ETA aanvraag - uitkomst onzeker - urgentie!

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Flightgo020
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2018, 21:23
Aantal x V.S. bezocht: 0

ETA aanvraag - uitkomst onzeker - urgentie!

Bericht door Flightgo020 »

Dag mensen,

Ik zit met een probleem. Ik vlieg maandag aanstaande naar Canada voor een vakantie. Op maandag 10 juni heb ik ETA aangevraagd op de website van de IRCC. Er van uitgaande dat dit een vanzelfsprekendheid is heb ik dit laat gedaan. Voor die tijd natuurlijk al vliegtickets gekocht.. Hoe stom ook...

Bij de ETA aanvraag vroeg men of ik ooit in aanraking ben geweest met de politie/veroordeeld ben. Nou als kwajongen van 19 is me dit overkomen en heb ik een taakstraf gehad, een licht vergrijp. Toch heb ik gevonden dat het slim is hier eerlijk over te zijn. Gevolg: ik moet allerlei extra documenten aanleveren waar ik niet aan kan voldoen binnen de resterende tijd tot mijn vlucht. Zover mijn mogelijkheden reiken heb ik er gehoor aangegeven inclusief een begeleidde brief. Dit heb ik conform de geldende procedure digitaal toegevoegd op diezelfde maandag 10 juni. In de eerste brief als reactie op mijn aanvraag staat dat een besluit uiterlijk 7 juli volgt. Ik heb tot dusverre nog geen reactie.

Ik zit dus in onzekerheid en heb acties ondernomen, maar die acties helpen me niet verder. Zo heb ik een Webformulier voor spoed zaken ingevuld op de site van IRCC - wacht al 3 dagen op reactie. Ook heb ik de Canadese ambassade in NL gebeld: geeft automatisch afspeelbandje en wijst naar datzelfde webformulier. De Canadese Ambassade in NL gemaild: wijzen mij door naar het IRCC instituut in Vienna Oostenrijk. Gebeld met het callcenter van Nederlandse ambassades in het buitenland: geven aan niks te kunnen doen, want valt niet onder hun verantwoordelijkheid.

Hebben jullie nog tips om de beoordeling van mijn aanvraag te versnellen of zien jullie anderszins alternatieven om toch op het vliegtuig te kunnen stappen maandag? Ik ben heel benieuwd, alle hulp is welkom! Alvast bedankt.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: ETA aanvraag - uitkomst onzeker - urgentie!

Bericht door mtl »

Als je maandag vertrekt dan is het kort dag. En een alternatief voor Eta is er niet vrees ik.
Erik88
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 sep 2014, 12:17
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: ETA aanvraag - uitkomst onzeker - urgentie!

Bericht door Erik88 »

Tsja... er zit denk ik maar 1 ding op: blijven bellen met de instanties die gaan over je eta en tegelijk blijven hopen op een snelle reactie van hun kant! Ik wens je heel veel succes en geluk toe!

Edit: Kun je nog een noodvisum via de ambassade aanvragen?
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: ETA aanvraag - uitkomst onzeker - urgentie!

Bericht door mtl »

Visum aanvragen duurt minstens 2 weken. Ik denk niet dat er snellere procedures zijn waarbij je binnen een dag het visum hebt.
Flightgo020
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2018, 21:23
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: ETA aanvraag - uitkomst onzeker - urgentie!

Bericht door Flightgo020 »

Zojuist een definitief oordeel binnengekregen over mijn aanvraag. Aanvraag afgewezen omdat ik niet alle absurde documenten heb aangeleverd...

In ieder geval duidelijkheid. Zijn er volgens jullie nu nog stappen te ondernemen/wat is wijsheid nu?
Gast

Re: ETA aanvraag - uitkomst onzeker - urgentie!

Bericht door Gast »

Heb je die in jouw ogen absurde documenten bewust niet meegestuurd?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: ETA aanvraag - uitkomst onzeker - urgentie!

Bericht door mtl »

Als het definitief is dan zit er niks anders op dan de reis te annuleren en kijken wat je nog terug kan krijgen.
Flightgo020
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2018, 21:23
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: ETA aanvraag - uitkomst onzeker - urgentie!

Bericht door Flightgo020 »

Nee dat zijn documenten waar ik niet over beschik, en waarvan ik niet eens zou weten of ze bestaan...
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: ETA aanvraag - uitkomst onzeker - urgentie!

Bericht door Pascal »

Op de site van ETA lees ik dat bij overland Canada binnenkomen geen ETA nodig is.
Maar met een net geweigerde aanvraag is het koffiedik kijken hoe de beamte je gaat inschalen.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: ETA aanvraag - uitkomst onzeker - urgentie!

Bericht door kastelke »

Welke documenten heb je nodig voor ETA? Ik dacht enkel je paspoort?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: ETA aanvraag - uitkomst onzeker - urgentie!

Bericht door Dutchess »

Omdat TS aangaf op 19-jarige leeftijd in aanraking met de politie en/of veroordeeld te zijn geweest, moest hij extra documenten leveren.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer