Reis combineren met Zuid Amerika

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis combineren met Zuid Amerika

Bericht door SuzieQ »

Ik ben benieuwd of er ook mensen zijn die een reis hebben gecombineerd met Zuid Amerika.
Dat je bijvoorbeeld een week naar Chili gaat en daarna door vliegt naar een andere bestemming (even als voorbeeld Denver, LA. etc).
Ik snap dat dit een rare combinatie is maar ik vroeg mij af of iemand dit al gedaan heeft.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis combineren met Zuid Amerika

Bericht door hemmie »

Lijkt me vrij kostbaar, en ook reistechnisch niet echt logisch. Om een voorbeeld te noemen, de vlucht van Nederland naar Rio de Janeiro duurt 12 uur, van Rio naar Houston 10 uur, net als van Houston naar NL. Wat is dan het nut om zoiets te combineren? Je gaat toch ook niet een reis naar Afrika met een reis naar Azie combineren?
Het klimaatverschil lijkt me ook wel een dingetje, zomer in Denver betekent winter in Chili en andersom.
Terug in Texas!
Gast

Re: Reis combineren met Zuid Amerika

Bericht door Gast »

Binnendoor met de auto van SF naar LA is ook 10 uur. Ik snap je argument niet zo.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis combineren met Zuid Amerika

Bericht door SuzieQ »

Is inderdaad kostbaar dat snap ik. Maar vroeg mij af of het voorkomt. Vroeger waren er goede tickets terug via LA bijvoorbeeld maar weet niet of dit er nog is.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7777
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis combineren met Zuid Amerika

Bericht door mtl »

je kan toch een ticket naar een Zuid Amerikaans land boeken met een stopover in de VS?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis combineren met Zuid Amerika

Bericht door hemmie »

Je kunt toch gewoon zoeken op multi-city tickets, dan krijg je vanzelf een idee van de kosten. Het zal vast mogelijk zijn, maar je bent natuurlijk iets beperkter in maatschappijen, je kunt immers alleen maatschappijen boeken waarbij de alliantie op al die trajecten vliegt.

@eoms, maar die 10 uur rijden onderbreek je om dingen te zien en te doen, en waarschijnlijk ook met minimaal 1 overnachting, vind ik niet echt vergelijkbaar met een vlucht van 10-12 uur, bijbehorende transfers, wachttijden, vermoeidheid achteraf e.d. Dat hapt toch een flink stuk midden uit je vakantie, lijkt me zo zonde.
Terug in Texas!
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis combineren met Zuid Amerika

Bericht door SuzieQ »

We willen heel graag iets bezoeken maar hebben geen interesse in de rest van het land. Zodoende. Vroeger kon je idd met stopover in la op de terugweg maar dat is niet meer zo op die manier.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis combineren met Zuid Amerika

Bericht door hemmie »

De zonsverduistering?

Chili is echt een prachtig land, en heel makkelijk om rond te reizen. Nu is de zonsverduistering in juli, dus winter, dus Zuid-Chili (waar wij zijn geweest) lijkt me niet zo geschikt, maar volgens mij is er in het noorden ook voldoende te zien (staat hoog op mijn wensenlijstje). Maar als je niet naar Chili wil is er misschien een bestemming in Midden-Amerika of de Caraiben. Ligt meer op de route.
Terug in Texas!
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis combineren met Zuid Amerika

Bericht door SuzieQ »

Nee geen zonsverduistering. Volgens mij nog niet op het forum geschreven maar wij zijn volgend jaar van de verplichte zomer en kerstvakantie af :thumbup: . Dus zouden ook in november of december kunnen. Al maakt de Chileense winter op zich ook niet zoveel uit als we toch niet zouden reizen. Ik weet dat veel mensen het een mooi land vinden om door te trekken dus twijfel wel enigszins.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer