West Canada zomer 2018

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
CharlotteDL
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 okt 2015, 21:52
Aantal x V.S. bezocht: 1

West Canada zomer 2018

Bericht door CharlotteDL »

Hallo,

In 2018 plannen we eind juni/begin juli naar West Canada te reizen.
Ik heb reeds een vage route in gedachten, maar twijfel nog over een aantal zaken.

- Start in Calgary --> Vancouver of start in Vancouver --> Calgary?
Dit zal enerzijds afhankelijk zijn van de vluchttijden, maar is er los daarvan een bepaalde voorkeur?

- We twijfelen om vanuit Calgary nog de Amerikaanse grens over te steken en door te rijden naar Glacier NP.
Als we vanuit Calgary starten, zal dit het eerste NP zijn dat we bezoeken, om daarna Banff en Jasper te bewonderen.
Als we in Calgary eindigen, zal dit het laatste NP zijn.
--> Is het de moeite waard om nog een 4tal uur om te rijden voor dit park?
We plannen sowieso 3 nachten Jasper en 3 nachten Banff.

- Welke auto huur je het best? Ik heb gehoord dat sommige wegen niet goed bereikbaar zijn en je best een pick up neemt?

- Vanaf welk moment boek je best de hotels/lodges? Ik merk dat er momenteel weinig prijzen te vinden zijn voor juli 2018.

Alvast bedankt voor jullie adviezen/tips.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: West Canada zomer 2018

Bericht door Ruud2004 »

Mijn ervaring is, is dat je in Canada met de kleinste auto overal wel kan komen. Op plaatsen/wegen waar dit niet kan (echt Off-Road rijden) valt je auto uit de verzekering en het is niet verstandig daar te rijden. Waar denk je dan een Pick-Up voor nodig te hebben?
Overnachtingen moet je echt in de gaten blijven houden anders betaal je de hoofdprijs of het zit vol.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: West Canada zomer 2018

Bericht door michelly »

Glacier is zeker de moeite waard. Het ligt er natuurlijk ook aan of je daar de tijd voor hebt. Ik zie zo niet hoe lang je wilt gaan. Misschien heb je iets aan ons verslag van afgelopen zomer?
CharlotteDL
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 okt 2015, 21:52
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: West Canada zomer 2018

Bericht door CharlotteDL »

Ruud2004 schreef:Mijn ervaring is, is dat je in Canada met de kleinste auto overal wel kan komen. Op plaatsen/wegen waar dit niet kan (echt Off-Road rijden) valt je auto uit de verzekering en het is niet verstandig daar te rijden. Waar denk je dan een Pick-Up voor nodig te hebben?
Overnachtingen moet je echt in de gaten blijven houden anders betaal je de hoofdprijs of het zit vol.
Bedankt! Ik heb mij laten wijs maken door kennissen dat je plekken hebt die moeilijk bereikbaar zijn, maar misschien zijn ze niet veel gewoon of zijn ze vaak verkeerd gereden :wink:

- Heeft er iemand ervaring met airbnb ??

- Wat zijn de ervaringen van Calgary? 1 nacht of 2 nachten plannen daar?
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: West Canada zomer 2018

Bericht door michelly »

Afgelopen zomer voor het eerste gebruik gemaakt van Airbnb. Is ons zeer goed bevallen. Mooie accommodaties en leuke contacten met de hosts.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: West Canada zomer 2018

Bericht door markro »

Voor wat betreft Calgary: is een bezoek zeker waard, maar is nou ook weer niet een stad met heel veel bezienswaardigheden. Vancouver is bijvoorbeeld een stad met veel meer bezienswaardigheden in, en aan de rand van, de stad.
Hoeveel nachten je moet plannen voor Calgary mag je toch zelf beslissen aan de hand van je routeschema. Kom je er met jouw vlucht aan, of is het de vertrekstad, en hoe laat vertrek je er dan. Vertrek je laat op de dag vanuit Calgary, dan heb je nog wel tijd om iets van de stad te gaan bekijken op die dag.
Het ligt er verder aan, wat je allemaal wilt doen tijdens je vakantie en of je ook graag steden bezoekt, of liever in de natuur bent.

Hierbij de link naar ons reisverslag (klik hier), dan kan je eens kijken wat wij er gedaan hebben. Wij hadden de voorlaatste dag nog in Calgary te besteden, maar hebben de natuur opgezocht, want wij hadden de stad toen wel gezien de dag er voor.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: West Canada zomer 2018

Bericht door hemmie »

Wij hebben vorig jaar 2 nachten Calgary gedaan, dus 1 volle dag. Maar het was een beetje een rustpunt in de reis voor ons, en we hebben daar 's avonds vrienden bezocht, dus we zijn een tijdje in de stad geweest, omhoog geweest in die toren, maar verder niet zo veel. Toe we weer naar het westen reden nog wel gestopt bij het olympisch park, dat is ook leuk om te bezoeken. Ik had niet het idee dat je in Calgary meer dan 1 dag nodig zou hebben, en als je in tijdsnood zit en niet zo veel met steden hebt kun je het ook overslaan.
Terug in Texas!
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: West Canada zomer 2018

Bericht door ClaireVHaut »

ik heb nu 1 nacht Calgary ingepland , volgens Canadese kennissen niet zo spectaculaire stad. Dus wij komen aan, halen huurauto op , gaan wat bekijken en na de nacht gaan we op pad. We vliegen terug vanaf Vancouver
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1415
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: West Canada zomer 2018

Bericht door AnnInBC »

Omdat je eind juni vertrekt zou ik kiezen om in Vancouver te vertrekken en in Calgary te eindigen, dit omdat er nog mogelijk nog sneeuw kan liggen op vele trails in de Canadese Rockies (Yoho, Banff, Jasper NP) en omdat sommige meren mogelijk nog gedeeltelijk bevroren kunnen zijn. Maar op zich maakt de richting die je kiest niet veel uit.

Hoeveel tijd heb je in totaal voor de reis? Dit is misschien een bepalende faktor om Glacier NP in de USA mee te pikken of niet. Ik ben zelf nog nooit in Glacier NP (USA) geweest, maar lees wel dat je daar toch enkele dagen voor nodig hebt om het te zien. Niet echt een park om op 1 dag te zien en er heen en weer voor te rijden.

Wat auto betreft, kan je eender wat voor auto huren. De wegen op jullie route zijn allemaal asfalt wegen, dus maakt niet uit wat voor auto je ter beschikking hebt. Tenzij je echt op kiezel en zandwegen zou gaan rijden, maar dan dekt je verzekering je niet meer als je schade oploopt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer