ijsblokjes bij hotels?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Mariah
Amerikafan
Berichten: 188
Lid geworden op: 03 jan 2010, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

ijsblokjes bij hotels?

Bericht door Mariah »

In het Zuid Westen van Amerika is onze ervaring dat je bij veel hotels gratis ijsblokjes kunt pakken voor in de koelbox.
Is deze service in (West-) Canada ook?
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: ijsblokjes bij hotels?

Bericht door markro »

Ja, dat is in Canada net zo.
Maar, die ijsblokjes zijn eigenlijk niet voor in een koelbox hoor, ze zijn voor in de drankjes. :wink:
Regelmatig ben ik in hotels briefjes op de ijsautomaten tegen gekomen, dat die ijsblokjes niet bestemd zijn voor in de koelbox.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: ijsblokjes bij hotels?

Bericht door harryh »

En wacht tot je zelf een keer de sjaak bent als je een kamer naast zo'n ijsblokjes automaat hebt. Wij hadden die pech in Moab, waar mensen vanaf 3:30u 's morgens hun koelbox voor onze deur stonden te vullen terwijl dat niet was toegestaan. Receptie heeft toen ingegrepen.
Bij iedere benzinepomp kun je voor heel weinig een zak ijs halen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: ijsblokjes bij hotels?

Bericht door PSVwally »

In Orlando eens zo'n machine gehad langs mijn kamer. De eerste nacht hetzelfde als wat Harry aangeeft. Op nacht 2 zat het apparaat helemaal onder de schorpioenen. Heerlijk rustig en nieman die dat apparaat meer gebruikt heeft :D
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: ijsblokjes bij hotels?

Bericht door roelb »

Zo'n briefje nog nooit gezien. Maar zo vroeg al ijsklontjes gaan tappen is ook niet heel netjes.

Een nadeel van ijs uit een ijsmaker tov ijs bij de pomp/supermarkt: het laatste ijs is vele malen kouder en gaat dus ook veel langer mee.
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: ijsblokjes bij hotels?

Bericht door elninjoo »

Idd best aso om ijs te tappen bij de hotels. Op elke straathoek kun je zakken ijsblokjes kopen voor heel weinig.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: ijsblokjes bij hotels?

Bericht door roelb »

Waarom is dat aso? Of je nu een ijskoeler haalt en er een fles in zet, of je haalt een volle ijskoeler en deponeert de inhoud in een ziplockbag in je koeltas. In beide gevallen gebruik je gewoon een faciliteit van het hotel. Prima oplossing als er even niets anders voorhanden is. Je moet natuurlijk niet enorme hoeveelheden eruit gaan halen en houd er dus rekening mee dat het vaak maar net onder 0 is, in tegenstelling tot het ijs bij een pomp of supermarkt, dat veel dieper bevroren is.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: ijsblokjes bij hotels?

Bericht door PSVwally »

Waarom is dat aso?
Omdat het gewoon geen gratis koelbox vulling is...
Als iemand een zakje vult zal niemand er problemen mee hebben. Maar soms staan mensen daar een kwartier ijs te tappen

Heb overigens zowel in florida als in het zuidwesten al veel hotels met briefjes of andere meldingen op die boxen gezien
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: ijsblokjes bij hotels?

Bericht door roelb »

Ja, oke, je moet geen kwartier gaan tappen. Ik vul wel eens een zip-lock met wat ijs voor als we niets meer hebben en zie daar echt geen issue in. Wat wij overigens ook vaak doen is een paar flesjes water in het vriesvak van een hotelkoelkastje stoppen. Ook een prima koelelement de volgende dag.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: ijsblokjes bij hotels?

Bericht door sanook »

Hmmm, nooit beseft dat dit een issue kan zijn.
Afgelopen trip bijna iedere ochtend (tussen 7 en 8) een emmertje of 4 gehaald om in de koelbox te doen. Nergens een briefje gezien overigens en ook niemand die me raar aankeek of zo. Gewoon maximaal profiteren van de gebruiksmogelijkheden. Zo vulden we ook overal (waar mogelijk) de thermoskan met heet water uit het koffiezetapparaat (om rijst/couscous te koken/garen) en namen we een thermosbeker koffie mee (wat ik meerdere mensen zag doen). En natuurlijk wat fruit en voorverpakte kaneelkoeken van het ontbijt. Geen rare hoeveelheden gewoon 1 stuks per persoon.
jan_nl
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 14 okt 2015, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: ijsblokjes bij hotels?

Bericht door jan_nl »

Ik heb daar ook mijn box deels mee gevuld, nooit wat van gehoord. Geen haar op mijn hoofd trouwens die eraan denkt dat ijs in mijn drinken te kiepen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: ijsblokjes bij hotels?

Bericht door PSVwally »

Ja, oke, je moet geen kwartier gaan tappen. Ik vul wel eens een zip-lock met wat ijs voor als we niets meer hebben en zie daar echt geen issue in.
Zoals ik ook al zei, als iemand een zakje vult zal bijna niemand daar over vallen. Maar ik heb dus meegemaakt dat om 4:30 bij de Bright Angel Lodge recht achter onze kamer mensen, ook nog luid pratend, dat ding stonden leeg te trekken en daar ruim 20min mee bezig zijn geweest. En die werden (nadat meer mensen klagend hun kamers uitkwamen) dus door hotelmedewerkers weggestuurd. Dit nadat deze medewerkers ook de gevulde zakken weer terug in dat ijsblokapparaat hadden gedaan. Ik weet in ieder geval zeker dat op die locatie toen wij er waren in 2012 er een briefje op hing. Maargoed, daar trekken vele nationaliteiten zich toch niets van aan.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: ijsblokjes bij hotels?

Bericht door Bushmaster »

de notes ook vaak genoeg tegen gekomen, in diverse hotels,
ook meerdere keren gezien dat ze met het vullen van een grote koelbox de hele ice-machine leeg trokken.
Volgens mij is dat ding voor het hele hotel, niet om één kamer van het hotel "Gewoon maximaal te laten profiteren van de gebruiksmogelijkheden"
Hele zak, $2,00 bij de Walmart,
gaat ook veel makkelijker om de cooler te vullen,
https://www.walmart.com/ip/10-If-Bag-Of-Ice/44391405
Mariah
Amerikafan
Berichten: 188
Lid geworden op: 03 jan 2010, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: ijsblokjes bij hotels?

Bericht door Mariah »

Bedankt voor alle reacties, ik weet nu in ieder geval dat er bij hotels in Canada ook machines staan met ijsblokjes er in :) En er gaan weer ziploc zakjes mee.
Nooit geweten dat deze ijsblokjes er eigenlijk zijn om in je drankje te doen. Of heb ik dat weggestopt? Het is al weer een aantal jaren geleden dat we in de VS zijn geweest, weer wat geleerd.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1296
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: ijsblokjes bij hotels?

Bericht door ONYX666 »

Bushmaster schreef:de notes ook vaak genoeg tegen gekomen, in diverse hotels,
ook meerdere keren gezien dat ze met het vullen van een grote koelbox de hele ice-machine leeg trokken.
Volgens mij is dat ding voor het hele hotel, niet om één kamer van het hotel "Gewoon maximaal te laten profiteren van de gebruiksmogelijkheden"
Hele zak, $2,00 bij de Walmart,
gaat ook veel makkelijker om de cooler te vullen,
https://www.walmart.com/ip/10-If-Bag-Of-Ice/44391405
is out of stock
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: ijsblokjes bij hotels?

Bericht door Bushmaster »

is out of stock
bedankt voor de tip, ik ga gelijk de reis annuleren :thumbup:
Gast

Re: ijsblokjes bij hotels?

Bericht door Gast »

Die zakken kun je werkelijk overal kopen, daar hoef je echt niet voor naar de Walmart.

De ijsblokjes in het hotel zijn inderdaad alleen voor drankjes op je kamer.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer