Jasper NP, Banff NP en Yoho NP

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Jasper NP, Banff NP en Yoho NP

Bericht door jwensammy »

Ben bezig met mijn routeplanning voor dit jaar en we willen zeker bovenstaande 3 parken bezoeken.
Vraag me alleen af of deze parken niet te veel op elkaar lijken en we het op den duur gezien hebben?
Welk park vonden jullie het mooist en hoeveel tijd moeten wij uittrekken voor bijvoorbeeld Jasper?
Vind het zo lastig in te schatten ondanks de reisverslagen die ik tot nu toe heb gelezen.
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Jasper NP, Banff NP en Yoho NP

Bericht door markro »

De drie genoemde parken liggen tegen elkaar aan en bestrijken gezamenlijk een deel van de Canadese Rocky Mountains. Ieder deel/park heeft zijn eigen bezienswaardigheden en dingen-om-te-doen. Natuurlijk bestaan ze allemaal uit berggebied met bossen, meren, rivieren, watervallen en in elk kan je bijvoorbeeld wandelen, maar de natuur is er zo divers, dat ik niet vond dat deze parken teveel op elkaar lijken en ik heb ook niet het gevoel gehad, dat ik het op een gegeven moment wel gezien had. Zo kan ik ook niet direct zeggen welk park ik het mooiste vond.
Wel is het zo dat de plaatsen Banff en Jasper erg toeristisch zijn, maar ik vond ze wel leuk en ook elk verschillend.

Ik raad je aan om voor een verblijf in de plaats Jasper en directe omgeving toch minimaal 2 hele dagen te rekenen, dus 3 nachten.

Misschien ben jij mijn reisverslag ook al tegengekomen, zo niet, dan kan je er misschien nog ideeën uit opdoen, zie: http://www.dutchmarco.com/reisverslag/c ... _index.htm
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Jasper NP, Banff NP en Yoho NP

Bericht door jwensammy »

Bedankt Markro! Dit reisverslag ben ik nog niet tegen gekomen maar dat ga ik straks zeker eens lezen.
Wij hadden nu in gedachten om voor ieder park telkens 1 hele dag uit te trekken, dus
Dag 1: Aankomst Jasper
Dag 2: Jasper
Dag 3: Jasper - Yoho
Dag 4: Yoho
Dag 5: Yoho - Banff
Dag 6: Banff
Dag 7: Banff - ??? --> nog te bepalen.
Of zou dit hierboven te veel of te weinig zijn?
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Jasper NP, Banff NP en Yoho NP

Bericht door chippie777 »

Banff en Jasper sluiten naadloos op elkaar aan. Ik was mij niet bewust van het verschil. Het is daar zo mooi dat het niet uitmaakt in welk park je bent. Hoe reis je rond? Auto of camper? Wij waren daar met een camper, was geweldig. Wie weet haal je wat tips/ideeen uit ons reisverslag.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Jasper NP, Banff NP en Yoho NP

Bericht door jwensammy »

Bedankt Chippie, ik ga jullie reisverslag straks zeker lezen!
Wij reizen rond met de auto dus slapen wel enkel in hotels / motels. Het liefst in het park zelf maar als het niet anders kan eventueel daarbuiten zolang de afstand niet te groot wordt. Ik vrees dat het aanbod beperkt is...
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Jasper NP, Banff NP en Yoho NP

Bericht door kalaman »

Zoals hierboven al vermeld lopen de 3 parken eigenlijk gewoon over in elkaar.
We waren er diverse keren (in alle 3) en vinden Yoho toch wel het mooist, vooral dan omdat het stukken minder druk is dan bvb Jasper en Banff.
Je kan volop van de omgeving genieten als je houdt van (pittige) wandelingen, pas dan kom je echt in de ongerepte natuur ver van enige auto of bebouwing.
Zoek anders eens via onze indexpagina naar de 3 parken. Via de links kom je op de desbetreffende blogs terecht.
Ik weet niet wanneer jullie gaan, maar het is absoluut noodzakelijk om heel ver op voorhand de accommodatie vast te leggen.
Ann_O
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 nov 2017, 19:22
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Jasper NP, Banff NP en Yoho NP

Bericht door Ann_O »

Wij zijn net terug van onze reis in Canada en hebben alle 3 genoemde parken bezocht:
- 3 nachten Jasper, we sliepen in Patricia Lake Bungalows, een aanrader. Ligt net buiten het plaatjes Jasper, heerlijke omgeving, leuke huisjes. 2 volle dagen is voldoende om Jasper goed te kunnen bezoeken.
- 2 nachten Lake Louise, we sliepen in Lake Louise Inn. Prima hotel, maar niet bijzonder. Wel leuk dat je gratis fietsen kunt lenen. Vanuit Lake Louise hebben we het gelijknamige lake bezocht, Moraine Lake en Yoho. We zijn 's avonds naar Moraine Lake gegaan ivm de drukte. Overdag was de weg afgesloten.
- 3 nachten Canmore, we sliepen in Lodges at Canmore (Montane Road), geboekt via Airbnb. Een aanrader, heerlijk ruim en luxe appartement. Vanuit Canmore hebben we de rest van Banff bezocht en een stukje Kootenay. Hier was 2 volle dagen ook voldoende. We kozen voor Canmore ipv Banff vanwege het ruimere aanbod en de lagere prijzen. En via de snelweg ben je zo in Banff.

Trek in elk geval een volle dag uit voor de Icefields Parkway. Wij vonden die geweldig. We hebben er de icewalk gedaan (via www.icewalks.com). Geweldige ervaring. Onderweg veel beren gezien. We kwamen pas laat in Lake Louise aan. Dus goed dat we daar ook 2 nachten hadden.
Jacqueline donders
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 aug 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Jasper NP, Banff NP en Yoho NP

Bericht door Jacqueline donders »

Wij zijn ook net terug van een roadtrip Canada ,al deze parken vonden wij bijzonder,hebben genoten van ieder moment,veel beren gezien en ander wildlife.
Overal mooie meren,rievieren, watervallen wat een bijzonder land is dit.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Jasper NP, Banff NP en Yoho NP

Bericht door tomhster »

Ga vooral naar Miette hot springs. De rit en de ervaring zijn de kilometers dubbel en dwars waard.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer