Volgend jaar zullen mijn echtgenoot en ik 10 jaar getrouwd zijn. 9 jaar geleden zijn we op huwelijksreis geweest in de US. Daarom willen we graag volgend jaar terug. In 2008 zijn we van Los Angeles naar Las Vegas gereden en hebben we de volgende NP'en gedaan: Yosemite, Seqoia, Grand Canyon, Bryce Canyon, Zion, Capitol Reef. Ook toen heb ik veel gehad aan de tips die ik op dit forum kreeg.
We reizen met onze twee kinderen, die dan 8 en (bijna) 6 jaar zullen zijn. We zijn mensen die vooral houden van de nationale parken, niet echt van de grote steden. Uiteraard willen we ook heel wat leuke activiteiten voorzien voor onze kids.
Persoonlijk zou ik volgend jaar een rondje Denver-Denver maken. Ik heb me al wat voorbereid en heb hiervoor ook al een schema opgesteld zie onderaan (met al wat een aantal bedenkingen, zo willen we ongeveer toch 24 dagen uitrekken voor de reis).
Ik vraag me enkel af of het voor de kids niet te warm zal zijn in bv. Moab, Rapid City, ... Als ik naar de temperaturen van het moment kijk, schommelen die wel rond de 35°C. Ik zou wel zeker hotels/motels met een zwembad voorzien en airco om voor verfrissing te zorgen, maar we willen natuurlijk nog wel zaken bekijken ook... Zou het niet té heet worden voor hen?
Een andere optie zou zijn op Seattle te vliegen en een rondje maken daar, (OR & WA) eventueel met inbegrip van een aantal parken in Zuidwest Canada... Maar het rondje Denver spreekt ons wel meer aan...
Wat denken jullie ervan? Tips zijn zeker welkom!
Groetjes, Tine
Dag1: vlucht naar Denver
Dag 2: Denver
Dag 3: Denver – Grand Junction - Moab (via U128!) 570 km/5u 28’
Dag 4: Moab: Arches NP
Dag 5: Moab: Canyonlands NP
Dag 6: Moab: Big Bend
Dag 7: Moab – Salt-Lake-City 376 km/3u 40’
Dag 8: Salt-Lake-City – Grand Teton NP 454 km/4u 36’
Dag 9: Grand Teton NP
Dag 10: Grand Teton NP
Dag 11: Grand Teton NP – Yellowstone NP (West-Yellowstone) 207 km/2u 29’
Dag 12: Yellowstone NP
Dag 13: Yellowstone NP
Dag 14: Yellowstone NP
Dag 15: Yellowstone NP (East Entrance) – Devil’s Tower 565 km/6u 1’
Dag 16: Devil’s Tower – Mount Rushmore 173 km/1u 43’
Dag 17: Mount Rushmore – Cheyenne 464 km/4u 36’
Dag 18: Cheyenne – Rocky Mountains NP 174 km/1u 55’
Dag 19: Rocky Mountains NP
Dag 20: Rocky Mountains NP
Dag 21: terugvlucht Denver – BRUS/AMS?
BEDENKINGEN ROUTE
- voor Grand Junction extra dag nodig of onderweg bekijken?
- Great Sand Dunes National Park & Reserve opnemen?
- 1 dag Moab minder? -> Big Bend hele dag voor nodig?
- I.p.v. Salt-Lake-City Vernal doen? -> Dinosaur National Monument (leuk voor kids) en/of Fantasy Canyon
o Moab – Vernal: 349 km/3u 40’
o Vernal – Grand Teton: 466 km / 5u 2’
- veel kms tussen dag 15 & 18?
- paar extra dagen mogelijk -> 24 of 25 dagen