Jasper (beetje desolaat door mountain beetle) en Wells Grey (dit jaar een muggenplaag).

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Jasper (beetje desolaat door mountain beetle) en Wells Grey (dit jaar een muggenplaag).

Bericht door Carolien123 »

Een maand geleden waren wij in Jasper en het is (was) er prachtig, mooie blauwe meren, veel dieren. Maar een heel groot deel van het bomen zijn aangetast door een mountain beetle, waardoor het een beetje een desolaat uiterlijk kreeg. De meeste dennen zijn bruin. Het bos staat echt op het punt om dood te gaan. Ik ben benieuwd wat de gevolgen voor het landschap zullen zijn en hoe het zich zal herstellen in de toekomst.

Daarnaast heerst er dit jaar in Wells Grey een muggenplaag, voor je je auto uit bent zitten er wel 50 muggen op je. Dus zorg in ieder geval als je die kant uit gaat voor goede bescherming als je die kant uit gaat.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Jasper (beetje desolaat door mountain beetle) en Wells Grey (dit jaar een muggenplaag).

Bericht door Marina B »

Wat ben ik blij dat wij Wells Grey overslaan. Ik heb altijd vreselijk last van muggen.
Wat was je overige ervaring met muggen in ZW Canada?
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Jasper (beetje desolaat door mountain beetle) en Wells Grey (dit jaar een muggenplaag).

Bericht door Carolien123 »

In de tijd dat wij er waren, begin juni, heb ik verder geen mug gezien en is de antimuggen spray ongebruikt mee naar huis gegaan.

Wells Grey was trouwens wel een prachtig park, met ongelofelijk mooie watervallen.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Jasper (beetje desolaat door mountain beetle) en Wells Grey (dit jaar een muggenplaag).

Bericht door tomhster »

Ergens in juni begint het muggenseizoen, dat varieert per jaar. Wij waren er vorig jaar mei, geen mug gezien. Wel veel beren, heel dichtbij naast de auto, en fantastische natuur. De overvloed aan beren (o.a. moeder met drie jongen die ongestoord vlakbij bleven grazen) maakte die een van de mooiste ervaringen van onze reis.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1415
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Jasper (beetje desolaat door mountain beetle) en Wells Grey (dit jaar een muggenplaag).

Bericht door AnnInBC »

Zulk iets was zo'n 10 jaar geleden het geval in de Okanagan Valley en de hele trip vanaf Merrit richting Salmon Arm zal ik maar zeg, vooral langs de Coquihalla Highway was aangetast door de Mountain Pine Beetle. Ik kan je laten weten dat daar de laatste jaren helemaal niets meer van te merken is. Dus hopelijk zal dat binnen enkele jaren in Jasper ook het geval zijn!

Wat muggen betreft hangt het beetje af wanneer en waar je gaat. Vooral bij het schemeren in de avond komen de muggen uit, dus opletten. In Vancouver zelf (waar ik ondertussen al 18 jaar woon) ben ik nog nooit door een mug gestoken geweest, maar meer inland of in de bossen/bergen hebben ze mij ook wel eens te pakken. Koop wat muggen spray (met deet erin) en dat helpt vrij goed om de muggen weg te houden.
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Jasper (beetje desolaat door mountain beetle) en Wells Grey (dit jaar een muggenplaag).

Bericht door Désirée »

In wells grey de meeste muggen gezien van onze hele reis. Wel een prachtig park. Zou het zeker niet overslaan!
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
James
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mar 2015, 09:38
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Jasper (beetje desolaat door mountain beetle) en Wells Grey (dit jaar een muggenplaag).

Bericht door James »

Momenteel in Clearwater, vlakbij Wells Grey. Prachtig park, wel wat muggen, maar goede muggenspray zorgt ervoor dat je die muggen snel vergeet. Hebben vanavond op terras gegeten, geen last gehad van muggen. Wel is het weer ‘Smokey’ door de vele bosbranden in de omgeving.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Jasper (beetje desolaat door mountain beetle) en Wells Grey (dit jaar een muggenplaag).

Bericht door Hans B »

10 jaar terug 2x in Canada geweest, ik vond toen al dat grote delen dennenbos enorm was aangetast.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Reny
Amerikakenner
Berichten: 1324
Lid geworden op: 26 okt 2006, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Jasper (beetje desolaat door mountain beetle) en Wells Grey (dit jaar een muggenplaag).

Bericht door Reny »

Désirée schreef:wells grey een prachtig park. Zou het zeker niet overslaan!
Dat vonden wij dus ook, wij waren er in september 2007 (!) en hadden geen last van muggen.

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer