Reis Karin7300: met baby (11 maanden) naar British Colombia / Alberta.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Karin7300
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 apr 2014, 17:15
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis Karin7300: met baby (11 maanden) naar British Colombia / Alberta.

Bericht door Karin7300 »

Dag allemaal, dit jaar willen wij graag voor de zevende keer naar Noord Amerika, nu voor het eerst naar West Canada, en voor het eerst met onze zoon die dan (eind mei / begin juni) 11 maanden oud is. We houden erg van roadtrips en hebben er met de auto al vele gemaakt.

Nu we met een baby gaan reizen, overwegen we een camper, zodat hij elke nacht in dezelfde omgeving kan slapen, maar ik vind de campers best prijzig + kilometers + campsites.
Een andere optie is een roadtrip per auto, en dan steeds voor een nacht of 6 een airbnb / blokhut / huisje huren. Vooraf reserveren vind ik echter niet prettig, want ik geniet zo van de vrijheid om onderweg de route en het tempo te bepalen en in te spelen op het weer en onverwachte leuke belevenissen/plekjes. Ik vind het jammer om ergens een week in de regen te zitten (en ik las in een reisgids over de 'June monsoon'.

Heeft iemand ervaring met een baby in een camper? Met een 'langzame' roadtrip met huisjes? Alle tips en ervaringen (met of zonder baby) zijn van harte welkom. We willen graag deze maand gaan boeken en ik heb nu al zin om weer naar Noord Amerika te gaan!
2008 Noordoosten en Oost Canada
2010 New York
2012 Oregon - California
2013 New York
2014 Texas - Tennessee - Louisiana
2015 Washington DC -> Las Vegas
2018 West Canada ?
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Met baby (11 maanden) naar British Colombia / Alberta

Bericht door ClaireVHaut »

Beste prijzen voor campers zijn al weg.

Travelhome of tioga is goede optie.

Reisschema met baby kan ik niets over zeggen. Ik reis met 18 jarige zoon ;)
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Met baby (11 maanden) naar British Colombia / Alberta

Bericht door Ruud2004 »

Het is al een tijdje geleden, maar met kleine kinderen reizen hebben wij vroeger veel gedaan. In hotels, maar ook met een caravan. Als je reisdagen (ruime auto) niet te lang zijn, moet dit mogelijk zijn. Ligt natuurlijk ook aan hoe makkelijk jullie zoon is/wordt in de auto.

Ik lees al dat de beste tarieven v.w.b. camperhuur mogelijk al zijn vergeven. Daar heb ik geen ervaring mee, wat mij betreft altijd te duur. Wel ervaring met overnachten in hotel/motel en een enkele airbnb. Daar moet je in BC/AB ook niet te lang mee wachten, vwb de bekende plaatsen/Parken zal het met (betaalbare) overnachtingsmogelijkheden nu al goed zoeken zijn. Met die kleine op de bonnefooi lijkt mij niet fijn/verstandig.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Karin7300
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 apr 2014, 17:15
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Met baby (11 maanden) naar British Colombia / Alberta

Bericht door Karin7300 »

Bedankt Claire en Ruud voor jullie reacties. Ik ga eens goed kijken welke mogelijkheden voor huisjes er zijn, of overwegen een jaar te wachten en dan langer vooruit te boeken. Ik ben gewend om op de bonnefooi te reizen en geniet altijd van die vrijheid, maar misschien dat we het nu eens gepland gaan proberen. Nogmaals dank!
2008 Noordoosten en Oost Canada
2010 New York
2012 Oregon - California
2013 New York
2014 Texas - Tennessee - Louisiana
2015 Washington DC -> Las Vegas
2018 West Canada ?
michelledb
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jan 2018, 20:43
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Met baby (11 maanden) naar British Colombia / Alberta

Bericht door michelledb »

Hoi, wij overwegen ook een roadtrip west coast in juni met onze dochter (dan 1,5 jaar). Voorgaande keren met de auto geweest en thuis overnachtingen 'geboekt' met booking.com. Die kun je last minute annuleren mochten de plannen ter plekke wijzigen. Wij kiezen overigens nu toch voor een camper. Zelfde omgeving / bedje, al je spulletjes voor het oprapen e.d.
Ik stuitte toevallig op jouw bericht in mijn zoektocht naar autostoeltjes in het vliegtuig / camper. Hoe doen jullie dat?
Karin7300
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 apr 2014, 17:15
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Met baby (11 maanden) naar British Colombia / Alberta

Bericht door Karin7300 »

Bedankt voor de tip om overnachtingen te reserveren die nog geannuleerd kunnen worden, goed idee. Dan blijven we een beetje flexibel. Ik las elders op het forum dat er in de VS bijna geen campers zijn waarin je een baby veilig kunt vervoeren, met maxicosi of stoeltje achterstevoren. In Canada lijkt dat ook lastig te zijn. Wij overwegen nu toch om een roadtrip met airbnb’s en andere huisjes te maken. Ook omdat wij dan ‘s avonds binnen wat meer herrie kunnen maken als hij een slaapkamer heeft. Voor buiten zitten zal het ‘s avonds vaak wat koud zijn denk ik.
Ik denk dat we onze eigen maxicosi of ‘achterstevoren’ kinderstoel mee nemen. In het vliegtuig boeken we een eigen stoel voor hem, de vlucht is ons wat te lang om op schoot te zitten. We moeten nog even goed uitzoeken of er een stoel is die in de auto en in het vliegtuig past. Onze vorige vliegvakantie hebben we de maxicosi ingecheckt als bagage en het onderstel van de kinderwagen ook, dat was heel fijn. Maar ik weet niet of onze zoon in mei/juni nog in de maxicosi past. Hoe doen jullie dit? Leuk dat jullie ook met een baby gaan!
2008 Noordoosten en Oost Canada
2010 New York
2012 Oregon - California
2013 New York
2014 Texas - Tennessee - Louisiana
2015 Washington DC -> Las Vegas
2018 West Canada ?
Karin7300
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 apr 2014, 17:15
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Met baby (11 maanden) naar British Colombia / Alberta

Bericht door Karin7300 »

Aangepast plan: focus op het westen.

Na het bekijken van blogs en reisgidsen zijn we tot een iets ander plan gekomen. We overwegen nu om per auto te reizen, een paar hotels/motels te boeken en wat langer te verblijven in enkele leuke airbnb's/cabins/huisjes. Vandaaruit kunnen we dan de omgeving verkennen met korte wandelingen, mooie autoritten en boottochten. Het wordt dan een kustvakantie met ook nog wat bergen er in. Dat geeft wat rust, ook voor onze baby, en tijd om wat toeristische trips te ondernemen. Minder uitdagend qua route (de Rocky Mountains bewaren we dan tot een volgende keer) maar wel een geweldige vakantie hoop ik.

We hebben nu het volgende in gedachten:
Dag 1: vlucht Amsterdam -> Vancouver
Dag 2: Vancouver (bijkomen en inkopen doen)
Dag 3: Vancouver -> Victoria, met de veerboot
Dag 4: Victoria, de stad bekijken
Dag 5: Victoria, boottocht walvissen
Dag 6: Victoria -> Tofino
Dag 7-8-9-19: Tofino, wandelen, autorit naar het noorden
Dag 11: Tofino -> Nanaimo, deze of volgende dag veerboot
Dag 12: Nanaimo -> Whistler
Dag 13-14-15-16 wandelen, autorit naar het noorden
Dag 17: Whistler -> Vancouver
Dag 18: Vancouver, stad bekijken
Dag 19: Vancouver -> Amsterdam
Dag 20: Aankomst Amsterdam

Ik heb een paar vragen en zou een reactie enorm waarderen.
- Tofino en Whistler zijn geen must; zijn het de leukste plekjes in die omgeving? Of zijn er nog leukere alternatieven?
- Klopt mijn research dat het niet mogelijk is om een rondje te maken via het noorden van Vancouver Island richting Whistler? Daarom heb ik nu de oversteek bij Nanaimo, maar noordelijker het eiland bezoeken lijkt me wel gaaf.
- Wat zijn, naast AirBnB, de leukste sites voor cabins en huisjes?
- Andere tips en suggesties? Om walvissen, beren of andere dieren te zien bijvoorbeeld? We rijden nu 3-4 uur per dag, een uurtje meer kan eventueel ook.

Groeten, Karin.
2008 Noordoosten en Oost Canada
2010 New York
2012 Oregon - California
2013 New York
2014 Texas - Tennessee - Louisiana
2015 Washington DC -> Las Vegas
2018 West Canada ?
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Karin7300: met baby (11 maanden) naar British Colombia / Alberta.

Bericht door ClaireVHaut »

Let even op dat je kind meestal 2 moet zijn voor walvissen tocht ..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
nadiaU
Amerikafan
Berichten: 220
Lid geworden op: 28 feb 2008, 11:31
Locatie: Enschede

Re: Reis Karin7300: met baby (11 maanden) naar British Colombia / Alberta.

Bericht door nadiaU »

Wellicht wat gek zo'n late reactie van mij.

Maar ik ben benieuwd hoe het uiteindelijk allemaal is verlopen en of jullie nog tips hebben voor mij ?

Wij zijn ook van plan om volgend jaar eind Mei & Juni door West Canada te reizen met ons zoontje die tegen die tijd 10 maanden is.
Ik heb zelf de afgelopen 13jaar eigenlijk alleen met backpack rondgetrokken (op wat stedentrips na) en nooit iets vastgelegd/gepland.. Ik vind het dus best spannend om dat wel te doen.

Heben jullie toevallig nog dingen waarvan je denkt, hadden we achteraf daar nog maar aan gedacht of dit meegenomen of juist thuis gelaten etc.. ?
Ben heel benieuwd :)

Groetjes, Nadia
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Karin7300: met baby (11 maanden) naar British Colombia / Alberta.

Bericht door roelb »

Vooraf plannen hoeft helemaal niet "eng" te zijn hoor. Zeker in de USA kun je zonder of met zeer geringe extra kosten alles volledig flexibel boeken. Trek je halverwege toch een ander plan dan kruip je achter de laptop, zoek je wat anders en cancel je de oude reserveringen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer