Reis JimiW: West-Canadareis in July route/waypoint adviezen.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
JimiW
Amerika-ontdekker
Berichten: 99
Lid geworden op: 07 mar 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis JimiW: West-Canadareis in July route/waypoint adviezen.

Bericht door JimiW »

Hee iedereen,

Na al eerder wat gevraagd te hebben maar uiteindlijk niks geboekt te hebben, omdat we verhuisd waren, was het gisteren zover ... we hebben geboekt.
16 - 31 July naar Canada. Lekker kort dag, dus nu snel snel alles regelen. :)

Via drive-canada.de voor scherpe prijs een fullsize SUV kunnen boeken en op Booking.com snel alles vastgelegd met gratis annuleren.
Zag de prijzen al omhoog schieten, dus denk maar snel vast leggen.

Zou weer graag jullie tips, tricks en opmerkingen willen over de route. Vooral benieuwd naar leuke waypoints/stops langs de weg en tips over welke weg het mooist is om te rijden.

Reis is als volgt:
16-jul Thuis > Vancouver
17-jul Vancouver > Wells Gray > Clearwater
18-jul Clearwater > Wells Gray > Jasper > Hinton
19-jul Hinton > Jasper > Hinton
20-jul Hinton > Jasper > Kananaskis
21-jul Kananaskis > Yoho (Emerald Lake) > Kananaskis
22-jul Kananaskis > Lake Louise > Banff > Kananaskis
23-jul Kananaskis > Banff > Kananaskis
24-jul Kananaskis > Banff > Glacier NP > Revelstoke
25-jul Revelstoke > Glacier NP > Revelstoke
26-jul Revelstoke > Kelowna > Tsawwassen
27-jul Tsawwassen > Tofino
28-jul Tofino
29-jul Tofino > Vancouver
30-jul Vancouver
31-jul Vancouver > Thuis

Inspiratie komt van hier en Tripadvisor. Verder bij complete rondreizen gekeken en het tempo in plaats van verhoogd juist verlaagd. Hopelijk voldoende.
Normaal zouden we 4 weken gegaan zijn, maar dat was echt onbetaalbaar, dus nu gaan we 2 weken echt de hoogtepunten doen. Het zal vast net als West Coast niet bij 1x blijven. :)

Nog tips voor leuke excursies die ik snel moet boeken?
Bijvoorbeeld walvis/beer viewing in Tofino. Wie is goed en goedkoop?

Alvast bedankt iedereen!! :D
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1420
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: West Canada reis in July route/waypoint adviezen

Bericht door AnnInBC »

Eerst en vooral kan ik het niet laten om te zeggen dat jullie op 2 weken echt gaan racen, maar goed je zal wel een indruk krijgen over de meeste plekken en kan dan nog eens terug komen om alles uitgebreider te zien. :wink: :wink: Maar je zegt dat alles al vast ligt, dus veranderen gaat niet meer. Ik had een one way trip gedaan beginnende vanuit Vancouver om dan te eindigen in Calgary (of andersom), dan had je op 2 weken nog redelijk wat meer kunnen doen.

Ik hoop dat je ook weet dat de rit van Revelstoke naar Tofino erg lang is en dat je toch meer dan 11 uren onderweg gaat zijn zonder maar ergens te stoppen. En hopelijk heb je geen wachttijden bij de ferries, of opstropping onderweg...daar moet je ook allemaal rekening mee houden. Als het mogelijk is zou ik Tofino (Vancouver Island) eruit laten, daar heb je enkel kans op grijze walvissen en meestal niet de orca's. En zo heb je toch nog een beetje meer tijd en kan je overal wat rustiger reizen. Whale Watching tours en beren tours kan ook vanuit Vancouver, neem daar dan een dag of 2 extra zodat je zulke tours kan doen. Kijk eens op deze website: http://www.oceanadventures.bc.ca/

Hopelijk heb je daar wat aan!
Ann
JimiW
Amerika-ontdekker
Berichten: 99
Lid geworden op: 07 mar 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: West Canada reis in July route/waypoint adviezen

Bericht door JimiW »

Bedankt voor de reactie. Alles ligt "vast" met kosteloos annuleren bij Booking.com.
Heb inmiddels al Tofino dag ingekort en slaap nacht in Tsawwassen.

Het is meer een hoogtepunten reis ja. Weten dat er niet de ruimte is om overal uitgebreid te hiken.

Maar ik denk dat ik jouw idee over Tofino helemaal skippen ga doorvoeren. Tofino was puur en alleen voor de beren/walvissen. Dan neem ik liever de rust in Vancouver :)
Dan kan ik mogelijk nog wat schuiven waar nodig.

Jasper en Banff voldoende dagen?
JimiW
Amerika-ontdekker
Berichten: 99
Lid geworden op: 07 mar 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis JimiW: West-Canadareis in July route/waypoint adviezen.

Bericht door JimiW »

Wat is booking.com gratis annuleren toch ideaal :)

update :

16-jul Thuis > Vancouver
17-jul Vancouver > Wells Gray > Clearwater
18-jul Clearwater > Wells Gray > Jasper > Hinton
19-jul Hinton > Jasper > Hinton
20-jul Hinton > Jasper > Kananaskis
21-jul Kananaskis > Yoho (Emerald Lake) > Kananaskis
22-jul Kananaskis > Lake Louise > Banff > Kananaskis
23-jul Kananaskis > Banff > Kananaskis
24-jul Kananaskis > Banff > Glacier NP > Revelstoke
25-jul Revelstoke > Glacier NP > Revelstoke
26-jul Revelstoke > Whistler
27-jul Whistler
28-jul Whistler > Vancouver
29-jul Vancouver
30-jul Vancouver
31-jul Vancouver > Thuis
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1420
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis JimiW: West-Canadareis in July route/waypoint adviezen.

Bericht door AnnInBC »

Ja, super dat je veel via booking.com hebt kunnen doen...handig die gratis annulaties! :D Whistler is ook een leuke plek en hier kan je ook beren tours doen als ik me niet vergis. En natuurlijk zijn de Canadese Rockies ook een super goede plek om beren te kunnen zien, wild life laat zich vooral al eens zien bij schemering...dus 's morgens vroeg net voor zonsopgang of 's avonds net na zonsondergang.

Ik denk dat je wel voldoende dagen hebt in Jasper en Banff om de hoogtepunten te zien en wat korte wandelingen te maken. Een 2 tot 3 dagen per plek is meestal goed om mee te beginnen, meer is natuurlijk altijd meegenomen.
JimiW
Amerika-ontdekker
Berichten: 99
Lid geworden op: 07 mar 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis JimiW: West-Canadareis in July route/waypoint adviezen.

Bericht door JimiW »

Heel erg bedankt!!

Heb nog snel rechtstreeks via een hotel een kamer geboekt midden in Banff. Mountaneer Inn en dan de King Jacuzzi (allerlaatste kamer) en in totaal "maar" 260euro duurder dan helemaal uur verwijderd in Kansakasis. Dat is het me wel waard. Geeft meer ruimte en rust in Banff.

Whistler kan ik berentour doen maar las ook over Gondola ritjes in Lake Louise waar je vaak beren ziet. Dus dat kan ook nog.

Verder nog tips :)

Ben gelukkig man nu met mijn kamer in Banff haha
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1420
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis JimiW: West-Canadareis in July route/waypoint adviezen.

Bericht door AnnInBC »

Oh dat is perfect!! :thumbup: Een kamer in Banff is inderdaad wel beter dan telkens een uur moeten rijden. Je kan altijd een beren tour ter plekke boeken, een dag ofzo van te voren...dus moest je geluk hebben en beren zien in de Canadese Rockies, dan moet je misschien helemaal geen beren tour gaan doen! :mrgreen:

Veel plezier nog met het samenstellen van de laatste details!
Ann
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer