Reis TineM: rondreis CO-UT-WY-SD.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
TineM
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2017, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis TineM: rondreis CO-UT-WY-SD.

Bericht door TineM »

Beste mensen,

Volgend jaar zullen mijn echtgenoot en ik 10 jaar getrouwd zijn. 9 jaar geleden zijn we op huwelijksreis geweest in de US. Daarom willen we graag volgend jaar terug. In 2008 zijn we van Los Angeles naar Las Vegas gereden en hebben we de volgende NP'en gedaan: Yosemite, Seqoia, Grand Canyon, Bryce Canyon, Zion, Capitol Reef. Ook toen heb ik veel gehad aan de tips die ik op dit forum kreeg.
We reizen met onze twee kinderen, die dan 8 en (bijna) 6 jaar zullen zijn. We zijn mensen die vooral houden van de nationale parken, niet echt van de grote steden. Uiteraard willen we ook heel wat leuke activiteiten voorzien voor onze kids.

Persoonlijk zou ik volgend jaar een rondje Denver-Denver maken. Ik heb me al wat voorbereid en heb hiervoor ook al een schema opgesteld zie onderaan (met al wat een aantal bedenkingen, zo willen we ongeveer toch 24 dagen uitrekken voor de reis).
Ik vraag me enkel af of het voor de kids niet te warm zal zijn in bv. Moab, Rapid City, ... Als ik naar de temperaturen van het moment kijk, schommelen die wel rond de 35°C. Ik zou wel zeker hotels/motels met een zwembad voorzien en airco om voor verfrissing te zorgen, maar we willen natuurlijk nog wel zaken bekijken ook... Zou het niet té heet worden voor hen?
Een andere optie zou zijn op Seattle te vliegen en een rondje maken daar, (OR & WA) eventueel met inbegrip van een aantal parken in Zuidwest Canada... Maar het rondje Denver spreekt ons wel meer aan...

Wat denken jullie ervan? Tips zijn zeker welkom! :-) Binnenkort zullen we onze vluchten kunnen boeken, dus ik wil me goed voorbereiden vooraf...

Groetjes, Tine

Dag1: vlucht naar Denver
Dag 2: Denver
Dag 3: Denver – Grand Junction - Moab (via U128!) 570 km/5u 28’
Dag 4: Moab: Arches NP
Dag 5: Moab: Canyonlands NP
Dag 6: Moab: Big Bend
Dag 7: Moab – Salt-Lake-City 376 km/3u 40’
Dag 8: Salt-Lake-City – Grand Teton NP 454 km/4u 36’
Dag 9: Grand Teton NP
Dag 10: Grand Teton NP
Dag 11: Grand Teton NP – Yellowstone NP (West-Yellowstone) 207 km/2u 29’
Dag 12: Yellowstone NP
Dag 13: Yellowstone NP
Dag 14: Yellowstone NP
Dag 15: Yellowstone NP (East Entrance) – Devil’s Tower 565 km/6u 1’
Dag 16: Devil’s Tower – Mount Rushmore 173 km/1u 43’
Dag 17: Mount Rushmore – Cheyenne 464 km/4u 36’
Dag 18: Cheyenne – Rocky Mountains NP 174 km/1u 55’
Dag 19: Rocky Mountains NP
Dag 20: Rocky Mountains NP
Dag 21: terugvlucht Denver – BRUS/AMS?

BEDENKINGEN ROUTE
- voor Grand Junction extra dag nodig of onderweg bekijken?
- Great Sand Dunes National Park & Reserve opnemen?
- 1 dag Moab minder? -> Big Bend hele dag voor nodig?
- I.p.v. Salt-Lake-City Vernal doen? -> Dinosaur National Monument (leuk voor kids) en/of Fantasy Canyon
o Moab – Vernal: 349 km/3u 40’
o Vernal – Grand Teton: 466 km / 5u 2’
- veel kms tussen dag 15 & 18?
- paar extra dagen mogelijk -> 24 of 25 dagen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis 2018 met kids: ideale bestemming?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het een mooi rondje. En ja, het kan op veel plaatsen warm zijn, en de een heeft daar meer last van de ander. Ik denk niet dat de kinderen daar meer last van zullen hebben dan jullie zelf. Wij zijn meerdere keren met de kinderen naar het zuidwesten geweest in juli en augustus, en we hebben ons nooit echt laten weerhouden door de warmte. Als je echter veel wilt wandelen is het wel iets om rekening mee te houden.
Als je ongeveer weet wanneer je gaat zou ik zo snel mogelijk beginnen met kijken (en als alles vol is regelmatig checken of er iets vrij komt) naar accommodatie in Yellowstone zelf. Er zal al veel volgeboekt zijn (er kon vanaf 1 mei dit jaar geboekt worden voor 2018), maar een paar nachten in het park zou toch wel moeten lukken. Dat scheelt je reistijd, en het is ook wel mooi om in het park te overnachten.
Ik zou wat meer tijd uittrekken voor South Dakota. Wij vonden Crazy Horse erg indrukwekkend. Je kunt ook naar Custer SP en naar Badlands. Een stop in Cody is ook niet gek (kijk eens in ons 2004-verslag voor de route tussen Denver en Yellowstone).
Voor Moab zijn 3 nachten mooi. Ik weet niet wat Big Bend is.

Marianne
TineM
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2017, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis TineM: rondreis 2018 met kids - ideale bestemming?

Bericht door TineM »

Dag Marianne

Bedankt voor je reactie... Ik denk ook dat we best kiezen voor de route die ons het meeste aanspreekt; met de hitte zullen we dan gewoon rekening moeten houden. Sowieso kunnen we met de kids ook geen lange wandelingen maken.

Big Bend is een bocht van de Colorado River; eigenlijk zoals Horseshoe Bend. (zie: https://www.google.be/search?q=big+bend ... cJt2X7SajM:) Ik zie dat het aan de zuidrand ligt van Arches NP. Dan kunnen we hier langs rijden op de dag dat we Arches bezoeken. Dat zorgt er dan voor dat we een dag in Moab winnen. Dan zouden we daar 3 overnachtingen hebben i.p.v. 4; jij haalde al aan dat 3 overnachtingen in Moab mooi zouden zijn.
Meer tijd in South Dakota moet wel kunnen. Ik bekijk je tips en pas mijn route daarna aan...

Ik heb al eens gekeken naar de overnachtingen voor in Yellowstone. Veel is er inderdaad niet meer beschikbaar. :-( Probleem is dat we onze vlucht nog niet geboekt hebben (kan nog niet) en dus niet weten op welke dagen we daar zullen zijn. Als ik op booking.com kijk naar de mogelijkheden buiten het park bv. West-Yellowstone, Gardiner...zijn er ook weinig beschikbaar. Ik vraag me af of deze ook al allemaal uitverkocht zijn of het nog redelijk vroeg is om deze te boeken. We willen sowieso 4 nachten Yellowstone inplannen... Ik moet nog eens bekijken op welke plaatsen dat het gemakkelijkst zou zijn. Ideaal zou zijn 2 nachten op één plaats en 2 op een andere zodat we maar één keer moeten 'verhuizen'. Moest je hierover nog tips hebben, die zijn steeds welkom. :-)

Groetjes
Tine
TineM
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2017, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Rondreis CO-UT-WY-SD

Bericht door TineM »

Dag iedereen

In de zomer van volgend jaar zullen mijn echtgenoot en ik 10 jaar getrouwd zijn. In 2008 zijn we op huwelijksreis geweest in de US (klassiek rondje LA- Las Vegas); we zouden met onze 10de huwelijksverjaardag graag terug gaan. Dit keer met onze twee kids van dan 8 jaar en (bijna) 6.
We zouden graag een rondje Denver - Denver doen. We houden van nationale parken eerder dan de grote steden. Lange wandelingen zijn niet aan ons besteed o.w.v. de kinderen (de jongste zal dan ook nog maar net gestopt zijn met chemopillen; dus we weten nog niet hoe vermoeid hij nog zal zijn).
In een eerdere post had ik al raad gekregen van Marianne i.v.m. de bestemming en de route (zoals wat meer tijd in South-Dakota). Dit heb ik al aangepast in mijn route. Voorlopig bestaat de reis uit 22 dagen. Hier kunnen een paar dagen bij, afhankelijk van de vluchten. Deze komen binnenkort beschikbaar en wil ik dan ook meteen boeken. Ik heb volgende vragen bij mijn route:
- Waar zouden jullie de (mogelijke) extra 2 dagen spenderen? Een extra stop of ergens anders langer blijven?
- Is het de moeite om voor de Black Hills/Crazy Horse die extra dag (al inbegrepen in de route) in te plannen?
- Ik weet dat de overnachtingsplaatsen in Yellowstone al zo goed als volzet, zijn. Die ben ik van plan te boeken op dezelfde dag dat ik de vlucht boek, zodat ik weet op welke data ik er precies zal zitten. Liefst zou ik in het park zelf overnachten en dan op 2 verschillende plekken, zodat we 1 keer tussendoor moeten 'verhuizen'. Welke plaatsen zouden daarvoor het meest aangewezen zijn? West en oost of noord en zuid?
Welke zijn de beste overnachtingsalternatieven buiten het park? West-Yellowstone, Gardiner...?
- Heeft er iemand ervaring met het Aquapark in Denver, Waterworld? Is dit de moeite?
- We zouden graag gaan raften met de kids, wat zou de ideale plaats zijn om dit te doen?

Hierbij onze route:
Dag1: vlucht AMS/BRUS? - Denver
Dag 2: Denver
Dag 3: Denver – Grand Junction - Moab (via U128!)
570 km/5u 28’
Dag 4: Moab: Arches NP/Big Bend
Dag 5: Moab: Canyonlands NP
Dag 6: Moab – Vernal (Dinosaur National Monument)
349 km/3u 40’
Dag 7: Vernal – Grand Teton NP
466 km/5u 02’
Dag 8: Grand Teton NP
Dag 9: Grand Teton NP
Dag 10: Grand Teton NP – Yellowstone NP (West Yellowstone)
207 km/2u 29’
Dag 11: Yellowstone NP
Dag 12: Yellowstone NP
Dag 13: Yellowstone NP
Dag 14: Yellowstone NP – Cody
(aantal kms afhankelijk van laatste overnachting in/bij Yellowstone)
Dag 15: Cody - Devil’s Tower (Buffalo onderweg de moeite om te stoppen?)
499 km/5u 06’
Dag 16: Devil’s Tower – Mount Rushmore – Custer (overnachten in Custer of … ?)
241 km/2u 42’
Dag 17: Custer of .. ?: Black Hills + Crazy Horse Memorial (-> De moeite om hier een dag voor te blijven?)
Dag 18: Custer of … ? – Cheyenne
399 km/3u 51’
Dag 19: Cheyenne – Rocky Mountains NP
174 km/1u 55’
Dag 20: Rocky Mountains NP
Dag 21: Rocky Mountains NP
Dag 22: Rocky Mountains NP – Denver voor terugvlucht Denver – AMS/BRUS?
130 km / 1u 48’

Ik kijk alvast erg uit naar jullie opmerkingen en tips. 9 jaar geleden hebben we hier ook veel aan gehad! :D Dank jullie wel alvast!

Groetjes,
Tine


* Note mod (Marco):
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen. Tevens topictitel aangepast.
Anneleen
Amerikakenner
Berichten: 1039
Lid geworden op: 04 okt 2014, 22:12
Contacteer:

Re: Reis TineM: rondreis CO-UT-WY-SD.

Bericht door Anneleen »

Wij hebben geraft in Glenwood Springs. Dat ligt een stuk voor Grand Junction, als je van Denver komt. Heel leuk! Ik zou je extra dagen dan op de weg van Denver naar Moab inzetten.
TineM
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2017, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis TineM: rondreis CO-UT-WY-SD.

Bericht door TineM »

Bedankt voor je reactie, Anneleen... Ik heb de website bekeken van het bedrijf waarmee jullie zijn gaan raften. Dat ziet er echt wel leuk uit.
Waar zou jij tussen Denver en Moab dan overnachten? Grand Junction?

Is Badlands echt aan te raden als we ook al Canyonlands NP gedaan hebben? (En in het verleden ook al de Grand Canyon...)

Het is precies nogal rustig op het forum. Waarschijnlijk allemaal in de VS. :D Ik kan nog steeds tips & opmerkingen gebruiken! :thumbup:

Groetjes
Tine
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis TineM: rondreis CO-UT-WY-SD.

Bericht door PSVwally »

Is Badlands echt aan te raden als we ook al Canyonlands NP gedaan hebben? (En in het verleden ook al de Grand Canyon...)
Ik begrijp dit niet helemaal? Badlands lijkt in geen velden of wegen op Canyonlands of de Grand Canyon. Compleet ander park. Als je toch in die hoek bent zou ik het zeker aandoen. Daar ligt ook Minuteman missle silos redelijk in de buurt als het je interessant lijkt.

Crazy Horse memorial is denk ik voor de kids niet heel erg interessant. Het is ook best prijzig qua entree dacht ik. Maar er is veel te zien in de Black Hills. Custer State park moet je zeker niet vergeten. En evt grotwandelingen maken in Wind Cave NP. Bij Hot Springs schijn je te kunnen goldpannen (goudzoeken).

Wat bedoel je met Big Bend bij Arches?

Ipv Buffalo zou ik stoppen in Bighorn NF, ook al een prachtige plek. Heel het gebied van Yellowstone tot aan de Black Hills vertelt het verhaal van Buffalo Bill en de opkomst en ondergang van de indianen. Als je daarin geinteresseerd bent kan je hier echt heel veel info en bijzondere plekken vinden die in de geschiedenis bepalend zijn voor dit volk.
Anneleen
Amerikakenner
Berichten: 1039
Lid geworden op: 04 okt 2014, 22:12
Contacteer:

Re: Reis TineM: rondreis CO-UT-WY-SD.

Bericht door Anneleen »

TineM schreef:Waar zou jij tussen Denver en Moab dan overnachten? Grand Junction?
Als je in Glenwood Springs wil raften, zou ik de avond tevoren in de buurt overnachten, zodat je de volgende dag niet te ver hoeft te rijden. Eventueel in Glenwood Springs zelf? Dat zag er wel een leuk stadje uit. Dan kan je in de voormiddag raften en daarna doorrijden naar Moab. Je zou vanuit Denver via Leadville en Aspen kunnen rijden, dan passeer je de mooie Independence Pass. Een langere weg, maar wel mooier, denk ik.
Dan wordt het:
Dag 3: Denver - Leadville - Independence Pass - Aspen - Glenwood Springs
Dag 4: Glenwood Springs - Moab (in de voormiddag raften, in de namiddag eventueel nog een korte stop bij Colorado NM vlakbij Grand Junction)

De reis wordt dan een dag langer.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis TineM: rondreis CO-UT-WY-SD.

Bericht door Old Faithful »

e zou vanuit Denver via Leadville en Aspen kunnen rijden, dan passeer je de mooie Independence Pass. Een langere weg, maar wel mooier, denk ik.
En als je op I-70 net voor de Eisenhower tunnel afrit 216 neemt, rijd je via Us-6 over de mooie 3655m hoge Loveland Pass. Je komt dan bij Dillon/Frisco weer op I-70.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TineM: rondreis CO-UT-WY-SD.

Bericht door Martin & Marianne »

TineM schreef:Is het de moeite om voor de Black Hills/Crazy Horse die extra dag (al inbegrepen in de route) in te plannen?
Wij vonden Crazy Horse de moeite waard. Dat kost je natuurlijk geen hele dag, maar er is meer dn genoeg te doen in de omgeving. Wij gingen wandelen en zwemmen bij Sylvan Lake - helaas overvallen dooor een onweersbui - en je zou eens kunnen kijken of je ergens kunt gaan goudzoeken.
Wij hadden zonder Badlands al 2 volle dagen daar.

Wat accommodatie in Yellowstone betreft: je kunt toch alvast iets vastleggen ook al weet je de exacte data niet. annuleren kan tot een maand van te voren gratis, dus je loopt geen risico (en het is een mooie manier om de uitgaven te spreiden).
Mooi gelegen en niet duur is een cabin bij de OF Snowlodge. Lake Lodge heeft ook betaalbare cabins. Wij vonden Roosevelt ook erg leuk.
Dag 15: Cody - Devil’s Tower (Buffalo onderweg de moeite om te stoppen?)
499 km/5u 06’
Buffalo ken ik niet; wij vonden Sheridan wel leuk omdat we er leuk hebben gegeten.

Als je langer gaat zou je tussen Moab en Grand Teton ook Capitol Reef mee kunnen nemen.

Ik weet niet wat je zoontegen die tijd kan, maar op zich is het feit dat de kinderen jong zijn natuurlijk geen reden om geen wandelingen te doen. Bij ons waren wij altijd de bottleneck. :lol:

Marianne
TineM
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2017, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis TineM: rondreis CO-UT-WY-SD.

Bericht door TineM »

Dankjewel allemaal voor jullie reacties.
Ik zal er allemaal nog eens goed over moeten nadenken, want ik ga sowieso keuzes moeten maken... Als we in Denver Waterworld gaan doen en de dag nadien raften in Glenwood Springs, is dit misschien te snel achter elkaar en stop ik de 'leukste' zaken voor de kids in het begin van onze reis. Maar ja, is dat erg? En natuurlijk zullen er nog wel leuke dingen volgen. Maar ik weet wel dat het aquapark en het raften alvast highlights in hun reis zullen zijn.

PSVwally: Big Bend is een bocht van de Colorado rivier, net zoals Horseshoe Bend (in Arizona als ik me niet vergis). Zou ook maar gewoon even als uitkijkpunt zijn.
Badlands had ik een ietwat verkeerd beeld van. Ziet er zeker ook wel de moeite uit...zullen wat afwegingen moeten maken om dit wel of niet op te nemen in onze reis.

Marianne: Wandelingen met de kids gaan we zeker doen; ik wilde enkel bedoelen dat een lange hike van bv. één dag niet aan de orde zal zijn. Ik wil zeker met hen een aantal (kortere, niet te zware) wandelingen in de parken gaan doen, want op die manier verken je een park 'echt'.
De overnachtingen in Yellowstone bekijk ik alvast...
Capitol Reef hebben we in 2008 al bezocht. :wink:

Groetjes
Tine
Anneleen
Amerikakenner
Berichten: 1039
Lid geworden op: 04 okt 2014, 22:12
Contacteer:

Re: Reis TineM: rondreis CO-UT-WY-SD.

Bericht door Anneleen »

En als je Waterworld op het einde plant? Uitkijken naar een highlight om de reis af te sluiten?
TineM
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2017, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis TineM: rondreis CO-UT-WY-SD.

Bericht door TineM »

Hoi iedereen

Onze plannen zijn ondertussen drastisch gewijzigd: ik heb een vlucht naar Toronto vastgelegd! :D Ik vond de vluchten naar Denver erg duur aan ongeveer 1000 pp (tenzij je met IcelandAir wilt vliegen) en ik heb gezocht naar wat goedkopers. Voordeel voor de kids is dat het aan die kant niet zo warm is, bovendien zijn er vaak heel wat steden in de buurt zodat we steeds wel in de buurt van een deftig ziekenhuis zitten (met onze kids hun medische achtergronden is dat ook geruststellend).
We vliegen rechtstreeks vanuit Schiphol naar Toronto en doen dan een stukje Canada, gecombineerd met noordoost VS (tot Boston waarschijnlijk). Voor onze route heb ik 25 dagen; ik ga er vanuit dat ik er wat moois van kan maken. :wink:
Ik vlieg nu in de reisgidsen en ga wat doorlezen op het forum, want deze kant van de VS en Canada is me niet zo bekend... Ik heb dus nog heel wat werk voor de boeg! :lol:

Toch erg bedankt voor jullie hulp! Ik bewaar mijn route voor het rondje Denver voor een andere keer.

Groetjes
Tine
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer