3 conceptreizen, welke te kiezen? Vegas centraal

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
majtie
Amerikafan
Berichten: 392
Lid geworden op: 29 jan 2012, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

3 conceptreizen, welke te kiezen? Vegas centraal

Bericht door majtie »

Dag allemaal,

Mijn man en ik hebben besloten om in oktober weer naar de VS te gaan. Het is behoorlijk ad hoc besloten en daarom ligt er nog niks vast. We hebben 18 dagen en Vegas moet er sowieso in zitten. Waarom? Omdat ik via MyVegas zoveel punten bij elkaar heb gespeeld dat we hier 4 dagen gratis heel luxe van kunnen overnachten :lol: 3 jaar geleden hebben we een groot rondje zuidwesten gedaan. We zouden ditmaal een klein rondje kunnen doen maar het lijkt me ook wel leuk om iets nieuws te zien. Ik heb daarom 3 conceptreizen uitgewerkt. Allemaal komen ze financieel ongeveer op hetzelfde neer. Ik ben vooral benieuwd of het qua tijd haalbaar is en wat jullie van de reizen vinden. Mis ik iets? Welke vinden jullie zelf het mooist? Tips gewaardeerd dus :thumbup:

Optie 1: Seattle - Vegas (1900 km)
Globale reis: Seattle - Portland - Lassen NP - Lake Tahoe - achter Yosemite- Vegas

Optie 2: Seattle - Vegas met Yellowstone/Grand Teton (2600 km)
Globale reis: Seattle - Spokane - Butte - Yellowstone/Grand Tetons - Salt Lake City - Vegas

Optie 3: Phoenix - Phoenix (2000 km)
Globale reis: Phoenix - Grand Canyon - Vegas - LA - San Diego - Phoenix

Ik ben benieuwd wat jullie van deze opties vinden :D
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
annet2009
Amerikakenner
Berichten: 805
Lid geworden op: 06 mei 2009, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: 3 conceptreizen, welke te kiezen? Vegas centraal

Bericht door annet2009 »

Ik zou even heel goed kijken of je inderdaad 4 gratis overnachtingen via myVegas kunt krijgen.
Zowel jij als je reisgenoot hebben neem ik aan minimaal $50 aan chips gekocht bij myVegas, want anders is het max. 1 nacht pp.
Sowieso zijn de gratis nachten in oktober bij myVegas dit jaar erg schaars (wat betreft beschikbare data).

Wat betreft route: in Yellowstone is in oktober al veel gesloten, dus dat zou ik zelf nooit in oktober doen.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: 3 conceptreizen, welke te kiezen? Vegas centraal

Bericht door PSVwally »

Hou in Oktober rekening met het Columbus Day weekend, dan is er amper wat vrij in Las Vegas
Optie 2: Seattle - Vegas met Yellowstone/Grand Teton (2600 km)
Globale reis: Seattle - Spokane - Butte - Yellowstone/Grand Tetons - Salt Lake City - Vegas
Ik kan het noorden niet helemaal beoordelen. Maar in Yellowstone en Grand Teton, dus grote kans ook in Glacier gaan vanaf midden September al veel faciliteiten dicht vanwege de winter. Je hebt ook al (grote) kans op winterse neerslag in Oktober in deze gebieden. Wat niet wil zeggen dat alles gesloten is en het niet mooi kan zijn.
Optie 3: Phoenix - Phoenix (2000 km)
Globale reis: Phoenix - Grand Canyon - Vegas - LA - San Diego - Phoenix
Ik heb een deeltje van dit stuk vorig jaar begin-midden oktober gedaan. Ik moet helaas mijn blog nog herschrijven. Maar ik had toen rond Palm Springs en in de Mohave desert temperaturen van 40 graden. Ik heb het idee dat Phoenix tegenwoordig niet veel koeler is. Rond de kust was het juist maar begin 20 graden.

Mijn rondje (kleine 2 weken) was overigens LA - Sequoia NP - Sequoia NF - Lone Pine - Death Valley - St George - Las Vegas - Mohave Desert - Joshua Tree NP - Salton Sea - Anza Borrego SP - Imperial Sand Dunes - Salvation Mountain - Mt St Jacuinto state park - San Clemente/dana Point - kustweg - LA
majtie
Amerikafan
Berichten: 392
Lid geworden op: 29 jan 2012, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 3 conceptreizen, welke te kiezen? Vegas centraal

Bericht door majtie »

Bedankt voor de reactie!

Inmiddels heb ik wel voor meer dan 50 dollar aan chips gekocht inderdaad :wink: In ieder geval op 1 account. Waar kun je dit eigenlijk zien? Ik speel met 2 accounts. Vorige keer was het zo dat ik met beide accounts een overnachting heb geboekt in Aria en deze aan elkaar heb gekoppeld. Ik neem aan dat ik dit nog eens kan doen en dan ook voor Vdara. Naar de beschikbare data heb ik nog niet gekeken, ik zal daar eens naar kijken.

Wat Yellowstone in oktober betreft: dat is een goeie! Dat wilde ik inderdaad ook nog vragen, of alle plekken in begin oktober wel toegankelijk zijn. Wij waren zelf vorig jaar oktober in Oost Canada en het noordoosten van de VS dus ik ging er vanuit dat het weer rondom Seattle een beetje vergelijkbaar zal zijn aan toen :)
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
majtie
Amerikafan
Berichten: 392
Lid geworden op: 29 jan 2012, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 3 conceptreizen, welke te kiezen? Vegas centraal

Bericht door majtie »

Columbus Day is ook een goeie om rekening mee te houden, bedankt Paul! Ik zie dat het dit jaar op 9 oktober valt. Bij de eerste 2 conceptreizen zouden we daar van 15-19 oktober zitten dus dat is geen probleem. Bij de 3e optie zou ik daar inderdaad op moeten gaan letten.

Goed rondje heb je gemaakt! Seqoia NP en Joshua Tree zijn zeker ook nog opties om toe te voegen aan de reis, die hebben we vorige keer moeten skippen. We hebben toen in een maand Vegas - Zion - Bryce - Capitol Reef - SLC - Monument Valley - Page - Grand Canyon - LA - SF - Yosemite - Death Valley - Vegas gedaan. Ik zou zelf het liefst zo min overlap willen, ik ben echt van het ontdekken van nieuwe dingen :thumbup:
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
annet2009
Amerikakenner
Berichten: 805
Lid geworden op: 06 mei 2009, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: 3 conceptreizen, welke te kiezen? Vegas centraal

Bericht door annet2009 »

majtie schreef:Vorige keer was het zo dat ik met beide accounts een overnachting heb geboekt in Aria en deze aan elkaar heb gekoppeld. Ik neem aan dat ik dit nog eens kan doen en dan ook voor Vdara.
Je mag tegenwoordig nog maar 1 room reward per 30 dagen (per persoon). Dus of 1 reward voor 2 nachten, of 1 reward voor 1 nacht.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
majtie
Amerikafan
Berichten: 392
Lid geworden op: 29 jan 2012, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 3 conceptreizen, welke te kiezen? Vegas centraal

Bericht door majtie »

Bedankt voor je reactie Annet, ik heb inderdaad gezien dat de regels veranderd zijn.

Ik denk dat ik er dan nog een aantal dollars tegenaan gooi zodat ik die 4e comp erbij krijg :D
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
majtie
Amerikafan
Berichten: 392
Lid geworden op: 29 jan 2012, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 3 conceptreizen, welke te kiezen? Vegas centraal

Bericht door majtie »

De knoop is doorgehakt, het wordt Seattle - Vegas zonder Yellowstone. Als we ergens niet van houden is het te gehaast reizen dus dan nemen we liever wat meer tijd voor Washington en Oregon dan dat we Yellowstone er nog tussen proppen.

Ik zal in het noordwest forum een nieuw topic openen voor mijn reis :thumbup:
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer