Reis Mirav5410: Rondje Vancouver

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mirav5410
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 15 jun 2011, 10:44
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Reis Mirav5410: Rondje Vancouver

Bericht door Mirav5410 »

Onze planning voor deze zomer:

11/07 Brussel – Vancouver
12/07 Vanouver
13/07 Vancouver – Lillooet (251 km)
14/07 Lillooet – Clearwater (295 km)
15/07 Clearwater – Jasper (318)
16/07 Jasper – Columbia Icefield Discovery Center (103 km) – The Crossing Resort (50.7
km)
17/07 The Crossing Resort – Field (100 km)
18/07 Field – Lake O’hara – Field (14,6 km)
19/07 Field – Eureka (382 km)
20/07 Eureka – Swift Current Motor Inn (238 km)
21/07 Swifft Current Motor Inn – Grinnel Glacier Trail – Swift Curent Motor Inn
22/07 Swift Current Motor Inn – Mammoth Hot Spings (641 km)
23/07 Mammoth Hot Springs – Old Faithfull Inn (147 km)
24/07 Old Faithfull Inn – Jackson (157 km)
25/07 Jackson – Grand Teton – Jackson
26/07 Jackson – Boise (604 km)
27/07 Boise – Mitchell (415 km)
28/07 Mitchell – Portland (315 km)
29/07 Portland
30/07 Portland – Depoe Bay – Cannon Beach (334 km)
31/07 Cannon Beach en omgeving
01/08 Cannon Beach – Forks (333 km)
02/08 Forks – Port Angeles (90,6 km)
03/08 Port Angeles – Vicotria – Nanaimo – Vancouver
04/08 Vancouver – Brussel

Ik weet er zitten 2 flinke reisdagen in maar die hebben we er wel voor over. Afgelopen jaar rondreis in Spanje gemaakt en ook veel gereden. Zien we niet tegen op.
In Portland ontmoeten we nog familie die met ons mee gaan tot en met Cannon Beach. Tickets naar Vancouver waren vanwege een flashdeal "maar" 394 euro pp. We gaan met z'n vieren. Kon ik niet laten liggen, aangezien ik eigenlijk het rondje vanuit Portland wilde maken maar niet lager kwam dan ongeveer 3100 euro voor 4 tickets. Autohuur 100 euro duurder dan vanuit Portland, valt ook mee.
Vancouver Island gaan we nog een keer voor terug maar daar kun je alleen al twee weken voor uit trekken denk ik.

HEB ER VEEL ZIN IN !!!
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: Reis Mirav5410: Rondje Vancouver

Bericht door jetusa »

Behalve de 2 hele lange reisdagen die jezelf aangeeft zitten er vooral reisdagen in en heb je geen tijd om ter plaatse dingen te bekijken. Je komt aan en gaat de volgende dag alweer verder. Ik weet niet of je eerder in Canada geweest bent en of in Yellowstone, maar in feite is het hele traject 1 grote sightseeing tour met vele prachtige uitzichten, korte wandelingen, waar je meer tijd voor nodig hebt. Het van A naar B rijden is meer dan het rijden en dan heb je daarnaast nog ter plaatse vele dingen te zien.
De afstanden tussen A en B lijken misschien wel mee te vallen maar het zegt daar erg weinig over de tijd die je ervoor nodig hebt.

Je geeft aan voor VI later terug te komen omdat je daar wel 2 weken kunt vermaken, dat klopt zeker, maar dat geldt voor andere gebieden min of meer ook.
Doe jezelf een lol en ga flink snijden in je programma. Dit is echt zonde. Ook als je autorijden leuk vind.

Als je her en der tips en adviezen leest dan zie je gemiddeld de volgende adviezen:
voor Wells Grey 1 volle dag
voor Jasper 2 dagen
de icefield parkway tussen Jasper en Lake Louise 1 volle dag
Lake Louise/Yoho 1 dag
Banff eo 2 dagen
Glacier 1 volle dag
Yellowstone 3 volle dagen
Grand Teton 2 volle dagen.

Ik las over een oorspronkelijk plan vanuit Portland, weet niet hoe groot dat rondje was maar mss kan je nog eens kijken om dat uit Vancouver te doen. De afstand Vancouver - Portland via Seattle over de I-5 is op de heen of terugweg vrij eenvoudig te rijden, gewoon gas geven en hopen dat het verkeer meevalt.
Heb je die oorspronkelijke route ergens staan? Wil ik er met alle plezier naar kijken hoe je die evt kunt aanpassen.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Mirav5410: Rondje Vancouver

Bericht door Almere vak V »

Als je geluk hebt kan je Vancouver Portland in 5 en een half uur rijden. Ik heb die route nu wellicht een keer of 20 gereden, en blijkbaar nog nooit geluk gehad. Tel er maar gerust een uur bij op. En als je uit Canada komt kan je er nog minimaal een half uur bij optellen om de grens te passeren. Bij Seattle sta je bijna altijd in de file en bij Tacoma zijn ze al 100 jaar aan de weg aan het werken. Wellicht wil je tussendoor nog een keer wat eten of moet je tanken. Dus ga er vanuit dat je een hele dag kwijt bent.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Reis Mirav5410: Rondje Vancouver

Bericht door dutch_in_seattle »

Dus ga er vanuit dat je een hele dag kwijt bent.
Helemaal mee eens. Je rijdt gewoon niet in 5½ uur van Vancouver naar Portland. Punt. Afhankelijk van de dag en het tijdstip kun je daar best een paar uur bij optellen. Knelpunten:
- Grensovergang Canada-V.S.: kan gemakkelijk twee uur duren als je daar op het verkeerde moment bent, bijvoorbeeld zondagmiddag. Als toerist kun je ook geen gebruik maken van Nexus.
- Seattle: I-5 door downtown Seattle is eigenlijk altijd druk. Neem de Express Lanes als je niet in downtown Seattle hoeft zijn. Da's over het algemeen sneller.
- Tacoma: Ook daar kan I-5 erg druk zijn. Er wordt daar zoals gezegd als jaren aan de weg gewerkt.
- Portland: Zodra je Portland nadert, kan het ook heel druk zijn, afhankelijk van het tijdstip.
Zoals gezegd, trek er dus gerust een volle dag voor uit, zeker ook als je nog wat wilt eten of naar het toilet moet.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Mirav5410: Rondje Vancouver

Bericht door Almere vak V »

Portland in de spits is een gruwel!

Ochtendspits duurt zo maar van 7 tot 11 en de avondspits van 3 tot 8. Als het er vast staat staat het er ook echt muurvast. Soms is dan de 205 een sneller optie. Maar met “385” op- en afritten is er van enige soepel doorstroming ook geen sprake.

Maar, laat je door al deze verhalen niet uit het veld slaan. Iedereen bepaalt zijn eigen tempo. Wat voor de ene snel is, is voor andere langzaam. Er is altijd meer te zien. Je mist altijd wat. Daar is maar 1 oplossing voor, terugkomen.

Wij komen al jaren in Oregon en zijn er nu tientallen keren geweest. En zullen dat zeker de komende jaren ook blijven doen. Wij komen er minstens 4 keer per jaar. Mijn vrouw vindt het prima dat ik drie dagen op de veranda van het huis van vrienden van ons op Cannon Beach naar Haystack Rock zit te koekeloeren. En als ik bij andere vrienden van ons op Mt Hood achter in het veld naar Portland zit te turen terwijl het langzaam donker wordt en de lichtjes beginnen te dansen. Zal het haar een zorg zijn. Maar als je daar op vakantie bent en niet de wetenschap hebt dat je met een beetje mazzel er over 3 maanden weer bent. Snap ik dat je wellicht wat minder oog hebt voor bepaalde zaken of een wat ander tempo hanteert.

Mocht je er uiteindelijk achter komen dat je wellicht toch wat gemist hebt, en die kans is vrij groot, dan zit er maar 1 ding op...
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: Reis Mirav5410: Rondje Vancouver

Bericht door jetusa »

Misschien lees ik het niet goed maar krijg het idee dat er een aanval wordt gedaan op mijn suggestie dat TS eenvoudig Vancouver - Portland zou kunnen rijden.
Is het zo’n rare suggestie dat TS ook haar oorspronkelijk rondje vanuit Portland nog eens zou kunnen bekijken maar dan beginnend/eindigend in Vancouver?
Ik wilde daarmee aangeven dat TS niet perse een nieuwe ronde hoeft te maken omdat ze nu op Vancouver vliegt.
Wellicht zat Seattle in de oude route, dan is het op dag 1 bv helemaal niet zo ver. Misschien wil TS dan bij family eindigen in Portland. Op de dag voor vertrek kan TS dan terugrijden naar Vancouver. Ik zeg nergens dat het maar 5,5 uur rijden is, alleen dat het eenvoudig is, rechtdoor op de I-5 en klaar. Ja natuurlijk was het eenvoudiger om dan vanaf Portland te vliegen, maar budget wil ook wat.
Ik vlieg zelf regelmatig op Seattle om vervolgens naar Whistler te rijden. Als dat een paar honderd euro scheelt, heb ik die moeite er wel voor over. Soms maak ik dan meteen van de gelegenheid gebruik om tijdens de rit er een shopping dag van te maken. “Even” langs de Seattle premium outlets, want ach ik had tenslotte bespaart op de tickets :D
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Mirav5410: Rondje Vancouver

Bericht door Almere vak V »

Je geeft aan dat het eenvoudig is en hoopt dat het verkeer meevalt. Vijf en een half uur rijden is voor veel mensen (te) veel. En de kans dat het verkeer meevalt is zo ongeveer 0,1%. Er zijn 4 punten waar je bijna op zeker in de file komt.

Als je bedoelt dat het eenvoudig is omdat het alleen maar rechtdoor is dan heb je gelijk. Het valt ook niet mee om de enige fatsoenlijke snelweg in Oregon en Washington te missen... :wink:

Per definitie zijn tickets naar Portland honderden euro's duurder dan naar Seattle of Vancouver. Rechtstreeks op Portland betaal je zo'n beetje altijd de hoofdprijs. Met een overstap wil er soms nog wel eens iets grappigs tussen zitten.
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: Reis Mirav5410: Rondje Vancouver

Bericht door jetusa »

Ik bedoelde inderdaad met eenvoudig aan te geven dat het rechtdoor is, niet ingewikkeld en geen 'duizenden' kilometers van elkaar verwijderd is, het is op een dag te doen. Meer ook om aan te geven dat het niet perse nodig is om, nu er op Vancouver gevlogen wordt, er (perse) een hele andere route gemaakt hoeft te worden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer