Reis crazywarning: route NW - Canada.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
crazywarning
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 aug 2009, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 23
Locatie: Arnhem

Reis crazywarning: route NW - Canada.

Bericht door crazywarning »

Het is weer zover. 2018 opnieuw een rondreis in de Verenigde Staten.

We hebben flink wat opties doorgenomen (Camper of auto, rondje of toch one way, wel of niet MT Rushmore meenemen en dan maar doorkachelen naar Minneapolis) maar denken op dit moment toch aan onderstaande.

Als ik nu heel veel tijd had, zou ik het liefst alle plaatsen veel langer bezoeken maar dat heb ik helaas niet. Nouja, tijd genoeg, geld niet en vakantiedagen evenmin. Wij kunnen geweldig genieten van de Nationale Parken maar zijn absoluut geen lopers. Een trail van 3 miles (rond) kan net maar dan houdt het wel op. Steden houden we ook erg van. Lange afstanden rijden vind ik niet erg. Wat vinden jullie van onderstaande route? Op/aanmerkingen? Dingen die we zeker niet mogen missen?

Seattle
Seattle - Vancouver
Vancouver
Vancouver - Kamloops
Kamloops - Jasper National Park
Jasper National Park
Jasper National Park - Banff National Park
Banff National Park
Banff - Glacier National Park (browning)
Glacier National Park (browning)
Glacier National Park (browning) - Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone - Grand Teton (Jackson)
Grand Teton (Jackson)
Grand Teton (Jackson)- Boise
Boise - Bend
Bend- Portland
Portland
Portland - Seattle
Seattle
Seattle - Amsterdam
Amsterdam

Alle hulp is altijd welkom!
Gr. Joey
wlmpie
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 feb 2014, 23:29
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis crazywarning: route NW - Canada.

Bericht door wlmpie »

Mooie basis, maar het oogt erg haastig allenaal. Ik zou wat meer tijd nemen voor jasper banff en vooral yellowstone en verder misschien ook wat meer afwisselen qua parken (denk ook eens aan bijv. drumheller en dinosaur prov. Park en steden).
Wat je nu van plan bent kan ook een stuk goedkoper met google streetview als je begrijpt wat ik bedoel.
En behalve wandelen kun je ook gaan raften, een huifkartocht maken, een museum bezoeken etc etc. Zonde om de hele vakantie in de auto te zitten.

Kijk ter inspiratie eens naar ons roadbook uit 2015 https://drive.google.com/file/d/0BxsFnj ... view?pli=1
crazywarning
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 aug 2009, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 23
Locatie: Arnhem

Re: Reis crazywarning: route NW - Canada.

Bericht door crazywarning »

Hoeveel dagen zou je adviseren voor Yellowstone en Jasper/Banff? We gaan namelijk in Mei en begrepen dat er dan nog veel gesloten is. Omdat we bang zijn dat veel gesloten is of maar op halve kracht draait hebben we overal 2 dagen ingepland.

Afstanden hebben we zo goed mogelijk gehouden dat we alleen in de ochtend rijden. We vertrekken dagelijks tussen 7 en half 8, dat zijn we gewend en vinden we een prettige tijd.

Seattle staat vast en dan is het rondje snel opgezet. We weten dat we veel tijd in de auto rondbrengen. Dit hebben we afgelopen jaar gedaan in California / Nevada en het jaar daarvoor in The Deep South en bevalt ons erg goed. De bedoeling is om binnen twee jaar nog eens terug te gaan maar dan in een andere maand (lees, hoogseizoen) en met camper. Met name Yellowstone / Grand Teton zullen we dan zeker aandoen.


In elk geval erg bedankt voor je antwoord. Heb het roadbook inmiddels opgeslagen in mijn favorietenlijst dus daar gaan we veelvuldig in kijken.
Gebruikersavatar
Helmkes
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jan 2017, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis crazywarning: route NW - Canada.

Bericht door Helmkes »

Hoi,

Wij hebben Banff/Jasper ook gecombineerd met Glacier(VS)/Waterton en Yellowstone en dat is goed te doen!

Van Glacier naar Yellowstone is best ver; ik zou een 'tussendag' plannen. Veel tips voor deze route op youtube; zoek op: "between the parks" van Epic Montana.
In Montana hebben wij via Kalispel, Polson en flathead lake gereden. Dat is een mooie route.

Als je genoeg tijd hebt: bij Banff zijn wij ook richting Kootenay gereden en hebben een wandeling richting Marble canyon gemaakt. Dat vonden wij heel mooi.
Wij vonden Lake Louise tegen vallen; veel te druk met toeristen. Maar misschien is dit in mei niet zo en is het wat minder druk.

Voor Yellowstone meer tijd inplannen; minstens twee, en beter nog drie hele dagen. Grand Teton kan wat korter.
crazywarning
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 aug 2009, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 23
Locatie: Arnhem

Re: Reis crazywarning: route NW - Canada.

Bericht door crazywarning »

Om terug te komen op onze reis. Het was geweldig!

Onze uiteindelijke route was:

AMS- Seattle. Vanuit hier auto opgehaald en naar Bellingham gereden met een tussenstop in Bellevue.
Bellingham - Vancouver
Vancouver
Vancouver - Whistler - Clearwater
Clearwater - Jasper
Jasper
Jasper - Edmonton
Edmonton
Edmonton - Banff (Canmore)
Banff (Canmore)
Banff (Canmore) - Columbia Falls
Columbia Falls - Helena
Helena - West Yellowstone
West Yellowstone
West Yellowstone - Jackson
Jackson
Jackson - Boise
Boise - Portland
Portland
Portland - Seattle
Seattle
Seattle
Seattle - AMS

We hebben best wat gereden maar uiteindelijk is het mij allemaal erg meegevallen. Slechts een dag dat we in het donker bij het hotel aankwamen en dat was ook nog eens omdat we eerst wat bezienswaardigheden hebben bezocht voor we naar het hotel gingen. We hebben beren gezien, een wolf en bizons. Banff en Jasper hadden helaas nog veel bevroren meren die aan het smelten waren waardoor de mooie kleuren niet helemaal uitkwamen maar dan gaan we gewoon nog eens terug.

Aangezien er toch nog een aantal wegen gesloten waren (waaronder going to the sun road) hadden we meer dan voldoende tijd in de parken om alles rustig te bekijken. We hebben nergens het gevoel gehad dat we tijd te kort kwamen maar toch had ik best op een aantal plaatsen nog langer willen blijven. Wat mij het meest zal bijblijven is het onderstaande:

- From sea to sky road
- Boomers drive inn
- Artist Point Yellowstone
- Bizons die voor / achter / naast onze auto liepen
- Beer met twee cubs
- Geisers
- Voodoo Doughnut
- Honkbal wedstrijd in Seattle

Ik heb veel informatie gewonnen vanuit het forum en wil iedereen die mij geïnspireerd heeft dan ook bedanken. Ik heb genoten met een dikke G.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer