Graag advies gevraagd (route zuidwest Canada)

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Houtsiem
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 apr 2017, 12:08

Graag advies gevraagd (route zuidwest Canada)

Bericht door Houtsiem »

Inmiddels hebben wij 2 geweldige rondreizen gemaakt door Florida en Californie en zitten nu te denken om volgend jaar zomervakantie naar West Canada te gaan.
De rondreizen naar Florida en Californie heb ik zelf helemaal uitgestippeld en is ook prima bevallen alles lekker op eigen tempo gedaan.

Nu het volgende wij zijn helemaal niet bekend met Canada wie kan ons op weg helpen met een "standaard rondje wat te meeste mensen doen" van ongeveer 18 dagen wij zijn een gezin met 2 volwassenen en 1 kind van 14 jaar, houden erg van natuur dus willen zeker een paar nachten Jasper en Banff aandoen en dochterlief wil het liefst wel hotels met een zwembad zodat er ook dagen tussenzitten van 'smiddags relaxen bij het zwembad. Kortom willen wel veel zien maar moet wel in een heerlijk rustig tempo zijn. Ook steden vinden wij erg leuk dus een paar dagen Vancouver gaat het sowieso worden even lekker winkelen in de malls hahaha. Wat ik zo even vlug heb gelezen hoeft Vancouver Island er niet tussen te zitten.

Ik hoop dat iemand ons een beetje op weg kan helpen met een route en we het vanuit daaruit kunnen uitwerken.

Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door markro op 05 apr 2017, 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast ter verduidelijking.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Graag advies gevraagd

Bericht door Old Faithful »

Hartelijk welkom op het forum :hello2:

Het is bijna 40 jaar geleden dat ik daar was. Je zult echter ongetwijfeld reacties krijgen van forumleden met ervaringen van recentere datum. Misschien reageert AnnInBC wel, zij woont in Vancouver. Je kunt alvast beginnen met een voorbeeldroute op haar blog te lezen: http://travelwestcanada.blogspot.nl/p/w ... eerst.html

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Houtsiem
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 apr 2017, 12:08

Re: Graag advies gevraagd

Bericht door Houtsiem »

Dank je wel is er verder niemand die ons op weg kan helpen?
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Graag advies gevraagd

Bericht door Galapogos »

Wat je vaak als standaardrondje ziet is globaal de volgende route:
Vancouver -> Whistler -> Wells Gray PP -> Jasper NP -> Banff NP & Yoho NP -> Okanangan Valley (Kelowna) -> Vancouver

Je kunt dit rondje eventueel ook in Calgary starten ipv in Vancouver.

De route van Banff/Yoho naar Okanangan Valley kun je eventueel rijden via Mt. Revelstoke NP en Glacier NP (niet te verwarren met Glacier NP in de VS, dat zuidelijker ligt).

Je kunt natuurlijk ook varianten op deze trip bedenken, zoals een one-way Vancouver->Calgary of Calgary->Vancouver. Veel mensen betrekken ook Vancouver Island. Verder pikken sommige mensen ook Glacier NP in de VS mee, want dat ligt niet zo gek ver ten zuiden van Banff.

Ik spreek overigens niet uit ervaring. Wij gaan as zomer voor het eerst naar West-Canada. Zin in! :D
Mariah
Amerikafan
Berichten: 188
Lid geworden op: 03 jan 2010, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Graag advies gevraagd

Bericht door Mariah »

Ik kan ook alleen uit 'papieren' ervaring spreken. Komende zomer gaan we voor het eerst naar dit gebied in Canada, met onze kinderen met aanhang van 19 - 21 jaar. Zij hebben ook zo hun wensen: uitdagende wandelingen, buiten activiteiten, winkelen en luieren/zwemmen.

Als voorbeeld, onze reis gaat er zo uit zien, 24 dagen uit en thuis:
Vancouver (3 nachten)
VI (6 nachten)
Whistler (3 nachten) Gondels, zipline, wandelen, fietsen/mountainbiken, zwemmen in Lost Lake...
Clearwater (1 nacht) Well's Grey, kayakken op Dutch Lake...
Jasper (3 nachten) Wandelen, Miette Hotsprings, Icefield Parkway...
Field (2 nachten) Wandelen, raften vanuit Golden...
Banff (2 nachten) Wandelen, kabelbaan...
Drumheller (2 nachten) Canyons, hoodoos, museum...
Calgary

Omdat we met 4 jongelui op pad gaan nemen we overal de tijd (althans, dat hoop ik :) ) Ook om ruimte te hebben om bij mooi weer te kunnen relaxen aan een meer en activiteiten te doen als zipline en raften. Bij de meeste hotels waar we overnachten is een zwembad of iets om te zwemmen in de buurt. Eén keer overnachten we in een b&b, in Drumheller hebben we cabins gehuurd.

Ik heb begrepen dat het met de shopping malls niet mee valt in dit gebied, in Vancouver zijn er verschillende en in Calgary, zie mijn vorige topics hierover. In één van mijn vorige topics staat onze reis per dag verder uitgewerkt. Ik heb geen idee hoe ik de link hier kan plaatsen, dus even zelf zoeken als je wilt. Succes met uitzoeken. Je bent in ieder geval op tijd zo te zien. Zodra je weet dat je gaat boek de hotels in Banff en Jasper maar vast, het loopt daar zo snel vol!

Mariah
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Graag advies gevraagd

Bericht door hemmie »

Old Faithful schreef:Misschien reageert AnnInBC wel, zij woont in Vancouver. Je kunt alvast beginnen met een voorbeeldroute op haar blog te lezen: http://travelwestcanada.blogspot.nl/p/w ... eerst.html
.
Wij hebben afgelopen zomer dit rondje zo'n beetje gedaan (kleine aanpassingen ivm dure en/of niet beschikbare hotels, boek vroeg als je in het hoogseizoen gaat, en Calgary ingevoegd), en dat is erg goed bevallen.
Wij deden deze deze route in 22/23 dagen, wel elke dag een vol programma maar geen hele lange dagen ivm kleuter die mee was en pubers die idd 's avonds nog wel eens wilden zwemmen. Als jullie minder tijd hebben is een one-way Calgary-Vancouver misschien beter.
Terug in Texas!
Karin611
Amerikafan
Berichten: 130
Lid geworden op: 18 feb 2013, 16:25
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Graag advies gevraagd (route zuidwest Canada)

Bericht door Karin611 »

Leuk dat jullie naar Canada gaan. Wij gingen ook voor een standaard route in West Canada en dat is ons prima bevallen. Wij zijn in Calgary gestart en in Vacouver geëindigd. In 18 dagen zou ik het zo doen met toch een stukje Vacouver Island, want Victoria vonden we een heel leuke stad. Ook de overtochten met de ferry zijn prachtig!
1. Aankomst Calgary
2. Calgary - Banff
3. Banff
4. Banff - Field
5. Field
6. Field - Jasper
7. Jasper
8. Jasper
9. Jasper - Clearwater
10. Clearwater (Well's Gray)
11. Clearwater - Whistler
12. Whistler
13. Whistler - Nanaimo
14. Nanaimo - Victoria
15. Victoria
16. Victoria- Vancouver
17. Vancouver
18. Vancouver- huis
1994 - Washington - Disney Orlando
2013 - Rondreis Zuidwest USA: https://gjkant.wordpress.com/
2016 - West Canada: https://goedekant.wordpress.com/
Houtsiem
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 apr 2017, 12:08

Re: Graag advies gevraagd (route zuidwest Canada)

Bericht door Houtsiem »

Super bedankt voor jullie berichtjes hier kunnen wij wel wat mee. Wanneer kan je hotels boeken voor volgend jaar en hebben jullie nog tips voor mooie verblijfaccomodaties het liefst met zwembad in Whistler, Clearwater, Jasper en Banff?
Gebruikersavatar
Christian
Amerikakenner
Berichten: 848
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Graag advies gevraagd (route zuidwest Canada)

Bericht door Christian »

Wij gaan deze zomer naar ZW-Canada. Onze planning en dingen die we willen gaan zien heb ik op onze website gezet.
https://www.reistipsamerika.nl/reisverslagen/

Wij maken een rondje Calgary - Calgary. Wij slaan Vancouver over omdat we daar al eens vanuit usa geweest zijn en dan houden we meer tijd over om de rest beter te kunnen zien en onderweg nog wat te veranderen aan de route. Wij dus ook op bonnefooi.

Calgary - Banff - Lake Louise - Jasper - Clearwater - Kamloops - Revelstoke - Nelson - Creston - Kalispell - Glacier NP - St Mary - Waterton Lakes - Calgary
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Graag advies gevraagd (route zuidwest Canada)

Bericht door Galapogos »

Wij slapen deze zomer één nachtje in Homestead Inn in Banff. Dat is een eenvoudig hotel, maar de gasten kunnen gebruik maken van de faciliteiten van het naastgelegen luxere zusterhotel Banff Park Lodge. Daar is een modern zwembad plus grote jacuzzi, met zeer ruime openingstijden. Wij betalen omgerekend 120 euro voor de kamer. Dat is volgens mij erg goedkoop voor een hotel in Banff hartje zomer, in het weekend, met zwembad.

Overigens kun je ook als je hotel geen zwembad heeft gaan badderen, bij Banff Hot Springs, Miette Hot Springs (nabij Jasper) en bij Radium Hot Springs.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Graag advies gevraagd (route zuidwest Canada)

Bericht door tomhster »

Mocht je echt willen shoppen kun je overwegen om een uitstapje richting Seattle te doen. Meer outlets en vrijwel met alles flink goedkoper dan in Canada, ondanks de huidige dollarkoersen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer