Reis marleentje: planning West-Canada 2019.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
marleentje
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 mei 2018, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis marleentje: planning West-Canada 2019.

Bericht door marleentje »

dag iedereen,

volgend jaar 11 juni is het zover, dan vertrekken we richting Calgary, om op 2 juli terug te vliegen vanuit vancouver
wij hebben vlg planning in gedachten:
dag 1 calgary - bijkomen van de reis
dag 2 banff
dag 3 banff
dag 4 en 5 golden - of is een nacht lake louise beter?
dag 6 en 7 jasper
dag 8 en 9 well's gray - of is een nacht genoeg? zijn een beetje bang van de muggen
willen wel park bezoeken, maar echt verre wandelingen kunnen door gezondheidsredenen niet
dag 10 kamloops
dag 11 en 12 whistler
dag 13 parksville
dag 14 en 15 tofino
dag 16 en 17 victoria
vancouver - 4 laatste dagen

gelijkt dat op iets?
waar langer of minder lang verblijven?
heb al veel reisverslagen gelezen, misschien zelfs wat veel, ik zie door de bomen het bos niet meer
voor jullie hulp alvast bedankt

marleen en dochter sara
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis marleentje: planning West-Canada 2019.

Bericht door opvakantie »

Misschien heb je nog wat meer achtergrond informatie wat het wat gemakkelijker maakt om aan te geven of het ergens loont om langer te blijven.
Hou je meer van de stad? shoppen? liever (meerdere) korte wandelingen of langere? wil je een whale- of bear watching tour plannen?
marleentje
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 mei 2018, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis marleentje: planning West-Canada 2019.

Bericht door marleentje »

hallo daar bedankt voor uw reactie hoor
korte wandelingen lukken mij meestal nog wel
wij hadden een whale watching in gedachten in victoria en de beren in blue river of eventueel in tofino
weet niet goed of het in de planning past om van bv parksville naar campbell river te rijden voor de orca tour
waar dan minder lang verblijven? hoeveel tijd nodig in campbell river?
victoria en vancouver aan het einde willen we er graag inhouden maar misschien is een dag minder in vancouver ook nog ok
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis marleentje: planning West-Canada 2019.

Bericht door opvakantie »

Mijn idee m.b.t. je vragen naar eigen ervaring van onze vakantie in 2016 in Canada:

dag 4 en 5 golden - of is een nacht lake louise beter?
Lake Louise is mooi maar wel een drukke plek en er stond toen wij wegreden een file om op de parkeerplaats te komen.
Je zou ook naar Canmore kunnen kijken, dat ligt wat dichterbij Banff (eronder).
We hebben destijds in Banff overnacht maar dat is een dure aangelegenheid en gaan dit jaar naar Canmore.
Banff is wel leuk om 's avonds wat rond te lopen en wat te eten en drinken.
Vergeet ook niet naar Yoho National park te gaan en even te stoppen bij Emerald Lake.

Wells gray ken ik niet, we hebben in Hinton overnacht en zijn op en neer naar Jasper gereden.

In Tofino zijn we ook twee nachten geweest. Dat is een leuk plaatste direct aan het water.
Je kunt er lekker over het strand wandelen en het Rainforest trail wandelen dat niet te lang is.
We hebben niet de hele trail gewandeld omdat er een beer rondliep.

Victoria is ook een leuke stad. Daar zijn we een dag geweest wat eigenlijk te kort was.
Dit jaar gaan we er nog eens naartoe. We hebben toen ook een whale watch tour gedaan wat echt te gek was.
Het weer was prachtig en de zee lekker rustig. We hebben Orca's gezien en Humpback whales. We zijn meen ik 3u weg geweest.

Vancouver is een vrij grote stad.
We hebben een tour van de stad gedaan met een bus en zijn in het Gastown district geweest om op het terras te zitten, wat te shoppen en te eten.
Tevens zijn we naar de Capilano Suspension Bridge geweest waar je ook nog een stukje kunt wandelen.
Of je er vier dagen om krijgt weet ik niet, misschien zijn er nog meer mensen hier met tips voor Vancouver.
marleentje
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 mei 2018, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis marleentje: planning West-Canada 2019.

Bericht door marleentje »

mercikes k ga ermee aan de slag route nog eens goed bekijken dat is een deel van de reis he
yoho gaan we zeker bezoeken vanaf golden
ben er wel uit denk ik twijfel enkel nog aan een of twee nachten well s gray
wordt vervolgd
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis marleentje: planning West-Canada 2019.

Bericht door Désirée »

Wij hebben 3 nachten banff en 2 nachten Lake Louise gedaan. Vanuit Lake Louise kun je makkelijk Yoho NP bezoeken.
Wells Grey was voor ons 1 nacht voldoende geweest, maar we hebben daar geen wandelingen gedaan. Muggen waren extreem, maar goed insmeren dan is het te doen.
Persoonlijk zou ik de nacht Kamloops skippen. Het is goed te doen om van Clearwater naar Whistler in 1 dag te rijden. Gewoon vroeg vertrekken en zeker stoppen bij Joffre lake.
Vanuit parksville kun je naar Campbell river rijden voor een orca tocht, hebben wij ook gedaan.
Victoria is een erg leuke stad. Veel te zien en te doen.
Vancouver zeker naar Stanley Park gaan. Ann kan hier de meeste tips over geven aangezien ze er woont :)
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis marleentje: planning West-Canada 2019.

Bericht door AnnInBC »

De indeling van de reis ziet er goed uit, vind ik. In Vancouver kan je gerust 3 weken verblijven zonder je te vervelen...velen denken dat het enkel stad is, maar er zijn vele prachtige stranden, prachtige natuur parken en ook nog een deel ongerepte natuur wat te vinden is binnen een half uurtje van de stad.

Ik zou niet direct voor Golden kiezen, is toch telkens weer een uur op en neer rijden naar Yoho NP en Banff NP. Ik zou kijken in Field of Lake Louise...wij verbleven er in de zomer bij "The Truffle Pigs Lodge" (http://www.trufflepigs.com/lodge/) en dat is heel goed meegevallen en voor de zomer een van de goedkopere plekjes vergeleken met Banff/Lake Louise. Wij waren op een half uurtje bij Lake Louise vanuit Field, dus zeker een goede uitvalsbasis voor Yoho NP en het gebied rond Lake Louise en een stukje van de Icefields Parkway.

Voor Wells Gray zou ik 2 nachten doen, dat betekend meestal dat je er maar 1 volle dag hebt en die heb je toch wel nodig als je alle mooie plekjes wil bezoeken.

Kijk eens op mijn reisroute beschrijving van West Canada voor wat tips: http://travelwestcanada.blogspot.com/p/ ... eerst.html
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis marleentje: planning West-Canada 2019.

Bericht door tomhster »

Yoho kan nog deels dicht zijn in die tijd van het jaar. Lake Louise is een logischer overnachtingsplek. Kijk even naar Miette hotsprings, is een hele leuke uitstap vanuit Jasper. Wells Grey is fantastisch, je hebt er meerdere hele mooie korte wandelingen (paar honderd meter, min of meer gelijkvloers) naar fantastische watervallen. Geen mug gezien tot zonsondergang. Ik hoop dat je net zoveel beren ziet als wij daar. Twee nachten daar is ideaal.
FerryM
Amerikakenner
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 okt 2008, 14:47
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis marleentje: planning West-Canada 2019.

Bericht door FerryM »

Ja, leuke route zo.

Mijn tips:
Als je begin van de middag aankomt in Calgary, kun je ook direct doorrijden naar de Rockies. Canmore is een ideale uitvalsbasis en daar ben je in 90 min rijden. Dat is goed te doen na deze vlucht. Zie de website, aantal keer zo gedaan (2005, 2008 en 2009).

Nee, geen Golden. Goede tip van Ann met Field: leuk, klein plaatsje, prachtig gelegen, en "The Truffle Pigs Lodge" is geweldig. In Yoho, probeer naar Lake O'Hara te gaan, het (wandel)paradijs op aarde... Maar je bent vroeg, zal nog best winters zijn daar hoog in de bergen op 2.000m hoogte.

Wells Gray is een mooi park, in juni zie je zeker veel zwarte beren, die zitten dan op die hoogte. 2 dagen is prima.
Whistler, Tofino, Victoria echt allemaal goed. Parksville ken ik niet, zat iets hoger in Campbell River.

Voor uitgebreide tips, zie de link naar de website. Zit je in een reisverslag, kun je ook klikken op Tips en Voorbereiding, met alle ervaringen van vele jaren samengevat en op een rij.

Groet, Ferry
http://ferrymarquart.eu/
marleentje
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 mei 2018, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis marleentje: planning West-Canada 2019.

Bericht door marleentje »

Bedankt allemaal voor de tips, daar kunnen we zeker verder mee aan de slag!
Golden hadden we ook al gedacht dat dit te ver zou zijn.
Jacqueline donders
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 aug 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Reis marleentje: planning West-Canada 2019.

Bericht door Jacqueline donders »

Marleentje je hebt een pb. :D
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis marleentje: planning West-Canada 2019.

Bericht door Marina B »

Leuke plannen, wij zijn er dit jaar geweest en kijken met ontzettend veel plezier terug op een prachtige vakantie.

Een paar tips:

Geen Golden, vreselijk ver gelegen van alles en ook de weg vind ik niet prettig om iedere dag op en neer te moeten. Wij reden langs Golden toen wij vanuit Banff naar Revelstoke reden. Wat een eind weg van Banff!

Ook Hinton zou ik links laten liggen. Zoek iets in Jasper zelf. Het is best een aardig centrum met wat restaurantjes. Wel op tijd boeken! Het is zo fijn om een beetje in de buurt te zitten van wat je wilt bezichtigen.

Field ken ik niet. Wij zaten zelf wel in/aan Lake Louise voor 2 nachten; ja dat is prijzig maar ik had het niet willen missen, ontzettend mooi!

Over het algemeen vind ik het echt wel de moeite waard om zo dicht mogelijk in de parken zelf te zitten; dus Banff en Jasper ook.

Vancouver is een heel prettige stad om te verblijven. Wij hebben tijd besteed bij Canada Place (ook die Flyover Canada gedaan, is mooi gemaakt), hebben een tochtje gedaan met een watervliegtuig (ik persoonlijk nooit meer; werd daar echt zee/luchtziek van, maar ik was de enige hoor, ligt dus aan mij :)). We hebben fietsen gehuurd en zijn Stanley Park ingegaan; geweldig leuk park! Zeker doen! We zijn ook Gastown even ingeweekt. De jongens houden minder van slenteren; dus die actievere dingen vonden zij leuker. Een ook de Capilano Suspension Bridge is leuk, erg mooie omgeving.

Ik heb erg veel gehad aan de tips van Ann! Dank je wel nog daarvoor, Ann. Bekijk dus vooral even haar voorbeeldroute!

Veel plezier met de voorbereidingen verder!
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis marleentje: planning West-Canada 2019.

Bericht door Marina B »

Oh en ik zou met de tijd die je hebt Vancouver Island overslaan.
Hebben wij ook bewust gedaan. Ik zie liever minder plaatsen, dan dat ik overal doorheen moet racen.
Vergeet namelijk niet dat als je ergens maar 1 nacht bent, je er geen volle dag hebt. Een (na)middag en een ochtend als je mazzel hebt.
Maar dat is persoonlijk :)
marleentje
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 mei 2018, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis marleentje: planning West-Canada 2019.

Bericht door marleentje »

Bedankt iedereen voor de goede raad hiermee kunnen we weer verder plannen maken wordt vervolgd dikke merci
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis marleentje: planning West-Canada 2019.

Bericht door stegeman »

Wij zijn nog maar 1x de oceaan over gevlogen en dat was Canada (plus stuk Amerika).
Waar wij enorm van baalden was de tijd tekort in Victoria. 1nacht. Victoria is zoooo mooi. En als je ook whale watching wilt doen? En wat je beslist niet zou moeten overslaan (als je van bloemen houdt) : butchart gardens op Victoria island. Is goed te combineren wellicht als je van de boot komt. Bij alles wat we gezien hebben kwamen wij tijd tekort. Wat wij ervan geleerd hebben. Minder is meer. In Canada is het overal mooi. Wij gaan terug!
O ja, m’n zwager is net terug. Zij gaven aan Golden beter niet te hadden gedaan
marleentje
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 mei 2018, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis marleentje: planning West-Canada 2019.

Bericht door marleentje »

Bedankt iedereen ondertussen zijn wij weer iets verder met onze planning. De meeste hotels geboekt via booking in field truffel& pigs en in Jasper bear hill lodge rechtsreeks bij hotel geboekt Vancouver vinden wij verschrikkelijk duur voorlopig verblijven we Vancouver north best western capilano bridge het is Canada day weekend als we daar zijn belooft dus druk te worden vraag mij alleen nog af of we de huurauto nodig hebben of dat er voldoende openbaar vervoer is we tellen af
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis marleentje: planning West-Canada 2019.

Bericht door opvakantie »

We hebben destijds in Vancouver in dit hotel gezeten:
Best Western Plus Sands, Davie Street (http://www.bestwesternsandshotelvancouver.com)
Dat viel wat betreft prijs nog mee en je kon er parkeren.
Je kunt aan het water zitten en er is een halte in de buurt waar de sightseeing bussen stoppen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer