Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis GT101: september 2018 Denver - Seattle.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
GT101
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis GT101: september 2018 Denver - Seattle.

Bericht door GT101 »

Hoi allemaal,

Na een hele leuke eerste rondreis door zuidwest Amerika willen we volgend jaar graag nog een keer gaan. Wij willen in september van Denver naar Seattle reizen via Canada. Ik hoop van jullie nog wat mooie tips en adviezen te krijgen over onze reis.
Onderstaand schema is een opzet, we zouden er eventueel nog een aantal dagen bij kunnen plakken. Zo nu en dan een lange rijdag vinden we niet erg, tussenstop is ook prima, maar dan is het wel leuk als er wat te zien is. :) Wandelen in de parken vinden we leuk, maar dan wel de korte wandelingen. ;)

Dag 1 Amsterdam - Denver
Dag 2 Denver - Rocky Mountains 120km
Dag 3 Rocky mountains
Dag 4 Rocky mountains - Custer 552km
(Is er ergens een tussenstop die de moeite waard is?
Dag 5 Custer
(bezoek aan custer SP / mount rushmore / badlands / devils tower) Is 1 dag hier voldoende?
Dag 6 Mount Rushmore - via big horn forrest naar cody 584km
Is er ergens een tussenstop die de moeite waard is?
Dag 7 Yellowstone
Dag 8 Yellowstone - Grand Teton 204km
Dag 9 Grand Teton - Yellowstone west 122km
Dag 10 Yellowstone west - Glacier NP 602km
Is er ergens een leuke tussenstop?
Dag 11 Glacier NP
Dag 12 Glacier NP - Calgary 290km
Is dit een leuke stad voor een tussenstop? Of kunnen we net zo goed direct door naar banff?
Dag 13 Calgary - Banff 127km
Dag 14 Banff
Dag 15 Banff - Lake Louise/Yoho NP 58km
Tussenstop noodzakelijk? Of goed te combineren met dag 14?
Dag 16 Lake Louise/Yoho NP - Jasper 232km
Dag 17 Jasper
Dag 18 Jasper - Wells gray probincional park 327km
Dag 19 Wells gray provincional park - Hope 337km
Is Hope de moeite waard om te bezoeken of door naar Vancouver?
Dag 20 Hope - Vancouver 152km
Dag 21 Vancouver - Seattle 229km
Dag 22 Seattle - Amsterdam
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis GT101: september 2018 Denver - Seattle.

Bericht door Ruud2004 »

Mijn advies:

Dag 13 zou je in de ochtend kunnen doorrijden (allemaal snelweg) naar Lake Louise. Vroeg zijn, kan er erg druk zijn en dan via de Bow Valley Parkway terug naar Banff.
Dag 14 vroeg naar het lake Moraine en Yoho Nat Park en overnachten in Field.
Dag 15 Vanuit Field via de Icefield Parkway naar Jasper.

Wij hebben Hope overgeslagen en zijn vanuit Kamloops via de 5a en de 3 (erg mooi) naar Abbotsford doorgereden. Als jullie via de 5 rijden, is Vancouver goed te doen. Vancouver is erg leuk, kan je best wat extra tijd doorbrengen. (zie ons reisverslag voor wat meer info)
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Over het Canada gedeelte kan ik weinig zeggen, het is zo'n veertig jaar geleden dat ik er voor het laatst was.
Tussen RMNP en Custer zou je kunnen stoppen bij Fort Laramie N.M. of bij Scotts Bluff N.M., afhankelijk van de route die je kiest.
Je tijd voor de Black Hills is naar mijn mening te kort. Daar heb je minimaal twee hele dagen, dus drie overnachtingen nodig. Soms wil men Badlands N.P. dan overslaan. Ik vind dat heel jammer. Het is een prachtig park, het is anders - rode rotsen - dan de andere bezienswaardigheden in deze route en door de afgelegen ligging is de kans klein dat je in een andere route nog ooit zo dicht in de buurt komt.
Devils Tower kun je bezoeken onderweg naar Cody. Ik zou wel een extra overnachting plannen, bijvoorbeeld in Buffalo of Sheridan. Onderweg naar Cody zou je nog een stop bij Bighorn Canyon N.R.A. kunnen overwegen. Zie je Cody alleen als overnachtingsplaats of heb je daar ook plannen: Shoot out, Buffalo Bill Center Of The West?
Ook je tijd voor Yellowstone en Grand Teton lijkt me aan de magere kant. Drie overnachtingen in Yellowstone en eentje in Grand Teton wordt meestal als absoluut minimum gezien. Jij doet het met eentje minder en met elke dag een overnachting in een ander hotel. Uitchecken en inchecken kost ook tijd. Ook je route van Cody naar Yellowstone speelt een rol. Wil je via de Beartooth Pass rijden, in mijn ogen een aanrader, dan heb je nog minder tijd voor Yellowstone.
Je schrijft dat je eventueel nog enkele dagen extra hebt. Ik zou één dag extra bij Custer, een overnachting tussen Custer en Cody en één of twee overnachtingen extra in Yellowstone plannen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Désirée
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Désirée »

In het amerika gedeelte zitten een paar flinke rijdagen tussen.
Tussen Estes Park en custer zou je een stop in cheyenne kunnen doen.
Bij custer zeker 1 dag erbij. Dag 5 gaat je niet lukken in 1 dag.
Op dag 6 is het plaatsje deadwood ook leuk om te stoppen. Ik zou dan overnachten in buffalo of sheridan.
In deze opzet zou ik misschien grand teton eruit halrn, hoewel wij dit een fantastisch park vinden. Wil je dit wel dan zou ik 2 nachten voor grand teton en 4 nachten voor yellowstone uittrekken. Zelfs met 4 nachten kom je tijd tekort :mrgreen:
De rest kan ik niks over zeggen omdat we er nog niet geweest zijn.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
GT101
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door GT101 »

Dank je wel voor jullie reacties, daar kan ik zeker wat mee. Wij kunnen er nog wel een dag of 6 bij plannen dus qua tijd moeten we altijd uitkomen. Voor mij was dit eerst een opzet om te zien waar we wel of niet extra tijd nodig zijn. Ik ga er ook niet vanuit dat dit onze laatste Amerika reis zal zijn, dus ik ben me er goed van bewust dat we niet alles in 1 reis (goed) kunnen zien. Mooie reden om later nog een reis te plannen :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer