Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis LikD: Canadese Rockies
Reis LikD: Canadese Rockies
Ik ben volop bezig met plannen voor een reis van 15 dagen eind juni/begin juli 2018. Ik wil vooral de regio Banff/Jasper en omgeving doen. De regio Vancouver spreekt mij iets minder aan en zou ook teveel tijd van onze 15 dagen weg nemen dus dit laat ik voor een andere keer.
Het lijkt mij dan ook best om een rondje vanuit Calgary te doen. Ik heb nu snel 2 routes gemaakt, die ongetwijfeld nog zullen aangepast worden. Buiten Banff en Jasper zou ik graag nog Waterton Lakes doen en eventueel Welss Gray NP. In route 1 zit ook een stuk ten oosten van Calgary voor wat afwisseling. In route 2 zit ook Wells Gray en heb ik een dag meer uitgetrokken rond Lake Louise om ook Yoho NP aan te doen. Eventueel overnachten we dan in Field dichter bij Yoho.
Het is ook de eerste keer dat we met de kleine (2,5 jaar dan) de plas over gaan dus daar moeten we ook rekening mee houden. De kleine zit nu nog graag in de draagzak op mijn rug dus kleine wandelingen tot zo'n 3 uur lukken wel nog. Te lange rijtijden wil ik ook proberen te vermijden. Al kunnen we door de rijtijden wat te plaatsen tijdens de slaapuren ook wel al veel goed maken.
Route1:
Dag 1: Calgary - Canmore
Dag 2: Canmore
Dag 3: Canmore - Lake Louise gebied
Dag 4: Lake Louise
Dag 5: Lake Louise - Jasper via Icefields Parkway
Dag 6: Jasper
Dag 7: Jasper
Dag 8: Jasper - terug via Icefields Parkway, overnachten ergens rond Radium Hot Springs?
Dag 9: Radium Hot Springs gebied - Waterton Lakes NP
Dag 10: Waterton Lakes NP
Dag 11: Waterton Lakes NP - Medicine Hat
Dag 12: Medicine Hat - Drumheller
Dag 13: Drumheller - Calgary
Dag 14: Calgary
Dag 15: Calgary - Naar huis
Route 2:
Dag 5: Lake Louise/Yoho NP
Dag 6: Lake Louise - Jasper via Icefields Parkway
Dag 8: Jasper
Dag 9: Jasper - Clearwater
Dag 10: Clearwater - Revelstoke
Dag 11: Revelstoke via Glacier NP nr ?
Dag 12: ? - Waterton Lakes
Dag 13: Waterton Lakes
Dag 14: Waterton Lakes - Calgary
Opmerkingen of ideeën zijn welkom!
Het lijkt mij dan ook best om een rondje vanuit Calgary te doen. Ik heb nu snel 2 routes gemaakt, die ongetwijfeld nog zullen aangepast worden. Buiten Banff en Jasper zou ik graag nog Waterton Lakes doen en eventueel Welss Gray NP. In route 1 zit ook een stuk ten oosten van Calgary voor wat afwisseling. In route 2 zit ook Wells Gray en heb ik een dag meer uitgetrokken rond Lake Louise om ook Yoho NP aan te doen. Eventueel overnachten we dan in Field dichter bij Yoho.
Het is ook de eerste keer dat we met de kleine (2,5 jaar dan) de plas over gaan dus daar moeten we ook rekening mee houden. De kleine zit nu nog graag in de draagzak op mijn rug dus kleine wandelingen tot zo'n 3 uur lukken wel nog. Te lange rijtijden wil ik ook proberen te vermijden. Al kunnen we door de rijtijden wat te plaatsen tijdens de slaapuren ook wel al veel goed maken.
Route1:
Dag 5: Lake Louise - Jasper via Icefields Parkway
Dag 8: Jasper - terug via Icefields Parkway, overnachten ergens rond Radium Hot Springs?
Dag 9: Radium Hot Springs gebied - Waterton Lakes NP
Dag 10: Waterton Lakes NP
Dag 11: Waterton Lakes NP - Medicine Hat
Dag 12: Medicine Hat - Drumheller
Dag 13: Drumheller - Calgary
Route 2:
Dag 5: Lake Louise/Yoho NP
Dag 6: Lake Louise - Jasper via Icefields Parkway
Dag 8: Jasper
Dag 9: Jasper - Clearwater
Dag 10: Clearwater - Revelstoke
Dag 11: Revelstoke via Glacier NP nr ?
Dag 12: ? - Waterton Lakes
Dag 13: Waterton Lakes
Dag 14: Waterton Lakes - Calgary
Opmerkingen of ideeën zijn welkom!
-
FerryM
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Re: Reis LikD: Canadese Rockies
Mijn tips:
Ik zou voor je 15 dagen de volgende route doen, dat is lekker rustig aan met een kleine, goed behapbaar en echt genoeg te zien/doen:
Dag 3: Canmore
Dag 4: Canmore
Dag 5: Canmore - Jasper via Icefields Parkway
Dag 8: Jasper - Clearwater
Dag 9: Clearwater
Dag 10: Clearwater - Jasper
Dag 11: Jasper
Dag 12: Jasper - via Icefields Parkway naar Banff
Dag 13: Banff - Calgary
Eerst paar dagen in Canmore, rustig acclimatiseren zonder direct dag erna weer koffers pakken. Dit is namelijk een uitstekende uitvalsbasis voor zowel Banff NP, Yoho NP als Kananaskis PP (zwaar onderschat). Rijd bijv dag 2 de eerste dag over Hwy 742 (je bent vroeg wakker vanwege jetlag) en je ziet direct al wildlife, veel rustiger dan bijv Banff met Hwy 93A en Hwy 1 en grotere kans op wildlife. Ik zou ook Waterton schrappen, zonde als je daarheen rijdt en niet naar Clacier NP (USA) gaat, dat zijn echt teveel km's als je enkel Waterton doet met een kleine erbij. Zo heb je in 2 weken een prachtig stukje Canadese Rocky Mountains.
En mogelijke walks & easy hikes, kijk even in mijn overzicht van wandelingen, maar online ook voldoende te vinden over startpunt, afstand, etc:
In Banff:
- Bow Falls (in Banff)
- Boom Lake
- Lake Louise shoreline
- Plain of six glaciers (niet omlopen, korste route erhene en terug)
- Lake Agnes (bergop)
- Moraine Lake Rockpile
Kananaskis:
- Chester Lake (zo mooi)
- Three Lakes Valley
Icefields Parkway:
- Bow Lake
- Peyto Lake
- Parker Ridge (stevig klim dag 5)
In Jasper:
- Path of the glacier / Cavell Lake
- Cavell Meadows (stevige klim)
- Valley of the five lakes (een aanrader)
- The Whistlers (met kabelbaan omhoog)
- Mona, Lorraine & Moose Lake
Neem op alle wandelingen bearspray mee!!
Zie qua route de vakanties van 2005 en 2008
http://ferrymarquart.eu/index.html
Groet, Ferry
Ik zou voor je 15 dagen de volgende route doen, dat is lekker rustig aan met een kleine, goed behapbaar en echt genoeg te zien/doen:
Dag 3: Canmore
Dag 4: Canmore
Dag 5: Canmore - Jasper via Icefields Parkway
Dag 8: Jasper - Clearwater
Dag 9: Clearwater
Dag 10: Clearwater - Jasper
Dag 11: Jasper
Dag 12: Jasper - via Icefields Parkway naar Banff
Dag 13: Banff - Calgary
Eerst paar dagen in Canmore, rustig acclimatiseren zonder direct dag erna weer koffers pakken. Dit is namelijk een uitstekende uitvalsbasis voor zowel Banff NP, Yoho NP als Kananaskis PP (zwaar onderschat). Rijd bijv dag 2 de eerste dag over Hwy 742 (je bent vroeg wakker vanwege jetlag) en je ziet direct al wildlife, veel rustiger dan bijv Banff met Hwy 93A en Hwy 1 en grotere kans op wildlife. Ik zou ook Waterton schrappen, zonde als je daarheen rijdt en niet naar Clacier NP (USA) gaat, dat zijn echt teveel km's als je enkel Waterton doet met een kleine erbij. Zo heb je in 2 weken een prachtig stukje Canadese Rocky Mountains.
En mogelijke walks & easy hikes, kijk even in mijn overzicht van wandelingen, maar online ook voldoende te vinden over startpunt, afstand, etc:
In Banff:
- Bow Falls (in Banff)
- Boom Lake
- Lake Louise shoreline
- Plain of six glaciers (niet omlopen, korste route erhene en terug)
- Lake Agnes (bergop)
- Moraine Lake Rockpile
Kananaskis:
- Chester Lake (zo mooi)
- Three Lakes Valley
Icefields Parkway:
- Bow Lake
- Peyto Lake
- Parker Ridge (stevig klim dag 5)
In Jasper:
- Path of the glacier / Cavell Lake
- Cavell Meadows (stevige klim)
- Valley of the five lakes (een aanrader)
- The Whistlers (met kabelbaan omhoog)
- Mona, Lorraine & Moose Lake
Neem op alle wandelingen bearspray mee!!
Zie qua route de vakanties van 2005 en 2008
http://ferrymarquart.eu/index.html
Groet, Ferry
Ik had niet zoveel met Calgary en vond juist Vancouver een fantastische stad. Maar ik kan me voorstellen met de 15 dagen dat je het wat dichterbij Banff etc. probeert te plannen. Daarnaast hebben wij ook niet echt de tijd genomen voor Calgary, dus misschien is het wel helemaal leuk. Als je mijn reisverslag wilt lezen, stuur me even een berichtje. Wij hebben een groot deel van jullie route ook gedaan. Wat ik zelf echt één van de hoogtepunten van mijn reis vond, was de Grassi Lakes. Als je het makkelijke pad neemt, denk ik dat je dit zelfs kunt doen met de kleine. Het moeilijke pad is wat meer klimmen en klauteren.
Groetjes, Evelien
Groetjes, Evelien
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Ga je met een camper of auto? wanneer je aankomt en vertrekt vanaf Calgary zul je iets dubbel moeten rijden. Maar dat is geen straf daar. Wij vonden Waterton geweldig, maar ja dat waren Banff en Jasper ook. Je zult keuzes moeten maken. Vanuit Calgary rij je betrekkelijk snel naar Waterton dat zou je na je eerste nacht na aankomst Calgary kunnen doen, twee nachten daar blijven en dan "terug" naar Banff.
Kijk anders eens in ons verslag van 2015, misschien staan er tips in waar je wat aan hebt.
Kijk anders eens in ons verslag van 2015, misschien staan er tips in waar je wat aan hebt.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
http://chippie777.wordpress.com
Vanuit Calgary kun je ook 1 of 2 nachten naar Drumheller, een onooglijk plaatsje maar met prachtige Badlands.
Er is hier een prachtig dinosaurusmuseum, het Royal Tyrell Museum. Verder kun je hier kanoën op de Deer River, 2 canyons bekijken (flink steil naar beneden), een leuk pontje om met de auto over te gaan, een flink wiebelige suspentionbridge, een kleien verzameling Hoodoos, een kerkje voor 6 personen en nog wat meer, erg leuk.
O sorry, ik zie dat je het er zelf ook al bij hebt staan zie ik nu.
Succes met plannen!
Er is hier een prachtig dinosaurusmuseum, het Royal Tyrell Museum. Verder kun je hier kanoën op de Deer River, 2 canyons bekijken (flink steil naar beneden), een leuk pontje om met de auto over te gaan, een flink wiebelige suspentionbridge, een kleien verzameling Hoodoos, een kerkje voor 6 personen en nog wat meer, erg leuk.
O sorry, ik zie dat je het er zelf ook al bij hebt staan zie ik nu.
Succes met plannen!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 7349 Weergaves
-
Laatste bericht door RenG
-