Reis TineM: rondje Toronto - Zuidoost Canada & Noordoost USA.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
TineM
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2017, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis TineM: rondje Toronto - Zuidoost Canada & Noordoost USA.

Bericht door TineM »

Dag allemaal,

Nadat onze plannen om op Denver te vliegen volgend jaar in de zomer volledig gewijzigd zijn, heb ik me vandaag verdiept in Zuidoost Canada en Noordoost USA. We vliegen van Amsterdam rechtstreeks naar Toronto met KLM op 1 juli en komen op 25 juli terug. We hebben dus 25 dagen. Het leek me erg lang, maar als je dan begint te plannen, is het toch weer te kort om alles te zien wat je wil zien. :( We zijn vooral geïnteresseerd in de natuur (Lange hikes zijn echter niet aan ons besteed.), maar een aantal steden willen we er toch bij pakken. Toronto, Montréal en Boston zéker, over Ottawa twijfel ik. Wat denken jullie?
We reizen met twee kids (dan 8 en bijna 6 jaar) waardoor we voor hen wat activiteiten willen voorzien en het ook niet té druk willen maken. Ik heb een voorlopige route opgesteld, waarbij nog ruimte is voor verandering:

zondag 1 juli: vlucht naar Toronto, aankomst om 19.50U
maandag 2 juli: Toronto
dinsdag 3 juli: Toronto
woensdag 4 juli: Sauble Falls Provincial Park
donderdag 5 juli: Bruce Peninsula NP
vrijdag 6 juli: Huntsville (voor Algonquin PP)
zaterdag 7 juli: Algonquin PP (overnachting Huntsville)
zondag 8 juli: Kingston
maandag 9 juli: Ottawa???
dinsdag 10 juli: Montréal
woensdag 11 juli: Acadia NP (Dit is een nogal lange reisdag van 6.5 uur, enige voorstellen voor een tussenstop onderweg?)
donderdag 12 juli: Acadia NP
vrijdag 13 juli: Portland
zaterdag 14 juli: Portland
zondag 15 juli: Boston
maandag 16 juli: Cape Cod
dinsdag 17 juli: Albany (of andere tussenstop tussen Cape Cod en Ithaca??)
woensdag 18 juli: Ithaca - Finger Lakes
donderdag 19 juli: Ithaca - Watkins Glen State Park
vrijdag 20 juli: Letchworth State Park
zaterdag 21 juli: Niagara Falls (Canadese kant is het mooiste?)
zondag 22 juli tot en met dinsdag 24 juli zijn nog niet ingevuld, dus we hebben nog 3 dagen om elders te spenderen...)
woensdag 25 juli: terugvlucht naar Amsterdam om 16.40u

Wat denken jullie van deze route? Is dit haalbaar? Wat zouden jullie in de 3 extra dagen doen? Extra overnachtingen op bepaalde plaatsen of een extra uitstap? Wat doe ik met Ottawa: houden of schrappen?
Jullie tips zijn erg welkom! :D

Groetjes,
Tine
TineM
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2017, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: rondje Toronto: Zuidoost Canada & Noordoost USA

Bericht door TineM »

Misschien nog even vermelden dat we in Portland een dag Funtown/Splashtown gepland hebben, vandaar de 2 dagen daar. :)
Raften zouden we ook een keer willen gaan doen, dus tips hierover zijn ook welkom!
Gebruikersavatar
Mark & Martine
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 01 jul 2005, 20:12

Re: Reis TineM: rondje Toronto - Zuidoost Canada & Noordoost USA.

Bericht door Mark & Martine »

Hoi Tine,

Dat eerste stuk is wel een beetje druk. Ik weet niet of je de rijtijden bepaald hebt met google maps, maar in werkelijkheid vielen de reistijden ons in deze "buurt" een beetje tegen. Het was altijd wel langer.

Als je naar Kingston gaat om door de 1000 Islands te varen kun je ook overwegen om verderop te overnachten bij Gananoque of Ivy Lea. We hebben toen een boottocht gedaan bij 1000 island cruises en dat was best wel leuk (zie ons reisverslag in de voetnoot).

Je hebt de White Mountains en de Adirondacks niet meegenomen. Ik weet niet of dat met opzet is, maar daar bewaren wij wel de mooiste herinneringen aan. Je 2e deel hebben wij niet gedaan dus daar kan ik geen tips over geven. Veel plezier met voorbereiden!
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: Reis TineM: rondje Toronto - Zuidoost Canada & Noordoost USA.

Bericht door analogkid »

Ik zie dat je Quebec City niet opgenomen hebt in de planning. Wij zijn via Quebec en Moosehead Lake naar Acadia NP gereden. Quebec is echt een mooie en leuke stad en de omgeving Moosehead Lake (of Baxter SP) is echt prachtig. Wellicht een overweging waard?
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Gebruikersavatar
Marco en Cindy
Amerikafan
Berichten: 206
Lid geworden op: 23 jul 2014, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Reis TineM: rondje Toronto - Zuidoost Canada & Noordoost USA.

Bericht door Marco en Cindy »

Wij vertrekken over 5 weken naar Boston en gaan dan een rondje rijden door Noordoost USA en zuidoost Canada. Ons roadbook is bijna klaar: http://www.marcobos.eu/east-vs-en-canada-2017-roadbook/ Ik moet alleen de laatste twee dagen nog verder uitwerken. Wellicht kun je daar nog wat nuttige informatie uithalen. En uiteraard gaan we weer proberen een reisverslag bij te houden onderweg. De roadbooks en reisverslagen van anderen hebben ons ook altijd goed geholpen met het plannen.
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer