Reis jillie1987: 3 weken in juli, Vancouver-Calgary.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
jillie1987
Amerika-ontdekker

Reis jillie1987: 3 weken in juli, Vancouver-Calgary.

Bericht door jillie1987 » 07 jan 2018, 22:06

Hoi iedereen,

Wij trekken in juli voor 3 weken naar Canada. De grote lijnen van de route liggen vast, de tickets en campervan zijn geboekt. Nu bij het plannen van de reis kwamen heel wat vragen naar boven. Tips over de route zijn steeds welkom!

Hier de route:
1. Brussel – Vancouver
2. Vancouver
3. Vancouver
4. Vancouver – Victoria
5. Victoria – Tofino
6. Tofino
7. Tofino
8. Tofino - Campbell River
9. Campbell River (orka tour)
10. Campbell River - Whistler
11. Whistler – Joffre lakes NP – Kamloops
12. Kamloops – Clearwater (Wells Gray)
13. Clearwater (Wells Gray) - Jasper
14. Jasper
15. Jasper
16. Jasper – Lake Louise (via Icefields Parkway)
17. Lake Louise
18. Lake Louise - YOHO NP
19. YOHO NP - Banff
20. Banff
21. Banff - Calgary
22. Calgary - Brussel
23. Aankomst Brussel

1. We willen graag een tour doen om orka’s te zien. Wat raden jullie aan. Campbell River, Telegraph Cove of Nanaimo? Nanaimo lijkt mij op de route wel handig, maar is dit een goede plaats? Ik lees veel goede dingen over Telegraph Cove, maar dit lijkt mij wat uit de richting.
2. Zijn twee volle dagen Tofino teveel?
3. Is het de moeite om langs Victoria te passeren als we er niet langer blijven dan dit?
4. Ik vind de verdeling van de dagen in Jasper en Banff enorm moeilijk. Is deze verdeling logisch? Iemand tips?
5. Mij lijkt YOHO NP heel leuk, we willen graag de Lake O’Hara wandeling doen. We weten dat de bus ver op voorhand moet gereserveerd worden. Zouden we dan een extra dag moeten inplannen in YOHO om alles te kunnen zien?
6. Wij gaan reizen met een campervan en geen mobilhome. Ik las al dat je op sommige campings niet kan reserveren en dus er vroeg moet bij zijn. Nu misschien een raar vraagje: Kan je ’s morgens op een camping een plaats reserveren en dan terug wegrijden om verder dingen te bezoeken? Of moet er altijd een tent of auto op de plaats blijven staan.

Alvast bedankt voor het advies!
westkust juli '15 : https://jimisafi.wordpress.com
New York Oudjaar '16-'17 : https://jimikapinewyork.wordpress.com/

Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis jillie1987: 3 weken in juli, Vancouver-Calgary.

Bericht door Ruud2004 » 08 jan 2018, 20:30

Vwb Orca's zien, je hebt ook goede mogelijkheden vanuit het plaatsje Steveston (Richmond net onder Vancouver). Zie ons reisverslag van afgelopen zomer voor meer info. Vanuit Steveston vaar je ook om Galiano Island tot aan Nanaimo, net waar ze zwemmen, Onderling hebben al die bedrijven contact met elkaar en geven door waar al het moois zwemt.

http://www.seabreezeadventures.ca
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16 Florida
2012 ZW-Waikiki
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 NW USA/SW Canada
2018 NO Canada/USA
2019 NW Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com

FerryM
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door FerryM » 08 jan 2018, 21:24

1. Meeste kans op orka's is vanaf augustus, juli nog niet echt. Ja, als Telegraph Cove wat uit de route ligt, zou ik Campbell River doen, zie bijgevoegd reisverslag van 2012.
2. Mwah, ligt eraan wat je wilt doen, zou sowieso een mooie wandeling doen en een tour voor walvissen (geen orka's) en ander 'marine wildlife.'
3. Ik vind Vancouver en Victoria wat veel stad in het begin van jullie trip. Kan wel zo hoor, dan doe je einde van dag 4 rondje Inner Harbour en een museum of zo.
4. De Canadese Rockies zijn zo mooi, hier kun je je weken vermaken. Alles wat je doet, is krap. Jasper zou ik 3 dagen doen, plan Banff en Yoho slim, bijv alles vanuit Lake Louise of vanuit Canmore. Ook wel gedaan hoor, Lake Louise ligt mooi centraal, vanuit Canmore ook best te doen, hier liggen de prijzen wat lager.
5. Zeker. Zie hierboven, Lake Louise is een mooie uitvalsbasis. Lake O'Hara is het wandelparadijs, als het je lukt hier te wandelen, ben je de koning te rijk. Maar ook Iceline en rondje Emerald Lake is heel mooi. Bij Lake O'Hara heb ik 2x 3 dagen gewandeld, super! Zie 2008 en 2009.
6. Dat kan volgens mij.

Groet, Ferry
http://ferrymarquart.eu/index.html

Galapogos
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Galapogos » 10 jan 2018, 02:01

In Canmore liggen de prijzen lager dan in Lake Louise, maar dat gaan dan over hotels neem ik aan. In een campervan maakt dat geen verschil. Dus zou ik niet in Canmore verblijven.

Is de laatste nacht in Calgary nodig? Het is vanuit Banff maar anderhalf uur rijden naar Calgary. Dus wellicht kun je rechtstreeks vanuit Banff naar de campervanverhuurder en dan door naar het vliegveld? Een en ander zal aan de vluchttijden liggen. Hiermee kun je in potentie een dag extra winnen. Calgary als stad is niet heel bijzonder, tenzij toevallig net de Calgary Stampede bezig is (6-15 juli 2018).

De meeste bezienswaardigheden in Banff NP liggen dichter bij Lake Louise dan bij het stadje Banff. Bovendien ligt Lake Louise gunstig voor Yoho. In Yoho zelf overnachten is niet nodig, dat kun je prima vanuit Lake Louise doen. Tenzij je in Yoho zou kunnen overnachten bij Lake O'Hara. Dat zou natuurlijk prachtig zijn, maar daar schijn je heel moeilijk tussen te komen.

Persoonlijk zou ik voor het laatste stuk iets doen als:
13 Clearwater - Jasper
14 Jasper
15 Jasper
16 Jasper - Lake Louise (Icefields Parkway)
17 Lake Louise
18 Lake Louise
19 Lake Louise (dagtrip Lake O'Hara)
20 Lake Louise - Banff Town
21 Banff Town
22 Banff Town - Calgary - Brussel
23 Aankomst Brussel

Mariah
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Mariah » 10 jan 2018, 20:47

Een dag minder Tofino, plak die dag bij Whistler. De laatste plaats heeft veel mogelijkheden wat betreft wandelen en (outdoor) sporten.
Op de heenweg, bij de splitsing Tofino/Ucluelet zit de VVV, vraag hier meteen om een getijdekaartje en een kaartje/plattegrond met alle wandelingen, kun je 's avonds meteen een planning maken wanneer je de volgende dag hoe laat ongeveer kunt zijn en hoe de rest van de dag in te vullen. Dan kun je aardig wat zien van Tofino/Ucluelet.

jillie1987
Amerika-ontdekker

Bericht door jillie1987 » 13 jan 2018, 23:23

Bedankt voor de reacties. Ik puzzelde nog wat verder met de route en we lieten er een dag Vancouver uit om bij te zetten bij de Rockies. We hebben ook beslist niet te reizen met een campervan. We gaan een auto huren en dan huren we ook een tent die we gebruiken in de nationale en provinciale parken en dan afwisselen met hotels.

Nu door een foutje in mijn planning hebben we een extra dag. Waar zouden we deze inzetten? Toch terug 1 dag extra Vancouver , Whistler (wat Mariah al aanraadde) of Wells Gray PP of mss een extra dag Victoria.

De campings in Jasper en Banff liggen al vast dus daar kunnen we niet meer schuiven.

Hieronder de aangepaste route:

Brussel – Vancouver
Vancouver
Vancouver – Victoria
Victoria – Tofino
Tofino
Tofino
Tofino - Campbell River
Campbell River (orka tour) - Nanaimo
Nanaimo – Whistler- Pemberton
Pemberton – Joffre lakes – Kamloops
Kamloops (Wells Gray) - Jasper
Jasper
Jasper
Jasper – Lake Louise (via Icefields Parkway)
Lake Louise
Lake Louise - YOHO NP
YOHO (Lake O'Hara)
YOHO NP - Banff
Banff
Banff–Canmore- Calgary
Calgary - Brussel
Aankomst Brussel
westkust juli '15 : https://jimisafi.wordpress.com
New York Oudjaar '16-'17 : https://jimikapinewyork.wordpress.com/

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen