Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Canada Day in Banff/Canmore

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Canada Day in Banff/Canmore

Bericht door vana »

Ik ben bezig om een route op te stellen voor volgend jaar en het komt waarschijnlijk zo uit dat we op Canada Day en het weekend daarvoor in Canmore zullen zijn. Wie heeft dit weekend al eens meegemaakt in die omgeving?
Zijn er leuke dingen te doen op 1 juli in Canmore of Banff? Waar is het leuker?

Ik ben wel een beetje huiverig voor extra drukte omdat veel Canadezen denk ik een weekendtripje maken.
De meest toeristische punten hebben we in een eerdere reis al bezocht zoals Lake Louise, Lake Moraine, Johnston Canyon, Icefield Parkway.

We gaan dit keer juist voor de "iets" minder bekende hikes en uitzichtpunten zoals Hector Lake, Lake Minnewanka, Vermillion Lakes, Grassi Lakes e.d.
Is het daar dan ook heel erg druk, of gaan de Canadezen naar Lake Louise en omgeving?

Ik twijfel een beetje of ik de route om moet gaan gooien of de drukte gewoon maar te ondergaan en lekker mee te feesten op 1 juli?
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Canada Day in Banff/Canmore

Bericht door AnnInBC »

Canada Day in de Canadian Rockies lijkt me wel leuk en ik daar vieren ze zeker ook mee. Zowel in Banff en Canmore zijn er verschillende activiteiten zoals een parade, vuurwerk, etc. Welke het beste is weet ik niet, heb Canada Day nooit in de Canadese Rockies doorgebracht. Maar ik vond het volgende, voor Banff, kijk hier eens: https://www.familyfuncanada.com/calgary ... day-banff/ en voor Canmore kijk hier eens: http://www.canadadaycanmore.ca/

Voor de minder bekende plekken is het zeker minder druk vergeleken met Lake Louise en Moraine Lake waar echt super druk is tegenwoordig. De meeste Canadezen gaan voor een weekendje naar een camping met een zicht waar ze dan hun hele weekend doorbrengen en zullen niet zozeer als de doorsnee toerist van het ene naar het andere gaan. We stopten bij het Hector Lake uitzicht dit jaar en daar was het niet druk. Bow Lake viel ook heel goed mee, zelfs Peyto Lake vond ik meevallen...wij waren daar in 2005 laatst en toen vond ik dat het daar drukker was vergeleken met nu. Ik denk ook wel dat je goed zit met begin juli, wij waren er nu ook de 9de juli en ik denk dat het vanaf half juli een stuk drukker wordt in de Canadese Rockies. Ik weet niet of je Emerald Lake al eens gezien hebt in Yoho National Park, mijn favoriete meer op deze aardbol...heel mooie daar en als je na 17u gaat is het daar echt niet druk meer. Je kan de 5km rond het meer wandelen (redelijk vlak trail) met mooie zichten. Verder heb je in Yoho National Park ook nog de Takakkaw Falls, Wapta Falls na een redelijke gemakkelijke wandeling van zo een 3-4km te bereiken, Natural Bridge (kom je langs op heenweg of terugweg naar Emerald Lake). Lake Minnewanka is mooi, rij de scenic drive met Two Jack Lake erbij...daar hadden wij vorig jaar ook geen drukte overdag. Vermillion Lakes is heel mooi, maar het stikt er van de muggen...dus hou daar rekening mee.

Weinig volk bij Emerald Lake na 18u toen wij er waren vorige maand:
Afbeelding
DSC06184 by Ann Badjura, on Flickr
Grotere foto: https://c2.staticflickr.com/2/1881/4246 ... 923d_o.jpg
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Bedankt voor alle informatie Ann, lijkt me heel gezellig zo'n Canada Day.
Het lijkt me ook een hele mooie wandeling naar Emerald Lake. We gaan zeker een bezoek aan Yoho brengen, misschien blijven we twee nachten in Field, anders doen we het vanuit Canmore.
Vermillion Lakes slaan we maar over denk ik want muggen moeten mij altijd meteen hebben.

Ik merkte vandaag dat veel hotels in Canmore al vol zitten in dat weekend en de rest is superduur!

Maar ik heb door een beetje te surfen op internet een hele leuke B&B gevonden met hele goede reviews.
Het ligt aan de rand van Canmore op loopafstand van het centrum. En het is maar CAD 200 per nacht. We hebben direct 5 nachten geboekt!
En het is van een Nederlands/Italiaans echtpaar dus ik kan gelijk mijn Italiaans een beetje oefenen :)
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Als je in Field wil blijven dan kan ik je de Truffle Pigs Lodge zeker aanraden, daar waren wij vorige maand voor 1 nacht en dat was super goed meegevallen. Goede bedden en een basket met wat lekkers stond op de kamer op ons te wachten, met wat chips, oatmeal, chocolade en wat drankjes erin...heel leuk! Maar er zijn in Field ook een deel leuke "guesthouses/B&B's" waar je een volledige verdieping van het huis voor jezelf hebt met prive toegang...dus je hebt zo je eigen appartmentje za ik maar zeggen. Ze eisen wel dat je minimum 2 of 3 nachten verblijft, daarom dat wij het niet konden doen dit jaar. Maar er zijn heel wat leuke plekjes te vinden in Field, kijk maar eens naar de website: https://www.field.ca/accommodations/

Je moet heel snel zijn met boeken voor Banff/Canmore, ik ben pas na nieuwjaar gaan zoeken dit jaar voor de zomer en kon niet veel meer vinden of aan een hele hoge prijs en daarom zijn we in Field verbleven want daar was nog plaats tegen een degelijke prijs. En zo waren we ook op 15 minuten rijden bij Emerald Lake. Verder is Field heel goed te doen voor Banff/Lake Louise en omgeving. B&B's zijn ook gezellig en zeker voor die prijs...begin maar al goed te oefenen met dat Italiaans! ;)

Haha, wij waren vorig jaar naar Vermillion Lakes gereden omdat ik er wat foto's wou nemen. Man en dochter bleven in de auto en ik denk dat ik het er maar 5 minuten heb uitgehouden. Je kan er altijd langs rijden om even te stoppen en te zien hoe het gaat, misschien zijn de muggen er niet altijd. Maar mijn armen waren net propellers...en dat is niet handig als je een foto probeert te nemen. :lol: :lol: :lol:
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Canada Day is een grote feestdag.
Ongeveer 10 jaar terug in Edmonton meegemaakt.
Parade's, evenementen alom, vuurwerk, prachtige dag.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ