Canada - Praktische vragen Camper T17

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dinovanhauwaert
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 mei 2017, 21:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Canada - Praktische vragen Camper T17

Bericht door dinovanhauwaert »

Wij hebben een 21-daagse reis geboekt naar Vancouver en zullen vandaar een stukje Amerika doen richting Seattle, dan Yellowstone en Glacier NP en dan terugkeren via Banff/Jasper naar Vancouver.

Enkele praktische vragen:
- Wij rijden de grens over van Vancouver naar Seattle met de Camper. Moeten wij dan een Visum aanvragen voor Amerika of iets anders?

- Wij huren een Truck Camper T17. Daarin zit een watertank en afwatertank. Weten jullie toevallig hoeveel liter zo'n watertank bevat. Ik zou willen weten om de hoeveel dagen we een camping met wateraansluiting nodig hebben.

- Zijn er buiten Lake O'hara nog plaatsen waar je vooraf moet reserveren om deze te mogen bezoeken?

Hartelijk dank
Gebruikersavatar
Janbren
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 17 jan 2012, 20:16
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Re: Canada - Praktische vragen Camper T17

Bericht door Janbren »

1. Esta naar Amerika is alleen als je per vliegtuig of boot aankomt in de VS. Voor Canada moet je een ETa aan vragen.

2. Betreffende de watertank is deze als volgt voor de T17 (+ wat extra info :)):

Sleeps 3
Energy Efficient LED Lighting
Shower
Fresh Water Toilet
2 Burner Propane Gas Cooktop
110 Volt Microwave Oven
110 Volt Roof Air Conditioner
3 Cubic Feet/84.6 Liter Propane/AC/DC Refrigerator
Propane/12 Volt Furnace
5 Gallon/18.9 Liter Propane Gas Tank
22 Gallon/83.3 Liter Fresh Water Tank
16 Gallon/60.6 Liter Sewage Water Tank
15 Gallon/56.8 Liter Grey Water Tank

3. Ligt er ook een beetje aan wanneer je gaat en naar toe wil...
2010: NY - LA - SF - Wa
2012: Route 66
2013: Denver - Bad. - YS - SF
2014: Denver - YS - ZW - Denver
2015: Calgary - Vancouver
2016: Denver - LV
2018: SLC - ZW - YS
2019: SFO - Oregon

Road Trip Movies: Movies

Road Trip Music playlist: Play

Blog: Bekijk
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Canada - Praktische vragen Camper T17

Bericht door hemmie »

Campings waarbij je op je eigenplek geen aansluitingen hebt bieden vaak wel een dump station en water op een centrale plek waar je dus gebruik van kunt maken. Dit soort punten zijn er ook buiten de campings om, ik denk dat je via google (zoek op dump stations) wel kunt vinden waar precies.
Terug in Texas!
Volucris
Amerikafan
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 apr 2016, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Canada - Praktische vragen Camper T17

Bericht door Volucris »

Janbren schreef:1. Esta naar Amerika is alleen als je per vliegtuig of boot aankomt in de VS. Voor Canada moet je een ETa aan vragen.
Je moet bij de grens een I94 formulier invullen en 6 dollar pp. betalen. Een esta is niet nodig. Het schijnt dat het sneller gaat met een Esta maar hier hebben wij geen ervaringen mee. Dit hebben wij nooit gedaan. Hier is al veel over geschreven op deze site.

Dit is niet wat je bedoeld maar als je in het hoogseizoen gaat zou ik campgrounds reserveren, zeker rondom Banff, Jasper, Yellowstone en Glacier.
Jullie willen wel heel veel kilometers rijden in drie weken.

Rianne.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Canada - Praktische vragen Camper T17

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn afgelopen jaar naar Yukon en Alaska geweest met de camper. We hadden voor vertrek zowel een ETA (voor Canada) als een ESTA aangeschaft. We wisten dat een ESTA niet noodzakelijk is als je niet met het vliegtuig het land binnenkomt, maar het leek ons toch wel praktisch. Ik denk dat het ons ook inderdaad geholpen heeft. Toen we op de Top of the World Highway (Poker Creek) de grens naar Amerika overstaken moesten we inderdaad het I94 formulier invullen en $ 6,- betalen. Daar hadden we nooit aan gedacht en we hadden geld zat in allerlei soorten, maar nog geen Amerikaanse dollars :oops: . We boden aan om per credit card te betalen, maar dat ging daar niet. Canadese dollars wilden ze ook niet. Uiteindelijk zag een aardige douanier waarschijnlijk dat we al een ESTA hadden en toen mochten we, uiteraard met de mededeling dat we de volgende keer toch echt dollars bij ons moesten hebben, zo doorrijden. We vragen ons af of dit zonder ESTA ook zo soepel was gegaan.
De overige grensovergangen, bij Alcan Border, en weer 2 x voor het stukje Haines - Skagway, waren geen probleem. We waren immers inmiddels al bekend.
Gebruikersavatar
dinovanhauwaert
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 mei 2017, 21:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Canada - Praktische vragen Camper T17

Bericht door dinovanhauwaert »

Volucris schreef:
Janbren schreef:1. Esta naar Amerika is alleen als je per vliegtuig of boot aankomt in de VS. Voor Canada moet je een ETa aan vragen.
Je moet bij de grens een I94 formulier invullen en 6 dollar pp. betalen. Een esta is niet nodig. Het schijnt dat het sneller gaat met een Esta maar hier hebben wij geen ervaringen mee. Dit hebben wij nooit gedaan. Hier is al veel over geschreven op deze site.

Dit is niet wat je bedoeld maar als je in het hoogseizoen gaat zou ik campgrounds reserveren, zeker rondom Banff, Jasper, Yellowstone en Glacier.
Jullie willen wel heel veel kilometers rijden in drie weken.

Rianne.
Wij hebben onze ESTA-formulier nog van vorige zomer, ik weet niet hoelang een ESTA-formulier geldig is? Ik dacht 2 jaar?
Eventueel kunnen wij dit formulier voorleggen :)

Vorige zomer hebben wij ook rond de 5000km gereden in maar 22 dagen dus daar zien wij zeker en vast niet tegenop!

Bedankt!
Dino

07/2017: USA - Zuidwest, alle nationale parken + San Francisco, Las Vegas & Los Angeles
07/2018: Canada & USA, alle nationale parken + Vancouver & Seattle
04/2019: New York
Gebruikersavatar
Janbren
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 17 jan 2012, 20:16
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Re: Canada - Praktische vragen Camper T17

Bericht door Janbren »

Toen wij in Canada waren hadden we het spontane idee om de grens over te gaan naar Amerika, dit ook een beetje vanwege het weer. Op mijn paspoort was nog een Esta van het jaar daarvoor geldig. Mijn vriendin had een nieuw paspoort waardoor zij toen bij de grens een nieuwe Esta kreeg.
2010: NY - LA - SF - Wa
2012: Route 66
2013: Denver - Bad. - YS - SF
2014: Denver - YS - ZW - Denver
2015: Calgary - Vancouver
2016: Denver - LV
2018: SLC - ZW - YS
2019: SFO - Oregon

Road Trip Movies: Movies

Road Trip Music playlist: Play

Blog: Bekijk
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer