Vakantie Canada-USA

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Inge1970
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2017, 22:55

Vakantie Canada-USA

Bericht door Inge1970 »

Hoi allemaal,

Deze zomer ga ik voor het eerst richting Canad/USA met mijn gezin. We gaan twee weken. Het plan is als volgt; vliegen op Toronto, daar met een bus de Niagara Falls bezoeken en na een dag of twee met een huurauto richting in de USA woonachtige familie. Zij wonen bij Clare, ongeveer 6 uur rijden vanaf Toronto.

De vragen die ik heb;

1. Ik moet een aantal keren de grens over, met het vliegtuig en met de auto. Heb ik hier steeds dezelfde papieren voor nodig? Esta, Eta en wat nog meer?
2. Kan ik een auto in Canada (Toronto vliegveld) huren, hiermee naar de USA rijden en weer terug? Hoe is de route/ het rijden? Zijn er alleen automaten te huur of niet?
Heeft iemand goede hoteltips in de buurt van vliegveld van Toronto? Begrijp dat met een auto daar de stad in niet echt een aanrader is.

Thx vast!
Gebruikersavatar
Christian
Amerikakenner
Berichten: 848
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Vakantie Canada-USA

Bericht door Christian »

Als je met het vliegtuig alleen landt in Canada heb je alleen een Eta nodig. Heb je een tussen landing in USA dan heb je ook een Esta nodig.

Deze beide heb je niet nodig om met de auto over de grens te rijden. Volgens horen zeggen kan het soms wel wat tijd schelen als je ze toch beide hebt bij het oversteken van de grens met de auto. Sommige douane mensen kunnen lastige vragen willen stellen. Maar wij zijn een aantal keer over de grens gereden en nog nooit lastig gehad of veel tijd mee kwijt geweest. Dus het is een kwestie van geluk of pech.

Over het algemeen zijn de huurauto's automaten. Mocht je dat niet gewend zijn, dan ben je dat wel in het eerste half uur. Of kijk eens in je eigen buurt of er iemand een automaat heeft en of je daar eens in mag rijden. Zo spannend is het niet.

Grote steden zijn inderdaad wat lastiger rijden dan de snelweg, maar is dat hier in NL niet ook zo? Hoe drukker het in de stad is hoe makkelijker rijden. Je kan nl de auto's voor je volgen. En alles rijdt wat langzamer en heb je dus ook meer tijd om te zien welke afslag je moet hebben. Je hebt dan ook meer tijd om van baan te wisselen bijv. Ofwel, als je hier in Amsterdam kan rijden kun je ook in elke stad in Amerika rijden. Je moet het gewoon doen. Ja het kan spannend zijn, maar ook een leuke ervaring. Ik ben zo iemand van gewoon doen en we zien wel. De lokale mensen weten ook dat er vaak en veel toeristen in hun stad rijden.

Qua hotels in de stad is het vaak afwegen of dat slim is. Vaak betaal je dan ook nog voor het parkeren van de auto dat makkelijk op kan lopen naar de $30 per nacht. Dat komt nog bij de dure overnachting bij. Terwijl er zat hotels buiten de stad zijn en je met OV goedkoop en makkelijk de stad in kan komen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vakantie Canada-USA

Bericht door mtl »

Eta en esta zijn elektronisch. Dus geen gedoe met papieren.
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: Vakantie Canada-USA

Bericht door analogkid »

ESTA is alleen nodig als je per vliegtuig of boot in de US aankomt. Als je over land de US binnenkomt, moet je aan de grens een visa waiver halen. Dat kan (zeker bij drukke overgangen zoals bij NF) wel wat tijd kosten. Wij hebben er toen bij NF zo'n anderhalf uur over gedaan.

Bij Toronto airport hebben wij in 2012 in Sandman Signature hotel gezeten. Prima hotel met een zwembadje. We zijn toen met de taxi naar en van Toronto gegaan. Ging prima.

Als je een auto huurt in Canada en je gaat daarmee de grens over, zou ik dat wel even van te voren navragen. Wij hadden een camper gehuurd in Canada en moesten voor de dagen dat we in de US waren wel wat extra verzekeringspremie betalen. Dat is wel flexibel, we moesten zelf aangeven wanneer we de US in en uit gingen en dan werd achteraf nog wat verzekeringspremie geïnd. Was een paar dollar per dag volgens mij.
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Vakantie Canada-USA

Bericht door Ruud2004 »

V.w.b. met een huurauto de grens over gaan, even goed navragen, Hier liepen wij (vanuit Vancouver) voor komende zomer ook tegen aan. Bij Dollar stond in de voorwaarden dat je niet naar Amerika mocht en bij een andere (ik dacht Budget) moet je bijverzekeren voor 5 Canadese dollars per dag dat je in Amerika gaat zijn. Bij Thriffty (overigens een dochter van Dollar) hoefde dit allemaal niet en mag ik rondrijden in BC, Alberta, State of Washington en Montana.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer