Reis bartdierckx: eerste reis West-Canada.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
bartdierckx
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 15 okt 2009, 20:36

Reis bartdierckx: eerste reis West-Canada.

Bericht door bartdierckx »

Hoi,

In september gaan we voor de eerste keer naar Canada. We komen aan in Vancouver op 13 september en vertrekken in Calgary op 24 september. We huren een wagen (SUV) en zoeken leuke, propere overnachtingen. Wegens tijdgebrek gaan we Vancouver Island skippen (met pijn in het hart) en houden voor een andere keer. :)

Graag jullie hulp met onderstaande route, waar meer tijd doorbrengen of wat zijn goede plaatsen om de dag van te starten?

Hier een voorlopige dagplanning:

Dag 1: Amsterdam - Vancouver

Aankomst 14u

Dag 2: Vancouver

Centrum
Stanley Park fietstocht (+ prospect point)

Dag 3: Vancouver - Whistler

Lynn Canyon

Sea to Sky highway
Porteau Cove
Shannon Falls
Brandywine Falls

Dag 4: Whistler - Clearwater

Joffre Lakes
Via 100 mile house (afhankelijk van tijd overslaan)

Dag 5: Clearwater

Wells Gray

Dag 6:Clearwater - Jasper

Mount Robson

Dag 7: Jasper

Dag 8: Jasper

Maligne Lake + Canyon
Cruise naar Spirit Island

Dag 9: Jasper - Field

Icefields Parkway
Bow Lake
Peyto Lake
Athabasca Falls / Glacier
...

Dag 10: Field

Lake Louise
Soho NP
Iceline trail

Dag 11: Field - Canmore

Moraine Lake
Grassi Lakes
Johnston Canyon

Dag 12: Canmore - Calgary

Vertrek vlucht 15u
Laatst gewijzigd door bartdierckx op 14 jun 2017, 17:40, 7 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Eerste reis West Canada

Bericht door elninjoo »

Die Capilano brug zou ik er uit halen. Da's echt 'n tourist trap. Belachelijk duur voor wat je er voor krijgt.
bartdierckx
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 15 okt 2009, 20:36

Re: Eerste reis West Canada

Bericht door bartdierckx »

Ja heb ik ook gelezen, dat schrikt me ook wel wat af. Er zou ook een alternatief zijn, soortgelijk maar veel goedkoper en even mooi.
Nog even opzoeken :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Eerste reis West Canada

Bericht door Galapogos »

Ik zou in ieder geval snel op zoek gaan accommodatie. Als ik rond jullie periode op booking.com kijk voor bijvoorbeeld Jasper, Lake Louise en Banff zie ik schrikbarend weinig beschikbare accommodatie. En de accommodatie die er (nog) wel is, is erg duur...!
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Eerste reis West Canada

Bericht door markro »

bartdierckx schreef:Ja heb ik ook gelezen, dat schrikt me ook wel wat af. Er zou ook een alternatief zijn, soortgelijk maar veel goedkoper en even mooi.
Nog even opzoeken :)
Die andere hangbrug ligt in het Lynn Canyon Park, zie website: http://lynncanyon.ca/ en http://lynncanyon.ca/tour/suspension-bridge/
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1415
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis bartdierckx: eerste reis West-Canada.

Bericht door AnnInBC »

Lynn Canyon is heel mooi en gratis, maar ook erg druk in de zomer. Ga een beetje verder dan de brug zelf en het is wat minder druk. Eens voorbij de brug naar links heb je een gemakkelijke trail van zo'n 15-20 minuten naar de 30 foot pool met mooie zichten op Lynn Creek. Eens voorbij de brug naar rechts heb je een trail van een 20 minuten naar de Twin Falls, hier heb je redelijk wat trappen te doen maar over het algemeen valt dit trail goed mee.

Hier een paar videotjes die ik zelf genomen heb:
Eerste was genomen in maart vanop het bruggetje boven de Twin Falls (niet de suspension bridge):
[youtube]bYOFd6GSfBU[/youtube]

Tweede video was genomen in december na dat sneeuw hadden gehad...ik had de brug helemaal voor mij alleen:
[youtube]2mC1QAAYycU[/youtube]

Je zou als je toch in die omgeving bent naar Capilano River Regional Park kunnen gaan wat net wat voorbij de Capilano Suspension Bridge gelegen is en minder bekend (dus minder druk), heel mooi met een korte wandeling door het bos met mooie zichten alsook een fish hatchery met informatie over de zalmtrek en dergelijke en allemaal gratis. Je kan de wandeling ook wat langer maken en het bruggetje overgaan en zo langs de rivier op naar de Cleveland Dam met Capilano Lake en terug. Daar ben je uurtje zoet mee en de zichten zijn heel mooi.
bartdierckx
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 15 okt 2009, 20:36

Re: Eerste reis West Canada

Bericht door bartdierckx »

Galapogos schreef:Ik zou in ieder geval snel op zoek gaan accommodatie. Als ik rond jullie periode op booking.com kijk voor bijvoorbeeld Jasper, Lake Louise en Banff zie ik schrikbarend weinig beschikbare accommodatie. En de accommodatie die er (nog) wel is, is erg duur...!
Dat viel me helaas ook op. Zijn er jammergenoeg wat laat mee.

Mogelijke alternatieven om te overnachten? Andere locaties bedoel ik dan?

Bedankt voor info van Lynn Canyon!

Maar route is van afstand en dagen per locatie wel OK dan?
Afbeelding
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis bartdierckx: eerste reis West-Canada.

Bericht door hemmie »

Wij deden afgelopen zomer Lynn Canyon, druk, maar niet zo extreem als de Rockies. Wij liepen daar een rondje, twin falls denk ik, maar met veel minder water dan het filmpje. In elk geval zeker een bezoek waard.

Je tijd in Jasper is vrij kort denk ik, en Banff sla je over? Als je niet meer tijd hebt zou ik misschien wat sneller naar de NP's gaan en daar meer tijd doorbrengen. Misschien sowieso een nacht van Whistler afhalen? Whistler-Clearwater via 100mile house is een erg lange dag, wij deden afgelopen zomer Clearwater-Lillooet via 108 mile ranch (openluchtmuseum), en dat was al een aardig volle dag. Met beperkte tijd zou ik 100 mile house overslaan.
Terug in Texas!
bartdierckx
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 15 okt 2009, 20:36

Re: Reis bartdierckx: eerste reis West-Canada.

Bericht door bartdierckx »

Dus de volledige dag whistler schrappen en extra nemen in Jasper.

Banff reken k mee in lake louise village... hoe kan ik de overnachtingen daar best doen dan?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis bartdierckx: eerste reis West-Canada.

Bericht door Galapogos »

Een tentje neerzetten op de camping. :wink:

Als dat geen optie is vooral ook even googelen om te zien of je accommodatie kan vinden die niet is aangesloten bij booking.com. Mijn ervaring is dat booking.com in Noord-Amerika lang niet zo 'compleet' is als hier in Europa. Voor het gebied Lake Louise/Banff zou je kunnen kijken naar Lake Louise, Banff, Canmore en Field.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis bartdierckx: eerste reis West-Canada.

Bericht door hemmie »

Ik vind zelf hotels.com vaak beter dan booking.com in Noord-Amerika
Terug in Texas!
bartdierckx
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 15 okt 2009, 20:36

Re: Reis bartdierckx: eerste reis West-Canada

Bericht door bartdierckx »

Ok ik zoek even op de alternatieve sites.

Route wat aangepast ifv bemerkingen. Wat denken jullie?

Wat zijn in jasper de must do's aangezien zo daar 2 dagen. We houden van mooie, avontuurlijk nature trails
Afbeelding
bartdierckx
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 15 okt 2009, 20:36

Re: Reis bartdierckx: eerste reis West-Canada.

Bericht door bartdierckx »

Overnachtingen ondertussen OK.

Wat zijn jullie ervaringen met de sea to sky gondola? Te vermijden zoals Capilano suspension bridge? Of toch de moeite?
Afbeelding
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis bartdierckx: eerste reis West-Canada.

Bericht door elninjoo »

De kabelbaan in Whistler vond ik gaaf! Maar dan vooral de stoeltjeslift naar boven. Prachtig uitzicht! De peak2peak zelf vond ik wat te druk, maar prima manier om in Blackcomb weer met kleine kabelbaan uit te komen. Zn geld zeker waard als t mooi weer is!

Bij Jasper zeker t boottochtje naar Spirit Island maken!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer