Reis desouza: Portland Oregon naar Las Vegas.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
desouza
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2018, 17:45
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis desouza: Portland Oregon naar Las Vegas.

Bericht door desouza »

Hallo Forumleden,

Aankomende juni ben ik van plan om een road trip te gaan maken van Portland Oregon naar Las Vegas. Hiervoor neem ik een binnenlandse vlucht vanuit Las Vegas naar Portland om dan terug te gaan rijden. Omdat dit gedeelte van Amerika mij nog niet zo goed bekend is, vind ik het lastig om een route 'vast te leggen'. Hopelijk kunnen jullie me daarbij helpen. :thumbup:

Tot dusver is de planning als volgt. Qua datums in/uit Vegas ligt deze vrij vast. Voor het stuk daartussen laat ik me graag adviseren.
Dag 1-5 Verblijf in Las Vegas
Dag 6 Binnenlandse vlucht van Las Vegas naar Portland (verblijf: Portland)
Dag 7 Portland Oregon (verblijf: Portland)
Dag 8 Dagje kust. BV Lincoln City (verblijf: Lincoln City of andere leuke kustplaats)
Dag 9 Rit langs kus (verblijf: Coos Bay)
Dag 10 Rit naar Crater Lake NP (verblijf: in de buurt van Crater Lake NP, tips?)
Dag 11 Crater Lake NP (verblijf: zelfde accomodatie als dag 10)
Dag 12 Rit naar Redwood NP (verblijf: in de buurt van Redwood NP, tips?)
Dag 13 Redwood NP (verblijf: zelfde accomodatie als dag 12)
Dag 14 Rit naar Lassen Vulcanic NP (verblijf: in de buurt van Lassen NL, tips?)
Dag 15 Lassen Vulcanic NP (verblijf: zelfde accomodatie als dag 13)
Dag 16 Rit naar South Lake Tahoe (Verblijf: South Lake Tahoe)
Dag 17 South Lake Tahoe (Verblijf: South Lake Tahoe)
Dag 18 Yosemity NP (Verblijf: Fresno)
Dag 19 Sequoia NP (Verblijf: Bakersfield)
Dag 20 Via Dead Valley naar Las Vegas (Verblijf: Las Vegas)
Dag 21-23 Las Vegas

Wat vinden jullie van deze route? Zijn er must-sees die ik gemist heb? Neem ik voor bepaalde stukken teveel of juist te weinig tijd?

Alvast bedankt voor jullie input!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Portland Oregon naar Las Vegas

Bericht door Marcopstal »

Het noordelijke stuk ken ik niet, alhoewel ik vrees dat juni voor bepaalde delen nog vroeg is.

Wat het zuidelijke betreft:

South lake Tahoe - Yosemite - Fresno
Fresno - sequoia - Bakersfield
Bakersfield - Death Valley - Las Vegas

Deze drie dagen zijn eigenlijk alledrie gekkenwerk. Veel te grote afstanden en geen tijd om iets te zien. Fresno en Bakersfield zijn geen goede locaties om te overnachten als je iets wil zien.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gast

Re: Portland Oregon naar Las Vegas

Bericht door Gast »

Je zou ook via Yellowstone kunnen rijden, dus eerst oost, en dan via Colorado richting Vegas.
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: Portland Oregon naar Las Vegas

Bericht door jetusa »

Begin van je route ziet er goed uit. Het stuk vanaf South Lake Tahoe zou ik anders doen/meer tijd nemen. Je rijdt nu op 1 dag van South Lake Tahoe door Yosemite en nog helemaal door naar Fresno. Dan heb je erg weinig tijd om Yosemite de auto uit te komen denk ik zo. Sequoia is weliswaar wat kleiner, van Fresno via Sequoai naar Bakersfield is dan wellicht qua tijd te doen, maar eigenlijk is het zonde dat je voor dat kleine beetje tijd in Sequoia helemaal onderlangs rondom Bakersfield moet rijden om naar de Death Valley te rijden. Vervolgens is Bakersfield door de Death Valley naar Las Vegas een behoorlijke (te) lange rit/dag als je in Death Valley ook nog her en der wat wilt uitstappen/zien.
Ik zou Sequoia uit de route halen, van South Lake Tahoe naar Yosemite, in Yosemite overnachten en de volgende dag terug naar de 395 om 'achterlangs" richting Death Valley te rijden, voor Death Valley ergens overnachten en de volgende dag de tijd te nemen voor de Death Valley en naar Vegas rijden.

NU lees ik wel dat je in juni wilt gaan en ligt het er wel aan of de Tioga Pass dan al open is.
Ook bij Crater Lake kan je begin juni trouwens nog 'last' hebben van sneeuw, in die zin last dat de rondweg om de Crater misschien nog niet helemaal open is.
En ook in Lassen kan een deel van de parkroad in juni nog gesloten zijn. Bij dag 15 heb je staan zelfde accommodatie als dag 13, ik denk dat je dag 14 bedoeld. Dat zou kunnen, dan rijd je het park in bij Manzanita en aan het eind van de dag weer teug. Er was daar aan het begin van het park echter weinig accommodatie. Als je vanuit Redwood kant komt zou je bv in/bij/rondom Redding ergens kunnen overnachten, dan op dag 15 het park doen en dat via de southwest entrance verlaten, er vanuitgaande dat de hele parkroad open is, en dan overnachten in de rijrichting naar South Lake Tahoe, bijvoorbeeld ergens langs de 36, richting/rondom Chester, Lake Almanor, evt Susanville.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis desouza: Portland Oregon naar Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Je route lijkt in grote lijnen veel op onze 2006-route, en voor delen ook op onze 2015-route. Misschien heb je iets aan onze verslagen.
Ik denk dat je er wel van uit kunt gaan dat de Tioga Pass open is; ik zou dan van Yosemite via de Tioga Ass naar Death Vlaley rijden. Als je sequoia's wilt zien kan dat ook in Yosemite. Sequoia heeft ook deze manier geen zin. Ook de overnachtingsplaatsen zijn bijzonder ongelukkig voor een bezoek aan de parken. Bekijk de reistijd eens op Googlemaps en gebruik dan voor Yosemite Yosemite Village, en voor Sequoia bijvoorbeeld de General Sherman Tree.

Voor Crater Lake zou 1 nacht ook voldoende kunnen zijn. Wij overnachtten in de Union Creek Resort.
Zowel voor Crater Lake als voor Lassen Volcanic (met een o) kan juni nog erg vroeg zijn. Voor Yosemite is het een topmaand vanwege de watervallen. Trek daar zeker voldoende uit voor uit (zie ook ons 2013-verslag voor Yosemite in juni), en kijk zo snel mogelijk eens of er iets in het park vrij is (via http://www.travelyosemite.com). De tenten in Half dome Village zijn vaak nog wel vrij, en anders regelmatig kijken of er annuleringen zijn. Neem een heated tent; dan heb je een stopcontact.

Voor Redwoods kun je beter verschillende overnachtingen nemen; anders rij je veel heen en weer. Zie ons 2015-verlag voor wat mogelijkheden. Je zou ook dit deel over kunnen slaan om meer tijd voor Yosemite - en eventueel Sequoia - uit te kunnen trekken.

Wil je dag 21-23 ook nog in Las Vegas zitten of zou dat eventueel bij de reis getrokken kunnen worden?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer