Reis Tjaco: camperrondje West-Canada met 2 campers.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Tjaco
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 19 jan 2010, 13:19

Reis Tjaco: camperrondje West-Canada met 2 campers.

Bericht door Tjaco »

Hallo allemaal,

Wij willen komende zomer met 9 personen een rondreis gaan maken met campers in West Canada. De vluchten en campers zijn al geboekt. Het wordt nu tijd voor de route en de campings.

Ik heb de volgende opzet gemaakt en wil dit graag op dit forum laten bekijken beoordelen. We hebben 8 jaar geleden ook een camper-trip gedaan in Zuid West Amerika en hebben toen ook veel goed tips via dit forum gekregen. Hopelijk nu weer....

Hieronder mijn voorlopige schema met ook de campgrounds die ik zou willen proberen (wanneer daar nog plaats is):

Dag 1 - Amsterdam - Vancouver - hotel: Holiday Inn express Burnaby
Dag 2 - Vancouver
Dag 3 - Vancouver - Victoria - Oceanside RV resort
Dag 4 - Victoria
Dag 5 - Victoria - Tofino - Surf Junction
Dag 6 - Tofino
Dag 7 - Tofino - Nanaimo - Brannen Lake RV Park
Dag 8 - Nanaimo - Whistler - Riverside Resort
Dag 9 - Whistler - Cache Creek - Brookside campsite
Dag 10 - Cache Creek - Well's Gray - Dutch lake Resort & RV park
Dag 11 - Well's Gray
Dag 12 - Well's Gray - Jasper - Whistlers Campground Jasper
Dag 13 - Jasper
Dag 14 - Jasper - Lake Louise - Lake Louise Campground
Dag 15 - Lake Louise
Dag 16 - lake Louise - Banff - Tunnel Mountain Trailer Court
Dag 17 - Banff
Dag 18 - Banff - Revelstoke - Williamson's campground
Dag 19 - Revelstoke - Kelowna - Canyon Farms RV park
Dag 20 - Kelowna
Dag 21 - Kelwona - Vancouver - Capilano River RV park
Dag 22 - Vancouver - Amsterdam

We hebben dus twee campers, een camper van 25' en een van 32' en we zijn in totaal met 9 personen. Kinderen en aanhang in de leeftijd van 18 - 28 jaar.

Ik hoor graag waar de route beter kan, plaatsen waar we langer of juist korter moeten staan.Tips voor de campings, zijn de campings die ik heb opgenomen leuk of zijn er nog betere in de buurt. En natuurlijk hoor ik ook graag tips voor wat we zeker moeten zien / doen tijdens deze reis.

Ik ben erg benieuwd naar de reacties. Bijvoorbaat dank voor jullie bijdragen.

Tjqco.
Groetjes, Tjaco

Zie ook: Onze weblog

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Camper rondje West Canada met 2 campers

Bericht door Rob »

Misschien heb je wat aan onze camper/canada reis 2015 daar zitten heel wat dezelfde stukken in, campgrounds waar wij gestaan hebben staan iedere dag onderaan het verslag met de kosten van 2015.
http://www.robenannie.nl/?page_id=442
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Tjaco: camperrondje West-Canada met 2 campers.

Bericht door Hans B »

Banff - Revelstroke : Spiral Train Tunnel
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Els Kroese
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2018, 22:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Tjaco: camperrondje West-Canada met 2 campers.

Bericht door Els Kroese »

Beste Tjaco,
Wij zijn naar een vergelijkbare ronde aan het kijken, maar dan in 2019.
We zijn dus erg geïnteresseerd in jullie ervaringen.
Ik heb wel direct een vraag:
Wat heeft jullie ertoe doen besluiten eerst naar Vancouver Island te gaan en dan pas de bergen in?
Veel georganiseerde vakanties draaien dat om, dus ik ben benieuwd naar jullie motivatie.

Groet
Els Kroese
Mariah
Amerikafan
Berichten: 188
Lid geworden op: 03 jan 2010, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Tjaco: camperrondje West-Canada met 2 campers.

Bericht door Mariah »

Van campers en campings weet ik niks maar het lijkt het me een heerlijke reis!

Het volgende ter overweging:
- In het begin heb je twee steden achter elkaar (Vancouver, Victoria). Vrienden van mij deden dat ook en hadden daar achteraf spijt van.
- Heb je een aantal dagen Vancouver niet liever aan het einde van je reis? Zelf vind ik afsluiten in een stad altijd fijn, prettiger dan aan het begin. Vergeet niet naar Granville Island te gaan!
- overnachten in Lake Louise kan maar hoeft niet, het ligt dicht bij Banff. Die dag/nacht zou je bij Jasper kunnen doen, daar is zo veel moois te zien.
- of anders bij Whistler de extra dag. Wij waren afgelopen zomer met 4 kinderen leeftijd 19 t/m 21, zij vonden het daar geweldig, Hebben outdoor activiteiten gedaan als langste zip line, quad- en buggy rijden. Verder zijn er veel mountainbike routers, licht tot zwaar. Als je nog met de gondels omhoog wilt en daar wilt wandelen heb je aan één nacht te kort. Whistler vond ik wel een dure plaats. Alles kost veel tijd (jaarabonnement aanmaken voor de pas - 2 dagen is net zo duur als een jaarkaart...), zoeken en reserveren van de activiteiten etc
- Wij reden Whistler - Clearwater in één stuk maar wellicht is dat met een camper te veel van het goede? Het eerste stuk is bochtig en gaat langzaam, later wordt het beter.
- Een uur ten N van Whistler ligt Joffre Lakes, als jullie van wandelen houden - doen! Een tocht van 10 km heen en weer langs drie meren. Vrijwel aan één stuk door klimmen maar de beloning van meren 2 en 3 is geweldig. Wij deden er 3 a 3.15 uur over maar de jongelui vlogen gingen ongeveer vliegend naar boven (ik had dat kwartier extra nodig...)
- als reactie op Els: misschien dat VI over het algemeen minder weer is (vochtiger en lagere temperatuur)?

Succes met de mooie reis
Tjaco
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 19 jan 2010, 13:19

Re: Reis Tjaco: camperrondje West-Canada met 2 campers.

Bericht door Tjaco »

Beste lezers,

We hebben inmiddels de campings geboekt en dus staat de route en dagen nu vast. Het is de volgende route geworden:
Dag 1 - Amsterdam - Vancouver - hotel: Holiday Inn express Burnaby
Dag 2 - Vancouver
Dag 3 - Vancouver - Victoria - Oceanside RV Resort
Dag 4 - Victoria
Dag 5 - Victoria - Tofino - Long Beach Golf COurse Campground
Dag 6 - Tofino
Dag 7 - Tofino - Nanaimo - Living Forest Oceanside Campground
Dag 8 - Nanaimo - Whistler - Whistler RV Park and Campground
Dag 9 - Whistler
Dag 10 - Whistler - Well's Gray - Well's Gray Golf resort and RV park
Dag 11 - Well's Gray
Dag 12 - Well's Gray - Jasper - Whistlers Campground Jasper
Dag 13 - Jasper
Dag 14 - Jasper - Lake Louise - Lake Louise Campground
Dag 15 - Lake Louise
Dag 16 - lake Louise - Banff - Tunnel Mountain Trailer Court
Dag 17 - Banff
Dag 18 - Banff - Revelstoke - Lamplighter Campground
Dag 19 - Revelstoke - Kelowna - Canyon Farms RV park
Dag 20 - Kelowna
Dag 21 - Kelwona - Vancouver - Capilano River RV park
Dag 22 - Vancouver - Amsterdam
Mariah schreef: - Heb je een aantal dagen Vancouver niet liever aan het einde van je reis? Zelf vind ik afsluiten in een stad altijd fijn, prettiger dan aan het begin. Vergeet niet naar Granville Island te gaan!
.

Het punt met een camper is dat je minimaal 1 overnachting eerst moet hebben voordat je de camper kan/mag ophalen en dan kan je denk ik net zo goed daar meteen 2 nachten van maken. Anders moet je aan het eind van de reis je camper inleveren (vaak vroeg - voor 10 uur) en dan zien dat je met al je koffers weer naar een hotel gaat en dan weer inchecken. Al niet zo makkelijk zo vroeg op de dag en dan is 2 nachten achter elkaar toch makkelijker/rustiger dan 2 x 1 dag. Met een auto is dat makkelijker denk ik en zou ik het ook doen.

Verder was onze eerste versie (die hier niet op staat) nog een stuk langer - via Telegraph Cove en toen hadden we ook te weinig tijd om nog een dag extra in Vancouver te blijven. Op basis daarvan hebben we de camper gehuurd (want daar zat erg veel haast achter, want er was niet zo veel meer te krijgen) en dus was daarmee de duur van de reis in de camper bepaald en dus ook het deel buiten Vancouver.
Els Kroese schreef:Wat heeft jullie ertoe doen besluiten eerst naar Vancouver Island te gaan en dan pas de bergen in?
en
Mariah schreef:- In het begin heb je twee steden achter elkaar (Vancouver, Victoria). Vrienden van mij deden dat ook en hadden daar achteraf spijt van.
We hebben niet zo stil gestaan bij 2 steden achter elkaar. Ik had Victoria niet echt als "stad" ingeschat. Deze route hebben we in eerste instantie via Jan Doets aangeboden gekregen, maar later zelf aangepast omdat de prijzen van Jan Doets voor campings echt zeer hoog zijn t.o.v. het zelf boeken daarvan. Ze rekenen geloof ik standaard 85 euro per camping per nacht, en ik heb nu zelf meeste campings rond de 50-55 CAD per nacht. Dat scheelt toch behoorlijk.... De camper hebben we wel bij Jan Doets besteld. Hebben we de vorige keer ook gedaan en was ons toen wel goed bevallen. Maar achteraf, als ik meer tijd had gehad zou ik toch nog wel wat verder kijken. Weet niet of dit ook uiteindelijk niet aan de dure kant is. Maar die luxe hadden we niet......

Bij Whistler hebben we nu een extra dag. Inderdaad door direct daarna naar Clearwater te rijden. Bedankt voor de tips daar.
Mariah schreef:Een uur ten N van Whistler ligt Joffre Lakes, als jullie van wandelen houden - doen! Een tocht van 10 km heen en weer langs drie meren. Vrijwel aan één stuk door klimmen maar de beloning van meren 2 en 3 is geweldig. Wij deden er 3 a 3.15 uur over maar de jongelui vlogen gingen ongeveer vliegend naar boven (ik had dat kwartier extra nodig...)
Heb je die wandeling op een van de dagen in Whistler gedaan? Toch niet tussendoor op de route naar Clearwater?
Hans B schreef:Banff - Revelstroke : Spiral Train Tunnel
Ziet er leuk uit !! Zal het meenemen in de planning.
Rob schreef:Misschien heb je wat aan onze camper/canada reis 2015 daar zitten heel wat dezelfde stukken in, campgrounds waar wij gestaan hebben staan iedere dag onderaan het verslag met de kosten van 2015.
http://www.robenannie.nl/?page_id=442

Rob, ook bedankt voor de link. Zit wel een behoorlijk stukje leesvoer in.... Ga ik eens goed voor zitten.
Groetjes, Tjaco

Zie ook: Onze weblog

Afbeelding
Tjaco
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 19 jan 2010, 13:19

Re: Reis Tjaco: camperrondje West-Canada met 2 campers.

Bericht door Tjaco »

Nog een extra vraagje. Wie heeft er ervaring met het boeken van de ferries naar en van Vancouver Island?

Vooral de ferry er naar toe, weten we natuurlijk niet precies wanneer we daar zijn, omdat de ophaaltijd van de camper nog niet vastligt. Van VI naar vasteland is makkelijker qua tijd, want we hebben een camping daar dichtbij.
Groetjes, Tjaco

Zie ook: Onze weblog

Afbeelding
Mariah
Amerikafan
Berichten: 188
Lid geworden op: 03 jan 2010, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Tjaco: camperrondje West-Canada met 2 campers.

Bericht door Mariah »

Het ligt er aan wat je verder wilt doen in Whistler. Er zijn zo veel mogelijkheden dat het handig is daar vooraf over na te denken. Als je ter plaatse alle mogelijkheden gaat bekijken is er zo een paar uur voorbij.
Wij zijn vanuit Whistler heen en weer gereden voor Joffre Lakes. Op de dag van reizen naar Clearwater durfde ik dat niet aan. Tenzij je alleen naar het eerste meer heen en weer wandelt, daar ben je zo. Het kan zijn dat je tijd kwijt bent met zoeken naar een plaatsje op de P. En met een camper, ik zou dat niet doen.

Als jullie van Joffre Lakes wandeling houden vinden jullie aan de IPW wellicht Parker Ridge ook mooi. Ook een pittige klim van 2,1 km omhoog, 250 m stijgen. 50 minuten heen, 50 min terug in mijn tempo. De rest was eerder boven/beneden. Boven prachtig mooi met bloeiende bergweiden en fenomenaal uitzicht op de Saskatchewan Glacier.

Over de ferries, ik weet niet hoe lang een camper ophalen duurt maar als je de ophaaltijd weet kun je een aardige inschatting maken lijkt me?
Wij hadden vooraf ook geboekt, dat ging prima.
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Reis Tjaco: camperrondje West-Canada met 2 campers.

Bericht door Rob »

Tjaco schreef:Nog een extra vraagje. Wie heeft er ervaring met het boeken van de ferries naar en van Vancouver Island?

Vooral de ferry er naar toe, weten we natuurlijk niet precies wanneer we daar zijn, omdat de ophaaltijd van de camper nog niet vastligt. Van VI naar vasteland is makkelijker qua tijd, want we hebben een camping daar dichtbij.
Wij hebben van te voren geen ferry geboekt, we zijn de eerste nacht nog op het vasteland gebleven en de volgende morgen naar de terminal gereden waar we zonder problemen op de eerste boot mee konden ook van VI naar het vasteland gewoon 's morgens naar de ferry terminal gereden en de eerste boot genomen.
Jacqiehuis
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 nov 2017, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Tjaco: camperrondje West-Canada met 2 campers.

Bericht door Jacqiehuis »

Goedemorgen

Wij (7 personen= mijn ouders, mijn man en onze 3 pubers) gaan over exact 4 weken bijna hetzelfde rondje maken:

Routeoverzicht
Vancouver
Vancouver
Victoria
Tofino
Tofino
Whistler
Whistler
Clearwater
Clearwater
Jasper
Jasper
Jasper
Lake Louise
Lake Louise
Banff
Banff
Vertrek: Calgary

Ik heb geen campings geboekt omdat ik denk dat er in deze tijd van het jaar nog wel genoeg vrij is. Ook de ferry niet geboekt omdat ik de ophaaltijd van camper nog niet weet. We hebben wel een earlybird pakket voor de camper geboekt bij Tiogatours, zodat we de camper al in de morgen op kunnen halen, hem later kunnen inleveren in Calgary. En waar het ons ook om te doen was: we worden nu alle 7 bij het hotel opgehaald en naar de verhuurlocatie gebracht. Ook de transfer van camperlocatie in Calgary naar vliegveld is dan inbegrepen.
Ik blijf twijfelen of we nu wel of niet het Glacier National park Cananda in de route moeten opnemen (ipv een dag Lake Louise) maar we moeten eerst maar zien wat voor weer het is. Waarschijnlijk nog vele wegen/trails afgesloten vanwege de sneeuw.
Maar de campings die u al geboekt heeft, zal ik alvast voor u uittesten :D
Groetjes Jacqueline
Tjaco
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 19 jan 2010, 13:19

Re: Reis Tjaco: camperrondje West-Canada met 2 campers.

Bericht door Tjaco »

Rob schreef: Wij hebben van te voren geen ferry geboekt, we zijn de eerste nacht nog op het vasteland gebleven en de volgende morgen naar de terminal gereden waar we zonder problemen op de eerste boot mee konden ook van VI naar het vasteland gewoon 's morgens naar de ferry terminal gereden en de eerste boot genomen.
Ik zag dat in je reisverslag. Maar dat is voor ons geen optie, omdat we de camping in Victoria al geboekt hebben. Ik weet niet hoe druk deze ferries in de late middag/ avond zijn. Het is dan ook nog vrijdag, dus misschien veel weekend-toeristen??

Ik zal wel even met de verhuurder direct contact opnemen.
Groetjes, Tjaco

Zie ook: Onze weblog

Afbeelding
Tjaco
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 19 jan 2010, 13:19

Re: Reis Tjaco: camperrondje West-Canada met 2 campers.

Bericht door Tjaco »

Jacqiehuis schreef: Maar de campings die u al geboekt heeft, zal ik alvast voor u uittesten :D
:thumbup:
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen dan. Kunnen we misschien nog wat wijzigen... :wink: Houden jullie een blog bij?

Ja, die transfer is wel belangrijk en zit er bij ons ook wel in, maar weet dus nog niet hoe laat. Kan anders nog behoorlijk oplopen, met alle bagage en zo....
Groetjes, Tjaco

Zie ook: Onze weblog

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer