Beste manier van reizen West-Canada mei-juni

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
JessMau
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 sep 2017, 11:22

Beste manier van reizen West-Canada mei-juni

Bericht door JessMau »

Hoi,

Ik ben nieuw op het forum. Twee jaar geleden in mei-juni met vriend een roadtrip West-Amerika gedaan, en nu hebben we tickets geboekt voor Canada voor komend voorjaar! (Half mei - half juni 2018.) We starten en eindigen in Vancouver en hebben ruim 3 weken. Op de agenda staan vooral de nationale parken.

Mijn vraag heeft betrekking op de wijze van reizen en overnachten. We twijfelen tussen verschillende opties:
- Hotels/B&B's van tevoren boeken (zo hebben we ook door Amerika gereisd en dit beviel goed)
- Camper
- Ter plekke tent + kampeerspullen kopen en waar mogelijk kamperen.

Nu is de beste manier van reizen ook afhankelijk van het weer. Ik ben bang dat het half mei-half juni nog erg koud is om in een tent te liggen. Hebben forumleden hier misschien ervaring mee? Wij zijn geen ervaren kampeerders en zouden waarschijnlijk voor een klein en makkelijk op te zetten tentje gaan.

Het voordeel van kamperen (tent of camper) ten opzichte van hotels lijkt mij dat je veel flexibeler bent en niet van tevoren alles hoeft vast te leggen. Klopt dit? Of zijn ook de campings in deze periode regelmatig volgeboekt? En hoe verhouden de kosten van hotels en een camper zich tot elkaar, in jullie ervaring?

Ik hoor graag jullie tips en ervaringen, alvast bedankt!

Groetjes, Jessica
Gebruikersavatar
Christian
Amerikakenner
Berichten: 848
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Beste manier van reizen West-Canada mei-juni

Bericht door Christian »

Wij zijn afgelopen juni die kant op geweest. Onze planning staat op onze website. Het verslag is nog niet klaar helaas.

Maar wij zijn van de hotels en lekker met een leuke auto overal doorheen cruisen. Hotels doen/deden wij op de bonnefooi. Zo blijf je lekker flexibel om te doen en laten wat je wil. Het weer is niet te voorspellen. Het kleding advies is dan ook: neem laagjes mee. Wij hebben met korte broek gelopen, maar ook tot de heupen in de sneeuw gezakt. Ze zullen in die tijd nog volop bezig zijn om wegen vrij te maken. dus er bestaat een kans dat er nog een aantal zaken gesloten zijn.

Een camper is niet per definitie goedkoper. Ga je met meerdere personen waarbij je dus 2 hotelkamers zou moeten boeken, dan is een camper meestal wel goedkoper. Met 2 personen zal het verschil niet heel veel zijn. Er zijn natuurlijk een berg factoren die het tegendeel kunnen bewijzen als je met je auto gaat en hele dure hotels gaat boeken en met de camper alleen maar gratis bij de Wallmart gaat staan. Maar gemiddeld gezien zal de prijs niet veel schelen. Met hotels ga je elke dag uiteten (tja, heel vervelend) en met een camper zul je wellicht wat vaker zelf koken, maar ook dan kies je er welleens voor om buiten de deur te eten.

Dus tja, het hangt vooral af wat je zelf voor wensen / eisen hebt.
JessMau
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 sep 2017, 11:22

Re: Beste manier van reizen West-Canada mei-juni

Bericht door JessMau »

Dank voor je reactie Christian. Het is dus in juni goed mogelijk om op de bonnefooi te gaan? Waren ook de hotels in en nabij de grote nationale parken nog niet vol? In Amerika was dat in deze periode namelijk wel het geval (toen hadden we maanden van tevoren al bijna geen opties meer...). Hoor het graag! Zou mooi zijn als we een beetje flexibel kunnen zijn.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Beste manier van reizen West-Canada mei-juni

Bericht door michelly »

Wij hebben in 2013 midden mei door de parken in de Canadese Rockies gereisd met een camper. De meeste campings waren wel open. Wij vonden het een hele mooie tijd met nog veel sneeuw op de toppen en nog dichtgevroren meren. Deze zomer hebben we ditzelfde gebied grotendeels met een tent gereisd. Ook toen was het 's avonds best vaak fris. Helaas mochten we vanwege een fireban vaak geen vuurtje maken. Je kunt ook een combinatie van tent/hotels doen. Dan kun je het een beetje van het weer af laten hangen. Kijk voor onze verslagen op www.michelly.nl
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Beste manier van reizen West-Canada mei-juni

Bericht door Ruud2004 »

JessMau schreef:Dank voor je reactie Christian. Het is dus in juni goed mogelijk om op de bonnefooi te gaan? Waren ook de hotels in en nabij de grote nationale parken nog niet vol? In Amerika was dat in deze periode namelijk wel het geval (toen hadden we maanden van tevoren al bijna geen opties meer...). Hoor het graag! Zou mooi zijn als we een beetje flexibel kunnen zijn.
Wij hebben dit zo niet ervaren afgelopen zomer (juni). Wil je in de buurt van de bezienswaardigheden en nationale parken "betaalbaar" overnachten adviseer ik je toch echt te reserveren.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
JessMau
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 sep 2017, 11:22

Re: Beste manier van reizen West-Canada mei-juni

Bericht door JessMau »

Oke. Bedankt voor de info. :)

Michelly, wat een prachtige website heb je voor je reisverslagen! Zal het Canada-verslag zeker gaan gebruiken bij het plannen van onze reis.

Nog een vraagje m.b.t. het boeken van hotels: zou hier mogelijk een risico in kunnen zitten dat ik hotels bij de nationale parken zoals Banff en Jasper ga boeken, maar dat die hotels door de sneeuw mogelijk niet goed bereikbaar zijn? Of zullen de wegen wel goed worden vrijgehouden? Ik kon op de websites van de nationale parken heel weinig vinden over de bereikbaarheid m.b.t. weersomstandigheden.
Gebruikersavatar
Christian
Amerikakenner
Berichten: 848
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Beste manier van reizen West-Canada mei-juni

Bericht door Christian »

Dit jaar is het jaar van de gratis parken en wij hebben overal gewoon op de bonnefooi kunnen slapen. Dit jaar zou het overal erg druk worden. Ik denk dat het volgend jaar wellicht iets minder druk zal worden. Wij hebben Banff en Jasper ontweken voor overnachtingen en iets verderop overnacht alwaar prima betaalbare prijzen te halen waren. Op de bonnefooi is onderhandelen over de prijs heel goed te doen. In juli gaan de prijzen zeker omhoog, zeker in Banff en Jasper. Maar er zijn prima alternatieven als je het niet erg vind of een stukje door te rijden. Ik vertik het om $300 per nacht te betalen. Dan rijd ik liever een stukje door. Dat geld geef ik liever ergens anders aan uit. En met die benzine prijs ben je nog steeds voordeliger.
Er waren zelfs mensen die in juli nog op de bonnefooi gingen terwijl vooraf boeken in veel hotels niet meer mogelijk was.
Maar in usa en Canada is het mogelijk om een boeking te plaatsen en 24 uur vtv te annuleren. Dus veel kamers die nu niet meer te boeken zijn, zullen 24 uur vtv weer vrij komen. En die moet je dan zien te vinden. Ofwel, gewoon ergens naar binnen lopen of op een app kijken of er kamers vrij komen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer