsterdam > Vancouver
Vancouver > Victoria
Victoria
Victoria - Ucluelet
Ucluelet
Ucluelet
Ucluelet > Parksville
Parksville > Hope/Manning Park
Hope/Manning Park > Revelstoke
Revelstoke > Banff
Banff
Banff
Banff (en vergeet ook niet een halve of hele dag naar Yoho NP te gaan)
Banff > Jasper
Jasper
Jasper
Jasper > Wells Gray Provincial Park
Wells Gray Provincial Park
Wells Gray Provincial Park > 100 Mile House
100 Mile House > Whistler
Whistler
Whistler > Vancouver
Vancouver
Vancouver > Amsterdam

Kijk eens op mijn reisroute beschrijving voor wat info over een deel van de plekjes die jullie gaan bezoeken: http://travelwestcanada.blogspot.com/p/reis-route.html

Veel succes met het puzzelen!
Ann
JimiW
Amerika-ontdekker
Berichten: 99
Lid geworden op: 07 mar 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis JimiW: Canada camper met 1,5jarige zoon. Route advies nodig.

Bericht door JimiW »

Heel erg bedankt voor de input. Was even paar dagen weg voor werk dus nu pas tijd gehad om te kijken.
Ga jouw website zeker helemaal lezen. Ik ga toch iets doen in de richting van uw voorstel maar dan met VI op het begin.
Dan op het einde wat dagen Vancouver pakken om te ontspannen en genieten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer