Reis riannes: camperreis Calgary-Vancouver juli 2018.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
riannes
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 23 jan 2009, 21:56

Reis riannes: camperreis Calgary-Vancouver juli 2018.

Bericht door riannes »

Na een aantal keren door dit prachtige continent te hebben gereisd (1992 CA/west-VS, 1995 Florida, 1999 zuidwest-VS, 2012 Rocky Mountains) gaan we weer! Het begin-en eindpunt staan vast: we starten in Calgary en eindigen in Vancouver.

We hebben een eerste planning gemaakt:

14-jul 1 amsterdam-calgary
15-jul 2 calgary-banff NP
16-jul 3 banff NP
17-jul 4 banff-field yoho NP
18-jul 5 yoho NP
19-jul 6 field-jasper NP
20-jul 7 jasper NP
21-jul 8 jasper-clearwater wells gray provincial park
22-jul 9 wells gray provincial park
23-jul 10 clearwater-alexis creek
24-jul 11 alexis creek-bella coola
25-jul 12 bella coola-port hardy discovery passage
26-jul 13 port hardy-telegraph cove grizzly excursie
27-jul 14 telegraph cove-campbell river
28-jul 15 campbell river
29-jul 16 campbell river-tofino
30-jul 17 tofino
31-jul 18 tofino
1-aug 19 tofino-victoria
2-aug 20 victoria-vancouver
3-aug 21 vancouver
4-aug 22 vancouver amsterdam

Wat vinden jullie hiervan? Ik twijfel m.n. over het laatste deel, verblijven we niet te lang op Vancouver Island? Verder zit Whistler niet in deze planning? Is dit een gemis? Hoe zou ik dit in kunnen passen?
We hebben vooralsnog een deel van de Inside Passage (van Bella Coola naar Port Hardy) ingepast. Wat is jullie mening hierover?

Kortom: veel vragen en ik zou daarom graag tips en feed back ontvangen.

Groeten, Rianne
Mariah
Amerikafan
Berichten: 188
Lid geworden op: 03 jan 2010, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis riannes: camperreis Calgary-Vancouver juli 2018.

Bericht door Mariah »

Wij vonden Whistler en omgeving mooi en veel te kiezen om te doen. Het gebied waar je nu heen gaat zal ook mooi zijn maar daar kan ik niets over zeggen (nooit geweest).

Het ligt er aan wat je wilt gaan doen op VI of het niet te lang is. Bij CR kun je de zee op, wat zijn de plannen?
Tofino waren wij 2 nachten (Ucluelet), met één hele dag kom je ook een heel eind, tenzij je hier de zee op wilt of specifieke activiteiten wilt ondernemen.

De Inside Passage, vrienden van ons vonden het enorm saai.

Reis je met kinderen?
riannes
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 23 jan 2009, 21:56

Re: Reis riannes: camperreis Calgary-Vancouver juli 2018.

Bericht door riannes »

Dankjewel voor je reactie. Wij reizen met zijn tweeen, onze kinderen gaan niet (meer) mee.
Wij zijn graag actief op vakantie, dus regelmatig een mooie wandeling, maar ook voor andere activiteiten staan we open. We houden van afwisseling.

Ik was ook al een beetje bang dat wij de inside passage ook wel wat eentonig (hopelijk beledig ik nu niemand) zouden vinden, dus vandaar dat ik voor de kortere versie (Discovery passage) had gekozen. Maar wellicht is een alternatieve route via Whistler toch beter?
We willen graag naar Telegraph Cove om daar de grizzlytour met Tiderip te doen. Eventueel zouden we van hieruit ook nog een orka-excursie willen doen. Dit betekent dan wel dat we 2 keer dezelfde weg moeten rijden. Of is er een andere optie?

Groeten,

Rianne
Mariah
Amerikafan
Berichten: 188
Lid geworden op: 03 jan 2010, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis riannes: camperreis Calgary-Vancouver juli 2018.

Bericht door Mariah »

Dat deel van de reis (dag 10 - 14) ken ik niet, ik hoop voor je dat er nog anderen zullen reageren die dit deel wel kennen.

Ik lees positieve recensies op internet over de tour met Tiderip. Wij zijn een nacht in de Knight Inlet Lodge geweest. Als ik het goed heb gaat Tiderip naar hetzelfde gebied als waar de Lodge ligt (schuin tegenover de Lodge ligt een soort aanlegsteiger waar, denk ik, Tiderip de boot aanlegt). Het gebied is prachtig. Eén nacht in en rond de Lodge hebben we 24 beren gezien, geweldig. Voor de Lodge vertrek je vanuit Cambell River.
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Reis riannes: camperreis Calgary-Vancouver juli 2018.

Bericht door Rob »

riannes schreef: We willen graag naar Telegraph Cove om daar de grizzlytour met Tiderip te doen. Eventueel zouden we van hieruit ook nog een orka-excursie willen doen. Dit betekent dan wel dat we 2 keer dezelfde weg moeten rijden. Of is er een andere optie?
Ja er is een campground vlakbij de haven zie ons verslag van 2015 http://www.robenannie.nl/?page_id=442 dag 12
Misschien kan je nog meer ideeën halen uit dit verslag.
Volucris
Amerikafan
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 apr 2016, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis riannes: camperreis Calgary-Vancouver juli 2018.

Bericht door Volucris »

Wij waren eind september 2 nachten op campground Alder Bay resort. Een kleine campground aan een klein strandje . Stelt niet veel voor, wel gigantische douches aanwezig. Resort mag het niet genoemd worden maar een prachtig uitzicht over het water waar volgens de eigenaar af en toe ook wel wat te spotten valt. Wij hadden die dagen prachtig weer dus ´s avonds een mooie rode gloed over het water. Heel mooi uitzicht erg van genoten.
riannes
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 23 jan 2009, 21:56

Re: Reis riannes: camperreis Calgary-Vancouver juli 2018.

Bericht door riannes »

Dank voor jullie feedback. We hebben jullie tips en adviezen verwerkt.
We hebben besloten om niet voor de discovery passage te kiezen, maar voor de route via Whistler:
14-jul Amsterdam-Calgary Vlucht
15-jul Calgary-Banff camper ophalen en boodschappen
16-jul Banff Johnston Canyon
17-jul Banff-yoho Bow Valley parkway
18-jul Yoho-Jasper lake o'hara hike (einde van de dag via icefields parkway)
19-jul Jasper icewalk gletsjer
20-jul Jasper maligne lake/maligne canyon
21-jul Jasper-Clearwater
22-jul Clearwater
23-jul Clearwater-Whistler reisdag
24-jul Whistler
25-jul Whistler-Telegraph Cove reisdag incl. ferry
26-jul Telegraph cove Orkatour
27-jul Telegraph cove Tiderip grizzly tour
28-jul Telegraph cove-Parksville
29-jul Parksville-Tofino
30-jul Tofino
31-jul Tofino-Victoria
01-aug Victoria
02-aug Victoria-Vancouver
03-aug Vancouver
04-aug Vancouver-Amsterdam Vlucht
Dit zou de route dan worden. Zit hij goed in elkaar? Wellicht skippen we Victoria nog ten gunste van een extra dag in Tofino, maar dat zien we ter plekke wel.
monnie
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 feb 2013, 16:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis riannes: camperreis Calgary-Vancouver juli 2018.

Bericht door monnie »

Ik kan alleen iets over het eerste stuk zeggen. Ik mis in het begin lake louise/moraine lake, is dat bewust? Je zou op 16 juli johnston canyon mee kunnen pakken, die ligt aan de bow valley parkway. En dan de 17e lake louise en moraine lake. Dit kost vrij veel tijd omdat je met shuttlebussen moet (of je moet s morgens voor 8 uur bij een van de 2 meren zijn, dan kun je nog parkeren). En de tijd voor icefields parkway is erg kort. Wij hebben dit jaar wel een dag gereden over het stuk lake louise-jasper, er zijn veel mooie uitzichtpunten en korte wandelingen onderweg.
Wij zijn geen hele dag in clearwater gebleven, op de dag dat we van jasper kwamen hebben we meteen wells grey pp meegepakt (we hebben alleen de uitzichtpunten gedaan).
2014 Washington DC - New York - Boston
2015 New York
2016 Florida
2017 Zuid Westen
2017 West-Canada
2018 Mid westen
2019 NYC
Volucris
Amerikafan
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 apr 2016, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis riannes: camperreis Calgary-Vancouver juli 2018.

Bericht door Volucris »

M.i. is de tijd in Tofino meer dan voldoende. Jullie hebben immers de Whalewatch tocht al in TC gedaan.
Bovendien zul je zeker in het hoofdseizoen moeilijk nog een extra nacht op een campground kunnen staan zonder vooraf te boeken. Hier hadden wij eind september nog moeite mee.
Je moet er rekening mee houden dat Lake O'Hara van te voren gereserveerd moet worden en dat dat heel erg moeilijk is. Voor 2017 hebben wij het geprobeerd maar het is ons niet gelukt. Binnen 2 minuten waren alle plekken weg. Voordeel is wel dat je dan een dag hebt voor de Icefield PW. Die heb je echt nodig wil je hier alles bekijken.
Rianne.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer