Bearspray - waar kopen ?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Jacqueline donders
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 aug 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Bearspray - waar kopen ?

Bericht door Jacqueline donders »

Wij gaan over een dag of 10 richting Canada om de nat parken te bezoeken, zoals banff ect ect, zo vroeg ik me dus ook af of het nodig was / is bear spray te kopen, ik denk dat als je naar het visitor center gaat ze je wel kunnen vertellen van hoe en wat, en welke trails open zijn en welke niet.
Ik denk dat ik gewoon maar een liedje ga zingen dat zal nergens naar klinken dus die beren peren er wel tussenuit. :D
BartF
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 30 mei 2011, 19:45
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Bearspray - waar kopen ?

Bericht door BartF »

Mag je Bear Spray eigenlijk meenemen over de grens?
Wij doen eerst de Jasper/Banff area en gaan dan naar Glacier.

Zou beetje gek zijn om het 2x te moeten kopen en telkens weg te gooien.
2010 : SC, NC & Washington DC
2010 : NY & FL
2011 : NV, AZ, NM, CO, UT & CA foto's 2011
2013 : AR, MS & TN
2014 : GA
2015 : CO, NE, SD, WY, MO, ID & UT
2018 : BC & AB (CA), MT, ID & WA
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Bearspray - waar kopen ?

Bericht door roelb »

Vanuit de US naar Canada mag je het alleen meenemen voor korte tijd, en als je het ook weer mee terugneemt naar de USA. Je mag het dus niet in Canada verkopen of achterlaten.

Andersom weet ik niet wat de regels zijn, maar aangezien het spul in de USA niet gereguleerd is kan ik me niet voorstellen dat er een issue mee zou zijn.
Erik88
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 sep 2014, 12:17
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Bearspray - waar kopen ?

Bericht door Erik88 »

roelb schreef:Bear spray spuit je richting de grond op ongeveer 10-20 meter afstand, terwijl de beer minimaal zo'n 20 meter weg is, liefst verder.

Het idee is dat de beer, als hij je nadert, die wolk spray inloopt en daardoor omdraait.

Een busje pepperspray lijkt mij totaal ongeschikt voor beren. En het is in Canada hartstikke verboden.
Bedankt voor de info!
De eigenaar van de outdoorshop gaf aan dat het net zo effectief zou zijn, maar dat zou ook kunnen omdat hij geen bearspray meer verkocht op dat moment. :wink:

Belletjes en toeters hebben we een gigantische hekel aan als je zoals wij, de stilte van de natuur wil ervaren tijdens het wandelen, dus wij zullen overgaan op het gebruikelijke luid praten en af en toe een afschrikwekkende roep!
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
FerryM
Amerikakenner
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 okt 2008, 14:47
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Bearspray - waar kopen ?

Bericht door FerryM »

Mijn tip: neem bearspray mee als je in grizzly-country wandelt. Met alleen zwarte beren is het niet nodig, maar met grizzlies wel.
Ik heb ruim 1.000 km gehiked in Canada/USA en bearspray geeft extra zekerheid, niet voor niks aangeraden door de rangers van de nationale parken.
Leer ermee omgaan, oefen. Roepen, in de handen klappen doe je sowieso tjdens het wandelen...

http://ferrymarquart.eu/Canada%202005/r ... .htm#Beren

Groet, Ferry
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer