Reis clau7: West-Canada 2019 (Calgary -> Vancouver).

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
clau7
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 aug 2018, 12:37
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis clau7: West-Canada 2019 (Calgary -> Vancouver).

Bericht door clau7 »

Hallo allemaal,

Na 3 keer een roadtrip te hebben gemaakt in Amerika, willen we de volgend jaar naar Canada afreizen.
Lekker op tijd begonnen met de voorbereidingen dus. :)

Vertrek 30 augustus 2019.
Type vervoer: na lang twijfelen tussen camper (geen ervaring mee) en auto, hebben we besloten om met de auto te gaan.
Dit omdat het makkelijker/sneller rijdt. De mate van vrijheid met een camper lijkt ons tegen te vallen, omdat we overal lezen
dat je van te voren je campings moet reserveren. We hebben geen zin om niet te reserveren en dan steeds op zoek te gaan naar een camping waar plek is (zonde van de tijd).

We hebben een opzetje voor een route.
In onderstaande route hebben we eigenlijk al een dag te veel ... :/

We zijn geen 'echte' hikers. Een wandeling van ca 5 km vinden we zeker leuk om te doen, maar dus niet hele dagen hiken.

Alle tips zijn welkom! Must see/do? Of juist plekken overslaan?

1. aankomst in Calcary (eigenlijk geen tijd voor dag in Calcary, of 'moeten' we dit wel doen? Zo ja, welke andere dag in de route zouden we hier
beste voor in kunnen leveren?)
2. Banff (132 km)
3. Banff
4. Lake Louise
5. Japser (235 km)
6. Jasper
7. Wells Gray (351 km)
8. Wells Gray
9. Kelowna of Kamloops? Graag jullie tips! Of helemaal overslaan in de route?
10 Kelowna of Kamloops?
11. Whisler (513 km)
12. Whistler
13. Powell River (259 km + ferry)
14. Campbell River (83 km + ferry)
15. Campbell RIver - Grizzly excursie
16. Tofino (270km)
17. Tofino (beste plek om walvissen te spotten?)
18. Nanaimo (203 km)
19. Victoria (118 km) (beste plek om orka's te spotten?)
20. Vancouver ( 112 km)
21. Vancouver - terugvlucht naar Amsterdam

Eigenlijk wilden we eerst een rondje maken met start en eind in Vancouver, maar bovenstaande route lijkt ons beter/rustiger.
Of missen we heel veel als we Manning Park en Revelstoke overslaan?

Hopelijk zijn de tickets niet heel erg duur wanneer we aankomen in Calcary en vertrekken vanaf Vancouver.
Iemand hier ervaringen mee?

We hebben wel al gemerkt dat de hotelprijzen in Canada een stuk hoger liggen dan in Amerika.
Geldt dit ook voor de benzineprijs en bv als je uit eten gaat?

Alvast heel erg bedankt!

Gr. Claudia
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: West Canada 2019 (Calgary -> Vancouver)

Bericht door tomhster »

Van Wells Gray kun je met een gewone auto in één dag naar Whistler. Dus dat zou ik doen, het tussenliggende gebied is niet heel interessant (meer, mede ten gevolge van bosbranden).

Je schema is te doen, maar rustig zou ik deze reis niet betitelen. Dan moet je Vancouver Island uit je schema halen en die dagen uitsmeren over de reis en bijvoorbeeld beginnen met 2 nachten Calgary.

Benzine en eten zijn iets minder goedkoop dan in de VS, maar in vergelijking met Nederland nog heel redelijk.

Dubbelcheck voor je grizzly-excursie of je niet in de verkeerde tijd van het jaar zit. Ik zie wat tegenstrijdige berichten. Zoek dat even op, dat zou namelijk zonde zijn van het vele geld en de extra kilometers.
Laatst gewijzigd door tomhster op 07 aug 2018, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
clau7
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 aug 2018, 12:37
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: West Canada 2019 (Calgary -> Vancouver)

Bericht door clau7 »

Dank voor je reactie. Wij hebben juist gelezen dat in september de beste tijd is om de Grizzly's te zien (jagen op zalm).
Maar ik zal het nog eens nakijken.
Vancouver Island gaan we niet overslaan, dan maar van Wells rechtstreeks naar Wisthler. Scheelt ook weer 2 nachten. :)
Laatst gewijzigd door markro op 08 aug 2018, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten --> quote verwijderd.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1423
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: West Canada 2019 (Calgary -> Vancouver)

Bericht door AnnInBC »

Route ziet er redelijk goed uit en te doen. Van Clearwater kan je inderdaad in 1 stuk naar Whistler, dat is te doen. Ik zou toch de nachten in Banff/Lake Louise/Jasper op voorhand vastleggen als het kan want daar is het snel volzette en betaald je veel per nacht.

Als je toch in Campbell River bent zou ik daar whale watching doen. Lijkt mij de beste plaats hiervoor. Andere mogelijkheden zijn inderdaad Victoria of Vancouver. Tofino is meer voor de grey whales en niet de orka's.
ike360x
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 jan 2015, 17:54
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis clau7: West-Canada 2019 (Calgary -> Vancouver).

Bericht door ike360x »

Mogelijk/ waarschijnlijk zijn 2 ticket amsterdam Calgary en Vancouver amsterdam duurder dan retour amsterdam calgary en een binnenlandse vlucht vancouver calgary. Dat zou je kunnen uitzoeken. Wij zijn in die periode ook daar. Kunnen we zwaaien
September 2015 Zuid-West Amerika
Augustus 2019 Noord-West Amerika & Zuid-West Canada
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer