Naar Vancouver, maar dan (keuze a of b), graag de goede tip.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
camarados
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 31 mei 2011, 05:14
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Glimmen
Contacteer:

Naar Vancouver, maar dan (keuze a of b), graag de goede tip.

Bericht door camarados »

Beste forumleden.

In september gaan we voor de 4e keer naar USA/Canada.
Na de zuidwestkust (LA, SF en Las Vegas), de roadtrip van Chicago naar Miami, en vorig jaar noordoostkust (Boston, New York, Washington) willen we nu richting Vancouver.

Idee was Vancouver - Seatlle, Portland -> Rocky Mountains, dan naar boven en Jasper en stuk Canada. Vancouver island??
Na wat reisverslagen te hebben gelezen, is dat misschien wat teveel van het goede.

Kan iemand mij vertellen of het in september qua klimaat beter is om richtig het zuiden te gaan.. Portland en Montanta.. of juist wel Canada te doen?

Ik struin het forum nog even verder af op zoek naar mooie routes en lokaties!

Tip: vluchten naar Canada zijn via Transat Air nu erg voordelig! :-)
2011: USA LA VEGAS SF
2013: USA Chicago to Miami
2016: Boston - New York - Washington
2019: CANADA?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: naar Vancouver, maar dan. (keuze a of b) graag de goede tip

Bericht door Martin & Marianne »

Ik kan niets zeggen over het Canadese deel maar ik kan me voorstellen dat het in september handiger is om eerst naar het noorden te gaan.
Hoeveel tijd heb je?
En wat bedoel je met de Rocky Mountains? Dat is een erg ruim begrip.

Marianne
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1415
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: naar Vancouver, maar dan. (keuze a of b) graag de goede tip

Bericht door AnnInBC »

Hoeveel tijd/dagen hebben jullie voor de reis? Daar zal ook een beetje vanaf hangen wat je allemaal kan zien/doen. Wil je enkel Canada doen of ook een stuk USA mee.

Een mooi rondje in het westen van Canada kan altijd vanuit Vancouver. Bijvoorbeeld: Vancouver - Vancouver Island - Whistler - Clearwater - Jasper - Banff - Revelstoke - Vernon/Kelowna - Vancouver. Deze route is te doen in zo'n 3-4 weken tijd. Heb je meer tijd dan dat, dan is de trip te combineren met de USA en dan kan je bijvoorbeeld vanaf Banff richting Glacier NP (in de USA) - Spokane - Mount Rainier NP - Seattle - Vancouver...maar dan moet je wel een paar weken extra tijd hebben om zo'n trip te doen.

Succes met het uitzoeken van een leuke route om te doen!
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Naar Vancouver, maar dan (keuze a of b), graag de goede tip.

Bericht door opvakantie »

Zoiets gaan we dit jaar ook doen maar we beginnen in Seattle en eindigen in LA.
Grofweg: Seattle, Victoria, Whistler, Jasper, Banff, Yellowstone, Las Vegas, Sequoia, LA.
Twee jaar geleden iets soortgelijks gedaan en dat beviel uitstekend.

Denk eraan om op tijd het veer te reserveren als je naar Victoria gaat, zeker als je op Labor day het veer neemt.
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: Naar Vancouver, maar dan (keuze a of b), graag de goede tip.

Bericht door jetusa »

Je kan in september nog prima een route door Canada maken, maar ook richting Portland en verder zuidelijk, waarbij je niet moet denken dat zuidelijk perse warmer betekent. Als je op je route bergpassen tegenkomt kan je daar zuidelijk net zo goed al een sneeuwbui tegenkomen als noordelijk.
Gebruikersavatar
camarados
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 31 mei 2011, 05:14
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Glimmen
Contacteer:

Re: Naar Vancouver, maar dan (keuze a of b), graag de goede tip.

Bericht door camarados »

@martin@marianne we hebben zo'n drie weken de tijd.
@AnnInBC ja mooi rondje. ik merk dat ik met mijn 3 weken niet zo ver kom :-)
@opvakantie thx. ook mooi tripje!
@jetusa dank. twijfel nu wel weer. haha

Er is nog wat aan mijn keuze is toegevoegd..

Optie 1: Vliegen op Vancouver/Seatlle -> Rondje Canada ( Vancouver - Vancouver Island - Whistler - Clearwater - Jasper - Banff - Revelstoke - Vernon/Kelowna - Vancouver) bijvoorbeeld zoals AnnInBC zei.

Optie 2: Vliegen op Vancouver/Seatlle -> Richting Portland -> Montana -> Stukje Canada

Optie 3: Vliegen op Denver-> South & NOrth Dakota - Montana - Washington > ? (hier zijn we nog niet eerder geweest en klimaat wellicht wat beter dan Vancouver)

We zijn niet zo van de steden. Leuk voor een dag, maar verder heerlijk de natuurlijk in, hiken, lekker rijden, vergezichten, etc.
Montana lijkt me zo lekker uitgestrekt en relatief rustig :-)
En ik zit niet zo te wachten op bijvoorbeeld Vancouver en Seatlle en dan nog eens Portland. Lastig hoor
2011: USA LA VEGAS SF
2013: USA Chicago to Miami
2016: Boston - New York - Washington
2019: CANADA?
Linda85
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Naar Vancouver, maar dan (keuze a of b), graag de goede tip.

Bericht door Linda85 »

Ik zag in het reisverslag van Hinko een stuk over Seattle, Portland etc. in september. Ik mag je vast wel daarop wijzen :)
Afbeelding
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: Naar Vancouver, maar dan (keuze a of b), graag de goede tip.

Bericht door jetusa »

Om met het laatste te beginnen (over de steden):
Vancouver vind ik zelf een heerlijke stad en doet voor mij niet aan als een grote stad, komt denk ik omdat downtown redelijk compact is, je omgeven wordt door bergen en water, je hebt er het prachtige Stanley Park, je hebt er stranden en je kunt de stad heel goed per fiets ontdekken. Ik heb daar echt nooit het gevoel dat ik in een grote stad ben.
Seattle is ook niet erg groot en in een dag prima te zien en als je daarmee genoeg zou hebben ben je natuurlijk geenszins verplicht om er dan nog Portland aan te plakken. Er zijn uitstekende routes te maken zonder Portland.
Ook Seattle zou je kunnen overslaan als je vanuit Vancouver start en geen zin hebt in nog een stad. Je kan vanaf Vancouver bijvoorbeeld eerst Vancouver Island aandoen en dan van Victoria oversteken naar Olympic NP en vanaf daar verder gaan, hoef je bij wijze van spreken niet eens in de buurt van Seattle te komen.

Om dan bij het begin te beginnen:
Optie 1 kan in 3 weken, zoals Ann zelf al aangaf liever in 3 a 4 weken (zeker als je ook Vancouver Island mee wil nemen en retour Vancouver wil).
Om je keuzestress nog te verhogen: je kan heen vliegen op Vancouver en terug vanaf Calgary. In september liever nog andersom: beginnen in Calgary en eindigen in Vancouver, zodat je de bergen (met kans op koudere dagen en de eerste sneeuw) eerst doet en aan de mildere westkant eindigt.
Neem in je besluitvorming mee dat dit een one-way fee voor auto of camperhuur kan opleveren. In prijs van vliegticket kan het uitmaken maar hoeft niet. Daarmee nog meer keuzestress: je kan dit rondje ook maken vanuit Calgary.

Optie 2: het deel richting Portland kan je desgewenst overslaan, als je het teveel stad vindt, hoewel Portland een erg leuke stad schijnt te zijn. Heb je al enig idee wat je tussen Portland en Montana wilt zien en wat in Montana? Het klinkt nog vaag, behalve dat de uitgestrektheid je aantrekken. Vlakbij ligt nog Wyoming met Yellowstone NP (en Grand Teton NP niet te vergeten), dat zie ik niet terug in je wens/idee. Voor veel mensen is Yellowstone de aanleiding om juist die kant op te gaan.
Als je vliegt op Vancouver kan je een prima route maken die eindigt in Calgary. Gezien je 3 weken zou ik met deze route zeker niet nog eens helemaal terugrijden naar Vancouver.
Vliegen op Seattle heeft als nadeel dat je ook vanuit Amerika moet terugvliegen, dus eindigen in Calgary kan dan niet (vanwege inleveren huurauto of camper). Je kan evt. om toch nog een stukje Canada mee te nemen kunnen terugrijden via highway 3 langs de Canadees/Amerikaanse grens, maar persoonlijk vind ik dat niet het meest spannende stuk en ik vermoed dat je met stukje Canada de Canadese Rockies bedoelt. Ik zou met optie 2 dus kiezen om te vliegen op Vancouver en terug Calgary (of andersom met dezelfde reden als bij optie 1).

Tenslotte optie 3:
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat North en South Dakota allemaal te bieden hebben; ik verwachtte dat je in dit rijtje Yellowstone zou noemen op weg naar Montana. Van Montana naar Washington is een logische move en dan is eindigen in Seattle het meest voordehand liggende.
Wat je doet denken dat het klimaat in deze staten beter zou zijn dan Vancouver is mij nog niet duidelijk.
Met een beetje pech (of geluk) heb je in het Rocky Mountain NP (Denver) net zo goed een sneeuwbui over je heen als in Yellowstone NP of Glacier NP (Montana) als in de Canadese Rocky Mountains als bovenop Whister Mnt (120 km ten noorden van Vancouver) of Mount Rainier nabij Seattle. In Vancouver, op Vancouver Island of Seattle loop je in die periode met hetzelfde gemak in je korte broek.

Afijn, ik heb je keuze wellicht nog moeilijker gemaakt door je nog meer opties te geven.
Je zou e.e.a. ook kunnen laten afhangen van de prijzen van vliegtickets en camper/autohuur. Ik zou daar eerst eens naar kijken alvorens te beslissen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer