Reis sheila0187: 8-10 weken roadtrip zomer 2017

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
sheila0187
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mei 2017, 19:27

Reis sheila0187: 8-10 weken roadtrip zomer 2017

Bericht door sheila0187 »

Hallo allemaal,

ik heb zojuist besloten dat ik in juli, augustus en begin september door de VS ga reizen. In totaal 8-10 weken!

Ik ben er al een aantal keren geweest dus ken het land goed maar wil nu m.n. naar de plaatsen en bezienswaardigheden die ik nog niet heb gezien. Graag wil ik echt door de hele Verenigde Staten reizen en dus niet maar 1 deel van de Staten zien zoals de meeste vakantiegangers doen (meestal door tijdgebrek).
De plaatsen/bezienswaardigheden die ik sowieso wil zien zijn:
- Seattle --> met uitstapje naar Vancouver
- San Francisco --> Route 101
- Mount Rushmore
- Denver
- Chicago
- Philadelphia
- Savannah
- Nashville
- Memphis
- New Orleans
- Eindigen in Florida

Aangezien mijn vader een huis in Florida heeft, heb ik 2 mogelijkheden. Heen- en terugvlucht naar Florida en van daaruit met het vliegtuig criss cross door de States reizen en op die manier de plekken zien. Of ik maak echt een roadtrip van West naar Oost en zak daarna af naar Florida. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Wat is bijvoorbeeld goedkoper? Losse vluchten of toch gewoon een roadtrip?

En wat is het handigste vervoersmiddel? Ik weet dat Amerikanen alles met de auto doen maar ik zit erover na te denken om bij bepaalde stukken de trein te nemen omdat het me juist ook wel leuk lijkt om een keer met de trein door Amerika te reizen en ik weet dat in de steden de parkeerkosten erg hoog zijn. Daarnaast reis ik alleen dus vind ik het ook leuk om andere mensen te ontmoeten i.p.v. alles alleen in de auto af te leggen.

Heeft iemand bovenstaande steden wel eens bezocht? Of zijn er andere steden/dingen die in persé moet zien? Ben overigen wel al in New York, Boston, Washington D.C., Los Angeles en Las Vegas geweest dus deze steden zijn voor mij geen must meer.

Graag hoor ik jullie tips m.b.t. kosten, vervoer, overnachtingen, ervaringen etc.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis sheila0187: 8-10 weken roadtrip zomer 2017

Bericht door Hans B »

Moeilijk om hierop advies te geven.
Ik zie alleen maar steden. Wat vind je van wandelen in de natuur.
Op zich zou je best enkele stukken met de trein kunnen doen, maar ook binnenlandse vluchten kunen handig zijn.
Ben je nog vaker van plan naar Amerika te gaan, kun je oost en west splitsen.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis sheila0187: 8-10 weken roadtrip zomer 2017

Bericht door mtl »

Je wilt dus in juli vertrekken? Dat is al kort dag. Het is dan hoogseizoen en vliegtickets kunnen behoorlijk aan de prijs zijn. Of heb je al vliegtickets? Wat het reizen met OV betreft: Amtrak trein is comfortabel maar niet erg frequent, met name in het westen weinig mogelijkheden. Greyhound bus rijdt frequenter. Bij binnenlandse vluchten moet je rekening houden met extra bagagekosten.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis sheila0187: 8-10 weken roadtrip zomer 2017

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt het over vluchten óf een roadtrip. Met jouw wensen lijkt een combinatie echter de beste manier. Werk je plannen eens wat verder uit. Je noemt een aantal plaatsen en bezienswaardigheden, maar kijk ook eens hoe lang je overal wilt blijven en wat je overal wilt doen. Wat bedoel je met de 101? Welk deel? Hiervoor zul je natuurlijk een auto nodig hebben. Misschien van Seattle naar SF met de auto? Voor Mt Rushmore lijkt een auto mij ook onmisbaar. Wil je nog andere dingen in die omgeving bezoeken? Wil je dat combineren met Denver?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer