Rondreis Banff/Jasper/Vancouver.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Lennartc
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 jun 2015, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Rondreis Banff/Jasper/Vancouver.

Bericht door Lennartc »

Na een aantal keer de VS te hebben aangedaan en steeds vaker foto's van Banff en Jasper te hebben gezien, nu enthousiast hiervoor geworden.

Nu ben ik benieuwd naar de ervaring van anderen hierin.
Als ik op de hotelsite's kijk dan lijken de hotels wel goedkoper dan in de VS; bijv. Emerald Lake Lodge, prijzen rond de 100 EU per nacht.
Nu ben ik in zowel Yosemite, Yellowstone en Volcanoes NP in hotels geweest, hotels in de parken, en de prijzen lagen daar héél véél hoger. Of is dit toevallig een slecht hotel?

Het lijkt erop dat de afstanden ook minder fors zijn aan de west-kant van Canada, Edmonton-Vancouver is +/- 1.250 km.

Hieruit zou ik willen concluderen dat ik dit gebied in 2,5 week goed zou kunnen ontdekken.
Wij zijn natuurliefhebbers en 1 stad aan begin/eind zou voldoende zijn. En is mei een goede periode om te gaan of lopen we dan nog overal in de sneeuw.

Ik ben benieuwd! :thumbup:
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Rondreis Banff/Jasper/Vancouver.

Bericht door Ruud2004 »

Ervaring van afgelopen zomer is dat de "betaalbare" hotels al snel vol zitten, zeker bij bezienswaardigheden en/of nationale parken. Wacht dus niet te lang met het plannen van jullie route en het loont de moeite om nu al hotels te reserveren. Vwb die afstanden, ik denk dat je in de VS sneller, meer kilometers kan wegrijden. Je kan in de VS vaak even een Interstate pakken en dat is in zw Canada minder. Misschien heb je wat aan ons reisverslag uit 2017.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Rondreis Banff/Jasper/Vancouver.

Bericht door Galapogos »

Afgelopen zomer vond ik de Canadese Rockies ook alles behalve goedkoop. We hebben onze reis toen in december gepland/geboekt, en toen al was het erg moeilijk om voor minder dan 250 euro/nacht iets te vinden in Banff of Jasper. We praten dan wel over hoogzomer (half juli - half augustus). We hebben bijna overal gekampeerd, dus voor ons was de hotelkwestie minder relevant. Qua eten en drinken vond ik Canada ook wat duurder dan Amerika, maar niets om van wakker te liggen.

Mei lijkt me vrij vroeg voor Banff en Jasper. Ik denk dat een aantal mooie wandelingen dan nog niet te doen zijn. Maar ik kan er niet uit eerste hand over vertellen.
Gebruikersavatar
jmvdc
Amerikakenner
Berichten: 530
Lid geworden op: 01 mei 2007, 10:39
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Merksem - België

Re: Rondreis Banff/Jasper/Vancouver.

Bericht door jmvdc »

Wij hebben dit jaar begin september in banff geweest, totaal onverwacht door de branden in wateron lakes

Vlg jaar zouden we terug naar banff willen gaan en jasper en kootenai. Zeker begin juni ligt er nog sneeuw

Wij hadden in februari hotel geboekt in waterton park, maar de hotels daar zitten snel vol.
Banff net hetzelfde, maar het kan ook geweest zijn door de feestelijkheden rond 150 jaar canada en oldat de toegang tot de parken gratis was.

Onze ervaring is, na 12x usa, dat in usa hotels veel goedkoper zijn
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer