Hoeveel dagen Quebec, Montréal, Ottawa, Toronto?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tofke
Amerikafan
Berichten: 290
Lid geworden op: 25 jan 2009, 16:49
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Mol (Belgium)

Hoeveel dagen Quebec, Montréal, Ottawa, Toronto?

Bericht door tofke »

Beste forumleden,

In September doen we een rondje Boston waarbij we ook de grens overgaan naar het mooie Canada en de steden Quebec, Montréal, Ottawa en Toronto op de planning staan.
Nu is mijn vraag hoeveel dagen zouden jullie er verblijven in deze steden?
Ik heb reeds 2 nachten geboekt in een b&b in Québec, omdat ik las dat je dat wel 'nodig' had. :P

Maar hoeveel dagen (nachten) voor Montréal, Ottawa en Toronto zouden jullie overwegen? Welke steden zijn de 'mooiste'?

Andere tips zijn steeds welkom! :thumbup:

Alvast bedankt!

Tofke
Gebruikersavatar
tofke
Amerikafan
Berichten: 290
Lid geworden op: 25 jan 2009, 16:49
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Mol (Belgium)

Re: Hoeveel dagen Quebec, Montréal, Ottawa, Toronto?

Bericht door tofke »

Niemand?? :cry: :( :sadcry: :blink:
Gebruikersavatar
Mark & Martine
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 01 jul 2005, 20:12

Re: Hoeveel dagen Quebec, Montréal, Ottawa, Toronto?

Bericht door Mark & Martine »

HoiHoi,

Ik heb je vraag niet gezien, sorry! Ik kan alleen oordelen over toronto en Quebec. Wij zijn 1 nacht in Quebec geweest en hebben er vanaf 12:00 smiddags tot de avond doorgebracht. We hadden expres een hotel in het centrum genomen om geen tijd te verliezen aan reizen naar de oude stad. Wij hebben in die tijd een aardige indruk gekregen van de stad. We hebben geen musea oid bezocht. Ik denk dat 2 nachten wel prima is als je wat meer wilt doen dan alleen gezellig door de stad lopen.

Toronto zou ik ook zeker 2 nachten doen; dan kun je ook nog lekker op toronto island relaxen.

Groetjes! Martine
Gebruikersavatar
tofke
Amerikafan
Berichten: 290
Lid geworden op: 25 jan 2009, 16:49
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Mol (Belgium)

Re: Hoeveel dagen Quebec, Montréal, Ottawa, Toronto?

Bericht door tofke »

Hey Martine!

Alvast bedankt voor de reactie! :thumbup:
Wss gaat het 2 nachten Quebec,1 Montreal en 2 Toronto worden, ik denk dat we Ottawa overslaan...

Toronto island lijkt me een leuke tip dank je :thumbup:

Tofke
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Hoeveel dagen Quebec, Montréal, Ottawa, Toronto?

Bericht door markro »

Smaken verschillen natuurlijk en wat de één een mooie of fijne stad vindt, vindt de ander minder.
Als je een hele dag aan een stad wil besteden, kan je het beste toch minimaal 2 nachten in een stad logeren.

Als jij er zo dicht bij in de buurt bent, raad ik jou aan om Ottawa wel te bezoeken, de hoofdstad van het land.
Wij vonden Toronto bijvoorbeeld minder, onder andere door de verschrikkelijke drukte, en Ottawa interessanter.
Al die grote steden zijn natuurlijk druk en Montréal was door zijn vele wegopbrekingen niet prettig om te rijden, maar Toronto spande de kroon voor ons.

Ik heb van onze Canada/USA-reis van vorig jaar geen echt reisverslag gemaakt, maar een aantal reiservaringen staan wel online. Misschien doe je daar nog ideeën uit op. Aan Québec zijn wij niet toegekomen. Vergis je ook niet in de afstanden, want die zijn best groot.

Reiservaringen: http://www.dutchmarco.com/reisverslag/u ... dadeel.htm
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer