Reis Daantje79: tips voor onze reis noordwest Amerika, Yellowstone, West-Canada.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Daantje79
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mei 2018, 17:07
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Daantje79: tips voor onze reis noordwest Amerika, Yellowstone, West-Canada.

Bericht door Daantje79 »

Beste Amerikareizigers,

ik ben bezig met de planning van onze allereerste camperreis naar noordwest Amerika en deels Canada ( +/- 6 weken ). Deze staat gepland voor 2020. Ik heb al heel veel opgezocht en beetje bij beetje krijgt de reis wat vorm. Ook dit forum is echt een grote hulp daarbij. Ik wou hier even laten weten wat ik tot hiertoe al heb gepland. Ik twijfel of we niet te veel willen zien in één reis. Alle tips en info zijn welkom om onze reis nog mooier te maken natuurlijk.

14-5 Vancouver
15-5 Vancouver
16-5 Vancouver Island (nanaimo , Tofino , Ucluelet , victoria ) (240 km)
17-5 Vancouver Island
18-5 Vancouver Island - port Angeles (veerboot) (350 km)
19-5 Olympic national park
20-5 Olympic
21-5 Olympic - Mt Rainier (300km)
22-5 Mt Rainier
23-5 Mt Rainier
24-5 Mt Rainier np
25-5 Mt rainier - columbia river gorge (300 km)
26-5 Columbia river (oneonta gorge)
27-5 Columbia river ( multnomah falls)
28-5 Mt Hood
29-5 Lange rit naar idaho over 2 dagen 900 km
30-5
31-5 Craters of the moon
1-6 Craters of the moon - Teton (300 km)
2-6 Jackson
3-6 Tetons
4-6 Tetons
5-6 Tetons
5-6 Yellowstone
6-6 Yellowstone
7-6 Yellowstone
8-6 Yellowstone
9-6 Yellowstone
10-6 Yellowstone
11-6 Bozeman
12-6 Bozeman - Great Falls (290 km)
13-6 Great falls - glacier national park (260 km)
14-6 Glacier national park
15-6 Glacier national park
16-6 Glacier - Kootenay (328 km)
17-6 Kootenay
18-6 Kootenay - Banff (193 km)
19-6 Banff
20-6 Lake Louise
21-6 Banff - Jasper (200 km)
22-6 Jasper
23-6 jasper
24-6 jasper (198 km)
25-6 Clearwater
26-6 Wells gray
27-6 Wells gray
28-6 wells gray - Whistler (460 km)
29-6 Whistler
30-6 Vancouver

Ik kom op een 5.500 km in 6 weken. Ik weet ook niet of 15/5 een ideale vertrekdatum is qua weer en temperatuur.

Groetjes kevin.
Laatst gewijzigd door Daantje79 op 13 aug 2018, 14:36, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: tips voor onze Reis noord west amerika , yellowstone , west canada

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Je kunt het beste de route per dag noteren, in een van/naar schema. Het is zo erg lastig lezen, en ook voor jezelf geeft een schema per dag veel meer inzicht.
Dus op deze manier:

13-5 naar Vancouver
14-5 Vancouver
15-5 Vancouver - Vancouver Island (tofino , ucluelet, victoria)
16- 5 VI
etc.

Ik kan al wel zeggen dat mei erg vroeg is voor parken als Mt Rainier en Olympic NP. Niet zo zeer qua weer of temperatuur maar omdat er nog veel sneeuw kan liggen.

Voor een deel van de route heb je wellicht iets aan ons 2015-verslag; toen bezochten wij onder andere Yellowstone, Grand Teton en Craters of the Moon in juni.

Marianne
ike360x
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 jan 2015, 17:54
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: tips voor onze Reis noord west amerika , yellowstone , west canada

Bericht door ike360x »

Wij gaan hier ook meelezen
September 2015 Zuid-West Amerika
Augustus 2019 Noord-West Amerika & Zuid-West Canada
Daantje79
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mei 2018, 17:07
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Daantje79: tips voor onze reis noordwest Amerika, Yellowstone, West-Canada.

Bericht door Daantje79 »

bedankt voor de info Marianne heb het meteen even aangepast
ik zat ook te denken dat t mss te vroeg is in mei voor olympic park maar ik had graag de drukke periode juli - aug in Yellowstone vermeden
vandaar de vroege vertrekdatum .
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Daantje79: tips voor onze reis noordwest Amerika, Yellowstone, West-Canada.

Bericht door Mrvanilla »

Ik heb vorig jaar een reis voorbereid voor mei, ongeveer jouw route. Natuurlijk is het mogelijk, maar ben je bewust dat over de gehele route wegen dicht zullen zijn, veel trails nog zijn gesloten, er veel sneeuw ligt en ook de temperatuur nog echt fris kan zijn. Zowel het Canada gedeelte als het US gedeelte.

Als je dat allemaal geen probleem vindt dan is het een mooie route.

In Olympic zul je ook in mei best nog wat kunnen doen hoor, zeker bij de kust en het regenwoud gedeelte. Mt Rainier zal erg lastig worden. Wij waren daar eind juni en toen was een groot deel nog gesloten. Wel prachtig overigens.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Daantje79: tips voor onze reis noordwest Amerika, Yellowstone, West-Canada.

Bericht door Martin & Marianne »

Zo is het veel duidelijker. Je hebt ruim de tijd overal.Over het Canada-deel kan ik niets zeggen, maar het VS-feel is erg mooi. Ik denk dat jullie veel willen wandelen?
Ik mis toch zo hier en daar nog de rijdag; wanneer rij je naar Bozeman, op 10-6 of op 11-6? En indien 10-6; waarom dan een volle dag Bozeman?

Marianne
Daantje79
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mei 2018, 17:07
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Daantje79: tips voor onze reis noordwest Amerika, Yellowstone, West-Canada.

Bericht door Daantje79 »

Ja Marianne het is voorlopig een ruwe planning de details moeten nog wat uitgewerkt worden
ik had wat activiteiten gevonden rond Bozeman vandaar dagje daar. Het stuk Montana richting glacier np ben ik eigenlijk nog niet goed uit hoe dit juist in te vullen. Het is inderdaad de bedoeling om weinig steden aan te doen en om veel natuur te zien en te wandelen. Effe weg van het drukke leven hier. onze zoon is dan 3 en gaat ook mee.

hey daniel bedankt voor je reactie
ik maakte mij idd al wat zorgen over de maand mei. ik had graag yellowstone in juni gezien qua natuur. mss vanaf 1 juni vertrekken tot half juli ?
dan is er wss al wat minder afgesloten in de parken.

oorspronkelijk had ik graag de oregon coast tot aan crater lake national park ook nog willen inplannen maar wordt het dan allemaal niet wat veel vraag ik me af ?
Puckiet
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 jun 2011, 20:34

Re: Reis Daantje79: tips voor onze reis noordwest Amerika, Yellowstone, West-Canada.

Bericht door Puckiet »

Wij waren 2 wkn geleden in het weekend in Yellowstone en vonden de drukte erg meevallen. Zelfs met camper altijd parkeerplek kunnen vinden.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Daantje79: tips voor onze reis noordwest Amerika, Yellowstone, West-Canada.

Bericht door tomhster »

Ik vind dit een prima tijd om te reizen. Er ligt soms sneeuw en daardoor is niet alles open, maar het is extra mooi en alles is lang niet zo druk als een paar weken later. Kans bestaat dat de Going to the sun road in Glacier nog niet lopen is. De Beartooth-highway is dat waarschijnlijk wel, die zou ik zeker in je route meenemen. Vier dagen Mt. Rainier is wel erg veel, zeker omdat daar de mogelijkheden beperkt zijn vanwege de sneeuw (zekerheidje vanwege de hoogte). Ik zou met een beetje schuiven meer tijd nemen voor de omgeving van Bend, Oregon, Painted Hills en in Idaho Twin Falls/Shoshone. Verder is het gewoon een mooie reis.
Daantje79
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mei 2018, 17:07
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Daantje79: tips voor onze reis noordwest Amerika, Yellowstone, West-Canada.

Bericht door Daantje79 »

bedankt tomhster ik neem het mee in mijn planning
Cindysimone
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 apr 2014, 18:59
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Daantje79: tips voor onze reis noordwest Amerika, Yellowstone, West-Canada.

Bericht door Cindysimone »

Mooi de tijd overal. In Bozeman is niks te beleven. Wordt vooral gebruikt als doorreisplek. Wells Gray is een aardig park maar als je niet gaat raften zijn twee nachten wel genoeg.
Misschien is het handiger om vanuit Banff nog een overnachting te doen bij Lake Louise zodat je op tijd aan de prachtige icefield parkway kunt beginnen.
Daantje79
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mei 2018, 17:07
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Daantje79: tips voor onze reis noordwest Amerika, Yellowstone, West-Canada.

Bericht door Daantje79 »

bedankt voor de nuttige info cindy.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Daantje79: tips voor onze reis noordwest Amerika, Yellowstone, West-Canada.

Bericht door Galapogos »

Je kunt ook overwegen de overnachtingen in Banff en Kootenay te vervangen door Lake Louise. Dat geeft wellicht wat meer rust in je reis. Laatstgenoemde plaats ligt heel centraal voor de diverse bezienswaardigheden in Banff NP, Yoho NP en Kootenay NP. In je reisroute schrijf je dat de afstand tussen Kootenay en Banff 193km bedraagt. Waar baseer je dat op? Beide parken liggen tegen elkaar.

Dat gezegd hebbende: als jullie van wandelen houden, neem de op- en aanmerkingen over de sneeuw ter harte. Wij waren vorig jaar half juli in Glacier NP, en zelfs toen waren nog niet alle wandelpaden sneeuwvrij/geopend. De drukte in het hoogseizoen in Yellowstone en Grand Teton viel me reuze mee. Ja, het is er druk, maar het park is ook heel groot dus de drukte verspreidt zich redelijk goed. Als je grootste bottlenecks vroeg in de ochtend of aan het einde van de middag bezoekt, is er weinig aan de hand.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer