Reis siljan: Chicago-Los Angeles Camperreis El Monte 5-22 mrt'18

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis siljan: Chicago-Los Angeles camperreis El Monte 5-22 mrt'18.

Bericht door Mrvanilla »

De berichten zijn per abuis allemaal verdwenen/losgekoppeld van je account en kunnen (voorlopig) niet herstelt worden. Nieuwe berichten zijn uiteraard wel leesbaar en blijven dat ook!
Groetjes,
Daniel
Gast

Re: Reis siljan: Chicago-Los Angeles camperreis El Monte 5-22 mrt'18.

Bericht door Gast »

@wim en eline bedankt, ik ga het opnieuw uitwerken en ik lees denk ik teveel haha! Maar welke richting is beter want ik dacht van santa fe naar bv little painted desert want die moet geweldig zijn om te zien, en vandaar naar page en dan GC of ondersom ? Daar kom ik niet echt uit?
Gast

Re: Reis siljan: Chicago-Los Angeles camperreis El Monte 5-22 mrt'18.

Bericht door Gast »

Nu zijn weer mijn berichten van elkaar afgekoppeld, overal staat wat! jemig pff kan ik weer opnieuw opstarten.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis siljan: Chicago-Los Angeles camperreis El Monte 5-22 mrt'18.

Bericht door PSVwally »

note mod: Alleen je eerste berichten zijn verdwenen. Helaas hoorde daar ook de openingspost van dit topic bij. Dat kwam helaas doordat er tegelijk een spammer actief was en die is per abuis samen met jou username verwijderd. Je kan gewoon weer berichten verzenden en aangezien we inmiddels op pagina 2 zijn en je complete reis al eens uitgeschreven is lijkt het me dat er nu geen reden meer is om alles opnieuw te moeten doen? Je zal na veranderingen/aanpassingen de reis toch nog wel een aantal keer herschrijven.

Evt open je een nieuw topic met een openingspost zoals je die eerder had gemaakt en dan kopieer ik vanavond alle antwoorden uit dit topic daarheen. En verwijder ik de rest van dit topic. Dan is het misschien wat duidelijker voor je.
wimeneline
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:42
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: vlaardingen
Contacteer:

Re: Reis siljan: Chicago-Los Angeles camperreis El Monte 5-22 mrt'18.

Bericht door wimeneline »

@siljan, mij lijkt vanuit petrified forest de beste route via winslow, dan een stukje naar noord, little painted desert en dan weer naar winslow terug, van daaruit naar GC en daarna Page.
als je eerst Page doet en daarna de GC rijdt je datzelfde aanzienlijke stuk twee keer.
misschien lukt het je om na Petrified Forest de little painted desert nog te halen en daar te overnachten (weet niet of er een campground is, in Homolovi State Park net buiten Winslow iig wel)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis siljan: Chicago-Los Angeles camperreis El Monte 5-22 mrt'18.

Bericht door Martin & Marianne »

siljan schreef:Maar welke richting is beter want ik dacht van santa fe naar bv little painted desert want die moet geweldig zijn om te zien, en vandaar naar page en dan GC of ondersom ? Daar kom ik niet echt uit?
Van Petrified Forest naar de GC kom je min of meer langs Painted Desert. Ik heb daar geen ervaring mee; ik zou zeggen kijk ter plekke of er voldoende tijd is.
Als je ook naar Zion wilt is de route GC - Page - Zion beter dan Page - GC - Zion. Gebruik voor de GC in googlemaps Grand Canyon Village. Je kunt eens verschillende route uitproberen dan zie je vanzelf wat het handigste is.

Ik zie in Zion nog een plaats vrij op Watchman op de 15e. Is een plek geschikt voor gehandicapten maar als het de laatste plek is (en dat is het) mag je die reserveren. Zie http://www.recreation.gov daarvoor.

Marianne
Gast

Re: Reis siljan: Chicago-Los Angeles camperreis El Monte 5-22 mrt'18.

Bericht door Gast »

@marianne geboekt!! Zoo blij, onze 1e vastgelegde overnachting van deze trip is toch wel bijzonder, wilde 2 nachten doen maar helaas was dat al vol.
@wim en eline ben ook ontzettend blij met tip voor Dockweiler state beach, lijkt me prachtig om daar onze trip mee af te sluiten, ben nog op zoek hoe ik daar kan boeken ( kan nog niet echt vinden haha ) dus ..... indien je een link hebt is meer dan welkom!
Laatst gewijzigd door Gast op 17 feb 2018, 15:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis siljan: Chicago-Los Angeles camperreis El Monte 5-22 mrt'18.

Bericht door Martin & Marianne »

In Zion heb je alleen Watchman en South. De andere die je noemt liggen niet in Zion. Kijk daar goed naar. Het staat er ook bij (bij North bijvoorbeeld staat Bryce Canyen NP).
Op de sites van de parken zie je welke campings er zijn. zie voor Zion: https://www.nps.gov/zion/planyourvisit/ ... n-zion.htm

Twee nachten is wel mooi voor Zion; zeker als je wilt gaan wandelen. Het is natuurlijk wel afwachten hoe het weer is.
Ik zie maar 1 nacht iets vrij daar. Je kunt ook South Reserveren maar dat kan pas 2 weken voor aankomst. Ik zou 1 nacht Watchman doen alvast. Eventueel doe je de tweede nacht op South.

Marianne
wimeneline
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:42
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: vlaardingen
Contacteer:

Re: Reis siljan: Chicago-Los Angeles camperreis El Monte 5-22 mrt'18.

Bericht door wimeneline »

hier is de link: http://beaches.lacounty.gov/dockweiler-rv-park/

ik zie trouwens nu dat wij vanaf GC dezelfde datums en planning hebben als jullie tot aan death valley, mss komen we elkaar ergens tegen. wij overnachten 2 keer in page vooralsnog, ik kon watchman ook alleen de 15e boeken..
wimeneline
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:42
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: vlaardingen
Contacteer:

Re: Reis siljan: Chicago-Los Angeles camperreis El Monte 5-22 mrt'18.

Bericht door wimeneline »

op mather campground in grand canyon NP is ook nog plaats zag ik, die is mss ook wel een reservering waard.
bereikbaar via de link die Marianne hierboven al aangaf
https://www.recreation.gov/campsiteSearch.do
Gast

Re: Reis siljan: Chicago-Los Angeles camperreis El Monte 5-22 mrt'18.

Bericht door Gast »

@wim en eline, mag je ook een trailer row bespreken of moet dat een motorhome zijn? Daar de mooie plekken alleen trailer row's zijn?
wimeneline
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:42
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: vlaardingen
Contacteer:

Re: Reis siljan: Chicago-Los Angeles camperreis El Monte 5-22 mrt'18.

Bericht door wimeneline »

er zijn ook frontrow motorhome sites. staat aangegeven dacht ik. trailer sites zijn alleen voor trailers vlgs mij
Gast

Re: Reis siljan: Chicago-Los Angeles camperreis El Monte 5-22 mrt'18.

Bericht door Gast »

@wim en eline, gevonden en geboekt voor de 21e als laatste overnachting,bedankt voor de geweldige tip,blij mee.
Ik ga nu de route wederom optimaliseren en leuk dat jullie het laatste stuk hetzelfde hebben , misschien kunnen we inderdaad een drankje samen doen, erg leuk! Zal eerst even kijken voor je advies met de overnachting GC. En de app van RV parky heb ik inmiddels op mijn mobiel staan:)
Laatst gewijzigd door Gast op 17 feb 2018, 16:41, 3 keer totaal gewijzigd.
wimeneline
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:42
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: vlaardingen
Contacteer:

Re: Reis siljan: Chicago-Los Angeles camperreis El Monte 5-22 mrt'18.

Bericht door wimeneline »

@siljan
site 53 is bijv. motorhome front row.
strandcampings zijn er vlgs mij verder niet rond LA.
in malibu heb je malibu beach rv park maar is nogal hoog en boven highway 1, niet direct aan strand.
verder riching santa barbara zijn wel state park campgrounds langs het strand maar die zijn mss voor jullie te ver van LA?
zou anders die rv parky app eens downloaden, dan zie je vanzelf wat er nog meer in de buurt is.
Gast

Re: Reis siljan: Chicago-Los Angeles camperreis El Monte 5-22 mrt'18.

Bericht door Gast »

Mather campground geboekt! @ wimeneline, bedankt. Ik heb het volgende schema:
05/3 ams/chicago
06/3 chicago/middlebury indiana, via I57/I70 naas St. Louis:
camper ophalen/kankakee 247 km/champaign 370km/effingham 470km/greenville 555km/st louis 636km kijken hoever we komen overnachten op walmart dan boodschappen doen.
Kijken hoever we komen de 1e dag.
07/3 kankakee/st louis/meramac caverns/onondaga cave state park campground 540 km/walmart overnachten

08/3 onondaga/tulsa ok 523 km
09/3 tulsa/oklahoma city/amarillo tx 587 km
10/3 amarillo/caddilac ranch/santa fe nm 448 km
11/3 santa fe/albuquerque/petrified forest NP 449 km
12/3 petrified forest/winslow/little painted desert/winslow/mather campground GC NP 384km (12 op de 13 overnachten campground GC besproken)
13/3 grand canyon/page horseshoebend, antelope canyon 212 km (denk page overnachten?)
14/3 page/zion 232km
15/3 zion NP ( van 15 op de 16 overnachten zion, watchman NP besproken )
16/3 zion/valley of fire state park nv 216 km
17/3 valley of fire/las vegas 83 km
18/3 las vegas/death valley NP 228 km
19/3 death valley/santa monica 488km
20/3
21/3 santa monica /dockweiler RV (park besproken voor 1 nacht) LA 26km
22/3 dockweilerpark/LA camper inleveren 41km
Dus... ik hou een dag over en zou graag jullie advies willen hoe die in te vullen of waar langer te verblijven, zie heel graag jullie suggesties, bedankt!
Laatst gewijzigd door Gast op 17 feb 2018, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis siljan: Chicago-Los Angeles camperreis El Monte 5-22 mrt'18.

Bericht door Martin & Marianne »

Je berichten - inhoudelijk - aanpassen is niet zo handig; dan zijn onze reacties niet meer te volgen.

Wat Mather betreft: je bent toch met een camper/RV?
Weet je de lengte ook? Je kunt gerichter zoeken als je eerst aangeeft dat je met een RV bent en welke lengte de camper heeft.

Zie voor de loops: http://npmaps.com/wp-content/uploads/gr ... nd-map.gif

Marianne
wimeneline
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:42
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: vlaardingen
Contacteer:

Re: Reis siljan: Chicago-Los Angeles camperreis El Monte 5-22 mrt'18.

Bericht door wimeneline »

@siljan
bij een el monte relocation special weet je van te voren niet welke maat camper je meekrijgt.. dus dat kan van alles zijn tussen 22 en 32 feet.
je moet een rv non electric site zoeken en dan een zo groot mogelijke plaats als die er nog zijn.
een alternatief is geloof ik trailer village, daar heb je ook hookups, mather is een dry campground
Gast

Re: Reis siljan: Chicago-Los Angeles camperreis El Monte 5-22 mrt'18.

Bericht door Gast »

@marianne, zal niets meer inhoudelijk aanpassen was geen goed idee, sorry.
@wimeneline, ik had in mijn papieren staan 22Ft, ik heb inderdaad een grote plaats besproken, gelukkig maar!
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis siljan: Chicago-Los Angeles camperreis El Monte 5-22 mrt'18.

Bericht door ingrid14 »

PSVwally schreef:Evt open je een nieuw topic met een openingspost zoals je die eerder had gemaakt en dan kopieer ik vanavond alle antwoorden uit dit topic daarheen. En verwijder ik de rest van dit topic. Dan is het misschien wat duidelijker voor je.
Nu lijkt het alsof ik het topic gestart ben :-?
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gast

Re: Reis siljan: Chicago-Los Angeles camperreis El Monte 5-22 mrt'18.

Bericht door Gast »

Dag Allemaal, het lijkt of er wederom een virus in dit programma zit, kan mijn priveberichten bv niet meer lezen en de knop op mijn bureaublad kan ik niet opnenen maar ook niet verwijderen zo raar! hebben meer mensen hier last van is dit wel vertrouwd ook wat we nog meer op onze computer hebben staan? Maar........ helaas geen berichten gekregen op mijn vorige vraag denk dat die wederom niet zichtbaar is voor jullie? Ik weet niet wat er allemaal gebeurt, maar zal hem voor de zekerheid nogmaals erop zetten. Bedankt voor jullie tijd! En indien iemand advies heeft hoe ik die niet te openen knop van amerikaforum op mijn bureaublad kan verwijderen hoor ik dat graag. Heb intussen een nwe aangemaakt:)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer