Reis Loveamerika: Las Vegas - Yellowstone - Vancouver

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Loveamerika
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2018, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Loveamerika: Las Vegas - Yellowstone - Vancouver

Bericht door Loveamerika »

Beste forumleden.

Mijn vrouw en ik willen dit najaar weer een reis maken naar Amerika. We hebben aan paar jaar gelede het rondje west amerika gedaan LA-Zion-Death Valley-Yosemite-San Fransisco-LA. Geweldige reis en we willen nu meer naar het noorden.

We zitten nog met een paar twijfels:

- We hebben nu vooral in het begin een paar lange reisdagen. Nu vinden we niet niet erg om een lange reisdag te hebben maar twijfelen of het niet iets te is. Het nadeel is als je stopt dat je bijvoorbeeld 2 ritjes hebt van 3.5 uur en ergens een dag zit waar weinig te doen/zien is. Wat is jullie ervaring hiermee?
- Yellowstone is een groot park en willen we waarschijnlijk op campings doen. We weten alleen niet precies waar we die het beste kunnen plannen en hoeveel tijd je nodig hebt. Is het slim om slechts op 1-2 plekken te staan of iedere dag een andere plek?
- Op dag 11 komen we aan in Kalispell en willen we de volgende dag door Glacier NP rijden via de "Going to the sun road" en hadden bedacht om dan direct door te rijden naar Calgary. Wat is jullie advies hierover? Je slaat dan de rest van het park over...
-Banff en Jasper hebben we allebei 2 dagen voor gepland. Mogelijk willen we in een van de parken een dag extra. Welke is dan aan te raden?
- Op Vancouver Island blijven we bij het Brown's Bay Resort. Een prachtig resort van familie van mijn vrouw. Uiteraard is Vancouver island heel erg groot en is er verstandig om op nog een andere plek te overnachten?

Zie hier onder de route die we nu gepland hebben met daarbij de hotels en de reistijd in uren/minuten naar het volgende pun:

Dag 1 Las Vegas Aria/MGM
Dag 2 Las Vegas Aria/MGM 6.30
Dag 3 Arches National Parc Adventure Inn 6.30
Dag 4 Rocky Mountains NP Quality Inn
Dag 5 Rocky Mountains NP Quality Inn 7.58
Dag 6 Cody Cody cowboy Village 5.07
Dag 7 Yellowstone Camping
Dag 8 Yellowstone Camping
Dag 9 Yellowstone Camping
Dag 10 Yellowstone Camping 6.16
Dag 11 Kalispel/Glacier NP Hampton Inn Kalispell 2.30
Dag 12 Calgary Marriott Downtown
Dag 13 Calgary Marriott Downtown 1.27
Dag 14 Banff Charltons Banff
Dag 15 Banff Charltons Banff 2.15
Dag 16 Jasper Astoria
Dag 17 Jasper Astoria 4.38
Dag 18 Clearwater Ace Western Motel 3.21
Dag 19 Vancouver Blue Horizon Hotel
Dag 20 Vancouver Blue Horizon Hotel 4.28
Dag 21 Vancouver Island Brown’s Bay Resort
Dag 22 Vancouver Island Brown’s Bay Resort 3.22
Dag 23 Victoria Capital City Center Hotel
Dag 24 Victoria Capital City Center Hotel 4.43
Dag 25 Seattle Belltown Inn
Dag 26 Seattle Beltown Inn

We willen +- 30 dagen op vakantie dus hebben nog iets ruimte. Alle tip zijn welkom.

Vriendelijke groet.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Route Las Vegas - Yellowstone - Vancouver

Bericht door Marcopstal »

Je schrijft "najaar", dat is natuurlijk een ruim begrip en trekt richting noorden. Daarnaast spreek je over "campings".

Zet je schema ook in een van - naar. Zo is het nu bvb onduidelijk of je op dag 2 naar Moab trekt of op dag 3.

Ik stel me dan ook direct de vraag wanneer je wil gaan vertrekken. In Yellowstone sluiten de eerste voorzieningen reeds half september omdat de winter er aankomt. Vanaf die periode kan het reeds sneeuwen en zijn vriestemperaturen 's nachts eerder de regel dan de uitzondering.

Verder houden jullie er een hoog tempo op na. Zo is Las Vegas - Moab - RMNP al zonde want je hebt echt geen tijd om in Moab iets te zien. Grand Teton ontbreekt al helemaal. Zelfs met 4 extra dagen lijkt me dit nog een race tegen de klok.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Route Las Vegas - Yellowstone - Vancouver

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp dat er nog niets vastligt? Maar de hotels zijn al wel uitgezocht? Dat lijkt me iets van later zorg; kijk eerst eens goed naar de route. Heb je het in googlemaps uitgezet? Er zitten lange afstanden en onlogische stukken in.
Ik weet niet of Las Vegas een must is, maar zo niet dan is starten in Denver veel handiger. Dan zit je direct bij Rocky Mountain (zonder s) NP en dichter bij Arches. Daar is echt meer tijd nodig, zowel voor Arches (zeker 1/2 maar liefst een volle dag) als voor Canyonlands.
Loveamerika schreef:We hebben nu vooral in het begin een paar lange reisdagen. Nu vinden we niet niet erg om een lange reisdag te hebben maar twijfelen of het niet iets te is. Het nadeel is als je stopt dat je bijvoorbeeld 2 ritjes hebt van 3.5 uur en ergens een dag zit waar weinig te doen/zien is. Wat is jullie ervaring hiermee?
Op zich is een lange rijdag niet erg, maar voor bijvoorbeeld LV - Arches is er meer dan genoeg te zien onderweg. En zoals je het nu hebt, heb je geen tijd voor Arches. Dus bekijk het per traject; soms moet je kilometers maken (van Yellowstone naar Glacier bijvoorbeeld), soms is dat niet handig.

Wij hebben afgelopen zomer in Yellowstone gekampeerd, zie ons 2017-verslag. We hadde twee nachten in Canyon. Daarnaast hebben we ook nog in Old Faithful overnacht. Ik vind meerdere locaties wel fijn. Kijk ook eens in ons 2015-verslag voor de indeling met verschillende locaties.

Waarom voor Glacier (je tijd daar is wel bijzonder kort) niet aan de ootkant overnachten? Is minder rijden en mooier.

Marianne
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Loveamerika: Las Vegas - Yellowstone - Vancouver

Bericht door Hans B »

Niet doen zo, zonde van de tijd en het geld, veel te veel.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: Reis Loveamerika: Las Vegas - Yellowstone - Vancouver

Bericht door jetusa »

Ik sluit me aan bij mijn voorgangers.
Je zegt kamperen in Yellowstone? Wil je dan een kant-en-klare tent boeken of een cabin? Want verder zie ik hotels. Ik zou iig voor die paar nachten geen tentspullen etc meesjouwen.
Meerdere locaties is in Yellowstone zeker handig.
Het park is erg groot, minimaal 3 volle dagen voor nodig, liever 4.

Ook mijn vraag/advies: schrijf de van-naar er eens bij want dit is slecht leesbaar.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Reis Loveamerika: Las Vegas - Yellowstone - Vancouver

Bericht door Robbie&Irene »

Wij deden in september/oktober 2016 een vergelijkbare route (zie hieronder), maar dan andersom mede vanwege de kans op een invallende winter (En we hebben ook inderdaad 1x sneeuw gehad). Daarnaast was ons hoofddoel de natuur en parken en steden wat beperkte viewpoints. Vanaf Yellowstone en de daarop volgende parken etc waren we ook al 1 of 2 geweest. Maar met een beetje sleutelwerk moet er een mooie reis te doen zijn met 1 of 2 flinke reisdagen. Wij hadden in ieder geval een geweldig prachtige reis met hier ons reisverslag : viewtopic.php?f=16&t=65852&p=1079311

01.Schiphol – Seattle – Bellingham
02.Bellingham - Campbell river
03.Campbell river
04.Campbell river
05.Campbell river-Blue River
06.Blue river– Lake Louise (Jasper NP)
07.Lake Louise (Banff Np)
08.Lake Louise - Golden (Yoho NP)
09.Golden -Glacier NP(BigFork)
10.Glacier NP
11.Glacier NP(BigFork) - Yellowstone NP (Gardiner)
12.Yellowstone NP(West Yellowstone)
13.Yellowstone NP(West Yellowstone)
14.Yellowstone - Grand Teton NP (Jackson)
15.Grand Teton NP (Jackson)
16.Grand Teton NP (Jackson) -Vernal
17.Vernal -Moab
18.Moab
19.Moab-Farmington
20.Farmington
21.Farmington-Page
22.Page
23.Page -Hurricane
24.Huricane– Las Vegas
25.Las Vegas
26.Las Vegas
27.Las Vegas - Schiphol
wlmpie
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 feb 2014, 23:29
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Loveamerika: Las Vegas - Yellowstone - Vancouver

Bericht door wlmpie »

Ik zou ook meer rust inbouwen. Als je een extra dag wilt bij banff of jasper zou ik voor jasper kiezen, daar waren wij graag een dag langer gebleven, maar ons schema lag al vast vanwege resrveringen in het hoogseizoen.
Plot je reisafstanden eens op de kaart van europa en vraag je vervolgens af of dat gekkenwerk is. Het is erg fijn om af en toe eens niet te hoeven reizen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer