Reis siljan: Chicago-Los Angeles Camperreis El Monte 5-22 mrt'18

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Gast

Re: Reis siljan: Chicago-Los Angeles camperreis El Monte 5-22 mrt'18.

Bericht door Gast »

Mather campground geboekt! @ wimeneline, bedankt. Ik heb het volgende schema:
05/3 ams/chicago
06/3 chicago/middlebury indiana, via I57/I70 naas St. Louis:
camper ophalen/kankakee 247 km/champaign 370km/effingham 470km/greenville 555km/st louis 636km kijken hoever we komen overnachten op walmart dan boodschappen doen.
Kijken hoever we komen de 1e dag.
07/3 kankakee/st louis/meramac caverns/onondaga cave state park campground 540 km/walmart overnachten

08/3 onondaga/tulsa ok 523 km
09/3 tulsa/oklahoma city/amarillo tx 587 km
10/3 amarillo/caddilac ranch/santa fe nm 448 km
11/3 santa fe/albuquerque/petrified forest NP 449 km
12/3 petrified forest/winslow/little painted desert/winslow/mather campground GC NP 384km (12 op de 13 overnachten campground GC besproken)

13/3 grand canyon/page horseshoebend, antelope canyon, Lake Powel, 212 km (denk page overnachten?)
14/3 page/zion 232km
15/3 zion NP ( van 15 op de 16 overnachten zion, watchman NP besproken )

16/3 zion/valley of fire state park nv 216 km
17/3 valley of fire/las vegas 83 km
18/3 las vegas/death valley NP 228 km
19/3 death valley/santa monica 488km
20/3
21/3 santa monica /dockweiler RV (park besproken voor 1 nacht) LA 26km

22/3 dockweilerpark/LA camper inleveren 41km
Dus... ik hou een dag over en zou graag jullie advies willen hoe die in te vullen of waar langer te verblijven, zie heel graag jullie suggesties, bedankt!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis siljan: Chicago-Los Angeles camperreis El Monte 5-22 mrt'18.

Bericht door Martin & Marianne »

Wat zie je als je op je mobiel kijkt, zie je dan wel alles?
En het is natuurlijk ook niet zo dat je altijd per ommegaande een reactie krijgt. :wink:

Marianne
Gast

Re: Reis siljan: Chicago-Los Angeles camperreis El Monte 5-22 mrt'18.

Bericht door Gast »

@Marianne, ik heb dit momenteel op mijn desktop staan dus geen mobiel, wil ik straks wel doen voordat we weg gaan. Maar vind het zo eng daar ik natuurlijk ook mijn boekhouding ed hierop heb staan. En de moderator gaf aan dat er een hacker aktief was geweest vandaar dat alles van mij per ongeluk samen met hen verwijdert was. En de knop die er nu op staat op mijn bureaublad doe het gewoon niet meer en kan hem ook niet verwijderen vind ik beetje eng. Maar oke belangrijkste is nu dat je het wel kunt lezen allemaal:)dus dan zit het weer goed! Bedankt voor je reactie. gr en fijne zondag. Silvia
Indien iemand nog een tip heeft voor overnachten in Page en Valley of Fire is dat zeer welkom. Ga vandaag weer plannen :):)
Gast

Re: Reis siljan: Chicago-Los Angeles camperreis El Monte 5-22 mrt'18.

Bericht door Gast »

Dag allemaal, wilde als 2e overnachting onondaga cave state park boeken, kan helaas niet voor 1 april, nu wilde ik uitwijken naar campground KOA park stanton-Meramec heeft iemand hier ervaring mee of kun je eigenlijk wel stellen dat alle KOA's oke zijn? Hoor heel graag jullie mening.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Reis siljan: Chicago-Los Angeles camperreis El Monte 5-22 mrt'18.

Bericht door Dude »

ingrid14 schreef:
PSVwally schreef:Evt open je een nieuw topic met een openingspost zoals je die eerder had gemaakt en dan kopieer ik vanavond alle antwoorden uit dit topic daarheen. En verwijder ik de rest van dit topic. Dan is het misschien wat duidelijker voor je.
Nu lijkt het alsof ik het topic gestart ben :-?
Not mod Bart:
Ik heb het een beetje aangepast en het eerste bericht van jouw verwisseld met het eerste bericht van Siljan waarin ze haar reisschema vermeld, niet ideaal maar gezien de omstandigheden het beste wat er uit te halen is.

@siljan: er is niets aan de hand met een hacker, wel met spammers, mensen die een account aanmaken enkel om reclame of illegale dingen op het forum te komen posten. Er waren er meerdere en jouw account is perongeluk mee verwijderd. Dit is dus hersteld geweest maar de berichten die je geplaatst had voor het verwijderen zijn dus helaas onherroepelijk weg. Onze excuses daarvoor, maar je hoeft echt niet bang te zijn dat je persoonlijke informatie in gevaar is door op het forum te komen.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gast

Re: Reis siljan: Chicago-Los Angeles Camperreis El Monte 5-22 mrt'18

Bericht door Gast »

@Dude, bedankt!
Gast

Re: Reis siljan: Chicago-Los Angeles Camperreis El Monte 5-22 mrt'18

Bericht door Gast »

Hallo Allemaal, vandaag weer druk geweest met plannen:) ben nu tot Valley of fire state park denk ik goed bezig:), volgens mij moet dat allemaal lukken. Vanaf 17 maart ben ik nog aan het twijfelen met de invulling.
Wat is mooier Mojave NP/Joshua tree/ Death Valley, ben overal van gecharmeerd maar moet keuzes maken, wie is er geweest en kan mij een tip geven? Tevens wilde ik 2 nachten in Page blijven omdat we daar veel willen zien, oa Lake Powel/Horseshoebend/Antelope canyon, iemand een tip voor overnachtingen? En..... we gaan de 1e keer met een camper dus moet wel te doen zijn! Bedankt alvast!:) Zie heel graag jullie meningen tegemoet.

05/3 ams-chicago
06/3 chicago-middlebury indiana, via I57/I70 naas St. Louis:
Camper ophalen: Kankakee 247 km/ Champaign 370 km/ Effingham 470 km/ Greenville 555 km/ St Louis 636 km, kijken hoever we komen overnachten op walmart dan boodschappen doen.
07/3 Kankakee-St Louis-meramec KOA stanton overnachten- 513km vanaf Kankakee ( Totaal 760km Middlebury-Stanton KOA )
08/3 Stanton KOA-Tulsa 536 km
09/3 Tulsa-Oklahoma city-Amarillo tx 586 km
10/3 Amarillo-Santa fe 450 km
11/3 Santa fe-Albuquerque-Petrified forest NP 432 km
12/3 Petrified forest-Winslow-Little painted desert-Winslow-mather campground GC NP 325km , overnachten campground GC
13/3 Grand canyon-Page 212 km
14/3 Page
15/3 Page-Zion NP, overnachten zion NP
16/3 Zion-Valley of fire state park 217 km

17/3 Valley of fire-Las vegas 85 km
18/3 Las vegas-Death valley NP 199 km
19/3 Death valley-santa monica 488km
20/3
21/3 Santa monica -dockweiler RV park overnachten LA 26km
22/3 Dockweilerpark-LA camper inleveren 41km
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis siljan: Chicago-Los Angeles Camperreis El Monte 5-22 mrt'18

Bericht door Martin & Marianne »

Als ik moest kiezen tussen DV, Joshua Tree en Mojave zou ik voor DV kiezen, maar zoiets is natuurlijk heel persoonlijk. Bekijk de NPS-sites eens en kijk wat jullie het meeste aanspreekt.
Wij waren in 2011 in december in Joshua Tree en we vonden het toen heerlijk daar. Bekijk ons verslag eens. DV ken ik alleen van in de zomer, maar het lijkt me heerlijk om daar in maart te zijn, als het nog niet zo heet is. Bekijk eens wat foto's - in 2013 waren wij er in mei, je kunt dat verslag eens bekijken - en kijk of je wilt wandelen en zo ja welke wandelingen je aanspreken. Zie voor meer informatie ook www.ontdek-amerika.nl.
Als je naar DV zou gaan kun je op weg naar Santa Monica nog een stop maken in Lone Pine om een kijkje te nemen bij de Alabama Hills.

Marianne
Gast

Re: Reis siljan: Chicago-Los Angeles Camperreis El Monte 5-22 mrt'18

Bericht door Gast »

@marianne, had je blog al meerdere keren doorgenomen, erg mooi gedaan! Maar gaan inderdaad nu richting Death Valley en dan Alabama Hills, bedankt voor de tip. Wist echt niet hoe het laatste stuk in te vullen, willen graag het strand zien maar hoeven er geloof ik geen 2 dagen te verblijven, je leest overal dat het er enorm druk is en dat hoeft voor ons niet zo, misschien dat ik het Dockweilerpark een nachtje ervoor bij spreek of kun je ook leuk overnachten bij de alabamhills? Dan weet jij misschien ook wel 2 dagen in page is dat oke of zou jij dat in Zion doen? En ik kon alleen maar 1 campground vinden in Page waar ik niet zo van onder de indruk ben, maar ja als dat de enige is. Hoor heel graag jouw mening of van wie dan ook:) Maar weer bedankt!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis siljan: Chicago-Los Angeles Camperreis El Monte 5-22 mrt'18

Bericht door Martin & Marianne »

Bij de Alabama Hills is er een hooggelegen camping (Whitney Portal) maar dat zal in maart misschien niet open zijn of niet aangenaam zijn. Maar in Lone Pine is ook wel iets; Boulder RV park. Geen idee of dat wat is.
O, ik heb even gegoogled op campground Alabama Hils en vind dit: https://www.gonewiththewynns.com/Alabam ... RV-Camping en dit: https://www.outdoorproject.com/adventur ... mping-area
Lijkt niet gek!

Voro een extra dag zou je nog een nacht Monument Valley kunnen doen.
Of - misschien handiger met de reserveringen: een extra nacht Zion.

Marianne
Gast

Re: Reis siljan: Chicago-Los Angeles Camperreis El Monte 5-22 mrt'18

Bericht door Gast »

@Marianne, de hooggelegen camping laten we gaan, haha, is onze 1e x dus niet doen denk ik. Dus 2 nachten Zion is beter als 2 nachten Page?
Verder ben ik nog een plaats tegen gekomen, Needles KOA, wauh ziet er mooi uit maar dan moet ik plan wijzigen, het is daar erg mooi weer dus een overweging waard denk ik, ben jij daar ook al eens geweest?
Gast

Re: Reis siljan: Chicago-Los Angeles Camperreis El Monte 5-22 mrt'18

Bericht door Gast »

Weer wat verder......:) Zo langzamerhand komen we er wel, het is spannend en zoek toch nog iedere keer de bevestiging van mensen die er al zijn geweest! Op en/of aanmerkingen hoor ik heel graag.

05/3 ams-chicago
06/3 chicago-middlebury indiana, via I57/I70 naas St. Louis:
Camper ophalen: Kankakee 247 km/Champaign 370km/Effingham 470km/Greenville 555km/St Louis 636km, kijken hoever we komen overnachten op walmart dan boodschappen doen.
07/3 Kankakee-St Louis-meramec KOA stanton overnachten- 513km vanaf Kankakee ( Totaal 760km Middlebury-Stanton KOA )
08/3 Stanton KOA-Tulsa 536 km
09/3 Tulsa-Oklahoma city-Amarillo tx 586 km
10/3 Amarillo-Santa fe 450 km
11/3 Santa fe-Albuquerque-Petrified forest NP 432 km
12/3 Petrified forest-Winslow-Little painted desert-Winslow-mather campground GC NP 325km overnachten campground GC
13/3 Grand canyon-Page212 km overnachten Wahweap Campgr. Lake Powel
14/3 Page overnachten Wahweap Campground Lake Powel
15/3 Page-Zion NP overnachten zion NP Watchman campground
16/3 Zion-Valley of fire state park 217 km
17/3 Valley of fire-Las vegas 85 km
18/3 Las vegas-Death valley NP 199 km
19/3 Death valley-santa monica 488km
20/3
21/3 Santa monica -dockweiler RV park overnachten LA 26km
22/3 Dockweilerpark-LA camper inleveren 41km

Laatste stuk zijn we nog niet helemaal uit, zoeken nog leuke overnachtingen in Valley of fire, en van 8 maart tot aan 11 maart nog niets gevonden, hoor heel graag of iemand nog leuke overnachtingen weet?
En is het wel handig om Santa Monica apart aan te doen, misschien beter vanuit Dockweiler Park dit bezoeken met ander vervoer?
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis siljan: Chicago-Los Angeles Camperreis El Monte 5-22 mrt'18

Bericht door jojostravelusa »

Niet geweest, wel op het programma voor dit jaar, de camping Atlatl Rock of Arch Rock in Valley of Fire. Beide niet te reserveren en gezien het feit dat het er in de zomer bloedje heet is en in het voorjaar aangenaam, is het er ongetwijfeld druk. Zaak dus om vroeg te arriveren en een plekje te bemachtigen.
Camping: There are two campgrounds with a combined total of 72 units. Campsites are equipped with shaded tables, grills, water and restrooms. A dump station and showers are available. All campsites are first-come, first-served. A camping limit of 14 days in a 30-day period is enforced.
RV Camping: RV sites with power and water hookups are available.
Gast

Re: Reis siljan: Chicago-Los Angeles Camperreis El Monte 5-22 mrt'18

Bericht door Gast »

Wij hebben onze reis klaar! Indien iemand nog op/aan merkingen en/of tips heeft zijn van harte welkom! Na las vegas laten we open en kijken naar de weersomstandigheden en hoeveel energie we nog hebben, ik heb in indergeval veel hiervoor opgeschreven om diverse kanten uit te kunnen:
Death Valley/Alabama Hills en Lone Pine
Needles waar het altijd mooi weer schijnt te zijn dus dan Mojave woestijn en Joshua tree
Verder werd mij vanmorgen nog verteld dat van San Francisco naar LA de kustlijn zo mooi moet zijn om te rijden
Dus alles staat nog open. Ik heb diverse onderdelen apart in kaar gebracht met de nr's van de autowegen erbij.
Kaart 1
05/3 ams-chicago
06/3 chicago-middlebury indiana, via I57/I70 naas St. Louis:
Camper ophalen: Kankakee 247 km/Champaign 370km/Effingham 470km/Greenville 555km/St Louis 636km, overnachten op walmart
07/3 Kankakee-St Louis-meramec KOA stanton overnachten- 513km vanaf Kankakee ( Totaal 760km Middlebury-Stanton KOA )
Kaart 2
08/3 Stanton KOA-Tulsa 536 km
09/3 Tulsa-Oklahoma city-Amarillo tx 586 km
Kaart 3
10/3 Amarillo-Santa fe 450 km
11/3 Santa fe-Albuquerque-Petrified forest NP 432 km
Kaart 4
12/3 Petrified forest-Winslow-Little painted desert-Winslow-mather campground GC NP 325km overnachten campground GC
Kaart 5
13/3 Grand canyon-Page212 km overnachten Wahweap Campgr. Lake Powel
14/3 Page overnachten Wahweap Campground Lake Powel
Kaart 6
15/3 Page-Zion NP 226km overnachten zion NP Watchman campground
Kaart 7
16/3 Zion-Valley of fire state park 217 km overnachten ATLATL campground, Arch Rock campground, Palm greek RV
Kaart 8
17/3 Valley of fire-Las vegas 85 km overnachten RV Park Circus Circus Las Vegas
Kaart 9
18/3 Las vegas-Death valley NP 199 km of Needles 180km
Kaart 10
19/3 Death valley-santa monica 488km
20/3 .......
21/3 Santa Monica - dockweiler RV park overnachten LA 26km
22/3 Dockweilerpark-LA camper inleveren 41km
Gast

Re: Reis siljan: Chicago-Los Angeles Camperreis El Monte 5-22 mrt'18

Bericht door Gast »

Weet iemand toevallig of je een omvormer ( inverter ) nodig bent in de camper van El Monte? Van 12 volt naar 220/230volt?
Tevens het defrosten zodat je water kunt gebruiken kun je dat overal laten doen?
Hoor heel graag, Silvia
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Reis siljan: Chicago-Los Angeles Camperreis El Monte 5-22 mrt'18

Bericht door Rob »

In Amerika heb je geen 220 maar 110 volt.
Veel apparatuur in de camper werkt op 12 volt, magnetron, koffiemachine, toaster werken op 110 volt er zitten genoeg 110 volt stopcontacten in de camper, stroom krijg je van een landlijn op de campground of door de generator te laten draaien.
Alle 12 volt werkt op de (camper)accu's die zitten er in naast een motor accu.
Koelkast werkt op stroom als je bent aangesloten en anders op propaangas.
Het defrosten kan je ook zelf doen zie ons verslag van vorig jaar http://www.robenannie.nl/?page_id=6413 dag 2.
Wil je het niet zelf doen dan zal je een camperdealer moeten zoeken, gewone garages hebben meestal niet de kennis om het te doen.
Reken op $80 tot $100 als je het laat doen.
Gast

Re: Reis siljan: Chicago-Los Angeles Camperreis El Monte 5-22 mrt'18

Bericht door Gast »

@rob, dank voor je antwoord. Is het dan wel handig om stekkers mee te nemen vanuit Nederland? En ja welke dan?
Stomme vragen misschien maar ik heb totaal geen idee.
Hoe doe jij dat met de navigatie?

Verslag van je doorgenomen staan goed tips voor ons in:) Bedankt!
Laatst gewijzigd door Gast op 25 feb 2018, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis siljan: Chicago-Los Angeles Camperreis El Monte 5-22 mrt'18

Bericht door Martin & Marianne »

Een reisstekker meenemen is nodig als je je eigen apparatuur op wilt laden.
Dus zoiets.

Marianne
Gast

Re: Reis siljan: Chicago-Los Angeles Camperreis El Monte 5-22 mrt'18

Bericht door Gast »

@marianne, erg bedankt we hadden er 4 in huis is dat voldoende denk ik toch?
Weet jij toevallig ook iets af van de navigatie, dat is het laatste puntje van aandacht waar ik nog niet zeker over ben?
had je ons reisverslag gezien? Is dit reeël?

Groetjes en maar weer bedankt!

Silvia
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis siljan: Chicago-Los Angeles Camperreis El Monte 5-22 mrt'18

Bericht door Martin & Marianne »

Wij maken eigenlijk nauwelijks gebruik van navigatie. Vorig jaar hebben we wel de Here we go-app geïnstalleerd op de smartphone. In de auto gebruik je die dan net als in een Nederlands auto. Dat zal in een camper niet ander zijn neem ik aan. Geldt ook voor je TomTom oid als je die meeneemt.

Wij nemen altijd een stekkerdoos mee; dan heb je maar 1 verloop-stekker nodig.

De route ziet er prima uit!

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer