Reis Dino

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dinovanhauwaert
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 mei 2017, 21:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Reis Dino

Bericht door dinovanhauwaert »

Beste travellers
Wij (mijn vriendin en ik) trekken midden juli richting Canada, we landen op Vancouver en vertrekken ook terug van Vancouver.
We maken een loop met de Camper. Hieronder zet ik een Reisindeling. Ik heb nog wat vragen en bedenkingen bij deze reisindeling, sommige stukken te kort andere te lang... kunnen jullie mij hierbij helpen? Wat is goed, wat is minder goed? Waar zouden jullie een dag afnemen of bijsteken?
We hebben vorig jaar ook The Southwest in Amerika gedaan op een behoorlijk strak tempo dus voor ons zit er zoals vorige keer weinig/geen rust in ons programma. Hier en daar heb ik al iets bijgevoegd aan de planning maar is nog niet volledig, ook naargelang de wijziging van de planning door jullie meningen.

Dag 1: Brussel - Vancouver
Dag 2: Vancouver - Seattle (Pick-up Camper ophalen om 13u)
Dag 3: Seattle
Dag 4: Seattle - Yellowstone NP (Hier ben ik nog in twijfel om niet heel het stuk naar Yellowstone te rijden maar om eventueel hier een 300km voor het park te kamperen en dan 's ochtends vroeg vertrekken richting het park)
Dag 5: Yellowstone NP
Dag 6: Yellowstone NP
Dag 7: Yellowstone NP - Glacier NP
Dag 8: Glacier NP (Grinnell Glacier Trail)
Dag 9: Glacier NP - Waterton NP
Dag 10: Waterton NP - Banff NP
Dag 11: Banff NP (Consolation Lakes Trails)
Dag 12: Banff NP (Lake Agnes Trail to Plain of Six Glaciers Trail Loop)
Dag 13: Banff NP & YOHO
Dag 14: Banff NP - Jasper NP
Dag 15: Jasper NP
Dag 16: Jasper NP
Dag 17: Jasper NP - Garibaldi
Dag 18: Garibaldi (Stawamus Chief Trail)
Dag 19: Garibaldi - Vancouver (Pick-up Camper 's ochtends inleveren)
Dag 20: Vancouver (Stanley Park Seawall Trail met fiets)
Dag 21: Vancouver
Dag 22: Vancouver - Brussel

Bedankt voor jullie feedback.
Dino
Dino

07/2017: USA - Zuidwest, alle nationale parken + San Francisco, Las Vegas & Los Angeles
07/2018: Canada & USA, alle nationale parken + Vancouver & Seattle
04/2019: New York
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Dino

Bericht door Galapogos »

Heb je de tickets al geboekt? Mijns inziens zou je beter op Calgary kunnen vliegen en vanuit daar een rondje Canadese Rockies + Yellowstone doen, en dan Seattle en Vancouver te bewaren voor een andere keer. Nu maak je wel erg veel kilometers om van Seattle/Vancouver richting Yellowstone/Rockies te gaan en weer terug. Als je nu onderweg nog wat stops zou inlassen zou het oké zijn, maar daar is weinig tijd voor zo. Als de tickets al geboekt zijn, dan zou ik er voor kiezen Yellowstone te laten vallen. Het is heel ver omrijden (van Seattle naar Yellowstone in één dag is echt gekkenwerk vind ik), en je moet daar eigenlijk wel minimaal drie volle dagen / vier nachten hebben om het zonder te veel haasten in je op te nemen. Het is een heel groot park. De tijd die vrij komt door Yellowstone te laten vallen kun je heel goed gebruiken op andere plekken in je reis. Bijvoorbeeld een extra stop tussen Garibaldi/Whistler en Jasper NP, in Wells Grey PP. En voor een extra stop tussen Glacier NP en Seattle.

Los daarvan heb je in Banff vier nachten en in Jasper drie. Dat lijkt me prima. Als je in Banff bij Lake Louise op de campground gaat staan, zit je centraal voor alle wandelingen die je daar wilt doen, alsmede voor Yoho. In Yoho is een bezoek aan Lake O'Hara zeer aan te bevelen. Voor ons het hoogtepunt van de Canadese Rockies. Je kunt Lake O'Hara alleen bezoeken met een pendelbus die vertrekt in de buurt van Lake Louise. Kaartjes hiervoor gaan op 20 april in de verkoop en zijn binnen een paar seconden voor het hele jaar uitverkocht. Desalniettemin de moeite waard. Zie http://www.pc.gc.ca/en/pn-np/bc/yoho/ac ... hike/ohara

Ik vond Glacier NP in de VS prachtig. Wij zijn er drie nachten geweest en dat vond ik te kort. Wel is het risico van midden/eind juli dat niet zeker is dat alle wandelingen al begaanbaar zijn. Wij waren er afgelopen zomer van 15 t/m 18 juli, en toen lag er nog steeds ijs op de hogere delen van de Grinnell Glacier trail. Ook kunnen trails zijn afgesloten ivm berenactiviteit, zoals bij ons het geval was bij de Iceberg Lake en Ptarmigan Tunnel Trails. Voor Grinnell Glacier kun je driekwart van een dag rekenen. Als je ook nog de Going-to-the-Sun-Road wilt rijden plus hier of daar een kleine wandeling kost dat ook een dag. Mijn advies: blijf een extra nacht in Glacier. Eventueel kun je Waterton Lakes overslaan als je de dag nier ergens anders vandaan kunt halen. Ik ben er zelf niet geweest, maar dat schijnt toch een stuk minder mooi te zijn dan Glacier NP. Voor Glacier NP kan ik de Many Glacier-campground aanraden. Ligt ook heel handig voor de Grinell Glacier-trail. Deze camping is wel heel populair, dus ook hierbij geldt: wees er op tijd bij met boeken. Je kunt zes maanden voor aankomst boeken, er komen slechts enkele plekken per dag vrij en die zijn doorgaans in een paar seconden volgeboekt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer