Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reizen door beerterritorium

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Mjölnir
Amerikafan

Reizen door beerterritorium

Bericht door Mjölnir »

Tijdens mijn reis door de VS sloeg ik altijd mijn voedsel op in een bearbox. Daar werd ook met klem afgeraden om etenswaren in de auto te laten liggen. Ik hoor daar echter tegenstrijdige verhalen over. Iemand die daar wat licht op kan schijnen? Wat is jullie ervaring met het opslaan van voedsel tijdens een rondreis? Hebben de meeste campings in Canada dergelijke bearboxen of komt het ook voor dat je je eten aan een boom omhoog moet trekken?
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reizen door beerterritorium

Bericht door elninjoo »

Geen ervaring met kamperen maar wel met beren op de weg. :mrgreen: Als er 'n beer gespot werd op/vlak naast de weg stopten talloze auto's en stonden de deuren open omdat iedere voorbijganger foto's wou maken. De beren bleven gewoon braaf besjes eten ipv op de auto's af te komen terwijl ik er van uit ga dat de meeste toeristen wel iets eetbaars in hun auto hebben liggen. Ik tenminste wel.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij zijn op dit moment met een tent aan het rondreizen door West Canada en NW USA. We hebben nog iedere keer alles in de auto bewaard. Zelfs in Glacier NP was dat voldoende. De rangers komen hier persoonlijk een rondje doen om iedereen te vertellen hoe belangrijk dit is. Er zijn daar ook bearlockers maar die hebben we niet gebruikt. Alleen in Yosemite en Sequoia hebben wij meegemaakt dat alles in de lockers moest. In andere parken altijd in de auto gelaten.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Yosemite en Sequoia wijken inderdaad af. Ook als het gaat om bear spray: in Yosemite/Sequoia verboden, in Yellowstone, Glacier en de Canadese Rocky Mountains juist weer sterk aanbevolen...
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Het hangt van het gedrag van de lokale beren af. In Yosemite en omstreken hebben beren geleerd dat ze autos kunnen openmaken (en in Lake Tahoe niet al te stevige deuren en ramen van huizen), en dat doen ze dan ook.

https://www.tahoebearbusters.com/blog/h ... hoe-homes/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer