Reis Vana: tips voor een minder gebruikelijk rondje Vancouver.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Reis Vana: tips voor een minder gebruikelijk rondje Vancouver.

Bericht door vana »

Wij hebben inmiddels tickets geboekt naar Vancouver en ik heb een voorlopige route in elkaar gezet.
De 5 nachten in Canmore heb ik al geboekt (in een hele leuke Bed & Breakfast) maar ik heb een beetje moeite met het 2e gedeelte tussen Canmore en Vancouver.

22-06 Amsterdam - Vancouver
23-06 Vancouver
24-06 Vancouver - Merrit(?)
25-06-Merrit(?) - Sicamous (of is Salmon Arm leuker?)
26-06 Sicamous - Revelstoke
27-06 Revelstoke - Golden/Field
28-06 Golden/Field - Yoho - Canmore
29-06 Canmore
30-06 Canmore
01-07 Canmore (Canada Day)
02-07 Canmore
03-07 Canmore - Cranbrook(?)
04-07 Cranbrook (?) - Nelson
05-07 Nelson
06-07 Nelson
07-07 Nelson - Penticton
08-07 Penticton
09-07 Penticton
10-07 Penticton - Hope
11-07 Hope - Vancouver
12-07 Vancouver
13-07 Vancouver - Amsterdam


Ik heb een aantal vragen over de route:

1. Merrit is zuiver een plek om te overnachten, omdat we een goedkope tussenstop zoeken tussen Vancouver en Sicamous. We willen liever niet in één dag naar Sicamous rijden. Is er andere betere overnachtingsplek? Zijn er leuke dingen te doen op deze route? (bijvoorbeeld wandelingen)

2. Sicamous of Salmon Arm? Of is er andere leuke overnachtingsplaats?

3. Cranbrook lijkt me een goede tussenstop. Alternatieven? Leuke dingen om te doen tussen Canmore en Cranbrook? Is het de moeite om naar Kimberley te rijden?

4. Welke route is mooi van Cranbrook naar Nelson?
Is 3 nachten Nelson te veel? Alternatieven op deze route? Zijn er leuke hikes te doen in het gebied rond Nelson?

5. Penticton lijkt me lekker centraal voor het Okanagan gebied. Is dat een leuke plaats of kan ik beter ergens anders overnachten?
Is 3 nachten hier genoeg of kan ik beter 1 nacht bij Nelson weghalen voor een extra dag in het Okanagan gebied?
Aanvulling;
Is Peachland misschien een leukere en rustigere plek om een paar dagen te verblijven?

6. Tips voor mooie wandelingen vanuit Canmore/Banff. We hebben Lake Moraine, Lake Louise en Johnston Canyon al gezien.

Ter aanvulling: wij zijn al een keer in Canada geweest en hebben de route via Whistler en Kamloops naar Jasper al gereden. Ook de Icefield Parkway hebben we al gereden.
Laatst gewijzigd door vana op 04 sep 2018, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Vana: tips voor een minder gebruikelijk rondje Vancouver.

Bericht door markro »

Leuk dat jullie weer een Canadareis gaan maken. Het reisverslag van onze reis dateert al weer van 2009, maar misschien kan je er toch nog een ideetje uit opdoen. Wij hebben een paar plaatsen van jouw planning ook bezocht, zoals o.a. Kimberley op dag 12 in ons verslag. Een grappig stadje, helemaal in een Beierse uitstraling. Het is er natuurlijk toeristisch, maar wij vonden een bezoekje wel leuk. Als je er in de buurt bent en je hebt er 1 tot 2 uur de tijd voor, zou ik zeggen, bezoek het.

In de omgeving en in de plaats Hope is het eerste deel van de Rambofilms opgenomen. Geen idee of dat jullie interesse heeft. Zo ja, dan kan je er misschien iets over vinden op het internet.
Edit: voorbeeldje: https://www.bcliving.ca/chasing-rambo-in-hope-bc en Tripadvisor.
Even buiten Hope is de wandeling door de Othello Quintette Tunnels in Coquihalla Canyon Provincial Park wel leuk om te doen.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Vana: tips voor een minder gebruikelijk rondje Vancouver.

Bericht door michelly »

Wij zijn vorig jaar zomer door de Okanagan Valley gereden. Ik had er veel van verwacht maar vond het zwaar tegenvallen. Vooral de enorme drukte stoorde ons erg. Jullie zijn gelukkig wat vroeger in het seizoen dus hopelijk valt het dan mee. Kijk eens in ons verslag van vorige zomer voor ideeën in die regio.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Reis Vana: tips voor een minder gebruikelijk rondje Vancouver.

Bericht door vana »

Ja ik had je verslag al gelezen Michelly en begrepen dat het druk was, vooral rond Kelowna, daar willen wij dan ook niet gaan zitten. Wat viel er dan precies tegen behalve de drukte?

Een beetje reuring vinden we wel leuk voor een paar daagjes. Lekker wat relaxen, langs het water lopen, wat door de winkelstraatjes lopen, op een terrasje zitten. Dan mag het best wel wat drukker zijn.
Een bezoek aan Seattle tussendoor is dan weer niet ons ding, daar zouden wij heel snel wegvluchten :)
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Reis Vana: tips voor een minder gebruikelijk rondje Vancouver.

Bericht door vana »

Ik heb nog wat verdere informatie over de Okanagan Valley gezocht en begrijp nu waarom het zo druk was toen jullie er in augustus doorheen reden Michelly!
Het is echt één en al festivals en evenementen daar in de zomer, vooral in augustus!
https://www.tourismkelowna.com/events/k ... ls/summer/


Ik denk dat het voor ons dan inderdaad wel wat rustiger zal zijn.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Vana: tips voor een minder gebruikelijk rondje Vancouver.

Bericht door AnnInBC »

Oh leuk! Nu kan het echte plannen beginnen!

Ik heb een vraagje voor jou? Is er een reden waarom je Vancouver - Revelstoke in 3 dagen wil doen? Wij reden in juli het stuk Vancouver - Revelstoke in 1 dag. Ik lees wel dat je dit niet in 1 dag wil doen, maar in 2 dagen lijkt het me toch niet al teveel om te rijden. Wij vertrokken zo rond 9u 's morgens en waren tegen 16u in Revelstoke, we stopten onderweg om de benen te strekken en toch minstens een uurtje om ergens te lunch. Dus misschien in 2 dagen doen in plaats van 3?

Sicamous is leuke plaats en daar hebben wij de laatste 17 jaar (op vorig jaar na ) elke zomer een week doorgebracht. Het is maar een goede 40 minuten rijden van Revelstoke en Salmon Arm is een half uurtje van Sicamous. Dus deze zijn misschien wat te kort bij elkaar? In Revelstoke heb je wel Revelstoke National Park wat zeker de moeite waard is om te bezoeken met wat mooie kortere en langere wandelingen.

Sicamous is ook nogal een klein dorpje, maar er zijn wel wat leuke plekjes in de omgeving. Salmon Arm is wat groter, maar er is daar ook niet zo heel veel te beleven. Ik zou misschien kijken voor een nachtje in de omgeving van Vernon, dat is zo een goede 4 uren rijden vanuit Vancouver. Daar heb je Ellison Provincial Park dichtbij, Kalamalka Lake is ook heel mooi. Of ga de zuidelijke route rijden vanuit Vancouver via Manning Park naar Osoyoos om daar een nachtje te blijven. Vanuit Osoyoos terug noorderlijk richting Penticton & Kelowna naar Revelstoke, dit is zo een 4 uren rijden, dat is ook wel te doen.

Golden is ook een beetje ver om Field te doen, we hebben het 1 jaar gedaan en het is toch bijna een uur rijden naar de bezienswaardigheden in Yoho National Park, dus misschien dat Field beter uitkomt? Als je op doorreis bent valt het wel mee om vanuit Golden te vertrekken om dan in Canmore te eindigen.

Op de terugweg zou ik misschien van Cranbrook naar Christina Lake rijden (zo een 3 en een half uur) en dan van daar naar Penticton of Peachland. Penticton is zeker mooi, maar je zit daar meer in het zuiderse gebied van de Okanagan Valley en het is een kleinere plaats. Peachland is wat groter en dichterbij andere gebieden van de Okanagan Valley...beetje op je eigen gevoel afgaan zou ik zeggen.

Bij Canmore zeker Kananaskis zien, je kan daar de Smith Dorien Trail rijden (is voor een groot deel kiezelweg) met mooie meren onderweg zoals Spray Lakes en Kananaskis Lakes. Hier is een website met meer informatie: https://www.albertaparks.ca/parks/kanan ... s-country/

Hopelijk heb je daar wat aan,
Ann
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Reis Vana: tips voor een minder gebruikelijk rondje Vancouver.

Bericht door vana »

Er is geen speciale reden om het in 3 dagen te rijden Ann. Dit was een grove opzet omdat ik het nog niet zo goed wist, maar in 2 dagen moet het ook kunnen.
Ik zal ook eens naar de omgeving van Vernon kijken, daar had ik me nog niet in verdiept.
Ik dacht Yoho op doorreis te doen maar we zouden ook twee nachten in Field kunnen boeken als we het voorgaande stuk met een dag inkorten. Ik zal het eens bekijken.

Je schrijft dat de Smith Dorien Trail voor een groot deel kiezelweg is. Is dat goed te rijden met een Standaard SUV?
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Vana: tips voor een minder gebruikelijk rondje Vancouver.

Bericht door AnnInBC »

Ja, 1 nacht tussen Vancouver en Revelstoke is wel genoeg denk ik en dan van Revelstoke naar Field of zelfs Canmore. Je kan Yoho NP ook vanuit Canmore bezoeken of op door reis...maar ik zou er in elk geval een dagje voor uitnemen.

Ja, de Smith Dorien Trail is goed te rijden met een standard SUV. Kijk eens naar deze video, dan krijg je een idee:
Reny
Amerikakenner
Berichten: 1324
Lid geworden op: 26 okt 2006, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Reis Vana: tips voor een minder gebruikelijk rondje Vancouver.

Bericht door Reny »

Marjon,

het is wel al 11 jaar geleden maar misschien heb je iets aan ons verslag van toen.

http://2007canada.blogspot.com/2013/09/229-canmore.html

Heerlijk vooruitzicht he!
Ik ben mee aan het lezen aangezien wij in september hopen te starten en eindigen in Canada.

Veel plezier met de voorbereidingen.

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
FerryM
Amerikakenner
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 okt 2008, 14:47
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis Vana: tips voor een minder gebruikelijk rondje Vancouver.

Bericht door FerryM »

Dag,

Heb tips voor 3 wandelingen vanuit Canmore, met lengte en stijging.
Kananaskis doet niet onder voor Banff, en als je vroeg vertrekt heb je grote kans op elanden op Hwy 742. Neem berenspray mee, hier zitten grizzlies.

Burstall Pass 14 km 370 m
Chester Lake 12.5 km 500 m
Headwall Lakes 16.0 km 430 m

http://ferrymarquart.eu/Canada%202005/r ... andelingen_
Gr.Ferry
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Reis Vana: tips voor een minder gebruikelijk rondje Vancouver.

Bericht door vana »

Inmiddels zijn we al een heel stuk verder gekomen.
De route ligt min of meer vast en alle accommodaties zijn geboekt (wel allemaal annuleerbaar)

22-06 Amsterdam - Vancouver
23-06 Vancouver
24-06 Vancouver - Hells Gate - Lytton - Merrit (via Highway 1 en Highway 8 )
25-06-Merrit - Kamloops - Salmon Arm - Sicamous (via Highway 5A en Highway 1)
26-06 Sicamous - Revelstoke - Glacier NP - Golden
27-06 Golden (bezoek Yoho NP)
28-06 Golden - Canmore
29-06 Canmore
30-06 Canmore
01-07 Canmore
02-07 Canmore
03-07 Canmore - Kootenay NP - Kimberley
04-07 Kimberley - Nelson (via Creston en oversteek bij Balfour)
05-07 Nelson (relaxen, geocachen, naar Kaslo ed.)
06-07 Nelson (relaxen, geocachen, naar Kaslo ed.)
07-07 Nelson - Peachland
08-07 Peachland
09-07 Peachland
10-07 Peachland - Hope
11-07 Hope - Vancouver
12-07 Vancouver _Amsterdam

Wie heeft er nog wat tips voor;
1 leuke strandjes in Peachland of omgeving?
2 mooie korte en langere hikes (maximaal zo'n 10 km)in de omgeving van Peachland en Nelson?
3 leuke restaurantjes in al onze overnachtingsplaatsen?

In Banff hebben we al eerder Lake Louise, Lake Moraine en Johnston Canyon bezocht.
Het plan is om in die 4 dagen in Canmore in ieder geval de Smith Dorrien Trail road te rijden en de Parker Ridge Trail te wandelen.

Misschien weet iemand nog leuke korte hikes en mooie wat minder bekende meren of plekjes in Banff NP en omgeving?

Oh, en we hebben bewust voor Golden gekozen i.p.v. Field. We vinden de accomodaties daar veel te duur voor wat je krijgt en vinden het niet erg om een uurtje te rijden naar het park. We hebben nu een mooie airbnb geboekt.
Reny
Amerikakenner
Berichten: 1324
Lid geworden op: 26 okt 2006, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Reis Vana: tips voor een minder gebruikelijk rondje Vancouver.

Bericht door Reny »

Ziet er goed uit Marjon!

Ik ben benieuwd welke hotels (B&B?) je in Canmore en Golden geboekt?

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Reis Vana: tips voor een minder gebruikelijk rondje Vancouver.

Bericht door vana »

Reny
Amerikakenner
Berichten: 1324
Lid geworden op: 26 okt 2006, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Reis Vana: tips voor een minder gebruikelijk rondje Vancouver.

Bericht door Reny »

Thanks, zien er beiden geweldig uit.

Die in Canmore is helaas al gesloten als we er in september hopen te zijn.

Ik noteer de B&B in Golden, wie weet ga ik die ook boeken :).

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Reis Vana: tips voor een minder gebruikelijk rondje Vancouver.

Bericht door vana »

Die in Golden is geen B&B hoor Reny, het is een heel appartement via Airbnb. Maar zonder ontbijt.
Reny
Amerikakenner
Berichten: 1324
Lid geworden op: 26 okt 2006, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Reis Vana: tips voor een minder gebruikelijk rondje Vancouver.

Bericht door Reny »

Ontbijten doen we wel buiten de deur :).

Ziet er goed uit!

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Reis Vana: tips voor een minder gebruikelijk rondje Vancouver.

Bericht door vana »

Het is bijna zover, over twee weken gaan we vertrekken!

Onze route is iets veranderd. We gaan op de 25e toch verder door naar Revelstoke i.p.v. Sicamous, dan hebben we vrijwel de hele dag voor Revelstoke en Glacier NP.

En van 7 tot 10 juli verblijven we nu in Summerland i.p.v. Peachland. Dit omdat het een iets levendiger plaatsje is en dichter bij Penticton ligt.
En ook omdat ik daar een leuke accomodatie heb gevonden die we nog 24 uur van tevoren kunnen annuleren en dat lijkt ons iets prettiger i.v.m.mogelijke bosbranden. Ook in Hope hebben we nu iets leuks gevonden dat maar 24 uur annulatie heeft.
Zo kunnen we eventueel het laatste stuk via Amerika rijden als het nodig is of bijvoorbeeld naar de kust rijden.

De definitieve route is nu:

22-06 Amsterdam - Vancouver
23-06 Vancouver
24-06 Vancouver - Lytton - Merrit (via Highway 1 en Highway 8 )
25-06- Merrit - Kamloops - Salmon Arm - Revelstoke (via Highway 5A en Highway 1)
26-06 Revelstoke - Glacier NP - Golden
27-06 Golden (bezoek Yoho NP)
28-06 Golden - Canmore
29-06 Canmore
30-06 Canmore
01-07 Canmore (Canada Day)
02-07 Canmore
03-07 Canmore - Kootenay NP - Kimberley
04-07 Kimberley - Nelson (via Creston en oversteek bij Balfour)
05-07 Nelson
06-07 Nelson
07-07 Nelson - Summerland
08-07 Summerland
09-07 Summerland
10-07 Summerland - Hope
11-07 Hope - Vancouver
12-07 Vancouver - Amsterdam

Als iemand nog wat aanvullende tips heeft voor de omgeving van Nelson en de omgeving van Summerland houd ik me aanbevolen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer