Reis corne12345: RoadBear RV wegbrengcamper 13 maart - 2 april.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
corne12345
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mar 2018, 08:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis corne12345: RoadBear RV wegbrengcamper 13 maart - 2 april.

Bericht door corne12345 »

Beste mede-Amerika-fans,

Volgende week vrijdag vertrek ik met 3 vrienden naar Amerika om een RoadBearRV camper weg te brengen vanuit Middlebury naar San Francisco in 3 weken. Onder het mom van 'nu we er toch zijn' zijn we vooraf nog een aantal dagen in Chicago en daarna een paar in San Francisco.
Na het lezen van wat andere reisverslagen kwamen we tot de conclusie dat het op veel plekken nog vrij koud kan zijn in het noorden van de VS, waardoor we met het idee zijn gekomen vanuit Middlebury direct helemaal naar het zuiden naar New Orleans te rijden van daaruit westwaarts te gaan.
Hierdoor kwam ik uit op onderstaand schema als richtlijn:
- Vrijdag 9 maart: aankomst Chicago
- 10/03: Chicago
- 11/03: Chicago
- 12/03: Chicago
- 13/03: Chicago – Middlebury - Louisville
- 14/03: Louisville– Mammoth Caves NP
- 15/03: Mammoth Caves NP
- 16/03: Mammoth Caves NP – Nashville
- 17/03: Nashville
- 18/03: Nashville – Memphis
- 19/03: Memphis
- 20/03: Memphis – Natchez
- 21/03: Natchez – New Orleans
- 22/03: New Orleans
- 23/03: New Orleans
- 23/03: New Orleans - Lake Fausse Point State park
- 24/03: Lake Fausse Point State Park – Houston
- 25/03: Houston – El Paso
- 26/03: Houston – El Paso
- 27/03: El Paso – Grand Canyon
- 28/03: Grand Canyon – Las Vegas
- 29/03: Las Vegas
- 30/03: Las Vegas
- 31/03: Las Vegas – Death Valley
- 01/04: Death Valley – Sequoia
- 02/04: Seqouia – San Francisco

Nu had ik hierover nog een aantal vragen:
- In hoeverre is het goed te doen je RV in de buurt van een grote stad als Nashville of New Orleans kwijt te kunnen en van daaruit naar de highlights te gaan? Heeft iemand hier ervaring mee? Een tip over een goede camping in de buurt van NoLa is meer dan welkom :)
- Wij gaan nu vrij snel door Texas heen. Zijn er daar dingen waar we eigenlijk wel moeten stoppen?
- Is de noorderlijke route echt zo koud dat dat niet te doen is of is dat ook een goed alternatief?
- Wij zijn alle vier ook echt wel liefhebbers van de Amerikaanse cultuur en willen graag met dit schema in het achterhoofd nog een Amerikaanse sportwedstrijd bezoeken (waarschijnlijk Hockey of Basketball). Heeft iemand hier ervaring mee en goede ervaringen bij een bepaald team bijvoorbeeld?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Groetjes, Corné.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: RoadBear RV Wegbrengcamper 13 maart - 2 april

Bericht door michelly »

In Nashville stonden wij op de Two Rivers Campground en in New Orleans op Jude Travel Park. Op beide campgrounds was een shuttle service. Dat wil zeggen, op de camping in Nashville reed een busje die in die hoek van de stad meerdere stops maakte bij hotels en campgrounds en in New Orleans kon je met de eigenaresse afspreken om gebracht en opgehaald te worden in haar minivan. Wij hebben het niet al te laat gemaakt dus dat ging voor ons prima. Geen idee of dit ook gaat als het echt nachtwerk wordt :wink:
Misschien heb je iets aan ons verslag?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: RoadBear RV Wegbrengcamper 13 maart - 2 april

Bericht door Martin & Marianne »

In 2 dagen van Houston naar de Grand Canyon? En hoe wil je Sequoia NP bezoeken?
Kijk voor de wegen en restricities eens op www.nps.gov/seki.

Marianne
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: RoadBear RV Wegbrengcamper 13 maart - 2 april

Bericht door Rob »

Vorig jaar hebben we een groot deel van jullie route gedaan misschien kan je een en ander uit ons verslag halen.
http://www.robenannie.nl/?page_id=6409
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: RoadBear RV Wegbrengcamper 13 maart - 2 april

Bericht door hemmie »

Als je in 2 dagen van Houston naar El Paso gaat heb je geen tijd om iets van Texas te zien. Je kunt hoogstens een uurtje door San Antonio wandelen, dat ligt in elk geval op de route, maar als je een camper moet parkeren ga je daar waarschijlijk ook veel tijd mee verspelen.
Als je meer van Texas wil zien zul je ergens nog een paar dagen vandaan moeten toveren, dan zie je nog niet veel, maar kun je bijvoorbeeld naar Big Bend NP, of San Antonio/Austin/Hill Country doen.

Ik vind je route ook niet logisch, van Houston naar Grand Canyon is El Paso niet de snelste route. Die gast wat noordelijker, en dan zou he, zover je tijd hebt, in New Mexico nog wat kunnen doen. Maar als he in 3 dagen van Houston naar Grand canyon wil heb je denk ik onderweg sowieso nergens tijd voor.
Terug in Texas!
corne12345
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mar 2018, 08:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis corne12345: RoadBear RV wegbrengcamper 13 maart - 2 april.

Bericht door corne12345 »

Dankjulliewel voor de reacties!!
Aan de hand van jullie feedback ben ik nog eens kritisch naar het plan gaan kijken en ben ik aan het proberen een en ander van het programma te schrappen om iet s rustiger door Texas heen te gaan om bijvoorbeeld even naar San Antonio te kunnen gaan.

Verder heb ik ook wat reisverslagen gelezen en dat opent inderdaad weer een hele boel opties. Ik ga nog niets definitief vastleggen (want dat is voor mij juist het leuke aan deze avontuurlijke trip), maar ik zal zeker achteraf of tijdens de reis wel even laten weten wat het geworden is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer