Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Twijfels West-Canada of Oregon/Washington.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Désirée
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Twijfels West-Canada of Oregon/Washington.

Bericht door Désirée »

Hallo forumgangers.
We zitten met een dilemma ( of luxeprobleem :D ).
We willen volgend jaar zomer een rondreis van 24 dagen maken en beide regios lijken me fantastisch.
Nu komt het dilemma. We reizen met onze dochter van 5 jaar en vragen ons af welke rondreis meer geschikt is om te reizen met kleine kinderen. We zijn vorig jaar in zuidwest USA geweest dus weten wat ze aankan. Het gaat dan ook niet om een routesuggestie. Die hebben we al gehad.
West -Canada zijn natuurlijk veel bossen en meren en vraag me af of het voor haar niet te saai wordt. Oregon/Washington is misschien meer divers.
Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Twijfels West - Canada of Oregon/Washington

Bericht door Tipsy_1 »

Ik vind West-Canada mooier dan Washington/oregon.

Bvb Vancouver is een erg leuke stad, met een orka-tocht er bij vanaf Vancouver Island en bvb Glacier NP (dat is wel Washington) er bij, en dan de Rockies, dat kan eigenlijk niet missen.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik zou ook voor west Canada gaan. Dat vond ik toch een stuk mooier dan Oregon en Washington.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Ik denk dat voor een kind van 5 jaar Oregon/Washington leuker is.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

en vraag me af of het voor haar niet te saai wordt. Oregon/Washington is misschien meer divers.
Ik denk niet dat een kind van 5 direct iets saai vind of niet aan deze plekken. Het is meer hoe je dat onderweg opvangt. Bv met (bijna) elke dag even zwemmen bij het hotel of kijken of je onderweg even een speeltuin of dierentuin kunt opzoeken of dat er onderweg ergens iets is voor kinderen. Misschien toch een tablet of dergelijke mee met films voor lange(re) autoritten? De diversiteit tussen Oregon/Washington of Canada denk ik dat haar echt niet interesseren kan. Maar misschien is ze wel ervoor in om samen met papa en/of mama aan een soort van junior ranger programma in een NP mee te doen?
Ik zou de reis dan ook grotendeels baseren op wat jullie zelf het leukst lijkt dan de belemmeringen eruit halen en dan daar zaken voor haar omheen zoeken. Met belemmeringen bedoel ik dan zaken wat jullie misschien leuk lijkt, maar waar zij nog te jong/klein voor is. Mag ze bv mee op een walvistocht? Wagenziek ja/nee? Wandelingen met te grote afstanden schrappen. Misschien bepaalde musea of restaurants schrappen waar kinderen onder een bepaalde leeftijd niet binnen mogen etc etc
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Mijn 4-jarige vond het vorig jaar geweldig in West-Canada, maar dat had hij vast ook gevonden in Washington/Oregon of waar dan ook. Ik plan mijn vakanties meestal toch vooral op wat mijn man en ik graag willen zien, en dan voeg ik daar af en toe wel een activiteit in toe die wat meer op de kinderen is gericht (dierentuin, zwemmen, speeltuin, etc), maar zo lang we niet een hele dag in een (saai) museum doorbrengen vinden zij het al snel leuk. Mijn kinderen doen ook graag de junior ranger (explorer in Canada) boekjes in de NP's, maar dat is bij jullie misschien lastiger vanwege de taal. Daar moet je bij het bezoek aan het NP wel tijd voor hebben trouwens, het varieert wat, maar soms gaat er best veel tijd in zitten.
Terug in Texas!
Désirée
Amerikakenner

Bericht door Désirée »

Bedankt allemaal.
Het wordt West - Canada.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
Désirée
Amerikakenner

Bericht door Désirée »

PSVwally schreef:
en vraag me af of het voor haar niet te saai wordt. Oregon/Washington is misschien meer divers.
Ik denk niet dat een kind van 5 direct iets saai vind of niet aan deze plekken. Het is meer hoe je dat onderweg opvangt. Bv met (bijna) elke dag even zwemmen bij het hotel of kijken of je onderweg even een speeltuin of dierentuin kunt opzoeken of dat er onderweg ergens iets is voor kinderen. Misschien toch een tablet of dergelijke mee met films voor lange(re) autoritten? De diversiteit tussen Oregon/Washington of Canada denk ik dat haar echt niet interesseren kan. Maar misschien is ze wel ervoor in om samen met papa en/of mama aan een soort van junior ranger programma in een NP mee te doen?
Ik zou de reis dan ook grotendeels baseren op wat jullie zelf het leukst lijkt dan de belemmeringen eruit halen en dan daar zaken voor haar omheen zoeken. Met belemmeringen bedoel ik dan zaken wat jullie misschien leuk lijkt, maar waar zij nog te jong/klein voor is. Mag ze bv mee op een walvistocht? Wagenziek ja/nee? Wandelingen met te grote afstanden schrappen. Misschien bepaalde musea of restaurants schrappen waar kinderen onder een bepaalde leeftijd niet binnen mogen etc etc
Vorig jaar rondje zuidwest gedaan met yellowstone wat perfect ging. Ze heeft soms van wagenziekte maar ging 9 van de10 keer goed als er wat haarspeldbochten zaten. En ja je kunt niet alles, maar je kunt nog steeds erg veel!
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

We zijn momenteel aan het touren door Oregon/Washington/West-Canada en de ganse regio is fantastisch. Zie onze live blog. Via onze website vind je links naar andere blogs eveneens van die regio.
Momenteel wel serieus in de problemen. We zijn in Williams Lake (British Columbia) en zijn volledig omringd door bosbranden. Er zijn maar 3 wegen die vanuit Williams Lake vertrekken en die zijn alle drie afgesloten. We kunnen voorlopig dus geen kant op :( .
Tipsy_1
Amerika-expert

Re: Twijfels West-Canada of Oregon/Washington.

Bericht door Tipsy_1 »

Dat meen je niet Rudi! Wees voorzichtig. Kan je terug weg via de bella coola ferry?
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Nee, ook deze weg die we gisteren nog gereden hebben,is volledig dicht.
We hoorden net bij het ontbijt een vrouw wenend vertellen dat ze zelfs geen tijd gehad heeft om haar hond mee te nemen, zo snel ging het. Maar kijk eens naar onze blog, daar zal je zien hoe droog alles is.

Nu zouden de northbound lanes richting Prince George open zijn. We gaan dit dus proberen, waardoor we vandaag een kleine 1000km moeten rijden. Maar wel door een fantastische omgeving met oa de Icefields Parkway. Veel erger is het voor al die mensen die hun hele hebben en houden dreigen te verliezen.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

oei oei dat van dit hond is echt erg. Wees voorzichtig! je route zal inderdaad geen straf zijn om te rijden.
Désirée
Amerikakenner

Bericht door Désirée »

Voorzichtig! Komt dit vaker voor in Canada overigens?
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
BjornStorme
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door BjornStorme »

Wees voorzichtig, maar heb gelezen dat jullie er veilig zijn uitgeraakt. Wij vertrekken volgende week naar Seattle en gaan deze richting uit tijdens de laatste week van onze reis, hopelijk tegen dan wat betere omstandigheden.

Vorig jaar was het ook van dat in Grand Teton NP ... toen hebben we enkel wat rook gezien en de gepaarde as op de auto maar dat was het ook .... triestig voor al die duizenden mensen die alles moeten achterlaten en niet weten of het er nog zal staan als ze terugkomen .... :(
2015: West-USA (CA, AZ, NV, UT)
2016: NorthWest-USA (CO, SD, WY, ID, MT, UT)
2017: NorthWest USA + West-Canada (WA, MT, AB, BC)
2018: Namibië
2019: Australië
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Inmiddels al in Waterton Lakes, maar we horen/zien op TV dat het in BC waar we enkele dagen geleden waren, een echte catastrofe is :( .
Maar eigenlijk is het elk jaar hetzelfde in Canada. Ik denk niet dat wij hier al ooit geweest zijn dat er helemaal geen branden waren. We hebben ook nog gehad dat we niet zelf in de branden waren, maar dat het wel heel erg storend was voor de ademhaling/ogen, zelfs al waren die branden meer dan 100 km weg. Vergeet dan ook mooie foto's, want de ganse lucht hangt vol rook en de hoogste toppen zijn amper te zien.
Hier in Waterton Lakes is de fire danger ook extreme, maar voorlopig geen branden. Wells Gray PP is wel sinds vandaag volledig afgesloten. Er zijn wel (nog) geen branden, maar vermits dit enkel te bereiken is via 1 weg, wil men geen risico nemen dat mensen daar komen vast te zitten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer