Reis jeroenenmariska: rondreis Camper Calgary - Calgary.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jeroenenmariska
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 aug 2012, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis jeroenenmariska: rondreis Camper Calgary - Calgary.

Bericht door jeroenenmariska »

Hallo allemaal!

Na 3x Amerika te hebben bezocht, is het nu de beurt aan West Canada!! :clap:
Eind maart is onze dochter geboren, dus we zullen met een camper gaan om zo meer rust te hebben en minder met onze bagage te hoeven slepen.

In verband met de hoge camperprijzen als we dit jaar nog wilden gaan, hadden we onze pijlen gericht op een one way Calgary-Vancouver volgend jaar september. We hebben nu echter een scherpe aanbieding ontvangen voor een rondreis Calgary - Calgary van 14 september t/m 6 oktober dit jaar, waardoor het ineens weer een serieuze optie lijkt om al dit jaar te gaan!!

Het betreft echter wel een rondreis, wat betekent dat we dagen zullen moeten opofferen voor de terugrit naar Calgary.
We hebben hierdoor een aantal vragen m.b.t. de route, waarvan we hopen dat jullie hiermee wellicht kunnen helpen.

Wat goed is om te weten:
We reizen dus met onze dochter die dan 6 maanden oud is. Hele lange wandeltochten zullen er dus niet in zitten, net als zodiac tours, kajakken, raften etc.

Dag 1 - 14 sept: Amsterdam - Calgary
Dag 2 - 15 sept: Ochtend doorbrengen in Calgary, einde middag camper ophalen, inkopen doen etc.
Dag 3 - 16 sept: Banff NP
Dag 4 - 17 sept: Lake Louise en omgeving
Dag 5 - 18 sept: Yoho NP
Dag 6 - 19 sept: Icefields Parkway
Dag 7 - 20 sept: Jasper NP
Dag 8 - 21 sept: Jasper NP
Dag 9 - 22 sept: Jasper NP
Dag 10 - 23 sept: Jasper NP - Clearwater
Dag 11 - 24 sept: Wells gray PP
Dag 12 - 25 sept: Clearwater - Whistler
Dag 13 - 26 sept: Whistler
Dag 14 - 27 sept: Whistler - Campbell River (Vancouver Island)
Dag 15 - 28 sept: Campbell River - Orca Tour
Dag 16 - 29 sept: Campbell River - Omgeving (evt extra orca tour)
Dag 17 - 30 sept: ?
Dag 18 - 1 okt: ? - Overnachting Nanaimo
Dag 19 - 2 okt: Nanaimo - Kamloops
Dag 20 - 3 okt: Kamloops - Kootenay NP
Dag 21 - 4 okt: Kootenay NP - Overnachten in Banff
Dag 22 - 5 okt: Banff - Calgary, in de ochtend camper inleveren, s'middags terugvliegen naar NL
Dag 23 - 6 okt: Aankomst Amsterdam

We beseffen dat o.a. dag 19 en 20 flinke reisdagen zijn, maar doordat we terugmoeten naar Calgary ontkomen we daar bijna niet aan.

We hebben de volgende vragen m.b.t. de route:
- Is het voor 4 dagen de moeite om naar Vancouver Island te gaan of kunnen we beter op het vasteland blijven, vanaf het vasteland orka tours doen en zo een hoop tijd en geld voor de ferry uitsparen? Belangrijk hierbij is om te vermelden dat we specifiek heel graag orka's willen spotten. Andere walvissen hebben we al vrij vaak en van erg dichtbij gezien, dit heeft dus niet zoveel prioriteit.

- Wat zijn jullie tips qua invulling van 4 dagen Vancouver Island?

- Wat zijn de beste plekken om Orka's te spotten op Vancouver Island of het vasteland? (Het spotten van Orká is 1 van de hoofdredenen om naar Canada te gaan)

- Op dag 13 hebben we een volle dag Whistler ingepland voor de omgeving. Is dit de moeite waard of kunnen we die dag beter elders gebruiken?

- De bovenstaande route is o.b.v. Google maps alleen al 3.000km. Wat is jullie advies qua kilometerpakket incl alle uitstapjes, zou 4.000km genoeg zijn?

- Zijn er op de terugroute van Vancouver naar Calgary via o.a. Kamloops / Kelowna en Revelstoke nog echte aanraders om te zien? Het zou een optie kunnen zijn om Vancouver Island en/of de volle dag Whistler te laten schieten en zo op de terugrit naar Calgary meer rust en bezienswaardigheden in te bouwen.

- Op de terugweg hebben we op 4 oktober nog een dag Kootenay NP gepland staan, hoe is de kans dat er dan al wegen of trails dicht zijn i.v.m. sneeuw?

- Kan er iemand iets zeggen over de kans op ontmoetingen met beren tijdens het hiken in de rockies in de periode september/oktober?
Vorig jaar juni hebben we in Grand Teton oog in oog gestaan met moeder Grizzly en 2 cubs tijdens een hike. Dit maakte toen al zoveel indruk dat we de rest van de vakantie niet heel lekker meer hebben gehiked en nu met een kleintje erbij hopen we een wandelende ontmoeting helemaal te voorkomen.

- Iemand toevallig ervaring met Maxi Cosi / Autostoeltje in een Camper?

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken en jullie tips!

Groeten,
Jeroen en Mariska
2013 Zuidwest USA
2014 New York
2017 Midwest USA
2018 West-Canada
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Reis jeroenenmariska: rondreis Camper Calgary - Calgary.

Bericht door Rob »

Misschien heb je wat aan ons reisverslag van 2015 http://www.robenannie.nl/?page_id=442
Dat was een rondreis met camper vanuit Vancouver met veel van de plekken die jullie willen doen, ook vind je op het eind van iedere dag de campgrounds waar wij gestaan hebben.
Whistler vonden wij helemaal niets aan, erg camper onvriendelijk, Wells Gray zou je wel een dagje langer mogen plannen.
Onze reis was vier weken in juni.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis jeroenenmariska: rondreis Camper Calgary - Calgary.

Bericht door chippie777 »

In 2015 hebben wij een rondje vanuit Edmonton gemaakt. Wie weet heb je wat aan ons verslag.
https://chippie777.wordpress.com/catego ... kies-2015/
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis jeroenenmariska: rondreis Camper Calgary - Calgary.

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben afgelopen weekend de camper voor volgend jaar eind augustus geboekt. Misschien haal je inspiratie uit ons reisplan. Het ligt nog lang niet vast. We hebben nog even tenslotte en bovendien kan het ook zijn dat we de route andersom rijden. Dit is afhankelijk van de vaartijden van de ferry van Port Hardy naar Bella Coola. Als het schema bekend is kijken we wat het beste uitkomt. Overigens zijn wij van plan om te gaan whale watchen bij Campbell River.
We hebben, alleen de truckcamper, geboekt bij Jan Doets. Die bleek € 100,- goedkoper te zijn dan anderen.

1 Amsterdam - Calgary
2 Calgary - Banff
3 Banff - Jasper
4 Jasper - Jasper
5 Jasper - Clearwater
6 Clearwater - Williams Lake
7 Williams Lake - Anahim Lake
8 Anahim Lake - Bella Coola
9 Bella Coola- Bella Coola
10 Bella Coola - Port Hardy
11 Port Hardy - Campbell River
12 Campbell River - Campbell River
13 Campbell River - Noordkant Cowichan Lake
14 Noordkant Cowichan Lake- Sooke
15 Sooke - Vancouver
16 Vancouver - Wistler
17 Whistler - Lytton
18 Lytton - Okanagan Falls Provincial Park
19 Okanagan Falls Provincial Park - Canbrook
20 Canbrook - Kaslo
21 Kaslo - Revelstoke
22 Revelstoke - Banff
23 Banff - Calgary
24 Calgary - Amsterdam
Gebruikersavatar
jeroenenmariska
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 aug 2012, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis jeroenenmariska: rondreis Camper Calgary - Calgary.

Bericht door jeroenenmariska »

Allemaal bedankt voor jullie reacties!
We zullen alle verslagen goed doorlezen en jullie tips meenemen.

Gezien onze reisperiode leggen we vantevoren geen campings vast.
Omdat het ook onze eerste reis met een baby wordt, blijven we graag zo flexibel mogelijk.

Afhankelijk van hoe het eerste gedeelte van Banff tot aan Clearwater loopt zullen we beslissen of we de oversteek maken naar Vancouver Island.
Mocht het door dreigend tijdgebrek een te grote haastklus worden, blijven we op het vasteland en moeten we gewoon helaas :roll: nog een keertje terug voor Vancouver Island.
2013 Zuidwest USA
2014 New York
2017 Midwest USA
2018 West-Canada
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis jeroenenmariska: rondreis Camper Calgary - Calgary.

Bericht door hemmie »

Zoek even binnen het forum. Een achterwaarts stoeltje in achterin een camper vastzetten is erg lastig, zo niet onmogelijk. En voorin kan ook niet ivm de airbag. Neem contact op met de verhuurder en vraag wat er mogelijk is, ik geloof dat er in de VS verhuurders zijn die beweren dat het in bepaalde types camper wel kan, maar ik zou dan ook eens zoeken naar ervaringsverhalen, want ze kunnen natuurlijk vanalles zeggen.
Terug in Texas!
Mariah
Amerikafan
Berichten: 188
Lid geworden op: 03 jan 2010, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis jeroenenmariska: rondreis Camper Calgary - Calgary.

Bericht door Mariah »

Wij zijn tijd te kort gekomen in Whistler, er is daar zo veel te doen. Er zijn vele outdoor activiteiten te doen (maar ja, met een baby...) maar je kunt er omhoog met de gondels en daar kortere of een langere wandeling maken, wij vonden het uitzicht en de wandelingen prachtig.

Vancouver Island is mooi, zeker omdat het ook zo'n heel ander gebied is dat de rest wat je tot dan toe gezien hebt. Wij waren o.a. in Tofino/Ucluelet en Campbell River.
CR als plaatsje vonden we niet veel aan, wel mooi wandelpad langs de kust. Je kunt naar de Suspention Bridge en op de terugweg naar zalmen kijken in de rivier (al heb ik geen idee of die er nog zijn in jullie periode). Ook hebben we een walvistour in een zodiac gedaan.
Tofino/Ucluelet vonden wij erg leuk, relaxed. Veel strand om te banjeren en mooie ruige kust. Veel kortere wandelingen te doen door prachtige natuur. zit de baby dan in een draagdoek of wagen? Er zijn nl nogal wat trappetjes her en der.
Gebruikersavatar
jeroenenmariska
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 aug 2012, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis jeroenenmariska: rondreis Camper Calgary - Calgary.

Bericht door jeroenenmariska »

Bedankt weer voor de reacties!

@ Hemmie,

Klopt inderdaad, de ervaringen die ik zag waren eigenlijk ook allemaal negatief met Maxi Cosi of in mijn eigen optiek te onveilig.
Toevallig heb ik gisteren Four Seasons een mailtje gestuurd met de vraag of zij duidelijkheid kunnen scheppen over het wel of niet aanwezig zijn van een driepuntsgordel bij de dinnette. Als ik namelijk foto's bekijk van "ons" campertype zie ik ze heel vaak niet, maar soms ook wel. De aanwezigheid van een driepuntsgordel zou kunnen betekenen dat de Maxi Cosi moet passen. We wachten even de reactie af en anders huren of kopen we daar een stoeltje.

@ Mariah,

We gaan waarschijnlijk geen campings vantevoren vastleggen dus we zullen onderweg bekijken hoe het loopt. Het idee is nu om toch geen volle dag Whistler in te plannen, maar e.e.a. te bekijken en te doen op weg naar Vancouver. Als we uitkomen zoals nu ongeveer bedacht zouden we dan 4 volle dagen Vancouver Island hebben. Als Whistler inderdaad erg mooi blijkt te zijn of we hebben elders al vertraging opgelopen, zullen we langer in Whistler blijven en Vancouver Island helaas moeten overslaan.

Afgaande op de reacties van anderen op Tripadvisor etc. neigen we nu om op Vancouver Island naar Victoria te gaan i.p.v. Campbel River omdat daar in onze periode de kans op Orka's het grootst lijkt. Maar ook dit zullen we zoveel ter plekke proberen te bepalen aan de hand van sightings reports van de aanbieders in Victoria en Campbell River.

De baby zal trouwens hoogstwaarschijnlijk in de draagdoek zitten. Het is nog maar de vraag of ze tegen die tijd al in een buggy kan en om echt de complete kinderwagen mee te nemen zien we sowieso niet zitten

Groeten,
Jeroen
2013 Zuidwest USA
2014 New York
2017 Midwest USA
2018 West-Canada
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis jeroenenmariska: rondreis Camper Calgary - Calgary.

Bericht door hemmie »

Daar een stoeltje kopen lost toch niets op? Ik neem aan dat kinderen van die leeftijd ook in Canada verplicht achterwaarts moeten worden vervoerd, dus dan loop je met een Canadees stoeltje tegen hetzelfde probleem op.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
jeroenenmariska
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 aug 2012, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis jeroenenmariska: rondreis Camper Calgary - Calgary.

Bericht door jeroenenmariska »

De babystoeltjes die we kunnen huren bij Four Seasons zijn rear faced en zouden met alleen heupgordels in de campers veilig vastgezet kunnen worden. Uiteraard ben ik dit nog verder aan het onderzoeken.

Tevens heb ik een Tripadvisor draadje gevonden waarin iemand een stoeltje bij Walmart Canada had gekocht, rear faced en passend met heupgordels in een 25ft camper.

Hier in Nederland is er van Römer ook een babystoeltje te koop die met alleen heupgordel veilig vastgezet kan worden, dus het zou ook nog een optie kunnen zijn die voor de zekerheid vanuit NL al mee te nemen.

Al met al zouden er dus wel wat mogelijkheden moeten zijn.
2013 Zuidwest USA
2014 New York
2017 Midwest USA
2018 West-Canada
Gebruikersavatar
Inge
Amerikakenner
Berichten: 1469
Lid geworden op: 13 sep 2004, 11:22
Contacteer:

Re: Reis jeroenenmariska: rondreis Camper Calgary - Calgary.

Bericht door Inge »

Blijft altijd gedoe met die stoeltjes in een camper. Je boet toch een hoop in op de veiligheid.

Wij hebben destijds in de camper een stoeltje met trekbanden vast moeten zetten, omdat er inderdaad alleen een heupgordel aanwezig was (een 25 ft van Road Bear in Amerika). Maar onze dochter was toen 2, dus een ander categorie stoeltje.
Achteraf vond ik het minder prettig dat zij achterin zat en wij voorin in de cabine. De afstand was best groot. Regelmatig ben ik bij haar gaan zitten, maar zij keek liever naar een filmpje en achterin kon ik veel minder van het landschap zien (en juist op de rijdagen zie de mooiste landschappen...).

In Canada verhuren ze ook campers met een cabine met een achterbank, waar je dus normale gordels hebt. Misschien een optie voor jullie?
Gebruikersavatar
jeroenenmariska
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 aug 2012, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis jeroenenmariska: rondreis Camper Calgary - Calgary.

Bericht door jeroenenmariska »

Hallo Inge,

De camper is inmiddels geboekt (C-Large van Four Seasons), dus daar kunnen we niets meer aan veranderen.
Het lijkt er overigens steeds meer op dat er toch driepuntsgordels in de camper zitten :D .

Ik wacht nog op de officiële "100% zeker bevestiging", maar dan zou het probleem met het vastzetten van de Maxi Cosi direct opgelost zijn.

Gr. Jeroen
2013 Zuidwest USA
2014 New York
2017 Midwest USA
2018 West-Canada
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis jeroenenmariska: rondreis Camper Calgary - Calgary.

Bericht door hemmie »

Inderdaad, ik keek even op de website van de verhuurder, en zie 3-puntsgordels. Dat zou geweldig zijn, zouden ze allemaal moeten hebben!

Even uit nieuwsgierigheid en voor anderen die hier wellicht nog tegenaan lopen, welke romer stoel kan met heupgordel worden vastgezet?
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
jeroenenmariska
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 aug 2012, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis jeroenenmariska: rondreis Camper Calgary - Calgary.

Bericht door jeroenenmariska »

Hallo Hemmie,

De Romer stoel die ik bedoelde is de Eclipse.
Ik had hierover een tip gehad van een collega, helaas had ik dit nog niet voldoende uitgezocht voordat ik het hierboven had geplaatst.
Deze stoel bleek al snel een vervolgstoel en alleen voorwaarts geïnstalleerd te kunnen worden, dus die optie valt af.

Maar inderdaad, hebben inmiddels ook officieel bevestiging ontvangen dat de camper voorzien zal zijn van driepuntsgordels :clap: :clap: :thumbup:

Fraserway adverteert op hun eigen website in het introductiefilmpje van de C-large ook met het feit dat zij de eerste in Noord Amerika zijn met driepuntsgordels in C Class RV's. In verband met het feit dat Four Seasons uiteraard met de oudere modellen rijdt, twijfelde ik nog even maar inmiddels hebben we de bevestiging vanuit Four Seasons dus binnen.

Ik heb nog wel even nagevraagd of ze ons wat foto's en extra informatie over de installatie kunnen toesturen van het babystoeltje welke ze zelf bij Four Seasons verhuren. Deze zouden namelijk rear faced zijn. Op zich niet gek, maar ze zouden ook passen in bijvoorbeeld de C-Xlarge welke dan weer alleen heupgordels zou hebben.........

Zodra ik meer info en/of foto's heb, zal ik dit hier weer plaatsen.
2013 Zuidwest USA
2014 New York
2017 Midwest USA
2018 West-Canada
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer