Reis jetusa: grove opzet rondje Great Lakes.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Reis jetusa: grove opzet rondje Great Lakes.

Bericht door jetusa »

Ik ben aan het brainstormen over een "rondje" Great Lakes, aankomende zomervakantie.

Aanleiding is het 'wegbrengen" van dochter naar Purdue University in West-Lafayette. Zij begint daar half augustus.
Dit zou dan aan het eind van de vakantie moeten plaatsvinden.
Liefst zou ik dan terugvliegen vanaf Chicago. Heen aanvliegen op Chicago of Minneapolis (grote hub, misschien nog betaalbare vluchten op te vinden?).

Heb het volgende in Google maps gezet, zijn zomaar wat mikpunten, om eens te zien wat dat oplevert, maar zoals vaker vergis je je al snel in de afstanden. Daarnaast vraag ik me af of dit rondje niet te saai is. M.n. het eerste gedeelte tot Canada en het laatste stuk tussen Toronto en Chicago.

Ik zou zeggen brand maar los, kom maar op met suggesties en betere ideeën!
Afbeelding
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: grove opzet rondje Great Lakes

Bericht door jetusa »

Afbeelding
Zuperboer
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 jan 2016, 20:24
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: grove opzet rondje Great Lakes

Bericht door Zuperboer »

Hallo,

Ik zou sowieso Niagara Falls toevoegen, al is het maar om er een keer geweest te zijn. In Minneapolis zou je de 'Mall of America' kunnen bezoeken. Is de moeite waard om te bekijken. Iets ten noorden van Purdue Mall aan de I65 bij Fair Oaks ligt Fair Oaks Dairy die o.a. de melkprodukten voor Coca Cola aanlevert (ja in die markt zit de CC company ook). Het is heel informatief hier een tour te maken over een modern opgezet melkveebedrijf dat oa de eigen energiebehoefte dekt en waar zelfgemaakte produkten worden verkocht in het restaurant. Milwaukee Wisconsin is ook een mooie stad om aan te doen met o.a. de bierbrouwerij van Miller waar een leuke rondleiding te volgen is.
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: grove opzet rondje Great Lakes

Bericht door jetusa »

Dank voor je reactie en tips! Kwam je naam gisteren tegen in dit draadje
viewtopic.php?f=19&t=64948#p1062613
Ben aan dat verslag begonnen.
Heb jij toevallig van jouw reizen ook verslagen?

Niagara staat op het lijstje (ik ben er lang geleden geweest en vrees voor de kermis die er nu omheen gebouwd is, maar wil er toch even naar toe).
Ook Niagara-on-the-Lake staat op het lijstje incl wat wineries bezoeken.
De Mall of America had ik ook in gedachte, zat net al even te kijken naar vlucht+hotel en kwam meteen op een waslijst hotels bij de Mall uit, dat ligt blijkbaar vlakbij het vliegveld. Ticketprijzen vielen me alleen erg tegen (wat ik zo snel zag).
Milwaukee is dus wel moeite waard om op te nemen?
De farm bij Purdue klinkt goed, weer eens wat anders dan een winery of brewery :)

Heb je nog suggesties om de ronde eventueel kleiner te maken? Ben bang dat dit vrij veel is voor 3-4 weken.
Wij willen ter plaatse altijd wel genoeg tijd hebben om wat te zien, minimaal 2 nachten, liefst 3.
Een paar grote hink-stap-sprongen als er in een tussen gelegen stuk niet zoveel te zien is, vinden we nooit erg.

Als ik zou inkorten heb je dan een suggestie? Twijfel enorm of ik dan juist het linkerdeel of het rechterdeel zou moeten handhaven.
Links is totaal onbekend bij ons, kom je ook niet echt tegen in de meeste standaardgidsen etc, maakt het leuk, maar dus ook lastig in te schatten of het wat is.
Rechts zitten meer standaard stukken in, meer over te vinden, maar ik ben bang ook vele malen drukker. En ik wil eigenlijk (nog) niet alles vastleggen.

Willen trouwens met auto en ik denk dat de tent meegaat en dan afwisselen met hotels/motels in de steden.
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: grove opzet rondje Great Lakes

Bericht door jetusa »

Ken je, of iemand anders, toevallig het Isle Royal Nat. Park? Ligt in de hoek bij Thunder Bay.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: grove opzet rondje Great Lakes

Bericht door Ruud2004 »

Wij hebben ook de grote meren wel eens rondgereden, beginnend en eindigend in Chicago. De Trans Canada Highway langs Lake Huron (Sudbury <> Sault Ste Marie) vonden wij ronduit saai. Niet veel te zien. Ik las ook dat Zuperboer Milwaukee een mooie stad vond, die mening deel ik absoluut niet. Ik vond het een oude, vervallen industriestad en tegenwoordig ook zeker niet de veiligste stad.

Wat wel de moeite waard is om te bezoeken is http://www.wisconsinmaritime.org/ in Manitowoc.
Vlak voor Chicago (aan de I-94) ligt de Pleasant Prairie Outlet Mall, http://www.premiumoutlets.com/outlet/pleasant-prairie
Of net nog in Gurnee IL: http://www.simon.com/mall/gurnee-mills
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: grove opzet rondje Great Lakes

Bericht door jetusa »

Ruud2004 bedankt voor je reactie!
Leuk om jouw naam hier ook tegen te komen (ook= canada forum).
Ik meende gisteren al gereageerd te hebben maar zal wel vergeten zijn het te plaatsen.
Anyway dan maar opnieuw.

Wanneer was jij in Milwaukee? Ik weet niet waneer Zuperboer er was. Misschien maakt dat nog uit in beleving. Ik heb dat met NY, heb er ruim 20 jaar geleden gewoond en sindsdien is die stad enorm opgeknapt, wat toen no-go-area’s waren zij nu hip & happening.

Bedankt voor de tips voor Maritiem museum en shoppen. Het museum houd ik in ‘t achterhoofd, voor het shoppen moet ik zeker tijd inplannen!
Ligt mooi op de route naar Chicago.

Ik dacht eerst vliegen op Minneapolis/Chicago en rondje met de klok mee, maar denk dat we qua prijs uitkomen op aanvliegen Toronto en rondje tegen de klok in. Moeten we na Purdue wel ff terug naar Toronto, dagje doorkachelen of mss nog bezoek Detroit.

Heb jij toevallig een reisverslag?
Gebruikersavatar
Kokopelli
Amerikakenner
Berichten: 1008
Lid geworden op: 02 jul 2007, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: grove opzet rondje Great Lakes

Bericht door Kokopelli »

Hi, in 2011 hebben we ook een rondje om de meren gedaan, met een camper. Wellicht haal je nog tips uit ons verslag.
Wij vonden de Trans Canada Highway dan weer wel mooi om te rijden, dus dat is erg persoonlijk denk ik.
Ons rondje om de meren was iets korter, zijn bij Sault Ste. Marie weer naar beneden gegaan zeg maar. Omdat wij nog iets verder zijn afgezakt.
Bij Sault Ste. Marie hebben we een treinrit gemaakt naar de Agawa Canyon.
Bij Detroit hebben we het Henry Ford museum bezocht, vonden wij erg de moeite waard, in Detroit zelf zijn we niet geweest.
MacKinac Island was erg leuk om te bezoeken.
Dus kortom; we vonden het een hele leuke en mooie reis!

Succes met de voorbereidingen.
In september naar het Zuidwesten, te volgen via www.noord-amerika.com/reisverslagen/
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: grove opzet rondje Great Lakes

Bericht door jetusa »

Hoi, dank je wel! Ik ga je verslag snel een keer lezen en jullie route bestuderen. Zit altijd nuttige info tussen.
Ik kreeg via ander forum en fb meerdere positieve reacties op het stuk Trans-Canada-highway en ook de trein kreeg ik paar keer als tip. Ik noteer het allemaal, binnenkort volgende stap: de dagen/route in excel zetten en dan zien tot waar ik kom, meestal nog niet halverwege........ :lol:
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: grove opzet rondje Great Lakes

Bericht door Ruud2004 »

jetusa schreef:Ruud2004 bedankt voor je reactie!
Leuk om jouw naam hier ook tegen te komen (ook= canada forum).
Ik meende gisteren al gereageerd te hebben maar zal wel vergeten zijn het te plaatsen.
Anyway dan maar opnieuw.

Wanneer was jij in Milwaukee? Ik weet niet waneer Zuperboer er was. Misschien maakt dat nog uit in beleving. Ik heb dat met NY, heb er ruim 20 jaar geleden gewoond en sindsdien is die stad enorm opgeknapt, wat toen no-go-area’s waren zij nu hip & happening.

Bedankt voor de tips voor Maritiem museum en shoppen. Het museum houd ik in ‘t achterhoofd, voor het shoppen moet ik zeker tijd inplannen!
Ligt mooi op de route naar Chicago.

Ik dacht eerst vliegen op Minneapolis/Chicago en rondje met de klok mee, maar denk dat we qua prijs uitkomen op aanvliegen Toronto en rondje tegen de klok in. Moeten we na Purdue wel ff terug naar Toronto, dagje doorkachelen of mss nog bezoek Detroit.

Heb jij toevallig een reisverslag?
Geen reisverslag, toen lieten we nog fotoboeken afdrukken. Het is even geleden dat we (meerdere keren, ik denk voor het laatst in 2009) in Milwaukee waren, maar ik weet van familie die redelijk in de buurt van Milwaukee wonen dat het niet beter op is geworden. Naast een bezoek aan de luchthaven en/of een bezoek aan IJskockey/baketbal vertonen zij zich daar niet.

Hoewel elke stad zijn "mindere" plaatsen/wijken heeft, werd ik hier wel triest van. https://www.vpro.nl/programmas/louis-th ... aukee.html



@Kokopelli:
Over die Canada Highway tussen Sudbury en Sault Ste. (om Lake Superior weet ik het niet) Als ik jullie reisverslag lees, hebben we het allebei een ander stuk van deze weg gereden. Ik heb alleen lange provinciale weg gezien met aan beide kanten bos, verder niets te zien. Wel weer leuk om over Oswalds Bear Ranch in Newberry te lezen. Mooi initiatief daar, zeker de moeite om te bezoeken.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gast

Re: grove opzet rondje Great Lakes

Bericht door Gast »

Meer dan 4000 km, een rondje? :lol:
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: grove opzet rondje Great Lakes

Bericht door jetusa »

Haha, niet echt nee. Ik noem alles een 'rondje', ook ons 'rondje' van 7500 km US/Canada.........
Denk dat we 4 weken weg kunnen, 1000 km per week, dan valt het best mee, toch? :lol:
Rijden met gewone auto en geen camper trouwens, dat scheelt ook weer, :lol:
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: grove opzet rondje Great Lakes

Bericht door jetusa »

Helaas net te laat om de documentaire terug te kunnen kijken @ruud2004.
Milwaukee stond in 1e instantie niet in mijn route. Zag boven Milwaukee toevallig het plaatsje Oshkosh liggen en gezien de reactie van Zuperboer leek het me dan wel leuk om het met elkaar te combineren. Ik had vroeger een "handeltje' in Oshkosh kleding.
Ik ga me er nog eens verder in verdiepen.
Las ergens anders een gereden route van Chicago naar Minneapolis met een stop langs de Mississippi River, leek me ook nog een goed alternatief.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: grove opzet rondje Great Lakes

Bericht door mtl »

Ik moet wel zeggen dat die documentaire op een bepaalde wijk gericht was, zeker geen wijk waar toeristen komen.
Theroux had een aantal jaren geleden ook een soortgelijke documentaire over een wijk in Philadelphia.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: grove opzet rondje Great Lakes

Bericht door Ruud2004 »

Eens, hij zoekt het ook wel op.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis jetusa: grove opzet rondje Great Lakes.

Bericht door Hans B »

Rondom de meren is mij tegen gevallen.
Meestal heb je geen zicht op het water, je rijdt er net te ver vanaf of er staat een strook bos voor.
Picture Rocks met een avond boottocht vond ik wel mooi.
Alsook de enorme Mackinac brug en de zeesluizen bij Sault St.Marie.
Volgens mij ligt dat allemaal niet op je route.
Detroit met het Henry Ford museum + oude stadje
Chicago mooie stad
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
dito2003
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 jan 2010, 17:16

Re: Reis jetusa: grove opzet rondje Great Lakes.

Bericht door dito2003 »

vorig jaar het rondje gemaakt. Wij hebben toen ook de Indy 500 bezocht. Dus die zat in ons rondje. Deze reis was niet mijn mooiste Amerika reis, maar het was wel de eerste keer kennismaken met Canada. En die kennismaking smaakt dan weer naar meer.
Ik schrijf altijd een reisblogs voor de thuisblijvers. https://gijsentamiraopreis.wordpress.com
Misschien kun je er wat mee. Succes met de voorbereidingen.
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: Reis jetusa: grove opzet rondje Great Lakes.

Bericht door jetusa »

Hans en Dito nog bedankt voor jullie reacties!
Ik ga de dingen die jij noemde Hans opzoeken of we dat wel/niet op de route ligt of nog mee kunnen nemen. De route ligt immers nog niet vast.
Dito ik ga je verslag doornemen, er staat ongetwijfeld iets bruikbaars in.
De family is inmiddels allemaal overtuigd dat dit best een leuke rit kan worden, de data wie wanneer kan heb ik op een rijtje, van de week eerst eens verder met de vluchten zoeken/boeken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer